Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
hmm.. nou lijkt mij niet dat je zo hard traint dat 't je groei belemmerd.
Ik train zelf al m'n hele leven echt veel, nooit klachten gehad ( ik ben ook niet zo groot geworden uiteindelijk) mja of dat nou daar door komt.. op de basisschool hadden ze al voorspelt dat ik niet groter dan 1.60 zou worden, en ondanks dat sporten ben ik nu dan toch 1.64.. Ik train op dit moment 4 x in de week met turnen en voetbal, daarbij zit ik ook op sportopleiding en sport hier ook zo'n 10 uur per week.Daarnaast volg ik nog een cursus turnen leider niveau 3 wat ook elke week 3 a 4 uur duurt. waarbij je zelf ook heel veel moet turnen. Een aantal jaren geleden heb ik survival 3 jaar lang gedaan, wat een vrij zware sport is, wat ik in 't nederlandse jeugd klassement deed, waarbij ik ook nog paardrijden deed en voetbal. Lijkt me sterk dat jij dan nu veel te zwaar traint zodat het je groei kan belemmeren... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Met zwaar belastend trainen kun je je gewrichten wel beschadigen, vooral dingen waarbij je voet hard op de grond komt zoals hardlopen, springen etc, maar met krachttraining op een goed niveau bescherm je je gewrichten juist, want als je een goede kracht hebt kun je klappen en draaien opvangen met je spieren ipv met je gewichtsbanden.
|
![]() |
|
![]() |
hee,
srry hoor maar je doet egt verkeerd! er zijn veel verschillende soorten trainingen maar zoveel herhalingen is toch egt slecht. het best is wat ik zelf ook doe EN OM HEB GEVRAAGD, is 12,10,8,8 (van 1 oefening). ik train zelf 5x in de week en ik heb er zelf ook om gevraagd of dat het niet slecht voor mijn groei is want ik ben maar 1.62 en ben 16 jaar(jongen). als je series doet dan, train je niet te zwaar. Wat jij volgens mij doet is thuis trainen, en ik zou als ik jou was goed op internet opzoeken hoe je de oefening goed moet uitvoeren, want je kan beter 10x goed doen dan 100x fout! Als je wel lid bent van een sportschool dan moet je het vragen aan een fitnessinstructeur! ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Toen ik begon met kracht training als 17 jarige woog ik 65 kilo, was 1,73 lang en had een vetpercentage van 16%...Train nu iets meer dan een jaar waarvan zeker 6 maanden met een Rippetoe schema (gewoon Googlen) Inmiddels ben ik 18, weg ik 80,3 kilo, ben 1,81 en heb een vetpercentage van 12%! Dus ik heb spiermassa gewonnen, vetpercentage is gezakt en ben nog langer geworden ook! En dat met 3 keer in de week trainen (eerste half jaar Rippetoe, daarna 4 dagen split) Nu moet ik wel zeggen dat mijn begeleider heel erg goed is! Hij is voormalig wereldkampioen Powerliften, hij weet dus wel ''ietsje'' meer dan een cios studentje! Wat ik dus wil zeggen, eet als een paard, train als een beest en slaap als een baby! Dan komt het echt goed met je! ![]()
|
Sorry beetje late reactie maar ik vond toch dat ik moest reageren.
Mobius is hier de enige die ik een nuttig antwoord heb zien geven. met "45 keer te pompen, dan 110 sit-ups en 30 keer 5kg heffen met biceps, dit alles herhaal ik 6 keer" bereik je echt niks. ben ooit ook zo begonnen. WERKT NIET!!!!!!!!!! als je serieus wilt gaan trainen moet je op zoek gaan naar een sportschool. geloof niet gelijk alle verhalen van de mensen die in een sportschool werken want veel van wat ze zeggen is onzin. als je echt serieus wilt trainen en er meer over wilt weten moet je naar een forum gaan dat over fitness gaat dan kunnen ze je daar echt helpen. (heb genoeg ervaring train al 3 jaar waarvan mn eerste half jaar ook alleen maar sit-ups push-ups pull-ups en biceps maar dat is niet genoeg. als je serieus iets wilt bereiken zal je toch met de losse kilo's moeten gaan werken. zoals al eerder werden Bankdrukken, squatten, deadliften al genoemt. dit zijn je belangrijkste oefeningen. hiermee train je heel je lichaam. hoe meer keer je iets kan betekent btw niet dat het beter is. 5x5 is daar een mooi voorbeeld van (werd hier ook al eerder genoemd)) sixpack kan je btw niet krijgen door alleen maar kracht te trainen. daarvoor zal het vet ervoor weg moeten. de sixpack heb je al maar dit zit verstopt achter een laag(je) vet. succes met trainen! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|