Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2009, 17:48
Stefstaf
Stefstaf is offline
ok hier komt het ik snap er totaal niets meer van maarja het zij zo ,

ik moet een werkstuk maken voor mijn owk niveau 3 (zelfstandig werkend kok )(OWK: operationeel werken in de keuken )
nu wordt mij het verschil tussen nonprofit en profit restaurants gevraagd wat niet zo moeilijk is maar nu vragen ze de gevolgen voor de productie wijze en prijsstelling wat weer wel lastig is omdat ik totaal geen inzicht heb in die dingen en mijn boeken nog niet binnen zijn dacht ik laat ik hier eens proberen dus wie weet
alvast bedankt

en heel veel groetjes stefstaf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2009, 18:17
Verwijderd
-> Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 08:48
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Profit organisaties moeten winst hebben. Deze berekenen dus hun kostprijs + een winstmarge hier bovenop.

Dus een maaltijd kost daar bijv 15 euro + 5 euro winst = 20 euro voor een maaltijd.
Non profits hebben die winst niet nodig en dienen enkel quite te spelen, dus die komen ongeveer diezelfde 15 euro uit zonder extra winstmarge, en dus 15 euro betlaen voor een maaltijd.

Non profits zijn meestal door overheid gesubsideerde instellen, zoals ziekenhuizen en cultuur centra. De meeste echt degelijke restaurants zullen echter profit zijn, hooguit diegene in de ziekenhuizen oid. Maar deze zijn vaak niet extreem goedkoop oid, wellicht omdat dit uitbesteed is en dus door een bedrijf gedaan wordt dat wel een winstmarge wil halen. Doorgaands elk restaurant waar je komt zal een profit organisatie zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten