Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zal je ongezouten commentaar geven. Ik ga je gedicht beoordelen, niet de boodschap die erachter ligt.
Ten eerste, de volgorde klopt niet helemaal. "Jij bent mij zo dierbaar, maar nu ben je weg" klopt niet helemaal in het Nederlands. Eerder "Je WAS mij zo dierbaar, maar nu ben je weg" De eerste 2 zinnen lopen niet lekker. Je kan dit zelf checken door het eens hardop voor te lezen. Deze website kan je helpen met klank, mentrum. Je zou in dit geval in de eerste zin een medeklinker weg moeten halen, en in de 2e er eentje bij. Dan vind ik hem beter klinken. (Jij was mij dierbaar, en plots was je weer weg). Ik zou in plaats van komma's een witregel doen. Maar dat kan je stijl zijn, daar heb ik verder niks over te zeggen. Ik vind het zelf mooier als je bij de derde zin gewoon een enter doet waar nu de komma staat. Of je de komma weghaalt moet je zelf weten. 2e stukje loopt wel oké vind ik. 3e stukje loopt weer niet fijn. Ik zou doen: Je gaat nu naar de engelen. Ook de laatste zin kan je meer uithalen door bijvoorbeeld: "Lieve, lieve *, het is voor jou nu eindelijk voorbij. Verder, veel sterkte!
|
Als je interesse hebt in dichten en je wil graag makkelijke schrijftips, kijk dan eens even op Deze site. Dit is een website die regelmatig bundels uitgeeft, uit inzendingen van jeugd. Dichten voor Pubers eigenlijk!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 |