Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2009, 00:01
SacredRose
SacredRose is offline
dit is het eerste stukje van mijn verhaal in het nederlands. hoop dat er niet al te veel fouten inzitten enzo.

De rook trekt weg.
En hij drukt de sigaret uit op de grond. Langzaam staat hij op en kijkt op zijn horloge. Rustig loopt hij de trap af en sluit het hek van het bouwterrein af. Het is al schemerig. Rustig aan begint hij aan de terugweg naar zijn huis. Hij neemt zijn tijd om de stank van de rook weg te laten trekken. Hij zoekt in zijn jaszak naar een pakje kauwgom. Eindelijk had hij het gevonden blijkt dat het pakje leeg is. Met een zucht slaat hij een weg in. Op weg naar een tankstation. Voor de pompbediende ziet hij eruit als een gewone jonge die een pakje kauwgom komt halen. Niemand kent de pijn die schuil gaat achter zijn ogen. De haat van de kinderen van zijn school. De meeste kinderen vinden hem vreemd om dat hij anders is. Hij gedraagt zich anders. Hij luistert naar andere muziek en hij geeft niks om andere. De wanhoop die hij voelt om geaccepteerd te worden door de andere. En dan zijn er nog zijn constant ruziënde ouders die niets om hem geven. Het idee dat hij de enigste jongen was van zijn leeftijd die zoveel pijn had kwelde hem. Het idee dat zijn leve niets waard was dreef hem steeds verder naar de afgrond.

De laatste druppel uit de fles.
Met een niet zo sierlijke beweging slingert ze de fles in de afvalbak. Ze gaat op haar rug liggen kijkt naar het plafond. En voelt de koude grond daar har trui heen trekken. Ze zucht een keer en denkt aan wat ze haar ouders de vorige avond heeft horen zeggen.”schat, wat moeten we toch met haar” zegt de moeder.” Ik zou het niet weten liefje, heb je al gehoord wat ze vandaag tijdens een les gezegd heeft”. “ nee wat heeft ze dan verteld?”. “ ze heeft tijdens de les gezegd dat het hele christendom onzin is, omdat er nooit zo iemand als god zou bestaan en als hij zou bestaan waarom zou er hier dan nog oorlog zijn”. “ ze mag blij zijn dat de lerares het aan jou verteld heeft als ik dit vanmiddag had gehoord dan had ik haar zeer zwaar gestraft om zo te spreken over HEM”. Het gesprek ging zo nog even door. Tijdens het gesprek hoorde ze haar moeder ook nog zeggen dat als ze zo doorgaat zeker in de hel zou eindigen. Terugdenkend hieraan begint ze een beetje te huilen. De kinderen op haar school zijn bang voor haar om wat ze zegt en doet. Achter haar rug om gaan er verhalen over de vreemdste dingen zie ze gedaan zou hebben. De kinderen noemen haar een gothic, omdat ze alleen maar zwarte kleren draagt. Ze staat voorzichtig op en loopt nar het raam en kijkt hoe de zon zakt achter de kranen die er staan. Nadat de zon gezakt was pakt ze haar tas en loopt ze de trap af en verlaat het huis. Met een kleine zucht begint ze aan de terugweg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2009, 00:05
Sherlock
Sherlock is offline
OMG ik heb maar 1 ding gezien dat wat minder geschreven (lege pakje kauwgom) maar voorderest echt topwerk!!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 00:09
SacredRose
SacredRose is offline
dankje.
en ik vind het ook een minder stukje.
ach ja dat heb je altijd wel.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 08:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Rustig aan begint hij aan de terugweg naar zijn huis.
Dit is een beetje aan rare zin, ik zou die 'aan' schrappen.

Ook heb je ergens 'jonge' en ergens 'leve' staan, dat moet 'jongen' en 'leven' zijn. En enigste-> enige.

Ik vind het op zich wel leuk hoe je de twee stukjes tegenover elkaar hebt gezet, het roken en het drinken, de jongen en het meisje.
Oud 01-07-2009, 12:07
SacredRose
SacredRose is offline
ik ben het met je eens dat ik die aan moet schrappen.

en bedankt voor het aanwijzen van die kleine foutjes.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 23:10
SacredRose
SacredRose is offline
het volgende stukje van het verhaal.
Wakker worden in een koud bed.
Ik wordt wakker en rek me uit. Ik loop naar mijn raam om het dicht te maken. Mijn raam is dicht en ik draai me om en pak mijn bril. Terwijl ik naar mijn computer loop wrijf ik nog eens in mijn ogen en zet mijn bril op. Ik zet mijn computer aan en ga zitten. ik luister even naar de ventilator van de computer en zet het beeldscherm aan. Langzaam aan begint mijn bureaublad te verschijnen en ik verplaats mijn muis naar de klok en kijk welke dag het is: zaterdag 12 januari. Ik kijk een tijdje naar de datum en bedenk wat ik vandaag ga doen.

Met een schok wordt ze wakker.
En ze kijkt vlug om zich heen wat er gebeurden. Dan ziet ze de kat aan het voeteneind van haar bed zitten. Ze aait de kat even en voelt de hoofdpijn komen. Met een zucht zegt ze tegen haar eigen “ waarom heb ik zoveel gedronken, ik moet echt eens stoppen”.ze laat haar achterover vallen terug op haar kussen. Ze kijkt naar het plafond waar de tijd en datum op geprojecteerd worden. Negen uur s’ ochtends 12 januari. Met een diepe zucht rolt ze om met haar gezicht in het kussen. En bedenkt wat ze deze dag gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 23:40
Reynaert
Reynaert is offline
Over dat laatste stukje: waarom zou het voor mij interessant om te lezen wat die persoon allemaal precies doet, zo in detail? Er gebeurt helemaal niks bijzonders en je beschrijft het zo precies dat het heel erg saai wordt.

heen wat er gebeurden - keek, gebeurde.
haar eigen - dit vind ik echt heel lelijk, zeg dan gewoon 'zichzelf'.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 11:10
Broeder
Broeder is offline
Persoonlijk vind ik het ook wel een hoop clichés op elkaar gestapeld. In zelfmedelijden verzonken alto's die zich veel moeite geven om anders te zijn maar daar vervolgens weer panisch over gaan lopen doen. Je aanvulling is me een beetje een raadsel. Er hoeft niet altijd per se iets feitelijks te gebeuren in een stukje tekst, maar dan moet het wel boeiend omschreven zijn, wat hier niet het geval is. Een alinea beginnen met 'ik wordt' is natuurlijk altijd een slechte binnenkomer.
Reageren

Regels voor berichten