Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2009, 11:42
Charlene7
Charlene7 is offline
Hee,
ik ben 12 en ik droeg hemden vorige winter,op school, ik werd daar wat mee uitgelaggen, nu draag ik er niks onder, ik weet niet goed welke cup maat ik heb, en durf ze niet zo goed op te laten meten, me moeder zegt dat ik nog geen beha nodig heb, maar ik voel ook beetje van wel.
ik vind de meeste beha's niet zo lekker zitten, en topjes ook niet,
weten jullie miss wat te doen?

x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2009, 12:13
Miekje*
Miekje* is offline
Draag je echt hemden (van die hemden die je ook al droeg toen je 10 was) of gewone hemdjes met spaghettibandjes? Want als je die draagt vind ik het gek dat je uitgelachen wordt. Veel tienermeiden dragen die. De 'kinderhemden' zijn natuurlijk wel een beetje raar, als je die draagt als tiener, want je bent geen kind meer.

'Kinderhemd' Hemdje met spaghettibandjes
Oud 31-08-2009, 12:19
Charlene7
Charlene7 is offline
waar verkrijg je die spaghettibandjes :$
ik draagde nog gewone hemden maar vind het van mezelf nu ook wel wat kinderachtig ja
x
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 12:41
Miekje*
Miekje* is offline
Voor goedkoop: Zeeman of HansTextiel. Voor mooi en kwaliteit zou ik naar HEMA of Hunkemöller gaan, al zijn ze bij HEMA ook niet duur! HEMA Seamless is erg mooi, die zijn 8 euro per stuk geloof ik en heb je in zwart, wit en huidskleur.
Oud 31-08-2009, 18:00
Rivka
Rivka is offline
Als je vind dat je een bh nodig hebt, zeg dat dan tegen je moeder en probeer te vragen of het mag. Ze kosten niet veel, misschien iets boven de tien euro. Mijn bh's zijn van de H&M en daar ben ik wel tevreden mee.
Toen ik 12 was nam ik een beugelbh, maar daar moet je inderdaad even aan wennen. Aan de andere trouwens ook, maar een beugel voel je meer.
Oh trouwens, opmeten is echt niet erg hoor. Het is net als even je shirt omhoog doen voor de dokter, maar dan nog minder erg. Een vrouw doet gewoon een meetlint onder je borsten heen en zegt je maat, that's it Het is helemaal niet eng of zo en die verkoopster doet het de hele dag door.
Als je beugels echt heel irritant vind, zou ik beginnen met een bh zonder beugel, gewoon van de Hema of H&M of Hunkemöller, wat *Miekjuh* zegt. Die zijn ook een stuk goedkoper.
Voor gewone spaghettihemdjes zou ik naar de Zeeman gaan, daar krijg je er iets van 5 voor 3 euro
Oud 03-09-2009, 14:52
Peauver
Peauver is offline
Op mijn 12e moest ik ook allang een bh, maar mijn moeder vond dat het niet nodig was. Op mijn 13e gingen we naar de hunkemoller, omdat ik voor het gala een bh wou, een nieuwe. Ik droeg toen de oude versleten hema-bh's van mijn moeder, elastieken, zonder beugel, cup a. Toen we bij de hunkemoller gingen passen bleek dus dat ik cup D-E 75 nodig had!

Serieus meid, ik zou gewoon rustig naar de hunkemoller lopen en een goeie bh uitzoeken samen met je moeder. Het scheelde voor mij ook een hoop! En wat die beugel betreft: daar wen je snel genoeg aan.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 14:48
Breg
Breg is offline
anders probeer je eerst een bh/top zonder beugels. Toen ik een jaar of 11 was ging ik die volgens mij dragen; daarna toen het nodig was over op beugel bhs.
Oud 06-09-2009, 15:39
Lyouknow
Lyouknow is offline
wat is het verschil tussen een beugel bh en een bh zonder beugel :x?
ik ben nu 13 en begin al 'wat'te krijgen,
ik heb nu gewoon zoon bh'tje
maar zonder vulling
een soort bikini maar dan in bh vorm

zoon bh die ik heb, KLIK

die kun je voor 7 euro kopen bijde hema per stuk maar dan in het wit, heel fijnn
Oud 06-09-2009, 15:41
Lyouknow
Lyouknow is offline
oja en ook, vorige week vroeg ik of ik zoon bh'tje mocht,
ik schaamde me kapot!
maar mijn moeder leek het heel normaal te vinden,
dus gewoon met je moeder over praten,
dat je schaamt voor die hemdjes,
en dat je nou eens iets anders wil!
ik ben ook heel blij datik dat tegen mijn moeder heb verteld :$
Oud 06-09-2009, 21:30
Noddy
Noddy is offline
Ik draag ook nog weleens van die "kinderhemden". Daar is toch niks mis mee? Zit lekker warm.

Ik weet niet meer hoe oud ik was toen ik voor t eerst een bh droeg. Ik begon iig wel met die bh's zonder beugel, waar Lyouknow het over had. Had het niet echt nodig voor de steun, maar het stond gewoon wat mooier.
Oud 14-09-2009, 13:26
shannonjelmer
shannonjelmer is offline
gewoon naar een kledingwinkel gaan en een paar bh's passen,
bh met een soort zachte vulling zijn heerlijk & stevig!
echt een aanrader & zo lijken ze ook nog eensgroter.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 15:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ooh, ik draag ook van die 'kinderhemden', vooral als ik een korset aanheb want als je daar een hemd onder doet is het net een Chemise. En maak je geen zorgen, je wordt op de middelbare school overal mee gepest
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 16:09
MissA
MissA is offline
Als ik jou was zal ik gewoon een keer naar een goede lingeriezaak gaan, en dan toch maar gewoon op laten meten.
Die mensen daar doen niks anders, ze zijn er aan gewend. En dan weet je ook gelijk zeker dat je de goede maat hebt, anders koop je een beha die helemaal niet mooi zit. Als je namelijk een goede beha hebt zit het ook lekker.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 17:12
gurl19
gurl19 is offline
Bij de hema hebben ze zulke gave tienerbh's. Wou dat die bestonden toen ik een tiener was. Ze hebben met beugels maar ook zonder. Echte bhmodelletjes, maar ook bh's die op een triangelbikini lijken. Ik zou gewoon eens bij de Hema gaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 17:35
HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
Je hoeft heus niet naar de winkel om je te laten opmeten, je kunt het ook thuis met een meetlint doen. Kijk maar:

De onderborstwijdte
Als je de onderborstwijdte meet is het aantal centimeters het eerste getal in de cupmaat. Je meet dit door eerst diep uit te ademen en het meetlint vrij strak rond je borstkas, vlak onder je borsten te trekken. In de volgende tabel kun je de eerste helft van je cupmaat aflezen;

63 tot 67 cm 65
68 tot 72 cm 70
73 tot 77 cm 75
78 tot 82 cm 80
83 tot 87 cm 85
88 tot 92 cm 90
93 tot 97 cm 95

De bovenwijdte
De bovenwijdte is de letter in de cupmaten. Je meet het door het meetlint, na uitademing, losjes (!!) rond je borsten te trekken. Meet het aantal centimeters op het punt waar je omvang het grootst is. Neem het verschil in centimeters tussen je bovenwijdte en je onderborstwijdte en je kunt in de volgende tabel aflezen welke letter er in jou cupmaat zit;

10 tot 12 cm AA
12 tot 14 cm A
14 tot 16 cm B
16 tot 18 cm C
18 tot 20 cm D
20 tot 22 cm E
22 tot 24 cm F
Oud 27-09-2009, 15:07
FunkyLyanneXx
FunkyLyanneXx is offline
Ik ben 13 en heb een B-cup
maar maakt dat nou echt uit?
Pas een BH en als ie lekker zit dan weet je welke maat je hebt
Oud 04-10-2009, 13:48
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ben je bekend met de potloodtest? Dat je een potlood onder je borst schuift en als hij blijft hangen, dat je dan een beha nodig hebt. Ik heb me nooit laten opmeten, het was meer op de gok, mijn moeder en ik hadden wat besteld uit een wehkamp-gids of zoiets, en dan gewoon een paar kleine maten proberen, AA en A enzo, en dan kijken wat het beste zit. Je kan meteen eentje met beugel nemen maar die heb je niet echt nodig als je nog maar net een beha nodig hebt, en ze zitten ook niet geweldig comfortabel dan.
Oud 04-10-2009, 21:58
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Ben je bekend met de potloodtest? Dat je een potlood onder je borst schuift en als hij blijft hangen, dat je dan een beha nodig hebt. Ik heb me nooit laten opmeten, het was meer op de gok, mijn moeder en ik hadden wat besteld uit een wehkamp-gids of zoiets, en dan gewoon een paar kleine maten proberen, AA en A enzo, en dan kijken wat het beste zit. Je kan meteen eentje met beugel nemen maar die heb je niet echt nodig als je nog maar net een beha nodig hebt, en ze zitten ook niet geweldig comfortabel dan.
Hihi daar klopt toch niks van? Ik heb cup c en er blijft bij mij echt geen potlood onder hangen hoor.
Oud 06-10-2009, 14:57
FunkyLyanneXx
FunkyLyanneXx is offline
Haha grappig
Bij mij ook niet hoor
dat was toch alleen om te testen of je stoel niet te hoog was...
Maar dan het potlood op je benen leggen?
Oud 07-10-2009, 20:55
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Hihi daar klopt toch niks van? Ik heb cup c en er blijft bij mij echt geen potlood onder hangen hoor.
Ik denk dat het te maken heeft met of je normaal wel een beha draagt, dat ze toch iets gaan hangen als je geen beha draagt. Ik had het namelijk een keer geprobeerd toen ik 12 ofzo was en ik had de hele dag een beha gedragen, toen werkte het ook niet, normaal wel.
Misschien ratel ik het maar, hoor. Maar dat had ik gehoord.

Oh en je moet geen cup-beha kopen die te groot is als je wilt dat je borsten groter lijken want dat zien mensen echt wel. Als de cups goed passen, meestal niet, maar als ze te groot zijn krijg je een heel gek effect.
Oud 09-10-2009, 18:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ohja, de potloodtest! Dat is wel een goeie hoor.
Want als er wel een potlood blijft hangen dan is het niet meer comfortabel of goed om zonder beha rond te lopen, dat is het volgensmij meer.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 12:13
Rivka
Rivka is offline
Ik heb dat potlood-ding een keer geprobeerd en het potlood viel meteen
Maar toch heb ik wel een bh nodig...
Oud 11-10-2009, 13:17
Marloess.
Marloess. is offline
Zoals Gurl19 al zei, een bezoekje aan de Hema is denk ik wel handig. Ze hebben daar leuke bh's, in allemaal soorten en kleurtjes en motiefjes(of gewoon blanco/een kleur), in alle maten volgens mij en ze zitten ook nog eens goed.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 14:15
Mirteers
Mirteers is offline
Haaai meisjes.

Ik & me vriendin hebben ook dit probleem gehad. En je hoeft je er niet voor te schamen, (ik zelf was er ook een gepest over). Maakt niet uit als je dat niet weet, want je kan gewoon naar een beha winkel want die vinden het niet grappig of raar dat je daar bent om het te meten.
Inderdaad ga naar de hema heb je leuke, ik ben ook kieskeurig met dat kiezen zit ook geen een lekker!!
Maar ik draag ook gewoon eentje omdat het anders zo raar staat en op den duur voel je het niet eens meer of die wel zit of niet.

Schaam je er niet voor, en gewoon doen, je doet wat je zelf wilt..

Groetjes,

Mirthe & Thera
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 08:29
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ohja, de potloodtest! Dat is wel een goeie hoor.
Want als er wel een potlood blijft hangen dan is het niet meer comfortabel of goed om zonder beha rond te lopen, dat is het volgensmij meer.
Nou... Ik draag al meer dan 10 jaar bh's en er blijft bij mij echt geen potlood hangen. Ik dacht altijd dat die test was om te kijken of je niet oud en verlept was. Mijn moeder van 46 doorstaat ook nog steeds de potloodtest. Die had dus net zo goed geen bh kunnen dragen heel haar leven? Volgens mij zijn bh's voor steun, en om ze op hun plek te houden. Of borsten hangen of niet is genetisch bepaald. Ik ken meisjes met hele kleine tietjes die hangen. En meisjes met grote volle borsten die recht vooruit staan. Een bh draag je als je het fijn vindt om je borsten te ondersteunen. Of omdat het mooier staat onder kleding. Niet omdat een potlood wel of niet blijft hangen.Want dan zullen de meeste tienermeiden geen bh nodig hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2009, 19:19
Miekje*
Miekje* is offline
Dat is niet helemaal waar hoor. Sommige meiden vinden dat ze pas een beha nodig hebben als ze al een A of B hebben.
Oud 06-11-2009, 10:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb dat potlood-ding een keer geprobeerd en het potlood viel meteen
Maar toch heb ik wel een bh nodig...
Je hebt een beha nodig wanneer je het gevoel hebt dat je er een nodig hebt. Maar als je het niet zeker weet dan kan de potloodtest de doorslag geven.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 10:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nou... Ik draag al meer dan 10 jaar bh's en er blijft bij mij echt geen potlood hangen. Ik dacht altijd dat die test was om te kijken of je niet oud en verlept was. Mijn moeder van 46 doorstaat ook nog steeds de potloodtest. Die had dus net zo goed geen bh kunnen dragen heel haar leven? Volgens mij zijn bh's voor steun, en om ze op hun plek te houden. Of borsten hangen of niet is genetisch bepaald. Ik ken meisjes met hele kleine tietjes die hangen. En meisjes met grote volle borsten die recht vooruit staan. Een bh draag je als je het fijn vindt om je borsten te ondersteunen. Of omdat het mooier staat onder kleding. Niet omdat een potlood wel of niet blijft hangen.Want dan zullen de meeste tienermeiden geen bh nodig hebben.
Citaat:
Je hebt een beha nodig wanneer je het gevoel hebt dat je er een nodig hebt. Maar als je het niet zeker weet dan kan de potloodtest de doorslag geven.
+
Dat iedereen meteen duizent mensen kent bij wie geen potlood blijft hangen, betekent niet dat het geen handige test is. En de meeste tienermeiden hebben ook geen beha nodig: vaak genoeg hebben ze onder hun mooie jurk of onder hun uitgaanstruitje met open rug toch ook geen beha?
Maar dat het niet per se nodig is betekent niet dat je het niet prettig mag vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 12:40
joris456
joris456 is offline
Je zult heus niet worden uitgelachen als je je borsten laat opmeten. Die vrouw doet niet anders, Het is min of meer haar werk!

ga anders een xtje met een goede vriendin of met iemand anders waarbij je je op je gemak voelt!
Oud 07-11-2009, 23:51
SacredRose
SacredRose is offline
nooit een bh gehad tot ik 15 was. niemand merkte het of ik het aan had vanwege mijn veel te wijde kleding.
maar toen ik wat strakkere meer meisjesachtige kleren ging dragen vond ik het er wel fijner en mooier uitzien .
weet niet meer wat ik erbij voelden vond het niet echt stoer ofzo. maar wel leuk.
Oud 09-11-2009, 22:50
MissMusyc
Het ligt er natuurlijk aan hoe groot je borsten zijn. Ik draag nu vaak bh met nog een hemd erover, dat is vooral fijn in de winter. Ik zit in de 5e en ik zie ook nog wel hemden (met spaghettibandjes) en ik ben nog nooit uitgelachen. Maar ik trek me er toch niets van aan.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 22:41
Verwijderd
Bij vrouwen met een kleine cup bewegen borsten al 8 cm op en neer als ze hardlopen. Nou zeg ik niet dat iedereen de hele dag door aan het rennen is, maar bewegen doen ze ook onder "normale" omstandigheden. Je borsten steunen met een bh is wel het beste voor het behoud ervan, zo wordt je huid minder belast. Als dat potlood blijft hangen ben je volgens mij dus al te laat.
Als je je borsten niet op wil laten meten neem je gewoon een aantal verschillende maten mee het pashokje in; als de band om je borstkast niet knelt, de beugels aan de buitenkant niet in je huid (oksel) drukken, er geen borst over je bh uit puilt, de bovenkant van de bh niet openstaat maar de vorm van je borst volgt en er geen ruimte over is in de cup, dat is de goeie. Was vandaag in de hunkemoller en ze bleven maar vragen of het goed ging in de paskamer en of ik het kon vinden... Allemachtig, mijn borsten zitten al 9 jaar op dezelfde plek hoor!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 08:12
Verwijderd
Als je het moeilijk vindt om tegen je moeder te zeggen, kan je ook een kleine inleiding gebruiken. Een vriendin van me moest een bh gaan dragen van haar moeder, en dat vond ze vreselijk. Toen heb ik er zoiets van gemaakt toen ik met mijn moeder alleen was:
"E is een beetje verdrietig"
"Oh? Hoezo?"
"Zij moet een bh"
blablabla, en mijn moeder begreep het wel enzo, en toen zijn we naar 'n goede winkel in het dorp gegaan en bh'tjes gekocht, zonder beugel. Dat ging heel goed hoor
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 11:53
Volk
Volk is offline
Citaat:
Was vandaag in de hunkemoller en ze bleven maar vragen of het goed ging in de paskamer en of ik het kon vinden... Allemachtig, mijn borsten zitten al 9 jaar op dezelfde plek hoor!
Dat probleem los je op door te zeggen dat je zelf naar ze toe komt als je wilt afrekenen en dat je het niet op prijs stelt dat ze je niet rustig laten passen. Dat is namelijk klantonvriendelijk. Na een keer of 3 weten ze wie je bent en komen ze niks meer vragen. Ik word er ook altijd gek van als personeel me wil "helpen".
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 15:34
S.L
S.L is offline
Heey,

Ik ben ook 12 en wil een BH , maar ik ben bang dat mijn moeder dat niet goed vind.
Ik zit in de 1ste en iedereen uit mij klas heeft al een BH behalve ik dus daarom wil ik een BH.
Mij moeder weet nog niet dat ik een BH wil.
Heeft iemand misschien een idee om het tegen mijn moeder te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 16:31
jjohan
jjohan is offline
gewoon zeggen, je zult zien dat je moeder dit gewoon normaal vind als je dit vraagt.
Oud 11-12-2009, 18:03
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Heey,

Ik ben ook 12 en wil een BH , maar ik ben bang dat mijn moeder dat niet goed vind.
Ik zit in de 1ste en iedereen uit mij klas heeft al een BH behalve ik dus daarom wil ik een BH.
Je hebt geen BH nodig als je geen borsten hebt, even voor de duidelijkheid. En je bent waarschijnlijk 12 of 13 ofzo, dat is wel een redelijk normale leeftijd om een BH te gaan dragen, mocht je er een nodig hebben. Vraag doodgewoon onder het koken ofzo aan je moeder: "Mam, 'k denk dat ik een BH nodig heb." of iets in richting.
Oud 26-12-2009, 16:50
hometownheroine
hometownheroine is offline
jeetje, wat is er mis met spaghetti-hempjes?
je kunt er toch gewoon een BH onder dragen ?
als je moeder het niet nodig vindt,
koop je er toch zelf 1 voor 7 euro bij de hema ofzo
Oud 02-01-2010, 12:34
kwallevissie
kwallevissie is offline
Citaat:
Heey,

heyy ik snap het precies..

ik heb hetzelfde
maar uiteindelijk durfde ik hte niet tegen mijn moeder te zeggen en tegen mn vader en heb het toch gekocht..
ik ben een beetje bang dat mn vader of moeder gaat zeggen: nee daar zijn je borstjes nog te klein voor..
want ze zijn niet echt rond nog maar ik denk dat daar een bh ook voor is om ze rond te laten maken toch??
want de mijne zijn punten..
maar ik draag dus een bh als ik naar school ga..
maar altijd moet ik een vest dragen zodat mn vader en moeder het niet zien..
please help me hoe graaot waren jullie borsten en welke vorm toen jullie het tegen je ouders zijden?

p.s.
ze zijn niet echt zo dat het aleen maar opgezette tepels Zijn ofzuw.
ze zijn wel ongeveervanaf m'n borstkas 5centimeter tot de top..
dus ik weet niet of dat graat genoeg is voor een bh
maar die ik heb is de kleinste maat das cup a7 ofzo en hij past wel precies..
ze hangen nog niet..
kuzzz

Laatst gewijzigd op 02-01-2010 om 12:39.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2010, 20:41
Miekje*
Miekje* is offline
Borsten hoeven niet per sé rond te zijn, want je hebt ook meiden met punttieten. Als een A70 prima past, en je geen ruimte overhoudt in de cup heb je naar mijn mening wel een BH nodig ja.
Reageren

Regels voor berichten