Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2009, 20:26
Lipstick1
Hallo allemaal

Ik moet nu al voor de 3e keer mijn examen van Frans maken. Het examen bestaat uit 10 zinnen met 50 zaken waar je echt op moet letten. Daarna komt er ook een tekst die we moeten schrijven. De zinnetjes zal ik dit keer wel kunnen, de vorige keer had ik 5 foutjes tekort, die hoop ik nu niet meer te maken. Maar het probleem zit hem bij de tekst schrijven. De tekst die we moeten schrijven gaat meestal over het verleden. bv. Je bent op kamp en je schrijft een brief naar een vriend(in) waarin je vertelt wat je al allemaal gedaan hebt. Dus het gebruik van de imparfait en de passé composé worden hierin echt getest.
Is er iemand die me kan uitleggen hoe ik deze moet gebruiken in een tekst/verhaal? Ik ken de regels nl. Passé composé wanneer er er handelingen zijn die op elkaar volgen. Imparfait: drukt een toestand uit of beschrijft iets. Met deze regels in het achterhoofd maak ik altijd mijn teksten. Maar ik ben altijd verkeerd. Ik ben er altijd van overtuigd dat het de ene tijd is maar 5 minuten later ben ik er dan weer van overtuigd dat het de andere tijd is.
Ik raak een beetje in paniek omdat het verschil me maar niet duidelijk wordt en ik wil nu toch wel eens slagen voor mijn Frans.

Ik hoop dat iemand me raad kan geven.
Alvast bedankt!
Saar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2009, 20:00
Verwijderd
Oké misschien helpt het niet, maar dit is wat ik leerde bij Latijn over het perfectum en het imperfectum (imparfait). Het perfectum geeft iets weer dat op de voorgrond gebeurt (ik ging kamperen). Waar het verhaal over gaat. Het imperfectum geeft slechts achtergrondinformatie (ondertussen gebeurde er dit en dat)

De passe composé is de voltooid verleden tijd. Bijv. il a chanté (hij heeft gezongen).

Ben ik te volgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten