Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2009, 10:39
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
AMSTERDAM – Het kabinet moet de jeugd excuses aanbieden vanwege het paniek zaaien over de seksualiserende samenleving.

Dat stelt D66-Kamerlid Boris van der Ham tegenover NU.nl. Woensdagochtend vergadert de Tweede Kamer hierover met de ministers Plasterk en Rouvoet.
“Vanuit dit kabinet wordt voorgehouden dat de jeugd helemaal is losgeslagen”, stelt de D66-parlementariër. “Uit onderzoeken blijkt echter keer op keer dat dit heel erg meevalt.”

Vorig jaar sprak minister van Jeugd en Gezin Rouvoet uit dat er ‘een generatie op het spel’ staat.
Hij hekelde de ruilseks, waarbij een meisje wordt gezien als gebruiksartikel.

Excessen

Volgens Van der Ham is het wel belangrijk de excessen aan te pakken, maar is het toch vooral belangrijk dat seks bespreekbaar is.
“Op scholen is voor de meeste jongeren seks het belangrijkste gespreksonderwerp. Zij weten heus wel wat ze doen en willen niet door dit kabinet als probleem worden gezien.”

Onderzoeken

De D66’er stelt verder dat er genoeg onderzoeken zijn waaruit blijkt dat het heel erg meevalt met het uit de band springen van de jeugd.
“De leeftijd waarop jongeren voor het eerst seks hebben is de afgelopen tien jaar nauwelijks gedaald.”
“Bovendien is het effect van vrouwonvriendelijke videoclips op MTV heel beperkt.”

Groepen

Volgens het D66-Kamerlid zorgt het opkloppen van het probleem ervoor dat er binnen bepaalde groepen helemaal niet over seksualiteit gesproken wordt.
“Binnen streng-christelijke en streng-islamitische families werd al weinig over seks gesproken. Dat zal nu alleen maar minder worden, omdat hen een spookbeeld wordt voorgeschoteld.”
Juist dan ontstaan er problemen volgens Van der Ham. “Bijvoorbeeld kinderzwangerschappen. Vanwege een gebrek aan seksueel debat.”

Meebuigen

Van der Ham verwijt vooral Onderwijsminister Plasterk dat hij te makkelijk met de christelijke koers van Rouvoet meegaat.
“Van Rouvoet is vanuit zijn achtergrond bekend wat hij vindt. Plasterk buigt mee met deze morele koers.”
Ik vind het echt een goede zaak dat dit punt nu eens aangepakt wordt. Al dat gezeur dat jongeren tegenwoordig geen seksuele moraal meer zouden hebben ofzo. Volgens mij zijn Nederlandse jongeren juist ontzettend kritisch en conservatief wat betreft seks en liefde in verhouding tot hun leeftijdsgenoten in andere landen.
Oud 17-06-2009, 10:42
Verwijderd
Achja dat zal altijd nog wel gebeuren en met een christelijke kabinet is dat zo raar nog niet.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 10:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
Volgens mij zijn Nederlandse jongeren juist ontzettend kritisch en conservatief wat betreft seks en liefde in verhouding tot hun leeftijdsgenoten in andere landen.
En in vergelijking tot hun ouders toen ze jong waren.

Maar inderdaad goede zaak dat de gristenen hier op hun wanbeleid gewezen worden, want de aanpak van wezels als Balkenende en Rouvoet werkt compleet averechts.
Oud 17-06-2009, 12:31
Verwijderd
Vrouwonvriendelijke clips op mtv? Waar dan?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 14:05
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Ik vraag me inderdaad af in hoeverre het nu werkelijk zo dramatisch is, of in hoeverre het werkelijk zo meevalt. Juist ook in vergelijking met de vorige generatie(s), al weet ik niet hoeveel representatieve onderzoeken er toen daarnaar gedaan zijn.

Al vind ik ook wel dat ze goed kunnen overdrijven vind ik het ook zeker niet slecht wat ze doen, al kunnen ze het beter wat genuanceerder en tactischer brengen en mee omgaan.

Dat de clips op MTV en TMF zo vrouwonvriendelijk zouden zijn vind ik ook een apart geval. In gesprekken met meiden daarover heb ik geleerd dat veel het echt niet vrouwonvriendelijk vinden, maar vaak simpelweg net zo uitdagend als het kan zijn voor jongens.

Maar goed, ik vind het persoonlijk wel weer belachelijk hoe oversekst de meeste clips zijn. Niet dat ik het erg vind dat het over liefde en/of seks gaat, maar ga astjeblieft niet constant als een stelletje stomme hoeren of pikken zonder kop lomp staan dansen/zingen/rappen/etc.
Oud 17-06-2009, 14:07
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
idd mtv zend in NL bijna geen muziek uit
Oud 17-06-2009, 14:32
arPos
arPos is offline
Ik heb liever geld in onderwijs ipv ditr melodramatisch stemmenzoeken.
Weer bonuspunten gescoord op de bullshit- o -meter rouvoet.

Citaat:
Plasterk buigt mee met deze morele koers.
Want D66 zit ineens in het kabinet?
Oud 17-06-2009, 14:37
Verwijderd
Nee, maar Plasterk had het liberale rode geluid van de PvdA moeten worden in dit kabinet. Iets waar hij jammerlijk in faalt.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 14:46
arPos
arPos is offline
Citaat:
Nee, maar Plasterk had het liberale rode geluid van de PvdA moeten worden in dit kabinet. Iets waar hij jammerlijk in faalt.
"in dit kabinet", d66 zit niet in het kabinet, ze moeten oppositie vormen en stemmen stelen, en als ik me niet vergist lukt het hem (in d66 termen) nog aardig ook.

En sinds wanneer heeft de PvdA een liberaal geluid?
Oud 17-06-2009, 14:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Da's meestal een miscommunicatie. Ze hebben het dan over muziek clips terwijl ze doelen op clips van rappers. Een begrijpelijk misverstand.

Ontopic: Van der Ham heeft woord voor woord gelijk. Hoewel Rouvoet dan wel weer gelijk heeft dat er een generatie op het spel staat; die oudjes van tegenwoordig lopen een serieus risico het contact met de werkelijkheid te verliezen als ze die christelijke moraalridders geloven.

De meeste van die dingen bestaan simpelweg niet. Ruilseks? Niet waar ik ooit ben geweest. Dus tenzij ze keihard kunnen staven dat het overal gebeurd is het pure bangmakerij.
Oud 17-06-2009, 14:56
arPos
arPos is offline
Citaat:
De meeste van die dingen bestaan simpelweg niet. Ruilseks? Niet waar ik ooit ben geweest. Dus tenzij ze keihard kunnen staven dat het overal gebeurd is het pure bangmakerij
Ok, ik stop met hoereren, voortaan neem ik als voorbeeld magdelena.
Oud 17-06-2009, 15:02
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Da's meestal een miscommunicatie. Ze hebben het dan over muziek clips terwijl ze doelen op clips van rappers. Een begrijpelijk misverstand.
Yup

Citaat:
De meeste van die dingen bestaan simpelweg niet. Ruilseks? Niet waar ik ooit ben geweest. Dus tenzij ze keihard kunnen staven dat het overal gebeurd is het pure bangmakerij.
Ach ja, van ruilseks heb ik ook voor het eerst in de krant gehoord. Andere, wellicht vergelijkbare zaken zoals seks met vreemden, om macht, reputatie en/of een baan oid (en dus indirect materiele winst), om andere te benadelen, enz. heb ik dan wel weer direct of indirect meegemaakt of van gehoord.

Is het de taak van de overheid om over zulke dingen te oordelen en één morele lijn vast te stellen? Niet helemaal vind ik, maar in bepaalde mate hebben ze daar zeker wel een bepaalde verantwoordelijkheid in.

Citaat:
Ontopic: Van der Ham heeft woord voor woord gelijk. Hoewel Rouvoet dan wel weer gelijk heeft dat er een generatie op het spel staat; die oudjes van tegenwoordig lopen een serieus risico het contact met de werkelijkheid te verliezen als ze die christelijke moraalridders geloven.
Offtopic: Naar mijn idee is dat al redelijk onterugdraaibaar verloren toen alle opa's en oma's naar verzorgingshuizen gingen, terwijl we ze beter zo veel als mogelijk thuis hadden kunnen houden. (Thuis als in of zelfstandig en door familie begeleid wonen, of bij bij een van de kinderen in huis.)
Oud 17-06-2009, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Daar is niets vrouwonvriendelijks aan. Clipbitches verdienen meer dan de meeste van ons bij elkaar slepen in een jaar.

Gekke alto ook jij!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Daar is niets vrouwonvriendelijks aan. Clipbitches verdienen meer dan de meeste van ons bij elkaar slepen in een jaar.

Gekke alto ook jij!
Nee maar het zet vrouwen wel op een bepaalde manier neer. Waar ze dan weer aan voorbijgaan is dat de doelgroep bestaat uit vrouwen die harder kunnen en zullen slaan dan de gemiddelde autochtone man.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 17:01
Verwijderd
Ik zie nog steeds niet helemaal wat er vrouwonvriendelijk aan is.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 17:02
Sherlock
Sherlock is offline
idd ze beslissen toch zelf dat ze dat willen doen ofniet?
Oud 17-06-2009, 17:16
Verwijderd
Citaat:
idd ze beslissen toch zelf dat ze dat willen doen ofniet?
Het is in zoverre vrouwonvriendelijk dat de "psst hey meisje" cultuur natuurlijk gewoon not done is ten opzichte van veruit het grootste gedeelte van de autochtone vrouwen en dat deze zich er door bedreigd voelen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 17:22
Verwijderd
Hoog tijd dat ze eens goed onder handen worden genomen door hun man!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:17
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het is in zoverre vrouwonvriendelijk dat de "psst hey meisje" cultuur natuurlijk gewoon not done is ten opzichte van veruit het grootste gedeelte van de autochtone vrouwen en dat deze zich er door bedreigd voelen.
En daar is het eigenlijke probleem dat zulk gedrag pas geaccepteerd wordt door de 'bitches' als degene die het uitoefent ook daadwerkelijk zo rijk is als de 'rapnegerts' op mtv.
Oud 17-06-2009, 18:20
Verwijderd
Precies. Dus eigenlijk zijn die clips heel manonvriendelijk en bevestigen ze maar weer eens de kwaadaardige aard van de vrouw.

Verder is er tegenwoordig geen rap meer op tv
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 19:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gekke alto ook jij!
Prostitutie verdient ook goed, in welke vorm dan ook.
Oud 17-06-2009, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Prostitutie verdient ook goed, in welke vorm dan ook.
Niet waar. Tientjeshoeren houden er geen fuck van over. Alle vormen van vrijwillige prostitutie echter moet gewoon kunnen. Veruit het grootste gedeelte van die vrouwen heeft er echt geen problemen mee dat ze dit doen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 20:15
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
“Binnen streng-christelijke en streng-islamitische families werd al weinig over seks gesproken. Dat zal nu alleen maar minder worden, omdat hen een spookbeeld wordt voorgeschoteld.”
Juist dan ontstaan er problemen volgens Van der Ham. “Bijvoorbeeld kinderzwangerschappen. Vanwege een gebrek aan seksueel debat.”
seksueel debat? brr wat een enge bewoording weer. straks gaan we nog de seksuele dialoog aan of bilateraal seksueel overleg plegen.

en het gaat ook niet om de kwantiteit van het seksuele debat maar om de kwaliteit er van. en die zal hoe dan ook niet verbeteren bij bovengenoemde creaturen.
Oud 17-06-2009, 20:40
Verwijderd
Uiteraard gaat het ook over de kwantiteit. Je moet er, behalve goed, ook veel en oppervlakkig over kunnen praten zonder schaamte te voelen.

Als ik een meisje mee naar huis nam toen ik nog thuis woonde werd daar vaak over gepraat in een goed gesprek, maar er werden ook zeker wel grappen en andere opmerkingen gemaakt (ik koop een nieuw bed voor je).
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 21:38
BendeBen
BendeBen is offline
waarom? liever wordt er gewoon verteld hoe eea in elkaar steekt ipv 100 keer vertellen dat je ook zwanger kan raken van pijpen of andere nog veel insanere dingen die ik niet kan verzinnen en in die kringen rondgaan
Oud 17-06-2009, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Niet waar. Tientjeshoeren houden er geen fuck van over. Alle vormen van vrijwillige prostitutie echter moet gewoon kunnen. Veruit het grootste gedeelte van die vrouwen heeft er echt geen problemen mee dat ze dit doen.
Mwa ik weet niet of ze er geen problemen mee hebben, maar ze doen dit iig liever dan als secretaresse werken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 22:14
Verwijderd
Citaat:
waarom? liever wordt er gewoon verteld hoe eea in elkaar steekt ipv 100 keer vertellen dat je ook zwanger kan raken van pijpen of andere nog veel insanere dingen die ik niet kan verzinnen en in die kringen rondgaan
Dan begrijp je mijn post dus niet
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Mwa ik weet niet of ze er geen problemen mee hebben, maar ze doen dit iig liever dan als secretaresse werken.
Yep, dat bedoel ik. En ze doen er geen hond kwaad mee, dus láát ze.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 23:05
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Dan begrijp je mijn post dus niet
ja dat zal wel...

een beetje knipogen met je pa is leuk hoor maar niet waar van der ham op doelt
Oud 17-06-2009, 23:36
Verwijderd
Ik ga mezelf niet nog een keer quoten.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 01:37
arPos
arPos is offline
Ik snap sowieso niet zo goed hoe ze erbij komen dat het buiten het "loverboyprobleem" en andere verkrachtings- en mishandelingszaken een issue is.

Volgens mij maken er zich meer jongeren zich zorgen over financiën en/of ze straks nog wel kunnen werken/hun opleiding afmaken.
Oud 18-06-2009, 01:51
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Ik ga mezelf niet nog een keer quoten.
dat zou idd zeer weinig hout snijden
Oud 18-06-2009, 02:08
arPos
arPos is offline
Citaat:
dat zou idd zeer weinig hout snijden
Wat snap je niet dan, volgens mij zegt deadlock dat er opervlakkig en casual over gepraat moet kunnen worden, hoe jij dat linkt aan hoe religieuze doctrine al vanaf baby af aan in 's gods kinders hoofden wordt geschonken is iets wat je me maar moet uitleggen.

zoiets als er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden.
Reageren

Regels voor berichten