Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
1995.
ik kan me in ieder geval nog herinneren dat je op de site van ferrari een kleurplaat kon vinden. dat was gewoon dat welbekplaatje van een op een testarossa lijkende auto die je in word kon invoeren ![]() iets later was ik vooral aan het chatten (toen echt nog in chatboxen) en een online spel waarin je een beest kon samenstellen die dan in een virtuele wereld leefde. dagelijks kreeg je dan mailtjes of hij nog leefde of dood was of of hij kinderen had gekregen e.d. ![]() |
![]() |
|
Ik weet niet meer precies wanneer we internet kregen. Ik geloof rond 1999 ofzo, ik mocht dan steeds maar 1 kwartiertje internetten tot we een soort systeem kregen dat we iets van 60 minuten per week kregen op onze account en als die op waren, kon ik niet meer internetten.
Ik zat vooral op van die kinderchatboxes, eentje op de site van het jeugdjournaal en eentje op een soort kinderwebsite van planet.nl of iets dergelijks.
|
Verwijderd
|
Ik weet ook niet meer precies wanneer we internet kregen. Ik denk rond 1996/1997. Ik mocht dan een half uur. ik weet ook niet meer wat ik deed op internet, denk een emailadres aanmaken op hotmail. Later ging ik af en toe chatten op tmf.nl en op de chat van scholieren.
Maar meestal ging ik naar de bibliotheek om te internetten. |
![]() |
|
Oh die mooie tijd dat je nog wel eens naar de bieb ging om te internetten idd.
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
in 1998, eerst had alleen mijn broer het op zijn pc en toen mocht ik meekijken, ik vond t helemaal geweldig dat je zomaar sites uit de rest van de wereld kon bekijken. internetten ging toen via zo'n piepend modem, de telefoonrekeningen liepen wel eens op tot 300 gulden
![]() ![]() |
![]() |
|
Wij kregen in 2000 internet. In het begin zat ik er niet vaak op, pas na 2001 echt regelmatig. Bij mn moeder had ik tot 2006 ofzo inbelinternet. Toen ik nog in de 2e en 3e klas zat, zat ik regelmatig stiekem op internet. Mijn ouders hadden de kabel van het modem daarom verstopt, maar ik pakte gewoon de telefoonkabel uit de telefoon op de studeerkamer.
![]() ![]() ![]() Vanaf 2006 ofzo kreeg mn moeder eindelijk ADSL, mijn vader had het al langer, maar dat was via zijn werk en daardoor was o.a. MSN en hotmail geblokkeerd. ![]() In mijn eerste internetjaren was ik vooral bezig met MSN, hotmail, blabla, en gebruikte ik als klein onzeker homootje natuurlijk ook het internet als informatiebron en als middel om met andere kleine onzekere homootjes in contact te komen. ![]()
|
Wij kregen in 2000 internet. Het eerste wat ik deed was intypen: 'aap.nl' en ik vond het geweldig dat het toen verscheen.
Ik snapte er niet veel van, ik zag op straat wel eens op billboards advertenties met links er in en ik dacht dat je die moest opzoeken. Dus ik ging naar leger.nl en toen naar soa.nl en dat vond ik zo eng dat ik er maar mee gestopt ben. Later ging ik naar de Ilse chatbox. Mijn zus had al MSN maar ik snapte nog niet wat daar leuk aan was. Ik speelde vooral 1 spel, op TMF.nl omdat ik dacht dat het stoer was om naar die site te gaan. 'Big Money', en kon daar eindeloos mee bezig zijn. Eigenlijk een zylom game. De eerste keer Google weet ik nog goed, het was in de eerste klas bij informatica. We moesten een plaatje zoeken en toen zag ik iemand naar Google gaan. Dat vond ik toen zo bijzonder, ik ging thuis plaatjes opzoeken ('aap', 'taart') en die verschenen dan. Laatst gewijzigd op 27-07-2009 om 00:53. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk rond '97, en ik mocht dan een half uurtje. Ook ging ik wel eens in de bibliotheek internetten voor 2 gulden per half uur. Chatten op ilse.nl en chatplaza en later hoorde ik mensen op school praten over hotmail en maakte ik een hotmailadres (kutweasel@). Ook ging ik altijd stiekem 's nachts internetten als mijn ouders naar de kroeg gingen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In 1995. Toen was ik negen en ik speelde vooral spelletjes op disney.com, want dat was de enige site die ik kende. Later wilde ik meer sites, maar ik wist niet goed hoe je daaraan zou moeten komen, dus toen gingen ik en m'n beste vriendinnetje zoeken. Zij was daar een stuk beter in dan ik, want zij haalde ze gewoon uit reclames. Ik keek daarentegen niet zo veel tv, dus mijn strategie was het methodisch doorzoeken van alle teletekstpagina's van Nederland 1, 2 en 3. Daar stonden niet veel links, kan ik jullie vertellen. Namelijk geen.
Een jaar later zat ik vooral op Napster (want muziek), IRC (want praten over muziek), ICQ (want ICQ>MSN), AltaVista (want plaatjes van naakte kerels) en de foxkidschat (want cyberseks). Ik kwam ook op sites als rotten.com (ranzigeshitboks naar Trimm) en ik had zo'n vaste startpagina waar elke week nieuwe links naar flauwe tekenfilms kwamen. Daar moest ik dan heel hard om lachen. Verder las ik complottheorieën en zocht ik dingen uit over de Egyptische mythologie, want die vond ik toen interessant. Omdat katten daar heilig waren en ik van katten houd. En ik downloadde van die debiele applicaties zoals die met die schapen, dat je zo een enorme hoeveelheid schapen over je desktop hebt lopen en je kunt ze een beetje heen en weer smijten enzo. Zulke: ![]() Eén keer klikte ik verkeerd en toen had ik per ongeluk een applicatie gedownload met allemaal kreunende naakte chicks. Het geluid stond heel hard en net op het moment dat dit ding opeens begon te spelen kwam mijn vader plotseling binnen. Dat was wel genant. |
![]() |
|
Verwijderd
|
o ik keek vaak op http://tom.isgek.nl/, want dat vond ik heel erg grappig.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik was 11, dus het was '96. Mijn vader had internet om te kunnen emailen voor zijn werk, en hij was twee maanden in de VS voor het werk, en toen heb ik hem elke week een email gestuurd. Die typte ik eerst in word en dan kopiëren en plakken naar outlook en snel de verbinding weer verbreken want het kostte guldens per minuut. Kinderen uit mijn klas geloofden er niets van dat het dan binnen een paar minuten in Amerika was.
Een jaar later was het '97 (echt waar!) en toen had ik een usa.net email adres en stuurde ik emails naar klasgenootjes. Ik had ook een website bij geocities. Tegen '98 had ik een website bij tripod en chatte ik veel op ilse.nl. Ik denk dat ik vanaf dat jaar ICQ gebruikte. In '99 kwam daar Napster bij. In 2000 veranderde er niet zo veel. In 2001 ging ik hotmail en msn gebruiken. Ik weet nog dat ik mezelf dat jaar keer op keer voornam om toch wat méér te gaan internetten, want ik vond dat ik het verwaarloosde. Eind 2001 werd ik lid van scholieren.com. Vanaf toen heb ik het internet nooit meer verwaarloosd. Laatst gewijzigd op 24-07-2009 om 16:07. |
Advertentie |
|
![]() |
|
'96 ook. Ik ontdekte al heel snel hoe je kon chatten en dat heb ik ook heel lang volgehouden, op Ilse chat. Niks geen msn nog, ICQ had je. Wij kregen ook een limiet, maar omdat de computer op zolder stond sneakte ik 's nachts nog wel eens mijn bed uit om te internetten. Later kregen we zo'n programmaatje van KPN, kostenbeheersing. Dat werkte een tijdje, totdat het ding op onverklaarbare wijze tijd begon op te te tellen die ik nog kon besteden, in plaats van eraf te trekken. Mijn ouders zijn nog steeds overtuigd dat ik dat zelf gehackt heb, maar dat is niet waar. Daarna kregen we wel snel ADSL of kabel of wat was het in die tijd.
En inderdaad, mailadressen van Dolfijn en later zonnet. Het schaap van Paranoide herinner ik me ook nog goed! En zo'n programma waar je je mail mee op kon leuken, incredimail? Dan kwam er een of ander dier onder in beeld als je mail had. Jammer dat dat altijd je pc liet crashen. |
![]() |
|
wij hadden inbellen overgeslagen, maar wel supervroeg met kabel dus koning. de eerste actie was volgens mij haa tee tee pee dubbele punt slash slash wee wee wee punt pokemon.com samen met mn broertje intypen
daarna eenofandere random chat in. a/s/l? bleek het een amerikaan te zijn ![]() ![]() en op school afspreken met je vriendjes naar huis te gaan en online te komen op icq... compleet andere wereld was dat toch eigenlijk. oja en toen kwamen de warez...
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het ook '97 was toen wij internet kregen. Het eerste wat ik deed was een hotmail-adres aanmaken, want ik had al eens in de bieb gezien hoe dat moest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geen idee meer wanneer ik op s.com kwam, maar dit account was niet mijn eerste (ik had eerst iets als Muiz, geloof ik). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je had zeker een 6-cijferig ICQ-nummer o.i.d.? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kreeg in 1999/2000 (kabel!!)internet thuis, van het toen nieuwe Chello. Ik was toen al 18. Ik weet niet hoe ik het de jaren ervoor heb uitgehouden zonder internet (nooit inbelmodem gehad). Als ik op mijn 12e internet had gehad, was ik misschien wat sneller wereldwijzer geworden, denk ik, ipv enkel tv kijken en tekenen en huiswerk maken en offline gamen.
Daarvoor had ik op school in de mediatheek al wel wat geinternet (in '97/'98), wat heel spannend was! Altavista.com misbruiken en oude games downloaden die op een floppy mee naar huis konden (zoals de demo van Monkey Island 1). Toen we thuis dus internet kregen, ging ik vooral de grotere speldemo's downloaden van officiële sites, en multiplayer-opties van spelletjes uitproberen. Ik ging mIRC'en met vrienden en klasgenoten, met hun Quake en Half-Life deathmatch spelen, ICQ gebruiken (veel cooler dan MSN destijds) en Napster/Kazaa gebruiken. Oh, en slechte websites maken op geocities en homestead.com. Ah, die goeie ouwe tijd. Laatst gewijzigd op 24-07-2009 om 17:59. |
![]() |
|
Verwijderd
|
vroeger was er ook www.mp3top40.nl waar ik nummers van downloade. Een van de eerste nummers was N.E.R.D. - She Wants to Move. Ik heb het nummer nog steeds.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Haha, mijn geeky Final Fantasy-fansite uit 2000
![]() http://www.geocities.com/ff_sabin/ 188 bezoekers in 9 jaar tijd. Ja, ik weet wel hoe ik moet designen! Er zaten ook midi-muziekjes bij, alleen die doen het nu niet meer ofzo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ohja, ICQ en schaapje.exe
![]() het eerste gedownloade nummer was No Doubt - Don't Speak. Maar dat was een .wav bestand, want dat was gemakkelijk af te spelen op een pc zonder winamp enzo. en dat draaide ik dan tijdens het spelen van patience ![]() ik had later zelf een site gemaakt met agendarijmpjes en songteksten. met een felgele achtergrond ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgens mij kregen wij in 2000 internet, en toen maakte ik een krezipmail-adres aan. minkey@krezipmail.com of zoiets. Vet kut.
|
![]() |
|
hmm, ik moet even nadenken. Wij kregen internet in 2000 denk ik.
Het ging toen nog over de telefoonlijn dus ik gebruikte het niet veel. mocht het al helemaal niet gebruiken om te chatten of te msn-en. Ik weet nog dat klasgenootjes aan iedereen gingen vragen 'heb jij msn?' en dan het hotmailadres op gingen schrijven. en dan moest ik dus echt teleurstellend antwoorden 'nee, maar ik heb wel mail, wil je die?' nou nee dus ![]() mijn redding was het jaar erop toen we een uitwisseling hadden met wedstrijdzwemmen. Ik was al een keer in Engeland geweest en het hele gezin waar ik toen was (Melissa + ouders) kwamen toen bij ons. haar ouders waren mee als begeleider. Mick vond het de grootste onzin van mn ouders dat ze nog steeds ( ![]() ![]()
|
Wij kregen in 1999 internet. Ik begon met chatten op Ilse, dit heb ik heel lang erg fanatiek gedaan. Dingen opzoeken of spelletjes spelen deed ik eigenlijk niet, wel had ik ICQ.
In eerste instantie had ik een Dolfijn e-mailadres want dat vond ik veel makkelijker dan een (toen nog) engelstalig hotmailadres. Het heeft vrij lang geduurd voordat ik MSN kreeg want ik vond ICQ veel cooler. Maar op een gegeven moment had niemand meer ICQ dus 'moest' ik wel. Het duurde in mijn boerengat trouwens vrij lang voordat we internet via de kabel kregen, wat resulteerde in telefoonrekeningen van 600 euro of meer. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||