Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2009, 20:14
Verwijderd
Ik heb de volgende vraag. M'n vader belde net op dat hij eindelijk z'n fotoprinter werkend had, maar dat de foto's er veel donkerder uitkomen dan ze op het scherm staan. Nu had hij wel software om dat te kalibreren bij de printer gekregen, maar hij kreeg het niet goed. Nu wil dat opzich niet zoveel zeggen, maar zijn er hier toevallig mensen die wat trucs hebben of andere manier weten mocht de software nou inderdaad niet werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2009, 02:54
Verwijderd
Adobe Gamma is volgens mij wel goed. Maar ik zou eerst inderdaad wat meer proberen met het bijgeleverde programma, en eventueel nog wat rondkijken op de site van de printerproducent. Misschien staat daar nog iets nuttigs hierover.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 17:53
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Er bestaan programma's die helpen bij het afstellen van je scherm, dat is natuurlijk niet helemaal perfect, maar het kan toch al serieus helpen. Verder zou het vooral een kwestie zijn van ICC-profielen in te stellen, die komen normaalgezien bij al de apparaten bij (scherm, printer, scanner, ...) op cd en dan via het apparaatbeheer te installeren. Als je gewoon al zoekt op 'calibrate screen color' kom je al tientallen resultaten tegen.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.