Advertentie | |
|
![]() |
|
het volgende stukje van het verhaal.
Wakker worden in een koud bed. Ik wordt wakker en rek me uit. Ik loop naar mijn raam om het dicht te maken. Mijn raam is dicht en ik draai me om en pak mijn bril. Terwijl ik naar mijn computer loop wrijf ik nog eens in mijn ogen en zet mijn bril op. Ik zet mijn computer aan en ga zitten. ik luister even naar de ventilator van de computer en zet het beeldscherm aan. Langzaam aan begint mijn bureaublad te verschijnen en ik verplaats mijn muis naar de klok en kijk welke dag het is: zaterdag 12 januari. Ik kijk een tijdje naar de datum en bedenk wat ik vandaag ga doen. Met een schok wordt ze wakker. En ze kijkt vlug om zich heen wat er gebeurden. Dan ziet ze de kat aan het voeteneind van haar bed zitten. Ze aait de kat even en voelt de hoofdpijn komen. Met een zucht zegt ze tegen haar eigen “ waarom heb ik zoveel gedronken, ik moet echt eens stoppen”.ze laat haar achterover vallen terug op haar kussen. Ze kijkt naar het plafond waar de tijd en datum op geprojecteerd worden. Negen uur s’ ochtends 12 januari. Met een diepe zucht rolt ze om met haar gezicht in het kussen. En bedenkt wat ze deze dag gaat doen. |
![]() |
|
Over dat laatste stukje: waarom zou het voor mij interessant om te lezen wat die persoon allemaal precies doet, zo in detail? Er gebeurt helemaal niks bijzonders en je beschrijft het zo precies dat het heel erg saai wordt.
heen wat er gebeurden - keek, gebeurde. haar eigen - dit vind ik echt heel lelijk, zeg dan gewoon 'zichzelf'. |
![]() |
|
Persoonlijk vind ik het ook wel een hoop clichés op elkaar gestapeld. In zelfmedelijden verzonken alto's die zich veel moeite geven om anders te zijn maar daar vervolgens weer panisch over gaan lopen doen. Je aanvulling is me een beetje een raadsel. Er hoeft niet altijd per se iets feitelijks te gebeuren in een stukje tekst, maar dan moet het wel boeiend omschreven zijn, wat hier niet het geval is. Een alinea beginnen met 'ik wordt' is natuurlijk altijd een slechte binnenkomer.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V #69 Verwijderd | 382 | 06-10-2008 21:37 | |
Werk, Geld & Recht |
Probleem met telefoon en internet Mestkever | 53 | 26-01-2007 13:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Amor Fati sieme | 1 | 04-07-2006 22:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bommelding op Utrecht Centraal hamer&sikkel | 66 | 23-08-2005 16:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Groot-Brittannië en VS volgen 'mysterieuze' boten Skydancer | 10 | 19-02-2003 22:04 |