Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2009, 15:40
boomer123
boomer123 is offline
hallo allemaal,
ik ga na de zomervakantie naar 4 vwo en ik heb gekozen voor NG profiel met natuurkunde en wiskunde A(2e fase).
Ik heb wiskunde B geprobeerd aan het einde van de 3e klas en het viel niet mee dus daarom heb ik gekozen om voor wiskunde A te gaan
maar nu heb ik een probleem, want mn school zegt dat als ik natuurkunde kies dat ik daar dan ook wiskunde B bij moet nemen.. maar dan hoor ik weer van andere mensen dat ik me daar niks van moet aan trekken.... (mijn school heeft me inmiddels tot de herfstvakantie de tijd gegeven om mijn wiskunde eventueel nog te veranderen)

Mijn vraag dus weten jullie of je echt Wiskunde B nodig hebt bij natuurkunde, of zou het moeten lukken met alleen wiskunde A

hoor t graag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2009, 18:41
Verwijderd
Kan je niet proberen of wiskunde B lukt? En als het niet lukt na de herfstvakantie switchen? Het lijkt mij namelijk wel erg gemakkelijk om wiskunde B te hebben bij natuurkunde.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 20:07
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik zou inderdaad beginnen met wiskunde B, en als het écht écht niet lukt na de herfst overstappen naar wiskunde A. Maar goed, na 8 weken les kun je ook weer niet zeggen of het echt niet je ding is. Ik zou wiskunde B proberen omdat het je meer voordelen geeft bij de exacte vakken én universitaire opleidingen in de beta-hoek (inclusief medische studies) allemaal wiskunde B vereisen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 20:30
boomer123
boomer123 is offline
O ja, sorry vergeten te vertellen, ik krijg nu inderdaad WB de eerste 8 weken en dan heb ik nog de mogelijkheid om het te veranderen naar WA,

Maar ik weet al dat ik graag geneeskunde wil gaan doen en daarvoor heb ik geen WB voor nodig, dus als ik WB zou nemen is het echt alleen omdat natuurkunde dan niet lukt (volgens de school)

Dus daarom vroeg ik me af of je echt WB nodig hebt voor natuurkunde of of het ook zonder WB lukt....
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 10:17
vlinderrr92
vlinderrr92 is offline
Ik denk niet dat je wiskunde B nodig hebt. Ik ga zelf naar de zesde toe, en ik heb dus al twee jaar natuurkunde gehad met wiskunde A. Natuurlijk, met sommige onderwerpen hebben wiskunde B'ers voordeel.. maar ik heb weer op andere onderwerpen voordeel. Met wiskunde A leer je heel goed te herleiden namelijk.
Op mijn school is wiskunde B ook niet verplicht bij Natuurkunde.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 19:21
Verwijderd
Je hebt het idd niet nodig, maar het wordt wel aangeraden.
Ik ken mensen zat die wel Na hebben maar geen wisB en het prima doen.
B is erg lastig en als ik jou was zou ik gewoon lekker A doen. Kan het ook prima mee.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 19:17
Silo
Silo is offline
Je hebt het niet per sé nodig, maar bij bepaalde onderwerpen bij Natuurkunde is het wel handig als je het hebt. Als Wis B echt niet jouw ding is, moet je het gewoon niet nemen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2009, 20:06
Juudt
Juudt is offline
Ik had precies het zelfde dilemma 2 jaar terug, ik heb voor wiskunde A gekozen, mét natuurkunde en daar ben ik nogsteeds blij mee. Wiskunde B is een stuk pittiger dan A, en tot nu toe (ik ga nu naar de 6e) lukt natuurkunde best redelijk ( ik ben er namelijk niet zo goed in, maar met veel oefenen lukt het toch om het bij te houden) op het moment dat er iets van wiskunde aan te pas komt die ik ( en de andere wisA'ers) niet gehad heb dan geeft mijn leraar gewoon wat extra uitleg, maar dat is in de afgelopen tijd maar heel zelden voorgekomen!

Succes met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2009, 00:43
boomer123
boomer123 is offline
Bedankt allemaal voor de reacties,
ik denk dat ik dan toch maar wel ga veranderen naar wisk A, zo te horen moet dat best lukken
ik ken trouwens ook nog een paar andere mensen die het ook hebben gekozen Wisk A met natuurkunde,
ik zie wel hoe het gaat...
nog bednkt,
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 19:34
boomer123
boomer123 is offline
Daar ben ik weer.....
ik kom weer voor advies
Ik vroeg aan mijn nieuwe natuurkunde leraar of ik wisk B nodig zou hebben bij natuurkunde, en hij vertelde me, net als alle andere nat. leraren, dat het echt ''Noodzakelijk'' is om wisk B met natuurkunde te hebben waardoor ik weer vreselijk begin te twijfelen, want deze leraar leek wel erg zelfverzekerd .......
Hebben nog meer mensen wisk A met natuurkunde? en lukt het?
en mensen met wisk B, is het echt ''noodzakelijk'' om wisk B bij nat. te hebben ?

Want ik wil niet net zoals de vele anderen bij mij op school worden die spijt hebben van hun Wisk B keuze.....

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 17:14
Verwijderd
Ter verduidelijking, overstappen is altijd mogelijk. Althans, bij mij op school wel en daar is ruimschoots gebruik van gemaakt. Ik zou alleen voor wiskunde B gaan als je echt wiskundig inzicht hebt. Is wiskunde niet je sterkste vak, dan kun je beter A doen. Veel mensen die van B naar A gingen haalden alleen maar vieren, en dat is natuurlijk ook niet echt motiverend.

Voor de meeste studies waar je Natuurkunde voor nodig hebt, is Wiskunde B een aanrader. Wil je hier nu al zeker niets mee gaan doen, dan zou ik voor A gaan. Als je toch besluit voor B te kiezen, dan denk ik dat je altijd nog de overstap naar A kunt maken.

Vooralsnog heb ik zelf niet heel veel ervaring hiermee, maar ik denk dat het zeker kan. En mocht A te makkelijk oid zijn, dan kun je vast overstappen naar B. Dat doet iemand in mijn klas tenminste wel (klas 6), en het is zeker nooit verkeerd!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten