Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2009, 14:12
Verwijderd
En zo ja, kun je er dan voor zorgen dat ze gewoon normaal over dat hek springen, of gaan ze bij jou ook als malloten heel snel heen en weer rennen? Of juist heel langzaam? Weigeren sommige schapen überhaupt te springen? En springen er dan sommige schapen ook terug over het hek, zodat je niet meer weet of je die nou nogmaals moet tellen of juist dat schaap van het totaal af moet trekken?
Als de schapen wel gewoon over het hek springen, op hoeveel schapen zit je dan gemiddeld voor je in slaap valt?

En als je geen schapen telt, heb je dan wel andere truukjes om mee in slaap te komen?

Bij mij luisteren die schapen dus nooit, ze gaan gaan altijd te snel, rennen chaotisch heen en weer, weigeren te springen of gaan juist in grote aantallen over het hek waardoor ik de tel kwijtraak. Om dat probleem te fixen heb ik een tijdlang langzaam omhoog drijvende veenlijken geteld, omdat die dood zijn en dus geen verwarring kunnen zaaien. Maar daar ben ik na een tijdje mee gestopt omdat ik me realiseerde dat ik duizenden veenlijken creëerde in m'n bewustzijn. Want ik had geen plaats om ze op te slaan, ze dreven gewoon weg en bleven een eindje verderop op een enorme hoop liggen. Daardoor raakte ik telkens de tel kwijt, want ik raakte afgeleid door, zeg maar, een enorme berg lijken. Dat doet toch af aan het vredige tafereel.

Tegenwoordig tel ik gewoon, zonder daar een mentaal beeld bij te hebben. Meestal word ik rond 250 slaperig, bij 500 heb ik wat moeite met het tellen en bij 800/900 van ik in slaap. Op een goede nacht val ik bij 250 al in slaap, maar 't kan ook zomaar dat ik tot 2000 tel en dan zoiets heb van 'fok dit, ik ga kijken wat er op het forum is gebeurd in de tussentijd'.

Nu jullie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2009, 14:18
Allure
Allure is offline
Ik tel geen schapen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 14:18
Verwijderd
Ik tel nooit, ik ga liggen doe m'n ogen dicht en slaap binnen een minuut.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 14:22
Allure
Allure is offline
Ik gebruik trouwens helemaal geen trucjes om in slaap te komen, meestal ga ik pas slapen als ik echt heel moe ben en dan ben ik binnen tien minuten weg.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 14:26
Verwijderd
Nee.
Ik slaap meestal heel snel.
Als ik eens niet snel in slaap val, kijk ik naar een plek voor me en ben ik me bewust van een zuurstofmolecuul. Ik adem de zuurstofmolecuul in en reis met hem door mijn bronchiën naar mijn longblaasjes en ga vanaf daar mijn haarvaatjes in waar we snel in een knusse rode bloedcel plaatsnemen. We gaan naar mijn longader en worden door mijn hart gepompt en vervolgens met een duizelingwekkende vaart mijn aorta ingeschoten waarvandaan we soms direct afslaan naar mijn armen, andere keren een reis rond mijn darmen maken en soms een teen bezoeken. Uiteindelijk gaan we een cel binnen, helpen met het maken van ATP en koppelen ons aan een koolstofion waarna we op de terugweg gaan. Meestal slaap ik al voordat ik mezelf weer bewust uitadem.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 14:26
Verwijderd
Ik slaap bijna altijd binnen een minuut. Als dat niet lukt, ga ik me concentreren op mijn ademhaling. Dat is namelijk iets waarbij steeds hetzelfde gebeurt dus je gedachten gaan niet echt verder maar zakken langzaam weg. Ik stel me dan luchtstromen voor enzo
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 14:32
Allure
Allure is offline
Citaat:
Nee.
Ik slaap meestal heel snel.
Als ik eens niet snel in slaap val, kijk ik naar een plek voor me en ben ik me bewust van een zuurstofmolecuul. Ik adem de zuurstofmolecuul in en reis met hem door mijn bronchiën naar mijn longblaasjes en ga vanaf daar mijn haarvaatjes in waar we snel in een knusse rode bloedcel plaatsnemen. We gaan naar mijn longader en worden door mijn hart gepompt en vervolgens met een duizelingwekkende vaart mijn aorta ingeschoten waarvandaan we soms direct afslaan naar mijn armen, andere keren een reis rond mijn darmen maken en soms een teen bezoeken. Uiteindelijk gaan we een cel binnen, helpen met het maken van ATP en koppelen ons aan een koolstofion waarna we op de terugweg gaan. Meestal slaap ik al voordat ik mezelf weer bewust uitadem.
wow.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 14:35
Verwijderd
Ik ben jaloers op mensen die snel in slaap vallen. Ik lig altijd minstens een uur te woelen en te draaien, en 100 keer m'n kussen om te draaien omdat ik per se een koel kussen wil.

Ik tel nooit schapen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 14:42
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik heb het geprobeerd, omdat ik niet snel slaap. Maar om de een of andere reden luisteren de schapen niet. Ze springen niet of gaan lekker snel om mij in de war te maken. Geen controle over, frustrerend. Dus nu volg ik gewoon de vreemde lijn van mijn gedachten, werkt best goed. Ik kijk waar mijn gedachten vanzelf heen gaan, en volg het dus van een afstandje. Komen de raarste dingen uit.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 14:43
Allure
Allure is offline
Ik denk meestal wat na over de gebeurtenissen van de dag en langzaamaan worden mijn gedachten heel vreemd, dan ben ik in slaap aan het vallen. Het is leuk om dat te merken.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 14:43
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik kijk tv en als ik merk dat een programma opeens is afgelopen zonder dat ik het doorhad zet ik 'm uit en slaap ik weer verder. Of ik krijg de volgende dag commentaar van m'n vader dat 'ie m'n tv weer uit heeft moeten zetten.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 14:48
Verwijderd
Ik tel nooit schapen. Meestal val ik vrij snel in slaap, hoewel het af en toe ook wel voorkomt dat het een half uurtje duurt o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 14:56
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik tel ook nooit schapen, maar snel slapen doe ik niet. Om toch in slaap te vallen denk ik aan een boek of film, bij voorkeur een leuke, en geef ik mezelf een rol in het verhaal. Op een what-would-Nona-do manier ga ik dan mijn eigen verhaallijn verzinnen, meestal in een stukje waar vrij weinig actie is. Dan raak ik verloren in mijn eigen verzinselen en als het dan meezit val ik na een tijdje in slaap. Werkt het niet, dan ga ik een stukje terug in het verhaal en bouw ik er andere dingen in en dan is het verloop weer helemaal anders, net zolang tot het werkt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 15:19
Verwijderd
Ik tel ook geen schapen, ik ben meestal binnen tien minuten weg. Als ik niet kan slapen probeer ik een rustige plek te visualiseren, zoals een grasveld waarop ik lig te slapen. Ik vind het ook fijn om te denken dat mijn vriend tegen me aan ligt, en dan de dekens zo te vormen dat het ook een beetje zo voelt. Als ik aan regen denk word ik ook heel rustig. Maar met inslapen heb ik totaal geen probleem, het is alleen wel vaak zo dat als ik vroeg wakker word (laten we zeggen om vier uur 's ochtends) dat ik niet meer in slaap kan komen en dat is wel eens irritant. Hebben jullie dat trouwens ook wel eens, dat net op het moment dat je in slaap dreigt te vallen je overeind schiet? Dat heb ik soms, en dan heb ik voor een paar seconde het gevoel dat ik val en dan probeer ik me vast te grijpen en realiseer ik me opeens dat ik in bed lig. Raar.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 15:28
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
ik slacht schapen
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 16:11
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Hebben jullie dat trouwens ook wel eens, dat net op het moment dat je in slaap dreigt te vallen je overeind schiet? Dat heb ik soms, en dan heb ik voor een paar seconde het gevoel dat ik val en dan probeer ik me vast te grijpen en realiseer ik me opeens dat ik in bed lig. Raar.
Schijnt heel normaal te zijn.

Ik ben een gigantische piekeraar, maar meestal laat ik me dan maar overspoelen door al die gedachten en dan val ik binnen een half uurtje in slaap. Als ik van mezelf nergens over mag denken, komen die piekergedachten alleen maar sterker en dan kan ik júist niet slapen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 16:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik ga meestal naar bed als ik zo moe ben dat ik vrij snel in slaap val.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 16:48
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik val soms heel snel in slaap, maar juist als ik vermoeid ben val ik moeilijk in slaap. Maar altijd verheug ik me op in slaap vallen, want ik ga gewoon vast beginnen met dromen. Al voor ik slaap, beleef ik allerlei spannende avonturen en dan val ik gewoon langzaam in slaap. En als ik niet in slaap val, ben ik in elk geval lekker in mijn hoofd bezig en kan mijn lijf uitrusten. En als ik ook niet kan dromen, ga ik lezen. En dan in mijn hoofd het verhaal afmaken en dromen. Enzo. Maar schapen tellen doe ik niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-08-2009, 17:04
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik tel ook geen schapen of koeien of geiten of kippen of konijnen of ezels want die luisteren toch nooit. Ik slaap meestal niet zo snel, alleen als ik écht heel moe ben. Meestal zet ik de kandelaar op mijn nachtkastje aan, en concentreer me op het vlammetje. Dat fantaseer ik over grote bosbranden of middeleeuwse stadsbranden of ik stel me juist een kalme, stille oceaan voor. Meestal begint die als een wervelwind en gaat die rustig aan kalmer worden tot het water bijna rimpelloos is en ik aangekomen ben bij een onbewoond eiland en verder dobber in een baai met helder water en gekleurde vissen. Dan blaas ik de kaars uit en val als een blok in slaap, maar het komt vaak voor de de kaars opbrand en ik dan de volgende morgen wakker word met een kandelaar vol oud kaarsvet. Zo gaat er ongeveer een doos kaarsen door in twee weken En als ik mijn vriendje mis, pak ik een paar kussens en mijn grote knuffelhond en ga ik fantaseren dat 'ie gewoon naast me ligt en lief is enzo. En dan val ik meestal heel snel in slaap, omdat ik me dan heel veilig voel. Als ik bij anderen logeer, slaap ik óf heelheelheel snel of juist helemaal niet. Afhankelijk van of ik me daar op m'n gemak voel en/of ik die mensen mag of niet.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 17:05
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Hoe vroeger ik ga slapen, hoe vroeger ik weer wakker wordt en. Slaag ik er in om rond tien uur in een lichte slaap te vallen, dan wordt ik om twaalf uur weer wakker en lig ik de rest van de nacht wakker.

Dus ga ik meestal maar naar bed als ik uitgeput ben. En nee, dan tel ik geen schapen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 19:00
Verwijderd
Afhankelijk van wat ik die dag heb gedaan, val ik meestal binnen een half uur in slaap. Daar heb ik geen schapen voor nodig, m'n gedachtengangen en halve dromen van daarvoor zijn prettig genoeg. Soms lukt het slapen echt niet, maar dan helpt schapen tellen geen zier. Bij mij springen ze nogal es tegen het hek. Maar ik raak voornamelijk te snel afgeleid door welke zorgen het ook zijn die me wakker houden (ik ben bijvoorbeeld heel goed in staat om dan de hele nacht te liggen bedenken wat ik aankomende week moet doen en wanneer als ik erg druk ben, en dan val ik dus echt niet in slaap) en dan zijn er helemaal geen schapen meer te bekennen.

Ontspanningsoefeningen werken bij mij beter (meditatie of yoga), je hele lichaam met je aandacht bijlangs gaan bijvoorbeeld, tenen, voet, enkel, kuit, etc, of op je inademing je voorstellen dat je lichaam helemaal opblaast, en bij het uitademen dat je helemaal leegloopt. Dan slaap ik niet direct maar stress ik iig ook niet.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2009, 19:22
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
ik vraag me af waar dat schapen tellen vandaan komt. ik bedoel iemand moet dat verzonnen hebben en waarom is dat vervolgens zo algemeen bekend geworden?

het enige dat helpt voor mij om de uren dat ik in bed lig daadwerkelijk te slapen is toch een ritme. gewoon fuck it zonder uitzondering om 0900 een wekker af laten gaan aan de andere kant van je kamer zodat je er wel uit moet. tot een half jaar geleden was een dergelijke tijd haast ondenkbaar maar nu is het easy en vanaf 0000 heb ik het wel zon beetje gehad voor de dag en lig ik geen tijd meer te verdoen aan beide kanten van de nacht met respectievelijk plafondstaren en wegrotten tussen de zure lappen
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 21:11
Verwijderd
Ik verzin verhalen waar ik de hoofdrol in heb en waar ik gered word door de jongen die ik leuk vind. Maar vroeger deed ik dat vaker dan nu.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Ik verzin verhalen waar ik de hoofdrol in heb en waar ik gered word door de jongen die ik leuk vind. Maar vroeger deed ik dat vaker dan nu.
Ooh dat deed ik vroeger ook elke avond van die hyperromantische bouquetreeksavonturen
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 21:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik fantaseer ook weleens dat ik heulheul vroeger leefde, in de tijd van de kostuums. En dat ik dan elke dag zo'n gave jurk aanheb, omdat mijn ouders hele rijke boeren zijn
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2009, 21:26
Verwijderd
Ik laat meestal mijn fantasieën de vrije loop en daar speel ik dan een hoofdrol in. Als ik net een boek heb gelezen of een film heb gezien verplaats ik me in de hoofdpersoon en begin te denken wat ík zou doen in die situatie. Niet dat het echt helpt, ik lig toch vaak wel 2, 3 uur wakker, meestal anderhalf uur.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 22:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Vroeger probeerde ik dat wel eens, schapen tellen. Maar dan kreeg ik inderdaad taferelen als schapen die weigerden of schapen die als een gek over dat hek sprongen en dan allemaal op elkaar neer ploften enzo. Ik ben niet goed in het sturen van mijn eigen verzinsels geloof ik.
Als ik nu niet kan slapen ga ik meestal liggen denken. Dat heb ik alvast hele gesprekken voor de volgende dag voorbereid. Soms kan ik ook een bepaalde droom bedenken waar ik dan verder over ga nadenken. En na al dat gedenk ben ik doorgaans wel moe en val ik alsnog zo in slaap
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 04:37
Verwijderd
Ik tel geen schapen. Vroeger wel eens geprobeerd, maar toen sprongen ze allemaal zo snel over het hek dat ik het niet bijhield. Ik vond het langzame maar saai en dus kregen ze allemaal turbo-mode. Daardoor ging ik zo snel tellen dat ik er wakkerder van werd.

Tegenwoordig ga ik vaak pas slapen als ik moe ben, en als ik eerder in bed lig, lig ik nog een uur te woelen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 19:55
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik tel ook nooit schapen. Ik val meestal snel in slaap behalve als ik uitgeweest ben. Dan lig ik nog heel lang te woelen. Ik fantaseer ook altijd verhalen met mij in de hoofdrol en een leuke jongen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 15-08-2009, 21:53
Allure
Allure is offline
Wat grappig dat bijna alle schapentellers last hebben van opstandige schapen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 01:26
Verwijderd
ik ga pas slapen als ik zeker weet dat ik binnen een paar minuten slaap. Anders ga ik als een malle piekeren of gigantisch goede dingen verzinnen en dan slaap ik uren later nog niet.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 11:05
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Als ik niet kan slapen ga ik tegenwoordig setlists verzinnen voor concerten van mijn favoriete bands. Dat werkt heel aardig, en als het niet werkt is het gewoon best leuk om te doen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 17:56
Rationeel
Rationeel is offline
ik kan van slapen wel mijn werk maken, zo goed ben ik erin

alleen heb ik heeeel af en toe dat ik echt klaarwakker in mijn bed lig en gewoon niet in slaap kom. meestal skip ik het hele proces dan maar. de dag erna slaap ik weer als vanouds.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 18:53
Verwijderd
Als ik niet goed in slaap kan vallen, dan stel ik me altijd voor dat ik op een zee drijf. In gedachten neem ik dan een hap adem en ga ik langzaam onder water, onder water is niets. Ik ga steeds verder naar onder en meestal ga ik tegen die tijd dingen denken waar geen touw meer aan vast is te knopen, vervolgens slaap ik.
Schapen tellen werkt niet, dan ben ik veel te actief bezig met telkens een nieuw schaap te genereren en hem over het hekje te laten springen en ik wil 't ook altijd een realistisch schaap laten zijn, maar ik ben niet snel tevreden, dus dan ben ik daar weer mee bezig ipv met in slaap vallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Nachtelijke rituelen, drama's en anekdotes.
Verwijderd
34 28-01-2009 12:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.