Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2009, 21:04
vosje16
vosje16 is offline
Ik ben gebeten door een insect denk ik want vanmorgen bij het opstaan had ik een rode opgezwollen plek van 2,5 op 4 cm ongeveer. Nu is deze al 5 op 7 cm...

Nu werd mijn moeder vorig jaar ook gebeten door een insect, waarbij in 2 dagen heel haar voorarm helemaal opgezwollen was. Hiervoor was ze naar de dokter gegaan en die had haar een recept gegeven die speciaal door de apotheek gemaakt moest worden. Die moest ze 3x per dag nemen, tot het over was denk ik (weet niet meer precies hoeveel dagen). Er zitten alleszins nog 11 pillen in de doos.

Moest mijn insectenbeet morgen nog groter zijn geworden, zou ik deze pillen dan kunnen nemen? Er staat nergens een houdbaarheidsdatum of bijsluiter bij...

Wel staat op de doos geschreven dat het een ontstekingsremmer, antibiotica en antiallergeen is. Ook de samenstelling staat erop (wat wel niet goed leesbaar is, dus misschien is het niet helemaal juist):
- 0,5 mg dexenelhesoze of devenalhesose ofzo
- 5 mg of µg loratadine
- 150 mg of µg chlorzoxazone
- 600 mg amoxicillose of amoxicilline ofzo

Dus iemand enig idee of het kwaad kan om dit te nemen?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 21:09
Pluis
Pluis is offline
Als je niet weet waardoor je gestoken bent, is het verstandiger om een arts te bezoeken dan om zomaar die pillen van je moeder te slikken.
Daarnaast weet je nu ook nog niet of jij net zo heftig zal gaan reageren als je moeder. Als het morgen erger is en je hebt er veel last van, bel dan even je huisarts en laat ernaar kijken.
Oud 27-07-2009, 21:09
anjali
anjali is offline
Citaat:
Ik ben gebeten door een insect denk ik want vanmorgen bij het opstaan had ik een rode opgezwollen plek van 2,5 op 4 cm ongeveer. Nu is deze al 5 op 7 cm...

Nu werd mijn moeder vorig jaar ook gebeten door een insect, waarbij in 2 dagen heel haar voorarm helemaal opgezwollen was. Hiervoor was ze naar de dokter gegaan en die had haar een recept gegeven die speciaal door de apotheek gemaakt moest worden. Die moest ze 3x per dag nemen, tot het over was denk ik (weet niet meer precies hoeveel dagen). Er zitten alleszins nog 11 pillen in de doos.

Moest mijn insectenbeet morgen nog groter zijn geworden, zou ik deze pillen dan kunnen nemen? Er staat nergens een houdbaarheidsdatum of bijsluiter bij...

Wel staat op de doos geschreven dat het een ontstekingsremmer, antibiotica en antiallergeen is. Ook de samenstelling staat erop (wat wel niet goed leesbaar is, dus misschien is het niet helemaal juist):
- 0,5 mg dexenelhesoze of devenalhesose ofzo
- 5 mg of µg loratadine
- 150 mg of µg chlorzoxazone
- 600 mg amoxicillose of amoxicilline ofzo

Dus iemand enig idee of het kwaad kan om dit te nemen?
Ik zou eerst naar de dokter gaan als het erger wordt...voorlopig zou ik er damp/inhalatiezalf opsmeren
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 21:14
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Als je niet weet waardoor je gestoken bent, is het verstandiger om een arts te bezoeken dan om zomaar die pillen van je moeder te slikken.
Ja, maar mijn moeder (en de arts) wist het toen ook niet. Daarom dat hij een mengsel van verschillende stoffen voorgeschreven heeft... En mijn huisarts is nu trouwens op vakantie...
'k Zal morgen anders eens naar de apotheker gaan die de pillen gemaakt heeft om te vragen of het kwaad kan.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 21:19
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ja, maar mijn moeder (en de arts) wist het toen ook niet. Daarom dat hij een mengsel van verschillende stoffen voorgeschreven heeft... En mijn huisarts is nu trouwens op vakantie...
'k Zal morgen anders eens naar de apotheker gaan die de pillen gemaakt heeft om te vragen of het kwaad kan.
als je huisarts op vakantie is, heeft hij ook wel een vervanger geregeld. Zelfs al zou je die pillen mogen nemen, dan is 11 pillen een beetje weinig en als je er meer wilt hebben, heb je een recept van een arts nodig.
Oud 28-07-2009, 16:26
Verwijderd
Iedereen zegt het al, ga gewoon even naar de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2009, 18:55
Verwijderd
Loratidine is gewoon een antihistamine, and amoxicilline is antibiotica.

Ik zou die pillen niet nemen punt 1 omdat het mss totaal niet is wat je nodig hebt en punt 2 omdat antibiotica nemen om een muggebeet een beetje over the top is. En is het niet zo met antibiotica dat je de kuur af hoort te maken? In dat geval hebben die overgebleven pillen niet zo veel nut denk ik.

Ik zou zelf een (snelle) antihistamine proberen, en als het erger word naar de doc gaan. Ik reageer zelf heel erg sterk op beten van insecten; ik krijg er echt gigantische galbulten en zwellingen van.

Ik neem zelf dagelijks de drogisterij versie van Reactine - cetirizine hydrochloride tabletten. Deze helpen tegen hooikoorts maar ook galbulten, zweling etc. Chamomile or gewoon ammonia kan helpen tegen de jeuk en een antihistamine voor de allergische reactie, een antihistamine combi is wss ook wat de doc voor zou schrijven.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten