Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2009, 21:30
Setacery73
Setacery73 is offline
Hoi hoi

Ik heb een paar tips nodig... ik heb namelijk al ruim 2,5 jaar een gewone, niet als in relatie hindoestaanse vriend en hij woont in India. Nu heb ik al een tijdje plannen om hem op te zoeken, en kennis met het land te maken. Nu is het probleem dat hij mij leuk vind, maar ik weet niet of dat wel wederzijds is.
Dus ik zou graag van iemand willen weten hoe zon jongen denkt omdat hij niet westers is. Ik bedoel, als ik daar naar toe zou gaan, hoe moet ik dan met hem omgaan enzo.
Ik zou het fijn vinden als iemand mijn vragen kan beantwoorden En dat zijn er nogal wat

Alvast bedankt
Lindy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2009, 00:58
Verwijderd
^ Geen idee, maar hier kun je misschien beter een nieuw topic voor openen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 06:18
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb je berichtje even in een nieuw topic gezet
Oud 19-10-2009, 09:45
Verwijderd
Ik ken geen hindoestaanse mensen uit India, maar ik vermoed dat je bij élke jongen die jou leuk vindt, hoop wekt als je een tijd bij hem op bezoek komt, en je daar dus mee op moet passen als je daar zelf niks mee wil doen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 14:05
Verwijderd
Ik zit toevallig in een projectgroepje met een Indiër (geen idee of 'ie hindoe is), ik doe gewoon zoals ik altijd doe tegen hem en er zijn geen problemen in de omgang. Ik denk dus dat je je niet zo veel zorgen hoeft te maken, wel is de positie van de vrouw natuurlijk een stuk minder in India dan in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 14:12
Briseïs
Briseïs is offline
Niet dat het verder veel met dit topic te maken heeft, maar komen hindoestaanse mensen niet per definitie uit Suriname?
Oud 19-10-2009, 14:48
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Niet dat het verder veel met dit topic te maken heeft, maar komen hindoestaanse mensen niet per definitie uit Suriname?
Toen de slavernij in Suriname werd afgeschaft, zijn veel Hindoestanen uit India naar Suriname geëmigreerd voor hongerloontje op de plantages. Na de onafhankelijkheid van Suriname is een grote groep naar Nederland verhuisd. De grootste groep Hindoestanen in Nederland komt dus uit Suriname. Vandaar jouw verwarring.

Volgens mij woont er bijna een miljard mensen in India, die bijna allemaal Hindoestaans zijn. Dus een antwoord op jouw vraag: Nee, hoewel de meerderheid van de Hindoestanen in Nederland uit Suriname komt, komen Hindoestanen niet per definitie daar vandaan.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 15:10
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Toen de slavernij in Suriname werd afgeschaft, zijn veel Hindoestanen uit India naar Suriname geëmigreerd voor hongerloontje op de plantages. Na de onafhankelijkheid van Suriname is een grote groep naar Nederland verhuisd. De grootste groep Hindoestanen in Nederland komt dus uit Suriname. Vandaar jouw verwarring.

Volgens mij woont er bijna een miljard mensen in India, die bijna allemaal Hindoestaans zijn. Dus een antwoord op jouw vraag: Nee, hoewel de meerderheid van de Hindoestanen in Nederland uit Suriname komt, komen Hindoestanen niet per definitie daar vandaan.
Wikipedia er even op nageslagen: "Hindoestanen of Hindostanen (of Hindoestani) zijn een bevolkingsgroep in Nederland en Suriname van Indiase of andere Zuid-Aziatische afkomst."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hindoestanen
Oud 19-10-2009, 15:12
Verwijderd
Een nicht van mij heeft jaren een relatie met een hindoestaanse jongen gehad. Wat daarbij het grootste culturele probleem was, was dat hij haar niet kon voorstellen aan zijn ouders als zijn vriendin (wel als 'een vriendin') omdat dat gelijk zou staan aan een verloving. Maar dat scheen ook specifiek te zijn voor hun subkaste.
En een hindoestaan is inderdaad niet hetzelfde als een hindoe .
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 15:36
cenerentola
cenerentola is offline
Hoe dan ook, om de vraag van de topic starter te beantwoorden, haak ik in op Freyja. Voorkom verwarring bij jouw Indiase vriend en vertel van te voren, dat je voorlopig niets voor hem voelt en dat je hem niets kan beloven. Ik heb geen flauw benul van de Indiase cultuur, normen of mentaliteit, maar ik denk dat de omgang tussen mannen en vrouwen heel anders is dan in het Westen. Door bij hem te logeren, heb je bij hem de indruk gewekt dat je in hem geïnteresseerd bent en daarmee heb je een heleboel verwachtingen gewekt. Aan de andere kant zal hij wel begrijpen dat jij uit het Westen komt en misschien vrijer in de omgang bent. Als je de Indiase/Hindoestaanse cultuur beter wilt begrijpen, dan is het misschien een tip om naar de bibliotheek te gaan. Daar vind je vast wel een reisverhaal dat meer inzicht biedt in de cultuur aldaar.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 20:58
$moky
$moky is offline
de enige recht van een vrouw in india is het aanrecht
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 22:46
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
de enige recht van een vrouw in india is het aanrecht
Als je niets van India weet, houd dan ajb je bevooroordeelde reacties voor je.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 12:20
Luna
Luna is offline
ja want de meeste mensen hebben niet eens n aanrecht in india!
Oud 22-10-2009, 19:22
$moky
$moky is offline
Citaat:
Als je niets van India weet, houd dan ajb je bevooroordeelde reacties voor je.
ik weet meer dan jij denkt van de hindoestaanse cultuur .
ik leef tussen ze.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 21:15
Verwijderd
'ze'?

maareh misschien een heel gek idee, maar kan je hier niet over praten met de vriend in kwestie!?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 12:56
cenerentola
cenerentola is offline
ze?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 15:01
Verwijderd
smoky woont in suriname.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren