Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2009, 09:35
Love_Him_x
Love_Him_x is offline
Hey

Ben een meisje van bijna 15. Ik ben al 6dagen overtijd ( heb nog geen seks, dus kan niet zwanger zijn ). Ik heb al 3dagen last in mijn buik maar ze blijven maar weg Op zich is dat niet zo erg, maar ik ga wel op vakantie en ik wil graag zwemmen. Ik heb al eens een tampon geprobeert, maar het deed wel een beetje pijn. Waarschijnlijk doordat ik niet goed zat

Kunnen jullie me een beetje helpen ?

Zou ik nu een tampon gebruiken of niet ?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 09:49
Verwijderd
Als je tampon een beetje pijn deed, probeer 'm dan verder te duwen, net zover als je vinger het toelaat. Op vakantie zijn tampons echt zoveel fijner, zeker als je wil zwemmen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 10:05
Love_Him_x
Love_Him_x is offline
Citaat:
Als je tampon een beetje pijn deed, probeer 'm dan verder te duwen, net zover als je vinger het toelaat. Op vakantie zijn tampons echt zoveel fijner, zeker als je wil zwemmen
Bedankt

Ik zal het wel nog eens proberen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 10:23
Iduna
Iduna is offline
Het kan zijn dat het pijn doet omdat je het in de verkeerde richting duwt. Als je teveel weerstand krijgt terwijl je ontspannen bent, duw de tampon dan een beetje schuin naar voren of naar boven.
Er zijn trouwens ook tampons met inbrenghuls, maar die heb ik zelf nooit gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 11:29
Verwijderd
In de handleiding die bij de tampons zit staat een mooi plaatje van in welke richting je moet duwen als je de tampon voelt zitten, zit hij niet diep genoeg, hij moet zo ver als je kan duwen met je wijsvinger. Als je er buikpijn van krijgt, zit hij te diep. Het inbrengen gaat makkelijker als je hevig ongesteld bent of als je direct van te voren op de tampon spuugt.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 22:00
MisSunshine
MisSunshine is offline
Soms helpt even wachten ook, en ik een fatsoenlijke houding zitten!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 22:17
Balance
Balance is offline
Als je het wat moeilijk of eng vindt om de tampon met je vinger in te brengen, kun je ook een tampon proberen met inbrenghuls. Sommige mensen vinden het makkelijker om de tampon op die manier in te brengen (sommigen ook niet, maar proberen kan altijd).
Oud 13-08-2009, 15:00
Verwijderd
Inderdaad, tampon met inbrenghuls. Ik kan het zonder gewoon niet en vond het altijd zo'n gedoe met maandverband. Toen probeerde ik maar tampons met inbrenghuls en nu gebruik ik het al een aantal jaar.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 17:29
Nebel
Nebel is offline
Wat hier verder al gezegd is, plus ik ben begonnen met de kleinste soort tampon, en inlegkruisjes/heel dun maandverband, dan moest ik het wel vaak vervangen - maar deed het inbrengen niet zo'n pijn. Na een paar keer heb ik gewoon normale tampons gebruikt, toen ik er meer aan gewend was.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten