![]() |
|
Je BMI is: 19,01.
Dat bereken je hier Dat is een BMI bij gezond gewicht hier kun je het aflezen. Als jij 10 kg gaat afvallen dan zit je in het gebied van ernstig ondergewicht. Dat is niet gezond, niet mooi en je wordt er zeker niet gelukkig van. En die laxeermiddelen werken dus écht niet, ja ze werken alleen om je lichaam kapot te maken, je valt er geen vet mee af. Gezond eten en zo nu en dan sporten (bv fitness zoals je noemde) is wel goed voor je.
|
![]() |
Meisjes die laxeermiddelen gebruiken, eten daarbij ook niet en als ze al eten, kotsen ze alles ook weer uit.
Gewoon kappen. Ook trouwens gedacht aan dat je misschien ongesteld gaat worden? Dan heb je ook altijd eerst nog een dikker buikje, dat is na die vijf dagen menstruatie wel weer weg. |
![]() |
|
![]() |
nou kijk ik heb egt een buik komt niet door de weegschaal! echt niet, en ik kots me eten er niet uit hoor, ik mag ook pas gaan fitnissen als we terug zijn van spanje en vrijdag gaan we en blijven we 10dagen, en tot dan wil ik laxeermiddel gebruiken. en uhm ik ken een meisje die gebruikte dat en viel er egt vanaf dat zag je! en nog iets, al die anorecia patiéntenn he die zaten ook aan de laxeerpille hoe komt het dat hun wel zijn afgevallen en dat ze zo mager zijn geworden?
|
![]() |
|
![]() |
waarom zou dit zo kansloos en nep zijn
![]() ik ga me tijd er neit aan verspille om zo iets neps te maken hoor! ik wil gewoon hulp, HAHAH ja je hebt gelijk ik schijt het eruit, maar kijk he als dat bij die anorexia mensen helpt waarom bij mij dan niet? hun worden er facking mager van maar zo ver wil ik het niet laten gaan ik wil gewoon normaal slank buik hebben, en ik zie dat bij anorexia mensen er dunner van worden maar hun gaan idd tever maar ja ik ga dat niet zover laten komen maar laxeermiddel helpt dus wel met afvallen alleen het is niet goed voor je en er wordt misbruik van gemaakt en kan je anorexia nervosa krijgen tog? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overigens is dat helemaal niet iets om aan te moedigen. Want die anorexia patiënten komen dus ook direct weer aan, zodra ze ook maar iets heel kleins eten. Je moet er toch niet aan denken dat jij straks helemaal dun bent en van elke boterham al weer aan komt? Dat zou betekenen dat je voor eeuwig een sla-dieet moet volgen. ![]() Dun zijn is fijn, maar als je al het lekkers van de wereld er voor opzij moet zetten, is het niet leuk meer hoor. Bovendien voel je je dan enorm zwak, een uurtje winkelen is dan al te vermoeiend. En jongens vallen niet op je, omdat je dan je ribben kan tellen en zo'n ingevallen gezicht hebt. Om nog maar te zwijgen over wat je je lichaam aan doet. Als je écht een buik hebt, dan moet je dus juist gaan sporten en dan helpen laxeerpillen helemaal niks. Zonde van die 10 dagen diarree. Weet je wat al kan helpen, elke dag een wandeling maken van 30 minuten. Ga dat doen, die komende 10 dagen. Dat is iets wat je in Spanje ook vol kan houden.
|
![]() |
dankjewel voor je tip!
over 4dagen ga ik al! maar ik mag nog neit op fitnis, ik mag dat pas als we terug zijnvn spanje maar kijk, ik wil me daar amuseren en lekker chille enzo, ik heb geen zin om daat 30min te wandelen ![]() |
![]() |
|
![]() |
laxeermiddelen moet je ook alleen gebruiken bij constipatie of voor een rectaal onderzoek. anders niet.
je droogt uit, onthoudt je lichaam van de nodige voedingsstoffen en je beschadigd je nieren en waarschijnlijk nog andere organen. maarja, als jij denkt dat je met 40 kilo dik bent en je het nodig vindt om overdadig laxeermiddelen te slikken, dan moet je dat lekker doen ![]() |
![]() |
|
Je moet hier soms wat langer wachten op een reactie, dus niet te gauw opnieuw posten als er niemand antwoordt.
Aan de wat oudere forummers wil ik vragen begrip te hebben voor dit meisje dat 13 of 14 is. Dan neemt je gevoel het nog wel eens over van je verstand. Ze heeft er meer aan als wij haar dan uitleggen wat ze moet doen (of niet moet doen), dan als we haar voor gek verklaren hč ![]() Topicstarter: Ik heb je net een pm terug gestuurd met wat tips, maar ik zal ook nog antwoorden op je reactie over wandelen in Spanje. Het gaat erom dat je beweegt, iets wat je langere tijd volhoudt. In Spanje zou je baantjes kunnen trekken, ik neem aan dat er een zwembad is. Dat hou je met dat warme weer waarschijnlijk goed vol en is heel gezond.
|
Graag gedaan.
Ik kijk nog even hoe dit topic loopt, want het wordt nu meer een topic over afvallen dan een topic over laxeermiddelen. En voor topics over afvallen hebben we dit grote topic: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1767266 Dus als je nog vragen hebt over afvallen, dan kun je het beste in dat topic kijken.
|
Laxeermiddel = hel, geloof me. Je verliest er in korte tijd soms wel 2 kilo, maar 2 dagen later zit het er ook weer gewoon aan. Daarnaast zul je vaak last hebben van vreselijke krampen, een paar uur lang. Ook gaan je darmen er aan wennen. Dat wil zeggen; als je er mee doorgaat en dan stopt, werken je darmen vrijwel niet meer, waardoor je veel verstoppingen krijgt, dat is niet alleen vervelend maar ook gevaarlijk want daardoor kun je vergiftigd raken. Ga je daarom weer beginnen met laxeermiddelen, zullen je darmen op een gegeven moment kapot gaan.
Klinkt allemaal flink heftig en doem-scenario-achtig, maar zo onrealistisch is het niet. Ik heb zo ongeveer in een maand/twee maanden anderhalf doosje laxeerpillen genomen. Nu, een jaar later, werken mij darmen weer zoals ze zouden moeten werken. Je bent 13, dan is het heel gewoon dat je je onzeker voelt over je uiterlijk. Zelfs de mooiste en populairste meisjes voelen zich onzeker, maar dat weten ze vaak gewoon goed te verbergen. Je lichaam is nu ontzettend aan het ontwikkelen en dat is best eng, alles wordt ineens anders. Als je redelijk gezond eet (af en toe patat e.d kan écht geen kwaad!) en ook voldoende beweegt (al is het maar naar school fietsen ofzo!) kan je nooit veel te dik worden. Ik kan begrijpen dat je naar een diëtiste wil. Het beste dat je dan kan doen is het met je ouders bespreken. De huisarts weet vast wel een paar diëtisten waar je terecht kunt als je dat wil ![]() |
![]() |
|
![]() |
het enige wat laxeermiddel voor je doet is dat je vrijwel geen voedingsstoffen meer opneemt door de snelle passering en je droogt uit. je kunt dus heel veel gewicht verliezen ja, maar dat is alleen maar vocht. je kunt ook helemaal niet meer eten, dan val je ook af. gezond is het niet en na twee happen voedsel zit het er weer aan en misschien weeg je dan nog wel meer dan in het begin.
dus gewoon lekker sporten en goed eten. |
![]() |
|
Sowieso is op vakantie laxeermiddel gebruiken helemaal niet goed. Je droogt er inderdaad vanuit en in Spanje is het warm. Je verliest dan sowieso al veel vocht. Dat betekent dat je veel moet bij drinken en bij moet eten om aan je voedingsstoffen en benodigde zouten te voldoen! Ga liever lekker zwemmen (half uurtje baantjes trekken) of inderdaad wandelen, bv. langs het strand, door een mooi natuurgebied. Dat valt ook onder 'chillen' hoor.
![]() En het is niet heel erg pas over 2 weken te beginnen met sporten. Beweeg lekker op vakantie, eet gezond, maar geniet ook van je vakantie. Daarna kun je lekker beginnen met fitnessen. Misschien is voor je stimulatie om het sporten vol te houden leuk om groepslessen te doen als steps. |
![]() |
|
Verwijderd
|
50 kg bij 1.45 meter is voor jouw leeftijd wel iets boven het gemiddelde, maar het is niet te zwaar! Voor een volwassene is het zelfs een perfect gewicht!
Over laxeermiddelen hebben hiervoor al heel veel mensen goede uitleg gegeven: het zorgt ervoor dat je darmen sneller werken, maar niet dat je vet verliest. Als je toch heel graag naar een diëtist wil: ga naar de huisarts. Die zal je dan wegen en meten en zeggen of hij(/zij) het nodig vindt dat je afvalt. Als hij het niet nodig vindt, dan ís het ook niet nodig. Dan moet je gewoon zorgen dat je gezond eet (dat wil zeggen: veel volkorenbrood, fruit en avondeten; weinig snoep en snacks) en genoeg beweegt, en dan zal je in de komende jaren vanzelf 'in je lichaam groeien'. Als je wil sporten kan fitness en joggen natuurlijk wel, maar misschien vind je het veel leuker om op een teamsport te gaan en dat is ook heel goed. Als hij denkt dat een diëtist je wel kan helpen, zal hij een briefje voor de diëtist schrijven en je een telefoonnummer geven waarmee je een afspraak kunt maken. Het is een goed idee om een van je ouders mee te nemen, want het kan nog best ingewikkeld zijn en dan weten ze dat dit belangrijk voor je is. Laatst gewijzigd op 18-08-2009 om 08:51. |
![]() |
||
Citaat:
Dat je je zo onzeker voelt over je uiterlijk, is heel vervelend. Maar bedenk wel dat wat voor jou misschien ontzettend opvalt (zoals jij bijvoorbeeld je buik noemt), anderen helemaal niet opmerken! Als je steeds heel erg naar je buik kijkt, dan lijkt het in je hoofd veel erger dan het eigenlijk is, terwijl anderen als je zou zien langslopen vaak helemaal niet naar je buik kijken, omdat die voor hen niet opvalt. Als die vriendin is afgevallen en laxeermiddelen gebruikte, dan kan dit onmogelijk alleen door de laxeermiddelen zijn gekomen. Zoals iedereen hier al zegt, verlies je er vooral vocht mee, en verder niks. Die vriendin zal ook wel heel weinig zijn gaan eten of iets dergelijks, en dat is heel ongezond!
||
Citaat:
![]() En heel veel plezier in spanje!
||
Citaat:
En heb je er echt dagenlang diarree over voor maar een paar kilootjes? Ikke niet. En met afvallen kom je waarschijnlijk toch niet ver. Dan is het steeds 'ik begin morgen' en áls je het volhoudt val je waarschijnlijk toch wel terug in je ouwe eetpatroon. Ga gewoon een paar keer per week joggen, wordt je ook slanker van ![]()
|
Gezien je leeftijd is er trouwens ook nog veel kans dat je binnen niet al te lange tijd enorm gaat groeien. En dan zul je zien dat je gewicht echt een heel mooi gewicht is! Afhankelijk van hoe lang je wordt, kan het zelfs aan de magere kant zijn.
|
Laxeermiddel werkt niet echt bij het afvallen. Je verliest meer vocht, maar niet per se meer voedsel. Daar moet je er meer van slikken. Maar tegen die tijd kun je er bijna niet meer tegen opdrinken. En dat is heel slecht voor je. Bovendien loop je het risico dat je darmen niet meer goed werken als je te lang laxeermiddelen gebruikt.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
laxeermiddel bambilover | 19 | 11-04-2011 16:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Doorschrijven of niet? l-i-e-n-n-e | 7 | 30-06-2008 19:02 | |
Lichaam & Gezondheid |