Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2009, 12:22
Verwijderd
Omdat ik niemand ken die in Madrid is geweest, maar wel benieuwd ben wat mensen er van vinden en wat er te doen/zien is.

Wie is er wel eens in Madrid geweest, hoe was dat, wat heb je daar gedaan, hoe lang en met wie was je er en heb je nog tips?
Advertentie
Oud 22-08-2009, 14:29
Dith
Dith is offline
Vorig jaar 5 dagen en dit jaar 2 dagen (soort van tussenstop).
Madrid heeft echt een geweldige sfeer maar ik vind de hoogtepunten-van-de-boekjes enorm tegenvallen. Vorig jaar ben ik met mijn vriend er geweest en hebben we alle toeristische zaken bekeken binnen twee dagen (plaza mayor, sol, retiro, paleis etc.) en hebben we voor de rest rondgelopen om te genieten van de sfeer in de verschillende wijken en heel veel in retiro rondgehangen. Afgelopen jaar heb ik weer de toeristische route gevolgd incl. Reina Sofia (aanrader!) en die viel eigenlijk weer net zo tegen hehe. Maar goed, dat tegenvallen kan ook liggen aan het feit dat ik al zoveel "oude" steden heb gezien en van de gebouwen ed moet Madrid het niet zo hebben.

Een echte aanrader vind ik Reina Sofia, echt ongelooflijk mooi en op zondag van 17 tot 20u gratis te bezoeken. Ook Retiro is zo ongelooflijk mooi, er is ongelooflijk veel te zien en te doen, kan je je echt uren/dagen vermaken. De omgeving van het paleis is vooral 's avonds erg leuk, straatmuzikanten en gewoon erg levendig maar toch relaxed. Rond Plaza St. Ana kan je goed uitgaan, veel barretjes. Ook Chueca is een hele leuke "hippe" wijk met veel discotheken ed.

Afraders zijn voor mij El Rastro, moest constant op mijn tas letten en dan is de lol er snel vanaf. Mijn hostel van afgelopen jaar zat op de hoek Gran Via/Calle Montera en 's nachts is Montera iets minder leuk (volop hoeren en hoerenlopers) maar heb me er niet bang gevoeld ofzo. Sol is op het moment een enorme afrader, het is een grote bouwput (maar je hebt er wel een grote Sephorawinkel hehe). Ook Casa de Campo zou ik niet graag komen 's nachts, veel drugsdealers en hoeren, maar goed, op zich heb je er ook niks te zoeken 's nachts.
De metro zijn ze op het moment aan het renoveren wat soms wat overlast kan veroorzaken (met de bus moeten etc.), vooral als je geen spaans spreekt. Sowieso is Madrid wel echt een stad waar je met engels niet heel ver komt dus basisspaans is toch wel makkelijk.

Heb in twee verschillende hostels geslapen en waren allebei erg goed (eigen badkamer, aardig personeel, goede lokatie) dus als je daar, of ergens anders, vragen over hebt moet je het maar laten weten!
Oud 24-08-2009, 20:21
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ik heb 2,5 maand in Madrid gewoond en kan je dus wel het één en ander vertellen...

Citaat:
Reina Sofia (aanrader!)
Enkel als je van surrealisme houdt, ik vond er namelijk niets aan! Ga dan gewoon naar het Prado museum!

Citaat:
Ook Chueca is een hele leuke "hippe" wijk met veel discotheken ed.
Zeg het gewoon, het is homo-wijk van Madrid. Maar wel de gezelligste buurt van Madrid, vooral qua uitgaan!
Opvallend is sowieso, in Madrid heb je helemaal geen last van vechtpartijen, mensen die naar je schreeuwen of wat dan ook.

Citaat:
en 's nachts is Montera iets minder leuk (volop hoeren en hoerenlopers) maar heb me er niet bang gevoeld ofzo.
Ik heb heel veel nachten door Madrid gelopen, en je hebt inderdaad totaal geen bang gevoel. Madrid is relatief heel veilig, veel volk op straat en veel Politie. Die hoeren moet je gewoon negeren, niet naar kijken en ze doen niets. Hoogstens fluiten ze naar je...

Citaat:
Sol is op het moment een enorme afrader, het is een grote bouwput (maar je hebt er wel een grote Sephorawinkel hehe).
Die bouwput valt nu wel mee, het is er inderdaad nog niet af. Maar je kunt er gewoon goed lopen, zeker geen afrader dus!

Citaat:
De metro zijn ze op het moment aan het renoveren wat soms wat overlast kan veroorzaken (met de bus moeten etc.), vooral als je geen spaans spreekt.
Dit geldt op het moment enkel voor Lijn 6.

Citaat:
Sowieso is Madrid wel echt een stad waar je met engels niet heel ver komt dus basisspaans is toch wel makkelijk.
Met Engels, handen en voeten kun je je goed verstaanbaar maken. Ik had in ieder geval in die 2,5 maand géén Spaans nodig, Engels was genoeg.

Nuja. Ik raad je in ieder geval aan door het centrum te wandelen, je zult vanzelf van alles zien. Het Paleis, Opera, Retiro, Prado, et cetera. Ik persoonlijk vond het heerlijk door Madrid te wandelen (vooral 's nachts), je maakt namelijk ondertussen genoeg leuke dingen mee! Mocht je nog leuke adresjes weten, dan kan ik je die wel via een pb geven!

Mocht je specifieke vragen hebben, vraag maar raak!
Oud 26-08-2009, 16:14
Dith
Dith is offline
Citaat:
Enkel als je van surrealisme houdt, ik vond er namelijk niets aan! Ga dan gewoon naar het Prado museum!
Hehe die bedoelde ik ook stiekem. Had net iets zitten lezen over het Reina Sofia en vandaar dat ik het neerpleurde, maar bedoelde dus ook Prado!
Oud 26-08-2009, 20:17
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Hehe die bedoelde ik ook stiekem. Had net iets zitten lezen over het Reina Sofia en vandaar dat ik het neerpleurde, maar bedoelde dus ook Prado!
Ik zou overigens wel de tijd nemen voor het Prado, niet bepaald een klein museum.
Oud 27-08-2009, 10:48
Verwijderd
ik ga maar voor drie dagen, dus we hebben al samen afgesproken dat we niet te lang door het Prado lopen, het is te groot en er is te veel te zien, om alles te willen zien als je er zo kort bent..
Advertentie

Regels voor berichten