Ik heb 2,5 maand in Madrid gewoond en kan je dus wel het één en ander vertellen...
Enkel als je van surrealisme houdt, ik vond er namelijk niets aan! Ga dan gewoon naar het Prado museum!
Citaat:
Ook Chueca is een hele leuke "hippe" wijk met veel discotheken ed.
|
Zeg het gewoon, het is
dé homo-wijk van Madrid. Maar wel de gezelligste buurt van Madrid, vooral qua uitgaan!
Opvallend is sowieso, in Madrid heb je helemaal geen last van vechtpartijen, mensen die naar je schreeuwen of wat dan ook.
Citaat:
en 's nachts is Montera iets minder leuk (volop hoeren en hoerenlopers) maar heb me er niet bang gevoeld ofzo.
|
Ik heb heel veel nachten door Madrid gelopen, en je hebt inderdaad totaal geen bang gevoel. Madrid is relatief heel veilig, veel volk op straat en veel Politie. Die hoeren moet je gewoon negeren, niet naar kijken en ze doen niets. Hoogstens fluiten ze naar je...
Citaat:
Sol is op het moment een enorme afrader, het is een grote bouwput (maar je hebt er wel een grote Sephorawinkel hehe).
|
Die bouwput valt nu wel mee, het is er inderdaad nog niet af. Maar je kunt er gewoon goed lopen, zeker geen afrader dus!
Citaat:
De metro zijn ze op het moment aan het renoveren wat soms wat overlast kan veroorzaken (met de bus moeten etc.), vooral als je geen spaans spreekt.
|
Dit geldt op het moment enkel voor Lijn 6.
Citaat:
Sowieso is Madrid wel echt een stad waar je met engels niet heel ver komt dus basisspaans is toch wel makkelijk.
|
Met Engels, handen en voeten kun je je goed verstaanbaar maken. Ik had in ieder geval in die 2,5 maand géén Spaans nodig, Engels was genoeg.
Nuja. Ik raad je in ieder geval aan door het centrum te wandelen, je zult vanzelf van alles zien. Het Paleis, Opera, Retiro, Prado, et cetera. Ik persoonlijk vond het heerlijk door Madrid te wandelen (vooral 's nachts), je maakt namelijk ondertussen genoeg leuke dingen mee! Mocht je nog leuke adresjes weten, dan kan ik je die wel via een pb geven!
Mocht je specifieke vragen hebben, vraag maar raak!