![]() |
||
Citaat:
Als ik dat middel niet had gekregen had ik dus simpelweg geen rijexamen kunnen doen, terwijl ik uitstekend kan rijden. Ik heb nu 5,5 jaar mijn rijbewijs. Als je het hebt over een reeel beeld van mijn rijvaardigheid, dan geeft dit júist een reeel beeld. Zonder dat medicijn was het beeld zwaar vertekend geweest en was ik keer op keer gezakt. Niet omdat ik het niet kon, maar omdat mijn zenuwen die ene dag in de weg zaten. Uiteindelijk moet je op het examen alsnog gewoon bewijzen dat je kán rijden.
|
Verwijderd
|
@ Ieke en Balans:
Met een shot heroïne voor ontspannen mood op of een lijntje coke voor extra concentratie een rij-examen afleggen wordt gezien als not-done. Laat staan een jointje erbij voor een chill gevoel en 'smooth' rij-examen? En dan zou Buscopan en andere middelen wel mogen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Buscopan heb je niets aan voor je rijexamen, daar gaat het topic net over.
Heroïne, coke en mariuana zijn psychomodulerende middelen. Medische psychomodulerende kalmeringsmiddelen zoals temazepam mogen ook niet bij een rijexamen gebruikt worden, omdat je er suf van wordt. Die mag je ook niet gebruiken tijdens gewoon autorijden trouwens. Propanolol is echter geen psychomodulerend middel. Het is een betablokker, dat betekent dat je bloeddruk er rustiger van wordt en je hartslag langzamer, zonder dat het invloed op je hoofd heeft. Het wordt ook gebruikt bij hoge bloeddruk of na een hartinfarct. Het idee is examenzenuwen -> snelle hartslag -> opgejaagd gevoel -> domme fouten die je normaal niet zou maken. En die snelle hartslag haal je weg, waardoor iemand zich niet zo opgejaagd voelt en gewoon net zo goed kan opletten als altijd. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
in België is het simpel: instructeur moet ingrijpen = gebuisd, een muurtje raken = gebuisd, zelfs al rij je voor de rest voorbeelding. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Als heroïne nou ook enkel de bloeddruk verlaagde vond men heroïne ook prima. Maar zo is het niet. Met drugs op in het verkeer ontstaan er extra risico's. Met propranolol op in het verkeer niet. Er zit ook geen gele sticker op, die zit er wel op bij medicatie waar je suf of vermoeid van kan raken. Dit is een veilig geneesmiddel, er zijn ook mensen die het dagelijks gebruiken voor medische condities.
|
|