Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2009, 11:46
snippersz1
snippersz1 is offline
Hallo,
ik ziet hier met een probleem.. namelijk,
Ik loop stage en kan moeilijk omgaan met stress
ik ben vaak overspannen, ik ben hier voor naar de huisarts geweest
en zelfs naar het ziekenhuis, mijn vader is vorig jaar ook overleden,
nou wou mijn baas een doktersverklaring hebben die ik hem heb kunnen geven,
maar is er ook een afspraak ingegaan.. dat ik niet meer ziek mag zijn en ik (zelfs als ik ziek ben gewoon aanwezig moet zijn)
Ik heb het 2 dagen kunnen volhouden om gestrest met veel koppijn op me stage te kunnen zijn, maar daarna lukte het niet meer en was niet meer in staat om te gaan.

Ik zit dus nu echt een een *...* situatie
Ik moest vorige week van mijn baas tussen woensdag en vrijdag naar de huis arts gaan, omdat ik ziek aankwam heb ik ook die dagen vrij gekregen.
Het is niet gelukt om een afspraak te maken tussen die dagen en heb ik dus een week later naar de huisarts kunnen gaan, hier werd mijn baas dus echt heel pist over en begon te schreeuwen... (wat mij helemaal niet motiveert)
een dag later moest ik bloed prikken, hier weer het zelfde verhaal over.
Ik heb wel alles netjes doorgegeven dat ik die en die dagen naar de huisarts en bloed moet prikken.

Dit wou ik dus even aan jullie kwijt, misschien dat jullie mij kunnen helpen d.m.v tips te geven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2009, 14:11
Verwijderd
Ik zou het erover hebben met je stagebegeleider van school, want ik vind het niet normaal hoe jouw baas tegen je doet, vooral niet dat hij tegen je schreeuwt en je verplicht om aanwezig te zijn als je ziek bent.

En als het voor jou te stressvol is om fulltime stage te lopen, is het dan niet een beter idee om bv. vier dagen per week stage te lopen? Dan ben je wel langer met je stage bezig, maar zo blijft het tenminste doenlijk. Bij de meeste opleidingen kun je dat wel regelen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 16:57
Verwijderd
Overleg inderdaad met je stagebegeleider. Het klinkt als een ongezonde situatie en ik denk dat je stagebegeleider hier misschien wel iets op kan vinden. Eventueel door het zoeken van een andere stageplek waar het mogelijk is om parttime bezig te gaan.

Probeer het contact met je "baas" zo open en transparant mogelijk te houden door hem steeds snel in te lichten over wat er allemaal gaande is aan onderzoeken e.d. op die manier kan hij misschien meer begrip tonen voor de situatie.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 17:10
snippersz1
snippersz1 is offline
Ik zou het erover hebben met je stagebegeleider van school, want ik vind het niet normaal hoe jouw baas tegen je doet, vooral niet dat hij tegen je schreeuwt en je verplicht om aanwezig te zijn als je ziek bent.

En als het voor jou te stressvol is om fulltime stage te lopen, is het dan niet een beter idee om bv. vier dagen per week stage te lopen? Dan ben je wel langer met je stage bezig, maar zo blijft het tenminste doenlijk. Bij de meeste opleidingen kun je dat wel regelen.

Ja ik heb me baas de laatste week ook zoveel mogelijk duidelijk gemaakt over mijn situatie, maar hij vind het niet kunnen dat ik vaak afwezig ben. Hij noemt het ook ''onwettelijk afwezig'' terwijl ik mijn afwezigheid goed meld.
Ik heb vandaag ook een sms gekregen dat ik dan mijn stage word beeindigd, Ik vind het ook niet meer leuk daar.
Ik ga hier nog met mijn stagebegeleider over hebben, en dan een nieuwe stage plek zoeken.

Ik vind het aan de andere kant wel jammer dat het zo heeft moeten aflopen, want ik zou 18september al klaar zijn met stage....
Maar goed, bedankt voor de reacties

Ik laat nog wel horen hoe het verder is gegaan!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten