Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2009, 19:22
Verwijderd
Ik heb een klein maar irritant probleem met Winamp. Als je op één van de pijltjestoetsen drukt hoort hetgeen je afspeelt vijf seconden terug (of vooruit) te gaan. Ik maak veel gebruik van die functie, want als ik series kijk ga ik graag nog even terug om een detail nogmaals te bekijken. Sinds een tijd lagt 'ie echter bij dat terugspoelen. Alleen het geluid gaat vijf seconden terug, het beeld blijft een aantal seconden stilstaan. (Like, tussen de drie en de tien seconden, ofzo.) Daardoor moet ik nu steeds tien of vijftien seconden terug in een serie en dan wachten tot het beeld 't weer fatsoenlijk doet. Als ik wil pauzeren op een detail dan is dit nog irritanter, want dan raak ik het ritme van de scène kwijt, waardoor ik constant opnieuw moet terugspoelen en wachten om nét die rare oogopslag of die easter egg op de achtergrond op tijd gepauzeerd te krijgen.

Codecs updaten, deinstalleren en opnieuw installeren, andere codecs proberen, etc, heb ik al geprobeerd. Een tijdje heeft het goed gewerkt toen ik alle codecs eraf had gesloopt en er een schone install van ffdshow tegenaan gooide. Maar sindsdien heb ik niets geïnstalleerd wat voor conflicterende codecs kan zorgen, volgens mij, en toch is 'ie nu weer begonnen met dat gehaper. Het lijkt zelfs nog langer te duren dan vroeger.

Aan m'n systeem ligt het niet, m'n pc trekt alles wat ik wil moeiteloos dus Winamp moet al helemaal geen probleem zijn. Ik heb Winamp 5.552. Wat trouwens niet de nieuwste versie is, zie ik, want ze zijn nu bij 5.556. Maar het ligt niet aan de versie, m'n vriend heeft deze ook en bij hem werkt het terugspoelen moeiteloos. Updaten heeft in het verleden ook niks uitgehaald.

Ik heb al wat rondgekeken op de fora van Winamp, maar ben nog geen vergelijkbaar probleem tegengekomen.

Dus, iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Ik vind het schijtvervelend worden ondertussen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2009, 19:35
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
http://download.cnet.com/The-KMPlaye...-10659939.html

beste media player evar.
met speciaal voor jou alle slowmotion en framefreak mogelijkheden die je kan bedenken
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 06:33
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Een work-around is door die scene te frame-grabben (screenshots maken) en vlc heeft daar wel een optie voor.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 19:44
Verwijderd
Citaat:
http://download.cnet.com/The-KMPlaye...-10659939.html

beste media player evar.
met speciaal voor jou alle slowmotion en framefreak mogelijkheden die je kan bedenken
Klinkt interessant, maar ik heb al een flinke selectie mediaplayers geprobeerd en ik ben het meest tevreden met Winamp. Ook uit een stukje misplaatste nostalgie trouwens, het was de eerste mediaspeler die ik gebruikte. Ik weet dat hij gewoon goed hoort te werken, dus ik zou liever dit fixen dan overstappen naar iets anders.

Citaat:
Een work-around is door die scene te frame-grabben (screenshots maken) en vlc heeft daar wel een optie voor.
Dat klinkt als teveel moeite, ik ben juist heel erg te spreken over dat vijf seconden teruggaan met één druk op een knop. Als het goed werkt dan ;x Ik weet trouwens ook niet of frame-grabben wel dezelfde functie heeft, soms gaat het me ook om een rare beweging. Of om het terugkijken van de laatste tien seconden omdat ik even afgeleid was en iets gemist had. Dus dan heb ik niets aan stilstaand beeld. Bovendien vind ik de manier waarop de playlist werkt bij VLC wat minder handig dan bij Winamp.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Winamp 5.0 Final
Kaboon
29 18-12-2003 08:45
Software & Hardware [Winamp 2.91 & WinXP] Werkt niet goed samen
Smobbo
0 16-10-2003 18:43
Software & Hardware Winamp
Verwijderd
10 06-10-2003 09:04
Software & Hardware Winamp 2.9x
Kaboon
65 24-04-2003 21:27
Software & Hardware NOMAD: Resource Dll not found [Winamp 2.76]
Verwijderd
4 05-12-2001 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.