Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Dat is geen teveel aan inspiratie, eerder een teveel aan ideeën en een gebrek aan doorzettingsvermogen. Heel herkenbaar verder, daar niet van. Kortere verhalen schrijven helpt ook!
![]()
|
Gewoon zelfdiscipline opleggen. Na tien jaar ben ik nu ook eindelijk een groot verhaal aan het afschrijven. Nu schrijf ik duizend woorden per dag en is het me al zo gewoon worden dat ik me een beetje vreemd voel als ik een dag niet (zoveel) schrijf.
Verder hoeft niet elk woord of elke zin te sprankelen, schrijf eerst, redigeer (teruglezen/verbeteren) later. Misschien kun je je nieuwe ideeën wel in het eerdere verhaal verwerken, anders zet je ze in trefwoorden ergens weg tot later gebruik. Tenminste, zo doe ik 't. Ik heb een schrijversdagboek en schrijf daar allemaal flarden in. Zo kan ik terug kijken voor meer inspiratie of voor een nieuw onderwerp.
|
@ Lydia Field - heel erg bedankt voor je tips! Dat lijkt me inderdaad erg handig en een goede manier om zo door je writers-block heen te komen.
Vroeger schreef ik ook heel veel, en bleef mijn inspiratie maar komen en komen, en kon ik het ook gemakkelijker op papier krijgen. De laatste jaren is dat steeds moeilijker geworden, en dat ik soms ook nog niet eens verder kwam dan een halve pagina, of zelfs de laatste weken niet verder dan twee zinnen... Maar mij is vaker ook al aangeraden; de beste tip om door je schrijvers-dip heen te werken, is gewoon te gaan schrijven! - Schrijf over dagelijkse gebeurtenissen, gewoon wat je meegemaakt hebt (een soort dagboek zeg maar), en schrijf gewoon op (typ) dat je je vreselijk ergerd aan jezelf en niet aan schrijven toekomt, en dat je inspiratie je in de steek heeft gelaten! Gewoon schrijven, schrijven, schrijven. Maakt niets uit waarover. - Zo kun je je er het beste van los maken. Ik heb het eens geprobeerd afgelopen week, en in een kwartiertje had ik twee A4'tjes vol. ![]() En kortverhalen schrijf ik ook vaker ja.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Dingen om te doen in de vakantie !? xmoi | 9 | 08-08-2012 16:28 | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 | |
ARTistiek |
spinneman Verwijderd | 24 | 06-07-2004 16:52 | |
Verhalen & Gedichten |
eten light fighter | 10 | 08-10-2003 18:36 | |
De Kantine |
Naamsverandering? Thomas | 73 | 24-05-2003 13:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Gedicht van Jennis (Skye) gemaakt op mijn songtext Secreet | 3 | 19-08-2002 17:59 |