Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2009, 13:20
Lyne
Lyne is offline
Ik heb een vraag over pakketjes aannemen van een ander. Regelmatig wordt er bij mij aangebeld of ik een pakketje wil aannemen voor een buurvrouw/buurman die niet thuis is. Dit weiger ik meestal, omdat mijn buren ze pas na een maand komen ophalen en ik nergens voor verantwoordelijk wil zijn. Mijn huisgenootje heeft laatst toch een H&M pakketje aangenomen, die dus nog steeds niet is opgehaald na een aantal weken.

Hoe zit dat met pakketjes aannemen? Ben ik straks verantwoordelijk als zij een boete heeft (want ik neem aan dat ze de kleding oid nog niet heeft betaald), en stel de situatie is andersom en zij heeft mijn pakketje en geeft het niet af, heb je dan nog een poot om op te staan? Ze geven je spullen namelijk wel zonder toestemming aan iemand anders die misschien wel niet te vertrouwen is.

Was ik gewoon even benieuwd naar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2009, 13:34
Verwijderd
Ik geloof dat TNT ook aanvinkt dat het is afgeleverd bij de buren, dus áls je buren vervolgens zeggen niets gehad te hebben, dan heb jij altijd nog het briefje waarop de postbode heeft aangegeven dat hij het daar heeft afgegeven en kun je het probleem dus bij TNT neer leggen (jij kan immers bewijzen dat je nooit je pakketje hebt ontvangen).
Je kan geloof ik ook bij TNT aangeven dat je niet wil dat jouw pakketjes bij de buren worden afgegeven.

Als jij een pakketje van je buurvrouw aanneemt, de buurvrouw komt het niet ophalen en betaalt de rekening niet, dan is het niet zo dat jij straks ineens een rekening van haar moet gaan betalen. Je kan natuurlijk wel voor de zekerheid even een briefje bij haar in de bus gooien waarop je schrijft dat jij nog een pakje van haar hebt liggen ofzo, maar meer dan dat kan en hoef je niet te doen; het blijft haar verantwoordelijkheid. Mocht ze het pakje nooit op komen halen, dan kan je het misschien nog retour afzender sturen zodat jij niet straks dat pakje maanden bij je thuis hebt liggen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 13:52
Verwijderd
Jij bent in principe niet verantwoordelijk, dat is toch echt de afzender en dat ben jij niet
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 14:14
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Je kan natuurlijk wel voor de zekerheid even een briefje bij haar in de bus gooien waarop je schrijft dat jij nog een pakje van haar hebt liggen ofzo, maar meer dan dat kan en hoef je niet te doen; het blijft haar verantwoordelijkheid.
ja, of gewoon even langsgaan

ik ben zelf ook zo vaak dat kleine klotebriefje van de post kwijtgeraakt (= simpelweg niet gevonden) in de bende van reclamefolders etc.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 14:38
Balance
Balance is offline
Ik ga inderdaad altijd gewoon even langs als ik zie dat de buren toch thuis zijn. Kleine moeite.
Als je het niet kan vinden met je buren is het een ander verhaal, maar zou ik inderdaad niks meer van ze aannemen.
Als je huisgenoot een pakketje heeft aangenomen lijkt het me haar probleem, als in: dan moet zij maar kiezen of ze blijft wachten of dat ze zelf een keer bij hen langs gaat.
Oud 16-08-2009, 15:00
Verwijderd
Citaat:
ja, of gewoon even langsgaan

ik ben zelf ook zo vaak dat kleine klotebriefje van de post kwijtgeraakt (= simpelweg niet gevonden) in de bende van reclamefolders etc.
Langsgaan kan natuurlijk ook, maar ik nam even aan dat de buurvrouw zelden thuis was als pakketjes zo lang blijven liggen
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Jij bent in principe niet verantwoordelijk, dat is toch echt de afzender en dat ben jij niet
Dit is correct, de afzender (of beter gezegd, de verkoper) is verantwoordelijk voor de aflevering van het pakket aan de koper. Het pakket moet dus ook daadwerkelijk in het bezit van de koper zijn. Dus bij de buurvrouw afleveren, ontslaat de verkoper niet van deze verplichting. Zie BW7: 9 en 10.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 12:42
Lyne
Lyne is offline
Nouja ik woon op kamers, dus we hebben 1 voordeur, dan de gang waarin wij allebei een eigen deur hebben (wel met eigen huisnummer, maar goed), maar verder delen we de keuken en badkamer. Dus dat pakketje hangt net zo goed in mijn gang.
Ik heb al een aantal keer aangebeld, maar er wordt niet opengedaan. En ik neem aan dat als je kleding bestelt en je ontvangt het niet, je toch wel gaat kijken waar het gebleven is?
Ik denk dat ik morgen de H&M maar even ga bellen. Of het pakket door de brievenbus proberen te schuiven (het is kleding dus met een beetje proppen past het hopelijk).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten