![]() |
|
![]() |
Op een scoutsfuif in Onze-Lieve-Vrouw Waver bij Mechelen zijn zaterdagnacht twee jongeren doodgeschoten. De dader is een 19-jarige jongen uit Bonheiden. Hij werd opgepakt.
De twee slachtoffers werden van dichtbij doodgeschoten. Eén van hen was op slag dood, de ander overleed tijdens zijn overbrenging naar het ziekenhuis. Op de openluchtfuif waren zo'n 5.000 jongeren aanwezig. De moord zou gebeurd zijn aan de ingang van een tent. Even na 2 uur ontstond een discussie aan de toog. Er werden twee schoten in de lucht afgevuurd. Hierna ging de dader lopen. Drie jongeren zaten hem achterna. Tijdens zijn vlucht draaide de dader zich om en vuurde drie schoten af. Eén jongen werd getroffen in het hart. Een tweede werd getroffen door de twee andere kogels. De dader vluchtte weg, maar kon worden overmeesterd door een aanwezige politie-inspecteur. De slachtoffers zijn 21 en 25 jaar oud. Het parket van Mechelen onderzoekt de zaak. Over het motief van de dader kon nog niets gezegd worden. Scouts geschokt De plaatselijke scoutsgroep reageert geschokt en ook het Vlaams Verbond voor Katholieke Scouts en Meisjesgidsen (VVKSM) is verbijsterd en aangeslagen. Dat zegt Jan Van Reusel, nationaal woordvoerder van VVKSM. Volgens Jan Van Reusel zijn zowel de dader als de twee slachtoffers onbekenden van de scoutsgroep. De fuif van de scouts van Onze-Lieve-Vrouw Waver wordt elk jaar georganiseerd. "De fuif is een jaarlijks, groots opgezet gebeuren. Er was politie ter plaatse en de groep had ook eigen security. De organisatie was perfect in orde, volgens Van Reusel. VVKSM benadrukt dat dit incident los staat van de jeugdbeweging. 04 augustus 2002, laatste update 14.10u http://www.planetinternet.be/nl/nieu....html?id=81240 Dit heb ik nog op een ander forum gelezen: "ja het was "den bolle", ik ken hem van ziens maar wou hem vroeger al niet echt kennen! Hij was een aanhanger van het vlaams blok, kwam vaak op televiesie bij acties of protestacties van het blok. Hij was een gestoord persoon en van hem verschiet ik niet dat hij zoiets doet. Ik hoop da ze hem nen tijd vaststeken en da hem dan zen les geleerd heeft. Hij had dus gewoon woorden aan den toog, ne skater zei tegen hem van rot op gabber tis hie geen retro fuifke....en hij toonde zen geweer en ging weg. Twee gasten volgden hem naar buiten en hij voelde zich blijkbaar bedreigd......het is gewoon te erg voor woorden. Stel u maar eens als ouder, je staat om 4u te wachten op je zoon en ze komen zeggen van ja hij is onderweg naar het ziekenhuis of hij ligt daar onder het laken....." Dit is gewoon echt sick!!!! ![]() ![]() ps op het nieuws zeiden ze dat het om een skinhead ging, als dat al relevant is.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat: