Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2002, 13:49
mobie
mobie is offline
Op een scoutsfuif in Onze-Lieve-Vrouw Waver bij Mechelen zijn zaterdagnacht twee jongeren doodgeschoten. De dader is een 19-jarige jongen uit Bonheiden. Hij werd opgepakt.

De twee slachtoffers werden van dichtbij doodgeschoten. Eén van hen was op slag dood, de ander overleed tijdens zijn overbrenging naar het ziekenhuis.

Op de openluchtfuif waren zo'n 5.000 jongeren aanwezig. De moord zou gebeurd zijn aan de ingang van een tent. Even na 2 uur ontstond een discussie aan de toog. Er werden twee schoten in de lucht afgevuurd. Hierna ging de dader lopen. Drie jongeren zaten hem achterna. Tijdens zijn vlucht draaide de dader zich om en vuurde drie schoten af. Eén jongen werd getroffen in het hart. Een tweede werd getroffen door de twee andere kogels. De dader vluchtte weg, maar kon worden overmeesterd door een aanwezige politie-inspecteur.

De slachtoffers zijn 21 en 25 jaar oud.

Het parket van Mechelen onderzoekt de zaak. Over het motief van de dader kon nog niets gezegd worden.

Scouts geschokt
De plaatselijke scoutsgroep reageert geschokt en ook het Vlaams Verbond voor Katholieke Scouts en Meisjesgidsen (VVKSM) is verbijsterd en aangeslagen. Dat zegt Jan Van Reusel, nationaal woordvoerder van VVKSM. Volgens Jan Van Reusel zijn zowel de dader als de twee slachtoffers onbekenden van de scoutsgroep.

De fuif van de scouts van Onze-Lieve-Vrouw Waver wordt elk jaar georganiseerd. "De fuif is een jaarlijks, groots opgezet gebeuren. Er was politie ter plaatse en de groep had ook eigen security. De organisatie was perfect in orde, volgens Van Reusel.

VVKSM benadrukt dat dit incident los staat van de jeugdbeweging.

04 augustus 2002, laatste update 14.10u http://www.planetinternet.be/nl/nieu....html?id=81240

Dit heb ik nog op een ander forum gelezen:
"ja het was "den bolle", ik ken hem van ziens maar wou hem vroeger al niet echt kennen! Hij was een aanhanger van het vlaams blok, kwam vaak op televiesie bij acties of protestacties van het blok. Hij was een gestoord persoon en van hem verschiet ik niet dat hij zoiets doet. Ik hoop da ze hem nen tijd vaststeken en da hem dan zen les geleerd heeft.
Hij had dus gewoon woorden aan den toog, ne skater zei tegen hem van rot op gabber tis hie geen retro fuifke....en hij toonde zen geweer en ging weg. Twee gasten volgden hem naar buiten en hij voelde zich blijkbaar bedreigd......het is gewoon te erg voor woorden. Stel u maar eens als ouder, je staat om 4u te wachten op je zoon en ze komen zeggen van ja hij is onderweg naar het ziekenhuis of hij ligt daar onder het laken....."

Dit is gewoon echt sick!!!!
ps op het nieuws zeiden ze dat het om een skinhead ging, als dat al relevant is.
Oud 04-08-2002, 16:20
scara
scara is offline
ziek vind ik zoiets

die gast mogen ze voor mijn part heel zijn leven laten wegkwijnen in het donkerste hoekje van de gavangenis
Oud 05-08-2002, 20:21
mobie
mobie is offline
Dader wordt beschuldigd van dubbele moord. Hij kan dus levenslang krijgen.
Oud 05-08-2002, 21:28
PV
PV is offline
Citaat:
mobie schreef:
Dader wordt beschuldigd van dubbele moord. Hij kan dus levenslang krijgen.
hebben ze in Belgie wel een goede wet.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 21:52
Nietzman
Nietzman is offline
AHA!

Zie je wel! buitenlanders! :{

Citaat:
Misschien is het wel erg makkelijk om het gelul van tegenwoordig snel te geloven... maar hier was hij der echt niet veel beter vanaf gekomen....
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 22:52
mobie
mobie is offline
Citaat:
PV schreef:

ehm, weet niet meteen waar je op doelt, maar der waren 2 mogelijkheden:
-of beschuldigt worden van moord -->max straf levenslang en moet voor het hof van assisen verschijnen. Das met jury enzo denk ik.
-of, ja herinner niet de officiële naam, maar dan was de max straf 5 jaar en moest hij denk ik voor de correctionele rechtbank verschijnen --> in zware gevallen (zoals deze bv) zou die straf wel verzwaard kunnen worden tot 10jaar.

BTW de dader was dus een skinhead die tijdens de ijzerbedevaart reeds iemand in het ziekenhuis geslagen had en stond in de omgeving bekend als relschopper (op fuiven,... enzo). Was racist/neonazi. Pff, is dus opgegroeid tot een ziek persoon dus.
Oud 05-08-2002, 23:45
PV
PV is offline
Mja op het Belgische journaal zeiden ze dat een omgeslagen glas bier ofzo de aanleiding was weet niet of dat klopt natuurlijk...

Ik bedoelde gewoon dat levenslang mij een goede straf lijkt als je zó 2 mensen vermoord.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 01:24
Verwijderd
In Nederland kun je voor moord net zo goed twintig jaar krijgen. Waarschijnlijk is dit geen moord, maar ik geloof dat ook voor doodslag wel levenslang opgelegd kan worden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 10:51
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
mobie schreef:
BTW de dader was dus een skinhead die tijdens de ijzerbedevaart reeds iemand in het ziekenhuis geslagen had en stond in de omgeving bekend als relschopper (op fuiven,... enzo). Was racist/neonazi. Pff, is dus opgegroeid tot een ziek persoon dus.
In nederland dus een gevalletje TBS..... komt niet zo een, twee, drie meer vrij...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 11:38
Noortje_S
Noortje_S is offline
Citaat:
scara schreef:
ziek vind ik zoiets

die gast mogen ze voor mijn part heel zijn leven laten wegkwijnen in het donkerste hoekje van de gavangenis
idd das gewoon erg bedoel als iedereen da ga doen hoe zou onze maatschappij er dan uitzien bedoel tis nu al nen warboel hiere
Oud 06-08-2002, 11:39
Noortje_S
Noortje_S is offline
Citaat:
PV schreef:
Mja op het Belgische journaal zeiden ze dat een omgeslagen glas bier ofzo de aanleiding was weet niet of dat klopt natuurlijk...

Ik bedoelde gewoon dat levenslang mij een goede straf lijkt als je zó 2 mensen vermoord.
da klopt inderdaad die kerel is gaan freaken toen zen glas werd omgestoot is int wilde weg beginnen schieten die 2 gaste zijn na die kerk gevlucht en zen daar vermoord alsk het goe gelezen heb
Reageren

Regels voor berichten