Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Inboedelverzekering van SSHU dekt electronica (tv's, (spel)computers etc.) tot €2500 bij inbraak of brand. Dus als je spullen meer waard zijn dan die €2500 (in totaal overigens!), dan moet je ophogen. Dat is volgens mij ook het enige nadeel, want aan €2500,- voor al je electronica zit je zo, maar verder is 't prima te doen.
Laptopverzekering zou ik niet doen. Diefstal wordt niet vergoed wanneer je niet thuis bent en de rest valt onder garantie. |
![]() |
|
![]() |
WA is verplicht voor autobezitters, mensen met een schietvergunning en eigenaren van kernreactoren. in alle andere gevallen is het gewoon verstandig
![]() ik ken de verzekeringen van SSHU niet, maar in de grote steden dien je elektronische apparatuur en beeld/geluidsdragers apart te verzekeren. (of je bent iig beperkt verzekerd daarvoor)
|
Ik heb besloten m'n laptop niet apart te verzekeren ondanks dat ik hem heel veel meeneem. Vaak krijg je er niet veel voor terug, als je al wat terug krijg en die van mij is inmiddels alweer bijna 2,5 jaar oud en al die tijd al onverzekerd.
Rechtsbijstand heb ik ook niet gekozen omdat je bijvoorbeeld familierecht niet vergoed krijgt. In mijn geval is het waarschijnlijk slimmer om lid te worden van de vakbond bijvoorbeeld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij een huurcontract met de SSHU zit een inboedelverzekering inbegrepen. Deze dekt electronica bij inbraak (met braakschade overigens) of brand tot maximaal €2500,-. Dit bedrag is wel op te hogen, maar dan kost het je maandelijks meer (maar ook niet heel veel trouwens). |
![]() |
|
![]() |
Let bij de inboedelverzekering op of deze de schade dekt bij diefstal of bij inbraak. Deze nuance kan een hoop euro's schelen, als er een handige inbreker langskomt die geen duidelijke braaksporen achter laat, terwijl het in de maandpremie nauwelijks uitmaakt. Zowieso kost een inboedelverzekering bijna niks, nog geen 3 euro per maand in mijn geval.
Let er bij WA en rechtsbijstand op of je niet al meeverzekerd bent met je ouders. Als je nog studeert en in een onzelfstandige woonruimte (dus geen eigen keuken/badkamer) gaat wonen wordt je door de verzekering vaak nog gezien als gezinslid van je ouders. |
![]() |
|
Ik woon op dit moment al zelfstandig en ga naar een zelfstandige studentenwoning verhuizen. Rechtsbijstand heb ik dus niet, WA zit hier bij de huur in (beetje lastig uit te leggen constructie, maar is zo).
Inboedel zit inderdaad bij de SSH in de huur zag ik. Dittrich, weet jij hoe het zit met handige inbrekers en de dekking? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik herinner me dat er stond "inbraak met braakschade", niet "diefstal". Hoewel SSHU op haar eigen site spreekt van "brand-, water-, inbraak- en diefstalschade".
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Verzekering 2012! hulpje | 70 | 11-09-2012 22:21 | |
Werk, Geld & Recht |
Rekeningen zorgverzekering op verkeerde naam Heksjuh | 11 | 25-11-2011 20:27 | |
Werk, Geld & Recht |
Reisverzekering Heksjuh | 13 | 05-11-2010 10:06 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Islam + normen en waarden swolha | 192 | 09-11-2008 18:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Levenslang gratis verzekering voor orgaandonor ijscoman | 87 | 21-11-2007 12:37 | |
Seksualiteit |
36? saturday | 57 | 09-02-2005 22:18 |