![]() |
|
Rollenspel – Brandoefening
Kom vooral meedoen! We beginnen met een nieuw hoofdstuk om te zorgen dat iedereen makkelijk in kan stromen! Het doel van dit spel is om een interactie tussen karakters te laten ontstaan. Wat dit betekent is dat je altijd vanuit je eigen karakter schrijft en reageert. De lengte van je reactie maakt niet uit. Het belangrijkste is dat je ook anderen de mogelijkheid geeft om te reageren. Je hoeft natuurlijk niet jezelf te spelen, je kan je ook iemand inbeelden. Als je tijdens het spel iemand iets wil vertellen als forummer naar elkaar, het liefst per PM versturen. Mocht je meerdere mensen iets willen vertellen, zet je bericht dan neer als offtopic. Offtopic: ([offtopic ]) De stukken verhaal horen in verleden tijd te zijn geschreven. Huidige bekende karakters: Jeroen – Kitten Simon – Flyaway Astrid – Vogelvrij Laurie – fizzle-fluffy Anna – Nienna* Keith -Kiet-2 gccy8 - Eric Willemijn-Louise – Giles (niet gespeeld) Hier is het eerste hoofdstuk Hier is het tweede hoofdstuk Mochten er onduidelijkheden zijn, PM me maar even. Als er vragen vaak komen, zet ik ze hier wel bij de openingspost. ------------------------------------------------------------- Jeroen moest toegeven dat hij niet zo hield van de bibliotheek. Vooral niet het gedeelte met oude geschriften. De leukheid van het in je handen houden van een boek van 300 jaar oud was wel verdwenen en hij moest elke keer weer opnieuw speciaal het boek aanvragen als hij het wilde lezen. Helaas was niet van alles een moderne kopie beschikbaar. Dus nu zat hij te kijken naar een kopie van het werk van ene Marcus Francus uit Noviomagus. Hij had nog een goede maand om door de boeken te werken en delen er van samen te vatten. Hij kon ondertussen Latijn wel lezen, dat was fijn. Natuurlijk had hij er ook echt zelf op gestaan de originele geschriften te bekijken. Als hij het onderzoek in wilde was Latijn echt kunnen lezen wel makkelijk en het stond goed op zijn CV. Plotseling ging er een alarm. Het koste hem een moment om het alarm te herkennen, maar hij bedacht zich dat het het brand alarm was. Jeroen sprong overeind. Hij wist dat dit gedeelte werd afgesloten tegen brand als het alarm ging. Met een beetje geluk kon hij nog buiten komen. Hij hink-rende naar de deur. Zachtjes vervloekte hij zijn enkel en opende de deur. Hij was er net door toen hij het ding in het slot hoorde vallen. Gelukkig was het geen winter, want hij moest nu naar buiten. Lidya van de bieb lachte zachtjes toen ze hem zag. "Het is een oefening, Jeroen. Maar laten we maar naar buiten gaan," zei ze. Het hele Sociale Wetenschappen gebouw van galmde van het alarm. -------------------------------------------------------------------------
|
![]() |
|
'Rik, heb je pijn?' vroeg een meisje met een blonde paardenstaart aan Jeroen. Niet Jeroen dus, maar Rik. Misschien kende hij hem toch niet zo goed, maar het was wel een geneeskundestudent. Rik schudde zieligjes zijn hoofd en strompelde weg, op het punt om te gaan huilen. Niels moest moeite doen om niet zijn linkerwenkbrauw op te tillen.
Uiterlijk rustig, maar van binnen kwaad, liep hij naar buiten. Het was twee uur, schatte Niels. Vanuit gewoonte wierp hij een blik op zijn kapotte horloge, die al drie maanden steevast op kwart over drie stond. Met zijn handen in zijn zakken ging hij tegen de muur staan mokken. Een trap van zijn voet en een Colablikje vloog weg. 'Au,' zei iemand en Niels keek op. Eric wreef met zijn rechterhand over zijn voorhoofd. Het gedeukte Colablikje lag nog naast hem. 'Eric,' Niels grinnikte en zijn boosheid verdween. 'Sorry'. Met een grijns van iemand die voor de gek gehouden is maar het toch wel grappig vindt, kwam Eric op hem afgelopen. Eric mompelde iets onverstaanbaars en zei vervolgens: 'Waar was dat nou weer voor nodig?' 'De verveling, Eric, en de ergernis.' Niels glimlachte. 'Hrmm.' gromde Eric. 'Hoe gaat het met je?' 'Op de buil op mijn hoofd na goed. Vandaag ging het over cell division, interessant hoor.' Voor Niels was gezellig praten met Eric in feite vloeken in de kerk, want Eric was als zovelen hier een student geneeskunde. Maar Eric was een toffe gozer. Hij zou wat aan zijn moeder gedaan hebben, als hij dat kon. 'Hoe is het in Japanese Class?' vroeg Eric. 'Yoi-na.' Niels glimlachte. 'En met je moeder?' Niels negeerde de vervelende vraag en draaide zich om. Zijn oog viel weer op de jongen die zonet een meisje in zijn armen had gehad. Hij was op het moment omringt door meisjes. 'Eric, die jongen, wie is dat ook alweer?' Offtopic: Serieus, Anna, Laurie en volgens mij ook Chris staan allemaal bij Simon. |
![]() |
|
Offtopic: Leuk dat Eric Niels kent!
Eric keek om zich heen en hoewel hij best veel knappe mensen zag vond hij, tot nu toe, niemand die hij 'mooi' vond. Knap en mooi zijn twee verschillende begrippen voor Eric. Knap is iemand die er goed uitziet, maar dan ook alleen qua uiterlijk. Mooi is iemand die met zijn uiterlijk dicht bij knap komt, of misschien zelfs knapper is dan knap, maar het belangrijkste is dat iemand geen air om zich heeft en een goede uitstraling heeft. Goede uitstraling is erg subjectief maar voor Eric is het iets tussen vriendelijkheid en mysterie. Op zo'n iemand zou Eric op slag verliefd kunnen worden. 'Au' zei Eric toen hij iets tegen zijn voorhoofd voelde komen. Niet dat het pijn deed maar Eric vond het gepast om 'au' te zeggen. Hij keek voor zich en daar lag een in elkaar gedeukt colablikje. 'Eric' zei er iemand en Eric keek om zich heen en zag Niels tegen een muurtje staan en hem met een grijns aankijken. Hij mompelde een verontschuldiging en Eric stond op en liep naar hem toe. Niet om hem in elkaar te slaan maar om met Niels te praten. 'Eric, die jongen, wie is dat ook alweer?' vroeg Niels toen ze aan een elkaar hadden gevraagd 'hoe het ging'. 'Dat is Simon, maar volgens mij hoor je hem niet te kennen, tenzij je alle geneeskunde studenten hier kent.' antwoordde Eric. 'Hmm.. dat dacht ik al, hij ziet er wel uit als een geneeskunde student.' 'Ja, jij kunt natuurlijk alle geneeskunde studenten op slag herkennen.' zei Eric met een glimlach. Hij wist dat Niels geen fijne herinnering had aan alles wat met geneeskunde te maken had. 'Maar waarom vroeg je dat eigenlijk, wie Simon was?'
Laatst gewijzigd op 29-06-2009 om 21:54. |
![]() |
|
Offtopic: Leuk dat Eric Niels precies goed behandeld. 'Ja, jij kunt natuurlijk alle geneeskunde studenten op slag herkennen.' Die is goed ^^.
'Wat is zijn achternaam?' vroeg Niels plots. 'Hardhout. Simon Hardhout dus. Hoezo?' Hardhout. Hij had al eerder gedacht dat hij Simon kende. Dezelfde kleur haar als zijn vader, en ook dezelfde blauwe ogen. Die jongen verdiende het niet om met zoveel meisjes te zijn, niet met zo'n vader. Zijn vader was namelijk dezelfde dokter Hardhout die zijn moeder had verzorgd, dezelfde man die het maar gewoon had opgegeven, gewoon omdat hij niet meer wist hoe het verder moest. De boosheid die was verdwenen toen hij met Eric aan het praten was gleed in hem terug. Hete lava kolkte in zijn hoofd en zijn handen trilden, eventjes. 'Stop,' dacht Niels. 'Dit is belachelijk. Hij is vast niet zoals zijn vader.' 'Niels, hoezo wil je dat weten?' herhaalde Eric. 'Ik dacht dat ik hem kende, uh... van de middelbare school. Ik zat bij iemand in de klas die veel op deze Simon lijkt.' Eric fronste, hij geloofde het vast niet. Maar dat maakte niet uit. Opeens viel het Niels op dat Eric de hele tijd om zich heen keek. Erics blik bleef even hangen op een mooi meisje met grote blauwe ogen en schoot daarna naar een fors, vet meisje met twee dikke bruine vlechten. Vervolgens fronste hij en zocht hij weer verder. Niels zette zijn ondeugendste glimlach op en vroeg: 'Eric, wat zit je nou de hele tijd rond te kijken?' |
![]() |
|
Offtopic: Eric is bi.
![]() 'Ik zoek mooie mensen.' zei Eric toen Niels hem vroeg waarom hij zo aan het rondkijken was. Hij staakte zijn zoektocht naar mooie mensen en richtte zich weer op Niels. 'En?' vroeg Niels. 'Niet veel bijzonders.' Eric dacht even na wat Niels zojuist over Simon had gezegd. Hij kende Simon van de middelbare school. Interessant, dacht Eric, aangezien Simon een paar jaar ouder is dan Niels. Eric vroeg zich af hoeveel klassen Niels wel niet had overgeslagen. Dus dan kent hij Simon ergens anders van. Eric kon wel bedenken waarvan. Offtopic: Eh..wat gebeurt er eigenlijk allemaal tijdens zo'n brandoefening. Ik bedoel moet er niet iets gebeuren, like dat een leraar iets zegt o.i.d.?
||
Citaat:
![]() @Kitten: Ok.
|
Laurie was door Simon amper neergeploft in het gras, of de meisjes dromden om hen heen. Ze slaakte een zucht. Terwijl ze zich uit de menigte probeerde te wringen op haar ene been, zag ze een meisje aan komen rennen dat ze vaag kende. Was dat niet die Anna, die zo raar deed tegen Simon? Met een knikje groette ze haar, terwijl ze zich losmaakte uit de groep Simon-bewonderaars. Ze keek om zich heen, of ze een studiegenootje zag, of een andere bekende die niet omringd was door metersdikke groepen aanbidders. Tegen een muurtje stond Eric geleund. Dat was toevallig! Laurie zwaaide en hinkte, leunend tegen de muur, naar hem en de jongen met wie hij stond te praten toe. Ze besloot dat ze de jonge student maar beter wat kon imponeren, dus ze stelde zich voor met haar gehele naam. Hij mocht best weten dat ze van een oud-adellijk geslacht kwam.
'Laurentia Elisabeth De Ruyter - van Stevenynck,' zei Laurie met een triomfantelijke, bijna meelijdende glimlach, terwijl ze haar vrije linkerhand naar de jongen uitstak. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Niels wilde net vertellen dat hij nog wel iemand wist voor Eric, toen er opeens een meisje op hem af kwam lopen - meer hinken, eigenlijk. Ze was leuk, en ze stak haar hand naar hem uit. 'Laurentia Elisabeth De Ruyter - van Stevenynck,' zei het meisje met een glimlach en een licht kakkeraccentje. 'Hoi, Laurentia Elisabeth. Watashi wa Niels desu. Ik ben Niels, dus. Niels Molenaar.' Wie was dít nou weer? Ze zag er leuk uit, daar niet van, maar Niels hield niet zo van die opschepperige adelmeisjes. Maar goed, ze had haar naam vast niet zelf gekozen. Het meisje lachte op een lieve manier en zei: 'Moeilijke naam hè? Zeg de volgende keer maar Laurentia. En wat zei je nou net?' 'Dat is Japans.' zei Niels kortaf. 'Japans? Wat leuk!' Laurie gaf hem weer de glimlach waar ze mee aan was komen lopen. Misschien was ze toch wel leuk. Laatst gewijzigd op 29-06-2009 om 14:27. |
![]() |
|
Laurie, blijkbaar Laurentia, maar Eric bleef toch maar bij Laurie, kwam naar hen toe en stelde zich voor. Voor Niels waarschijnlijk, want Eric kende haar al. Eric vond het grappig hoe Laurie Niels probeerde te imponeren. Hij kon een glimlach niet onderdrukken toen Niels zich in het Japans voorstelde en de hele ontmoeting tussen die tweede uitraaide op iets wat Laurie niet gehoopt was; Niels was niet onder de indruk.
Toen Laurie verteld had hoe leuk ze het vond dat Niels Japans kon vroeg Eric haar: 'Laurie, ik mag toch wel Laurie zeggen hé, waarom werd je naar buiten gedragen door Simon?' Eric hoopte dat hij Lauries plan om Niels te imponeren, want Eric dacht nog steeds dat ze dat van plan was, helemaal in de war gooide door dit te vragen.
|
Laurie stond nog geen minuut bij de twee jongens of haar ik-ben-beter-dan-deze-nieuweling-plan werd overhoop gegooid, doordat Eric haar paniekaanval aanhaalde. Laurie stak haar kin in de lucht en zei: 'een dame van adel kan toch zeker niet geacht worden zelf te lopen bij een noodgeval? Ik zou mijn slanke enkeltjes nog bezeren!' Toen liet ze haar overdreven nette accent vallen. 'Oh en, natuurlijk mag jij Laurie zeggen, Eric.'
|
![]() |
|
Zo, dus dit meisje liet zich dragen door die Simon. Ondanks dat Niels nog nooit een woord met die jongen had gesproken kon hij hem nog steeds niet uitstaan. Eigenlijk was die Laurie zo leuk nog niet, met haar mooie lange naam en nette accentje.
'Je enkeltjes? Misschien kan die Simon daar wat aan doen. Hij studeert immers geneeskunde, dus dan hebben ze overal wel een oplossing voor. Kwakzalvers.' 'Zeg, wie denk jij wel dat je bent, jongetje? Je hebt geluk dat zo'n hoogstaande dame als ik een conversatie aangaat met een minderwaardige jongetje zoals jij. Japans, puh. Wat voor status heeft dat nou? Geneeskundigen helpen de wereld!' 'Geneeskundigen helpen de wereld?' schreeuwde Niels bijna. Hij kolkte van woede. Wat een ongelooflijke trut. Eerst geinteresseerd doen en dan opeens op haar tenen getrapt. Hij haatte dat soort meisjes, konden ze niet gewoon doen? Hij wilde haar een duw geven, hij wilde haar slaan. Eens kijken of die geneeskundigen een mooie bult op haar hoofd konden genezen. Maar hij hield zich in, haar slaan was zinloos. Eric veranderde snel van onderwerp. 'Laurie, vertel eens over je studie.' Laatst gewijzigd op 29-06-2009 om 20:16. |
![]() |
|
Offtopic: Issun, het is een beetje de bedoeling dat je zo veel mogelijk alleen vanuit je eigen karakter schrijft. Dus probeer openingen te laten voor anderen om op te reageren.
De brandoefening leek op alle fronten goed te gaan. De mensen waren snel uit de gebouwen gegaan, de BHV'ers (Bedrijfs HulpVerlening) was ter plaatse en coordineerde de stroom van studenten. Een aantal studenten was geschrokken, dus een paar werd eerste hulp verleend. Een stukje van de studenten verwijderd waren een stel jonge verslaggevers met een camera en een presentatrice in de weer. "Zoals jullie achter me kunnen zien, zijn alle universiteitsgebouwen in hoog tempo ontruimd bij de brandoefening van zojuist. Het is nu wachten op het staken van het alarm en het teken veilig voordat de studenten weer verder kunnen met hun lessen. We gaan even wat studenten om hun mening vragen," zei de presentatrice. Ik het gebouw had Jeroen het op een of andere manier voor elkaar gekregen om te verdwalen. Het was hem ook nog niet helemaal duidelijk hoe hij dit nou weer had gedaan, maar hij was de weg kwijt. En hij was niet de enige. In zijn directe omgeving zag hij toch minstens 10 anderen. Na een tijdje bereikte hij een nooddeur. De deur stond op een kier en hij opende hem verder. De deur gaf toegang tot een klein balkonnetje dat duidelijk was bedoeld als ontsnappingsroute. Een gammele verroeste trap hing er onder en daalde af naar het dak van de kantine. Lager op de trap zag hij dat twee studentes probeerde af te dalen van de trap. Het ging nogal onhandig omdat de trap glibberig was. Hij kon vanaf deze hoogte wel goed zien hoe vol het grasveld voor het gebouw stond met studenten. Een gil bracht hem weer terug naar de trap. Het onderste meisje was uitgegleden en naar beneden gevallen. Ze lag bewegingsloos op het dak van de kantine. Een angstige zucht roos omhoog uit de menigde studenten en hij hoorde een aantal studenten gillen.
|
Offtopic: @Issun, misschien kun je, als je tijd over hebt, de vorige hoofdstuk(ken) lezen. Geeft je wat inzicht op wat er allemaal gebeurd is.
@Kitten: Volgens mij was je niet, zoals in je sig staat, niet echt nuchter toen je je laatste stukje schreef. Er staan voor jouw doen wel veel fouten in. 'Want volgens mij weet ik nog steeds niet wat je studeert, al was het de bedoeling dat je het vertelde toen ik kwam hospiteren.' Een deel van zijn vraag en het begin van Laurie's antwoord werd enigszins ruw verstoord door gillende studenten. Veel mensen wezen naar het dak van de kantine. Ook Laurie, Niels en Eric keken die richting op en konden op het eerste gezicht niet veel bijzonders zien. Op het dak van de kantine stonden een paar mensen om iets heen, het was niet duidelijk wat. Maar al snel was het duidelijk, doordat mensen die het gezien hadden het van de schrik niet konden opbrengen om de gebeurtenis te verzwijgen, dat er iemand van de als ontsnappingsmiddel dienende trap was gevallen.
Laatst gewijzigd op 30-06-2009 om 11:47. |
![]() |
|
'Ik ben derdejaars rechtenstudente, ik...' Laurie werd onderbroken door gegil. Ze keek omhoog, ze hoorde om zich heen geruchten; er was iemand van de noodtrap afgevallen. Laurie sloeg dubbel; ze voelde de paniek weer opkomen. Haar hoofd werd leeg en wazig en ze begon steeds hoger en sneller te ademen. Om in evenwicht te blijven, ging ze op twee benen staan - uiteraard zakte ze door haar linkervoet. Terwijl iedereen opging in het gegil op het dak, voelde Laurie zich wegglijden. Ze voelde nog vaag een stekende pijn in haar linkervoet en aan haar hoofd, gecombineerd met een warme vloeistof. Ze greep de vuilnisbak vast waar ze tegenaan lag, voor ze wegzakte.
|
![]() |
|
Astrid had de verbrande sok in haar tas gepropt. Oké, vuur bij een brandoefening was onmisbaar, maar ze had ook geen zin om bij de politie terecht te komen omdat een geavanceerd laboratorium in de Verenigde Staten had ontdekt dat het dna op deze groene sok onmiskenbaar van Astrid Verwegen uit Nederland was. In de gevangenis zitten was niet bepaald haar ambitie. Zij creëerde haar eigen gevangenissen wel.
Ze wilde teruglopen naar de ingang, maar wist niet precies meer waar die was. Ze kon zich niet herinneren dat ze een trap was opgegaan, toch leek ze nu ineens op de eerste verdieping te zijn. Op een gegeven moment kwam ze een ander meisje tegen. "Weet jij een uitweg?", vroeg ze. Uitweg klonk een stuk beter dan uitgang. Het meisje wees op een groen bordje. "We moeten daarheen." Zwijgend liepen ze naast elkaar, tot ze een nooddeur tegenkwamen. Ze duwden hem open en zagen een gammele trap. Het meisje keek haar vragend aan. "Durf jij van die trap af?" Natuurlijk durfde Astrid van die trap af. Bij brandoefeningen hoorde je van enge trappen af te dalen. Vastberaden daalde ze af, maar de trap was gladder dan ze had verwacht. Het meisje kwam achter haar aan, juist toen ze haar wilde waarschuwen. "Ieee, wat eng", gilde het meisje. "Stel je niet zo aan", zei Astrid. Toen gleed haar voet van de trede af en kukelde ze naar beneden. Ze kwam op het dak van de kantine terecht, iets boven de begane grond. Had ze gegild? Ze hoopte van harte van niet, ze vond gillen in een achtbaan al genant. Als ze had gegild, dan hoopte ze dat het in elk geval door die verdomde sirenes overstemd zou worden. Pas toen voelde ze de pijn, en ze verwelkomde haar. "Dag pijn", mompelde ze. Ze sloot haar ogen en genoot. Nu had ze een reden om even helemaal niets te doen. Gewoon hier te liggen en te wachten. Als die sirenes nu zouden ophouden, zou het moment perfect zijn.
|
![]() |
|
|