Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2009, 18:06
sabrosa
sabrosa is offline
Ga je liever toch voor een wat duurder prijskaartje omdat er een merk aan hangt waar jij veel goeie ervaringen mee hebt en het misschien langer mee gaat, je vind het mooier etc?

Of kan het je helemaal niets schelen zoals mij, oke soms koop ik wel wat van een merk maar ik ga er niet bewust naar op zoek en hoef niet per se alles van een bepaald merk te hebben. 90% van wat er in mijn kast hangt is merkloos (ja b-merk ofzo) en ja zo nu en dan stuit ik wel op wat moois waar een merkje aan hangt, maar geef gewoon liever niet al teveel uit aan 1 piece.

Dus, geef me jouw mening.
Oud 15-06-2009, 18:20
Anika
Anika is offline
Mij maakt het ook niet of het merk kleding is. Zelf heb ik best veel kleding van esprit, maar dat is omdat ik daar leuke kleding kan vinden die mij altijd goed passen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 19:14
Signy
Signy is offline
neh het kan mij eigenlijk weinig tot niks schelen.
Ik koop kleren die leuk en betaalbaar zijn niet speciaal vanwege het merk.
adidas spullen vind ik wel leuk, dus dat is dan het enige
Oud 15-06-2009, 19:57
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Kleren zelf vind ik merk niet zo belangrijk, hoewel ik merkbroeken wel beduidend lekkerder vind zitten. Schoenen daarentegen weiger ik dan weer merkloos te dragen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 19:58
Verwijderd
Ik vind het fijn als je een merk kent om daar vervolgens meer van te kopen omdat het bij je past. Ik koop meestal wel broeken/schoenen/tassen/jassen in een hogere prijsklasse met een merk maar shirtjes en truien boeien mij totaal niet, lekker h&m/we meuk.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 20:32
Verwijderd
De meeste van mijn broeken zijn van Only, omdat h&m broeken strak en te kort zijn, of te wijd en net lang genoeg. Heel soms koop ik er een bij de WE, maar over het algemeen vind ik de modellen daar niet zo mooi. Het liefst zou ik alleen maar broeken van Levi's kopen, maar het geld groeit me niet op de rug huhu.
Shirtjes heb ik vanalles, van de WE/h&m tot Tommy Hilfiger/Roxy, gewoon wat ik mooi vind. Jurkjes en rokken net zo. Ik koop liever veel goedkope zooi dan weinig dure zooi.

Wel valt me op dat ik voor zomerkleding bereid ben om meer uit te geven dan voor 'winter'kleding.Ik koop liever een bikini van Roxy dan eentje van de h&m, en ik koop liever een mooie jurk van 50 euro dan een iets minder mooie jurk van 20 euro. Winter is toch depressief, dus dan maakt het me niet zo heel veel uit hoe ik er uit zie, als het maar warm is.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 20:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Shirtjes enzo maakt me echt niet uit. Daarvan heb ik liever twee goedkope dan een dure. Jas, broek, schoenen, dingen die langer meegaan daar ben ik bereid meer geld aan uit te geven dus daar koop ik sneller een merk van. Mijn Esprit-spijkerbroek zit echt veel lekkerer dan een B-merk broek maar die was ook belachelijk duur
Oud 15-06-2009, 20:38
AzN
AzN is offline
Ik zweer bij ONLY en Pieces, uit gewoonte ofzo .
Oud 15-06-2009, 21:48
botulismf
botulismf is offline
In het algemeen heb ik liever geen merk, zeker niet als het merk duidelijk zichtbaar is. Niet alleen weiger ik veel uit te geven aan kleding, maar ik vind het ook afgrijselijk en hoef niet zo nodig als reclamepop voor een merk rond te lopen. Mijn schoenen zijn wel van Nike want die waren 60% afgeprijsd en mooi, en ik heb geloof ik een dickies-trui want die had 30% korting.
Oud 15-06-2009, 22:00
sabrosa
sabrosa is offline
Ik koop ook bijna alleen merk als het afgerpijsd is.
Oud 15-06-2009, 22:12
Broeder
Broeder is offline
Ik graai het liefst in bakken en rekken zonder irritant BEAT en meeloerende verkopers, dus dan vallen merkenwinkels al gauw af. Maar goed, dat is ook wel weer zo voordelig. Mits er niet zo'n achterlijke nietszeggende opdruk danwel de merknaam zelf op staat en het een normale prijs heeft zou ik er op zich verder niks op tegen hebben. Ik heb ook geen idee welke merken er voor kwaliteit zouden moeten staan en welke niet.
Oud 15-06-2009, 22:18
Lente
Lente is offline
het merk moet er niet groot opstaan. verder maakt het me niet uit, als het maar mooi is.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 01:43
Verwijderd
Consdaple. All day every day.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 08:29
Alyssia
Alyssia is offline
Ik let eigenlijk alleen op All Stars qua of ze echt zijn of niet.. Ik heb zelf ook wel een nep paar, maar da's eigenlijk alleen omdat ze die niet hebben mét All Stars logo
Verder kan het me op zich niet veel schelen, ik loop meestal met H&M of Only rond. Laatste tijd ook weer wat CoolCat shirts trouwens.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 10:25
Allochthony
Allochthony is offline
Eigenlijk is al mijn kleding wel van een a-merk, dan nog wat bandshirts etc.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 11:30
Verwijderd
Nu ik er zo over nadenk.. ja ik heb voornamelijk merkkleding in mn kledingruimte.
Of ik er waarde aan hecht.. hmm het is meer dat ik er niet van houd om met dezelfde kleding te lopen als 80% van mn uni genoten dus ik kom zelden tot nooit in een H&M, Zaara, New Yorker, SPS etc. En sowieso heb ik een ander soort kledingsmaak dan wat zij er vaak hebben hangen.
In de WE en Only hebben ze trouwens nog wel eens af en toe leuke shirtjes en vestjes.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 13:25
sabrosa
sabrosa is offline
Ik houd er ook niet van als ik mensen met hetzelfde zie lopen maar heb geen merkkleding nodig om dit te voorkomen, genoeg andere alternatieven! Eigenlijk is mijn tactiek gewoon door overal naar binnen te lopen en alles overhoop te zetten. Ik ben dan ook een speedshopper, ga zo door alle rekken heen en zie vrijwel meteen of het iets voor mij is of niet, merk of niet.
Oud 06-07-2009, 23:08
Verwijderd
Hmm, ik besef mij net dat ik wel veel merkkleding heb. Enkel dit associeer ik dan ook met kwaliteit. Vaak draag ik het dan ook. Maar ik heb ook van die dagen dat ik gewoon een relaxed broek (vaak wel merk) simpel t-shirtje en all stars draag.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 09:21
Verwijderd
ik heb best veel merkkleding maar meeste koop ik in de uitverkoop want ik ga nou eenmaal geen 40 euro voor iets betalen waar niet eens mouwen aanzitten
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 11:12
Crimson
Crimson is offline
Ik heb redelijk veel merk dingen, veel Billabong en Roxy, maar dat koop ik ook meestal in de aanbieding of in Amerika. Heb toen ik een vriendinnetje in Miami ging opzoeken een DC trui gekocht voor 2 dollar omdat er 'een vlekje opzat' hoppa wasmachine in en weg. Heb veel tshirts van Nollie, maar dat is hier wat minder bekend geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 12:00
PBear
PBear is offline
One <3 fo fashion 'nd' one <3 fo ThaOMG
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 15:50
sabrosa
sabrosa is offline
Zo lang het maar cheap is vind ik alles best en wat leuk PedoBear is ook van de partij.
Oud 10-07-2009, 15:57
PBear
PBear is offline
Jaaaaa
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 18:23
Nba
Nba is offline
Merk doet er heel erg aan toe bij mij maar dit is toch sterk geëvollueerd.
Vroeg kocht ik stomme Emporio Armani shirts aan meer dan 70 euro, gewoon omdat het kon en ik wou laten zien dat ik geld had. Heel stom van mij.

Nu ga ik liever voor tijdlozen basics, ga ik voor het speciaal design, überheerlijke stof en de bijhorende pasvorm.
Wat ik koop mag best een prijskaartje hebben, al ben ik verplicht nog altijd dingen bij Zara te halen. Ik moet zelfs mijn kleren kopen en alles van Armani of alles van Olivier Strelli is momenteel nog niet aan de orde.

Voor accesoires geef ik ook wel graag een fortuin uit.
In september ga ik me een Louis Vuitton tas aanschaffen, maar dan gewoon omdat ik het design echt tof vind.

Dus ja, merk speelt een rol maar dan vooral omdat de kledij die ik koop nogal speciaal en verfijnd is, dit vind je jammergenoeg niet in de goedkope ketens. Al geef ik toe dat pretentie ook een beetje meespeelt!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 18:28
Mobius
Mobius is offline
Nee. Dure merken hebben geen monopoly op kwaliteit. Ik beperk me eerder tot winkels waarover ik in algemeenheid tevreden ben, het merk is dan irrelevant. Zolang het er maar uitziet.
Oud 10-07-2009, 20:10
Verwijderd
Ik vind het onzin als mensen zeggen dat ze meer indivudialiteit uitstralen als ze merkkleding dragen of juist geen merkkleding dragen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 21:32
Vivian.
Vivian. is offline
Antwoord op de topicvraag: niet.

Ik hecht er totaal geen waarde aan. Ik vind het veel belangrijker dat ik het zelf mooi vind. Verder vind ik, vast als 1 van de weinigen, merkkleding geen status uitstralen. Als mensen bijvoorbeeld met Bjorn Borg truien lopen, vind ik dat achterlijk. Er staat alleen Bjorn Borg op, wat is dan de esthetische waarde van je kleding? Of lacoste polo's, er staat alleen een klein krokodilletje op, woehoe. Maar het is maar wat mensen gelukkig maakt.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 03:44
Verwijderd
Vuilniszakken van vuitton,voor minder doe ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 10:25
Verwijderd
Veel mensen weten niet eens wie Bjork Bjork is. Ik kwam er ook pas een paar weken geleden achter toen ik Wimbledon keek
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 11:00
Vivian.
Vivian. is offline
Precies, het is een oude tennisser. En dat veel mensen dat niet weten, maakt het eigenlijk alleen nog maar achterlijker. Wat zijn mensen toch kuddedieren.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 13:53
Parlaa
Parlaa is offline
Ik heb wel wat met merken.
Ik vind G-Star broeken gewoon mooi omdat die mooier zijn dan bijv. Only broeken.
Ik vind het merk Ichi ook een heel erg leuk merk.
Als ik wat leuks zie dan koop ik het gewoon, maar ik loop niet alleen en altijd in merk.
Oud 21-07-2009, 18:28
blauwbilgorgel
blauwbilgorgel is offline
Niet.

Mij maakt het niet uit waar mijn kleding vandaan komt, zolang het maar mooi is, goed zit en niet snel kapot gaat.
Mij doet het er niet om of er een of ander stom merk op staat of niet.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 18:05
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb liever veel voor weinig geld dan weinig voor veel geld. Ik koop vaak kleren van only, h&m, vera moda of onbekende merken. Als het maar mooi is en lekker zit!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 18:21
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Vroeg kocht ik stomme Emporio Armani shirts aan meer dan 70 euro, gewoon omdat het kon en ik wou laten zien dat ik geld had. Heel stom van mij.
lol bestaan die mensen echt?
Oud 22-07-2009, 21:03
Verwijderd
Citaat:
lol bestaan die mensen echt?
Nog nooit buiten geweest?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 08:16
BendeBen
BendeBen is offline
jawel hoor, dacht alleen dat dat net zo'n volkswijsheid was als bijvoorbeeld het verhaaltje dat mensen die anderen pesten eigenlijk juist een minderwaardigheidscomplexje hebben. dacht dat het kopen van merkkleding gewoon een teken was van gebrek aan smaak of creativiteit en niet daadwerkelijk bewust laten zien dat je poen hebt.
Oud 23-07-2009, 15:04
KleineeRenee
KleineeRenee is offline
Ik koop nooit egt merkkleding. De meeste merkkleding zijn ook duur. Ik koop meestal gewoon merkloze kleding. Als iets er leuk uit ziet en lekker zit en niet duur is koop ik het wel. Sommige mensen zitten ook te zeiken dat wibra/zeeman slechte zaken zijn en daar nooit naar toe gaan omdat het zo'n super goedkope zaken zijn,, en ze denken dat alles 2e hands is. Nou vndaag ook heb gewoon weer 4 leuke dingen bij de zeeman vandaan. Niks mis mee dus.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2009, 13:08
marceltje20
marceltje20 is offline
merk kleding is vaak van betere kwaliteit en zit ook beter aan je lichaam...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2009, 08:50
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ach.. betere kwaliteit, of ik nou een merk spijkerbroek koop of eentje van de we/ H&M maakt nagenoeg niets uit in hoe lang het duurt tot deze versleten is, terwijl het toch al snel zo'n 40 euro scheelt..
Oud 02-08-2009, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Ach.. betere kwaliteit, of ik nou een merk spijkerbroek koop of eentje van de we/ H&M maakt nagenoeg niets uit in hoe lang het duurt tot deze versleten is, terwijl het toch al snel zo'n 40 euro scheelt..
Ik vind wel dat m'n HM spijkerbroek van 20 euro het minder goed doet dan m'n merk spijkerbroek van 80 euro.
Ik ben niet zo gericht op het kopen van merkkleding maar ik ben wel gehecht aan verschillende merken. Ik koop m'n bh's bij de hunkemoller, m'n overige
kleding bij de WE, de MEXX of bij de Bijenkorf. M'n Sokken zijn van de hema. Uiteindelijk blijkt toch dat ze deze producten bij deze winkels van de beste kwaliteit voor mij hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 18:10
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Ik heb meestal merkbroeken, aangezien ik een holling heb in m'n rug, en m'n kont nogal naar achteren steekt. Meer mensen hebben daar last van Maar, gewone broeken passen mij vaak niet. Dan val ik toch terug op LTB ofzo. Ik heb er eergisteren een van Firetrap gekocht. Die sloot ook mooi aan
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 22:06
Lychee
Lychee is offline
Niet gehecht aan merkkleding.
Broeken koop ik juist goedkoop dat zie je niet eens zo heel goed.
Ik shop wel graag in dezelfde winkels.
Oud 03-08-2009, 16:47
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik heb meestal merkbroeken, aangezien ik een holling heb in m'n rug, en m'n kont nogal naar achteren steekt. Meer mensen hebben daar last van Maar, gewone broeken passen mij vaak niet. Dan val ik toch terug op LTB ofzo. Ik heb er eergisteren een van Firetrap gekocht. Die sloot ook mooi aan
Dat probleem ik ook, maar ik ben ook achter gekomen dat sommige broeken van H&M net zo goed zitten. Het is maar net welk model je aan hebt.

En over (merk)kleding, als ik iets mooi vind en ik heb het geld (er voor over), dan koop ik het wel.
Oud 04-08-2009, 14:27
maurice026
maurice026 is offline
wat voor merkkleding kopen jullie allemaal dan ?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2009, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Veel mensen weten niet eens wie Bjork Bjork is. Ik kwam er ook pas een paar weken geleden achter toen ik Wimbledon keek
dan ben je best wel dom
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 12:55
marceltje20
marceltje20 is offline
D&G broeken en t shirts zijn geweldigg !
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 14:47
Tolchok
Tolchok is offline
Merkkleding is voor mij leuk maar geen vereiste. In financieel betere tijden koop ik weleens merkkleding, maar als het wat minder gaat koop ik basic kleren bij de H&M.
Oud 13-08-2009, 17:05
karan
karan is offline
soms is merkkleding wel leuk maar wel duur
laatst had ik 7 kleding stukken voor 90 euro bij ...
3 jeans en 4 topjes/tuniekjes
dat is toch veel leuker

Laatst gewijzigd op 30-10-2010 om 01:54. Reden: reclame
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 17:14
ditisLouis
ditisLouis is offline
merkkleding interesseerd me niet

kleding moet schoon zijnheel zijnen de goeie maat zijn

had een spijkerbroek gekocht op de zwarte markt voor 20 euro

zag ik later in een winkel exact zo'n zelfde spijkerbroek voor98,=euro
Met citaat reageren