Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2009, 18:54
Acesus
Acesus is offline
Hallo allemaal,

Ik ben binnenkort van plan om met mijn vriendin naar Londen te gaan, maar ik heb wat tips en advies nodig.
Waar kan ik bijvoorbeeld vlieg tickets vinden voor een mooie prijs, of treinkaartjes die betaalbaar zijn? Ook ben ik op zoek naar een leuk en gezellig hotel.

Kom a.u.b niet aan zetten met gewone weblinkje, ik heb graag specifieke informatie

Bij voorbaat dank
Advertentie
Oud 18-09-2009, 08:57
martijn1985
martijn1985 is offline
treinkaartje in groot brittanië zijn duur, daar ga je geen goedkope variant van vinden. Vliegtickets vind je bij de bekende prijsvechters, Easyjet en dergelijke. Het nadeel van die prijsvechters is dat je nooit op Heathrow of City land, maar altijd op Gatwick, Luton of Stansted. Met Stansted heb ik geen ervaring, maar Luton is nog een redelijk eind van de binnestad. Je kunt vanaf daar zowel met de bus als met de trein, maar ik raad je de trein aan, vooral vanwege de snelheid. De bus is wel een flink stuk goedkoper. Naar en van Gatwick kun je met 2 verschillende treinen. De Gatwick Express is een stuk duurder, maar doet er (ik meen) maar de helft van de tijd over als de gewone trein. De gewone trein is m.i. prima te doen.

In London moet je eigenlijk even de Time Out halen bij een kiosk. Dat is een blad waar in staat wat er te doen is in de week dat het uitkomt. Een aanrader vond ik om een fietstour door de stad te doen. Deze stond ook in de Time Out, zie ook http://www.lordjolly.co.uk/
Oud 19-09-2009, 00:18
Acesus
Acesus is offline
Bedankt! Ik kom weer een heel eind verder met die informatie
Oud 21-09-2009, 11:44
M@rco
M@rco is offline
Ik ben vorig jaar een weekendje naar Londen geweest en toen vlogen we met bmi (British Midland). Dat was redelijk betaalbaar en je vliegt gewoon op Heathrow en vanaf Schiphol. Dat is handig, want Heathrow is gewoon met de metro te bereiken. Scheelt een hoop gedoe. De metro is sowieso een redelijk voordelige en snelle manier om door Londen te reizen, als je bij aankomst een Oyster card koopt (de Engelse versie van de OV chipkaart) is het helemaal makkelijk.

Je kunt ook eens bij D-reizen bij de stedentrips kijken, vaak zitten er wel leuke dingen tussen. Wat je in ieder geval nooit moet doen is zélf bij een hotel gaan boeken, dan betaal je de hoofdprijs. Altijd via een reisbureau doen.
Oud 21-09-2009, 20:08
Verwijderd
Wij zijn in juni geweest. Vlogen ook met BMI (British Midland). Prima maatschappij en idd naar Heatrow. Voor de metro kochten wij dagkaartjes voor zone 1 en 2. Ik heb me niet echt in die Oysterkaart verdiept, maar heb het idee dat het een soort OV-chipkaart is, die je ook zo op z'n tijd weer moet opladen en je weet van te voren niet hoeveel geld je er op moet zetten. Dagkaartjes van een euro of 7 (geldig vanaf 9.30 uur) vonden wij iig ideaal.

Verder zaten wij in hotel Best Western Phoenix. Ontbijt was prima, zeker voor Engelse begrippen. Verder prima hotel in de wijk Bayswater, waar ook veel restaurantjes zijn. Een levendige wijk iig en met de metro ben je in 10 minuten in het centrum.

Wij hadden geboekt bij Arke.
Oud 30-09-2009, 21:27
battlestar
battlestar is offline
Met Ryanair vlieg je goedkoop naar Stansted. Vanaf daar neem je de trein naar Liverpool Street. Als je het goed doet is je treinkaartje duurder dan je vliegticket (retour trein kost rond de 30 euro geloof ik). Treinreis duurt 45 minuutjes.
Oud 02-10-2009, 10:01
freakinaround
freakinaround is offline
Goedkope vluchten kan je op ryanair.com krijgen.

Ik ga vanaf eindhoven naar stansted, 2 personen, retourvlucht, intotaal 40 euro incl administratiekosten.
Oud 05-10-2009, 08:50
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Goedkope vluchten kan je op ryanair.com krijgen.

Ik ga vanaf eindhoven naar stansted, 2 personen, retourvlucht, intotaal 40 euro incl administratiekosten.
mja er komt dus nog minstens 20 euro pp bovenop om naar het centrum van Londen te komen
Oud 07-10-2009, 18:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kijk ook eens op www.nshispeed.nl of de eurostar voor jullie geen voordelige optie is. Je doet er (met in en uitchecken op schiphol) nauwelijks langer over en je komt wel aan in het centrum van Londen.
Oud 07-10-2009, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Kijk ook eens op www.nshispeed.nl of de eurostar voor jullie geen voordelige optie is. Je doet er (met in en uitchecken op schiphol) nauwelijks langer over en je komt wel aan in het centrum van Londen.
Waarschijnlijk ben je zelfs minder tijd kwijt
Oud 08-10-2009, 06:58
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ryanair heeft af en toe acties dat je voor 1 euro per persoon naar Londen vliegt. Dit is inclusief toeslagen! Het enige wat je dan waarschijnlijk nog moet betalen is creditcard kosten om te boeken. Maar verder is het ticket echt maar 1 euro. Zijn speciale acties, die je via de nieuwsbrief meteen in je mailbox krijgt. Erg handig
Oud 08-10-2009, 13:48
Verwijderd
Als je een weekendje naar Londen gaat, en alleen voor vrijdagmiddag en zaterdag de metro nodig hebt, is zo'n Oystercard dan handig of kan ik net zo goed zo'n normale travel cards voor een dag kopen? Ik weet dat een Oystercard uiteindelijk wel goedkoper is, maar ik heb geen idee hoeveel geld ik dan op zo'n card zou moeten zetten, en het lijkt me ook weer zo'n gedoe als ik geld overheb en dan zou ik nog duurder uitzijn uiteindelijk. En op zich denk ik dat het niet zo heel veel scheelt. Een paar euro, en dat is niks.

Heeft iemand ervaring met de Oyster card?
Oud 08-10-2009, 14:16
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Als je een weekendje naar Londen gaat, en alleen voor vrijdagmiddag en zaterdag de metro nodig hebt, is zo'n Oystercard dan handig of kan ik net zo goed zo'n normale travel cards voor een dag kopen? Ik weet dat een Oystercard uiteindelijk wel goedkoper is, maar ik heb geen idee hoeveel geld ik dan op zo'n card zou moeten zetten, en het lijkt me ook weer zo'n gedoe als ik geld overheb en dan zou ik nog duurder uitzijn uiteindelijk. En op zich denk ik dat het niet zo heel veel scheelt. Een paar euro, en dat is niks.

Heeft iemand ervaring met de Oyster card?
Het voordeel van travelcards is dat je daarmee ook met de trein mag, binnen in de zones die op je kaart staan. Dat was voor mij destijds ideaal, omdat soms de metro op sommige trajecten niet reed. Bovendien kun je ook een off-peak day travelcard kopen, omdat je niet voor 9.30u reist op doordeweekse dagen. En als je maar eenmalig naar Londen gaat, heb je aan een travelcard voldoende
Oud 08-10-2009, 15:08
Verwijderd
Tnx spekkie
Advertentie

Regels voor berichten