Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Hoeveel?
<5 5 16.67%
<10 7 23.33%
<20 3 10.00%
<30 5 16.67%
Nog veel meer/geen enkele 10 33.33%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2009, 21:09
Giles
Giles is offline
Nu ik net jarig ben geweest heb ik een paar nieuwe boeken aan mijn collectietje toe kunnen voegen die ik nog niet heb gelezen. Normaal voeg ik daar namelijk alleen boeken aan toe die ik al heb gelezen, maar daar ben ik de enige in geloof ik. Tenminste, ik hoor vaak genoeg "O die heb ik ook nog in mijn kast staan, die moet ik nog lezen!"
Dus hierbij een poll. Hoe ver loop jij achter met het niet-lezen van je complete boekenkast?
Ikzelf mis maar twee boeken. En dat tekentje in de poll staat voor 'minder dan'.
Oud 31-07-2009, 23:44
Tink*
Tink* is offline
Minder dan tien. Ik heb een aantal lijsters nog staan die ik nog nooit heb gelezen, maar die lijken me ook niet zo interessant dus daarom blijven ze liggen. En ik heb net nieuwe boeken gekocht die ook nog wachten tot ik die van de bibliotheek uitheb.
Oud 01-08-2009, 07:41
Ieke
Ieke is offline
Best wel wat, maar ik heb ook best wel veel boeken. (en daarom ga ik ze ook niet tellen) Maar zelf vind ik het relatief gezien meevallen met wat ik niet gelezen heb. Een deel staat op de nog te lezen lijst en er is ook een deel wat ik waarschijnlijk nooit zal lezen omdat ik het niet zo interresant vind.
Oud 01-08-2009, 09:27
Larry Flint
Larry Flint is offline
Minder dan 30 maar meer dan 20. Gewoon, omdat ik heel veel koop als ik er tegenaan loop en denk dat ik het nog wel eens wil gaan lezen of nodig zal hebben voor studie maar nou eenmaal niet altijd meteen de tijd heb voor zo'n stapel boeken. Ik probeer nu wel minder te kopen en wat ik koop direct te lezen voor ik weer wat anders koop.
Daardoor heb ik wel vaak dat ik voor een nieuw vak een hoop boeken al in huis heb dus niet meer hoef te stressen om ze ergens vandaan te halen maar direct kan gaan lezen .
Oud 01-08-2009, 10:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Minder dan tien, maar dat komt omdat ik ooit een boekenpakket heb gewonnen bij een wedstrijd en daar zitten boeken tussen die ik niet echt van plan ben om te gaan lezen.
Oud 01-08-2009, 10:21
Lilium
Lilium is offline
Nog meer dan 30.
Ik koop en krijg af en toe boeken waar ik niet aan toe kom. Ik lees voor mijn studie namelijk een hoop en na het studeren heb ik vaak geen zin meer om boeken buiten de studie te lezen. De zomer is voor mij wel een ideale tijd om de stapel ongelezen boeken wat kleiner te maken. Ik hoop altijd maar dat ik na mijn studie of desnoods tijdens mijn pensioen al deze ongelezen boeken te lezen.
Oud 01-08-2009, 17:26
Nijn*
Nijn* is offline
*schaamt zich erg na het tellen van ongelezen boeken in de boekenkast*
Meer dan 30 40 ben ik bang..
Maarrr dat komt omdat:
1. Ik soms boeken krijg die niet te ruilen vallen en die mij echt totaal niet aanspreken, deze zal ik dus ook niet lezen.
2. Ik soms iets te enthousiast een stapel meeneem van mijn werk/de slegte/boekenmarkt/waar dan ook, die worden wel allemaal nog gelezen, maar worden helaas door studieliteratuur naar de achtergrond verdrongen.
3. Er ook een aantal boeken tussenstaan die niet van mij maar van mijn ouders zijn die ze me hebben aangeraden maar waar ik vooralsnog geen trek in heb gehad/nog niet aan toegekomen ben.

Verder kan ik me heel goed vinden in wat Lilium zegt; ik moet voor m'n studie veel lezen en daarna kan ik me af en toe echt niet meer interesseren voor een gewoon boek. Dus bouwt de stapel voort en kan ik deze slechts in de zomerperiode wat afbreken. Maarja, ik zie gewoon heel vaak nieuwe boeken die ik 'echt NU' wil lezen, of die ik nu 'moet' lezen om voor m'n werk een beetje bij te blijven en te weten wat ik mensen kan aanraden (bovendien verdien ik geld met het schrijven van recensies over nieuwverschenen boeken)..
Oud 02-08-2009, 16:23
flyaway
flyaway is offline
Minder dan vijf, voor mijn verjaardag heb ik een stapeltje gekregen, maar een groot deel daarvan heb ik ook weer gelezen. En de rest lees ik deze vakantie.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 12:50
HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
Geen één want zo groot is mijn boekenkast niet.
Ik denk dat alles bij elkaar maar een stuk of 50 zijn, dus dat valt reuze mee.
En bovendien lees ik meteen een boek als ik er een krijg of koop.
Oud 03-08-2009, 14:36
wup
wup is offline
Tussen de 20 en de 30 Ik was een tijdje erg verslaafd aan boeken kopen en als kadootjes krijg ik ook vaak boekenbonnen, die dan per see meteen op moeten natuurlijk. Ik vind het leuk om uren voor mijn boekenkast te staan om een nieuwe boek uit te kiezen. En ik moest afgelopen half jaar veel lezen voor school, waardoor mijn eigen boeken bleven staan..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 15:40
Verwijderd
Meer dan dertig. Heb onlangs mijn kast opgeruimd en vertalingen, kansloze boeken en lelijke, oude ex-bibliotheekboeken eruit te gooien, waarvan ik er ook een heleboel niet gelezen heb. Ik heb kennelijk meer tijd om te kopen dan om te lezen, helaas.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2009, 21:22
Aurora
Aurora is offline
Eh, rond de 40 denk ik.
Oud 04-08-2009, 17:30
Miekje*
Miekje* is offline
Niks, ik lees altijd eerst alle boeken voordat ik ze op de plank zet. (Bij uitzondering van encyclopediën.)
Oud 05-08-2009, 20:10
WolterB
WolterB is offline
Ik heb excl. studieboeke rondom de 240 leesboeken in mn kast staan en denk dat ik zo'n 40% nog niet voledig gelezen heb . Min kooptempo ligt veel hoger dan mijn leestempo. Daarom heb ik een paar maanden geleden met mezelf afgesproken eerst maar eens veel van de boeken te lezen en dan maar weer wat te kopen en at werkt aardig

edit:
Geteld en het klopt ongeveer wel. Zitten nog een stuk of 10-12 lijsters tussen, de Duin-serie (6 delen) waar ik niet doorheen kom en te veel boeken van Stephen King (33 stuks) waar ik ooit zo veel van heb gekocht dat ik gelijk een leesachterstand van bijna 40 had

Laatst gewijzigd op 05-08-2009 om 20:16.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 19:27
Verwijderd
Minder dan 5, maar als ik meer geld had, kocht ik meer en waren het er meer geweest. Ik heb twee halfgelezen boeken in de kast staan, van die 'doe leuke dingen' boeken (Veggie in pumps, groen is het nieuwe zwart), die ik gekregen heb. Verder zal er ergens nog wel eentje staan, maar niet meer. Ik heb door veel lezen voor studie inderdaad vaak geen zin meer in lezen, maar vooral geen tijd. In de vakanties wel, maar daar heb ik de enorme boekencollectie van mijn ouders voor Koop gewoon niet zoveel.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 11:49
Verwijderd
Twee: een teksttrouwe vertaling van de Ilias en de complete onbewerkte werken van Shakespeare. Omdat die nauwelijks leesbaar zijn. Maar misschien lees ik ze ooit nog.

Er zijn wel meer boeken die ik nooit helemaal uit heb gelezen, stuk of vijf denk ik. Een paar cadeautjes en Lijsters die niet mijn smaak bleken en een paar boeken van de boekenlijst van m'n vriend toen hij Engels studeerde, die ik heb weggelegd omdat ik ze oubollig vond.

Laatst gewijzigd op 08-08-2009 om 15:21.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 12:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Heel veel. Ik krijg namelijk altijd boekenbonnen en ik heb een keer voor 70 euro aan Charles Dickens-boeken (en nog wat engelse literatuur) besteld bij de boekwinkel, die waren 5 euro per stuk. Die heb ik dus allemaal. En verder nog drie boeken van een vriendin van mijn moeder, die ik mocht hebben, van die bouquetboekjes zijn dat. Bovendien koop ik op alle rommelmarkten boeken die er mooi uitzien, zonder te weten waar het over gaat. Dus ik heb nog een stuk of tien boeken die gewoon mooi staan in mijn boekenkast en die ik nooit heb gelezen. Of waar ik nooit doorheen kwam.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 22:11
Verwijderd
Ehh. Ik heb ongeveer anderhalve Billykast aan boeken (studieboeken niet meegerekend), en ik schat dat ik minstens 2 planken niet heb gelezen. Dus wel meer dan 30. In heel veel ben ik wel begonnen, maar zat ik er niet snel genoeg in en dan pak ik snel iets anders. Ook zijn er gegeven boeken die niet mijn smaak zijn, hoewel ik die meestal uiteindelijk wel lees uit beleefdheid en de meeste zijn boeken waar ik gewoon nog niet de tijd voor heb genomen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2009, 20:15
Giles
Giles is offline
Gompie dit is echt extreem. Oké ik ben dan wel een lezer en geen koper, maar toch. Waarom niet wachten met kopen?
Oud 09-08-2009, 00:45
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Gompie dit is echt extreem. Oké ik ben dan wel een lezer en geen koper, maar toch. Waarom niet wachten met kopen?
Aanbiedingen, tegen een hele serie aanlopen die tegen blijkt te vallen of waar je nog niet aan toegekomen bent, halverwege een serie wat anders willen en het niet meer oppakken, rommelmarkten waar te veel boeken van je verlanglijstje liggen etc
Oud 09-08-2009, 18:30
Roosje
Roosje is offline
De enige boeken die ik heb die ik niet gelezen heb, staan niet eens in mijn kast... het zijn een stuk of tien boeken van 't Boekenfestijn, waar mn vriendje me steeds naar meesleept. En daar is het superrtof natuurlijk en dan moet ik cheapass boeken kopen, zodat ik in elk geval iets nieuws te lezen heb als ik dat wil.
Verder koop ik alleen boeken die a) ik al ken en geweldig vind of b) worden opgehemeld door de pers, of worden bestempeld als 'controversieel' - en dan moet ik ze wel lezen, anders kan ik natuurlijk nooit een mening hebben.

Het vriendje zelf heeft er veel meer problemen mee, tot twee maanden geleden had hij honderd-honderdvijftig ongelezen boeken. Iets met wel kopen en niet lezen. Maar nu zijn er slechts vijfenveertig onbekende over. Het gaat de goede kant op!
Later als we samenwonen nemen we duizend boekenkasten en die zetten we vol met boeken, alleen omdat het zo mooi is <3
Oud 09-08-2009, 18:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ongeveer 20. Er staan een paar ongelezen bij m'n 1,5 Billy-kast vol boeken en op m'n kamer nog een stuk of 15 (en er komen nog een paar aan met de post ). Soms spreken boeken me toch niet zo aan als ik van tevoren dacht en blijven ze staan of vergeet ik dat ik die nog heb. Daarbij heb ik door m'n andere bezigheden soms gewoon geen tijd om te lezen, helaas. Maar nu het zomer is slinkt het snel.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 20:47
Verwijderd
Een stuk of vijf tot tien, en dat zijn dan cadeautjes, dingen die ik uit verveling een keer uit mijn ouders boekenkast geleend heb (waarom ze dan niet terug zijn gegaan weet ik niet ) en een paar van mijn vriend. In de meeste ben ik wel een keer begonnen maar niet uitgelezen. Ik koop zelf eigenlijk alleen boeken die ik al ken en heel leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2009, 09:15
Tolchok
Tolchok is offline
Belachelijk veel, tegen de 30. Het komt door verjaardagen waarbij iedereen me boeken geeft. Daarnaast leen en koop ik ook constant nieuwe boeken. Ik heb nu een stapel die ik *echt* gauw moet lezen, omdat mensen er al jaren naar vragen. "Heb je X al gelezen?" "Nee, maar hij is bijna aan de beurt." Yeah right.
Oud 13-08-2009, 21:38
ditisLouis
ditisLouis is offline
geen enkel boek ligt er ongelezen bij mij.!!

gelezen boeken ook niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2009, 14:37
Tolchok
Tolchok is offline
Citaat:
geen enkel boek ligt er ongelezen bij mij.!!

gelezen boeken ook niet
Dan vraag ik me eigenlijk af wat voor business jij op het letteren forum hebt
Oud 19-08-2009, 15:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Aanbiedingen, tegen een hele serie aanlopen die tegen blijkt te vallen of waar je nog niet aan toegekomen bent, halverwege een serie wat anders willen en het niet meer oppakken, rommelmarkten waar te veel boeken van je verlanglijstje liggen etc
en boeken voor je verjaardag enzo krijgen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 09:11
Alyssia
Alyssia is offline
Ik denk nog een stuk of 10. Maar die gaan allemaal mee naar mijn kamer terwijl de rest hier op mijn slaapkamer blijft, dus als ik wil lezen, móet ik wel een nieuw boek pakken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten