Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hindoestanen ![]()
|
Verwijderd
|
Een nicht van mij heeft jaren een relatie met een hindoestaanse jongen gehad. Wat daarbij het grootste culturele probleem was, was dat hij haar niet kon voorstellen aan zijn ouders als zijn vriendin (wel als 'een vriendin') omdat dat gelijk zou staan aan een verloving. Maar dat scheen ook specifiek te zijn voor hun subkaste.
En een hindoestaan is inderdaad niet hetzelfde als een hindoe ![]() |
![]() |
|
Hoe dan ook, om de vraag van de topic starter te beantwoorden, haak ik in op Freyja. Voorkom verwarring bij jouw Indiase vriend en vertel van te voren, dat je voorlopig niets voor hem voelt en dat je hem niets kan beloven. Ik heb geen flauw benul van de Indiase cultuur, normen of mentaliteit, maar ik denk dat de omgang tussen mannen en vrouwen heel anders is dan in het Westen. Door bij hem te logeren, heb je bij hem de indruk gewekt dat je in hem geïnteresseerd bent en daarmee heb je een heleboel verwachtingen gewekt. Aan de andere kant zal hij wel begrijpen dat jij uit het Westen komt en misschien vrijer in de omgang bent. Als je de Indiase/Hindoestaanse cultuur beter wilt begrijpen, dan is het misschien een tip om naar de bibliotheek te gaan. Daar vind je vast wel een reisverhaal dat meer inzicht biedt in de cultuur aldaar.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 |