Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn zusje is ook als de dood voor spinnen. 's avonds doorzoekt ze haar hele kamer of er geen spin is. Op de tv enzo kan ze er ook niet naar kijken. En als ze een spin ziet (ook al is ie piepklein) roept ze nog mijn moeder.
Maar..ik zou niet weten wat je er aan kan doen..sommige angsten zijn gewoon niet te overwinnen, denk ik....maar je bent zeker niet de enigste.. |
![]() |
|
ik ben ook bang voor spinnen, echt heel erg bang..
vooral voor deze: (en die zitten nog vaak in me kamer ![]() ![]() ![]() en deze ![]() ![]() ![]() en van deze krijg ik al helemaal de kriebels ![]() ![]() GATVERDAMME DIE POOTEEN ![]() maar ik ben niet echt bang voor kruisspinnen of weet ik veel wat, maar meer van die spinnen met hele lange poten en een klein rondje als lijfje ![]() Irene |
![]() |
|
![]() |
GADVERDAMME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! om er geen godverdomme van te maken!
Jeetje waarom zet je die lekkere plaatjes neer? Ik was zo geschrokken man, me hart ging als een weet ik wat tekeer en voelde echt die angst alsof ze hier over de tafel liepen..... ulh wat ontzettend eng en goor is dit zeg. Spinnen bah! ik haat ze!
|
iieeeek! haal die plaatjes weg!
gatver.. ik haat spinnen. ik ben zo doodsbang voor die krengen. ik ben vegetarisch, dus meestal roep ik mn vader of die ze even buiten wil zetten, maar als ik alleen ben, dan maak ik ze dood als ze op mn kamer zijn. gatverdamme...
|
![]() |
vroeger ben ik ook bang voor spinnen geweest das ondertussen al een hele tijd voorbij
ik weet ook nog wel een ander leuk verhaal: ik ken een kerll die was echt als de dood voor spinnen, hij zat bij een vergadering en er liep een heeeel klein spinnetje over de tafel. het gevolg was dat hij hyperventilerend in een hoek stond. om zijn angst te overwinnen heeft hij een vogelspin gekocht en in een kamertje gezet, daar heeft hij zichzelf bij opgesloten. tegenwoordig heeft hij ruim 300 spinnen als huisdieren. ik heb ook een zooi spinnen als huisdieren. je bent gewoon vaak bang voor het onbekende! en het is helemaal niet nodig spinnen zijn gigantisch nuttig. als er geen spinnen zouden zijn zouden wij onszelf platspuiten met insecticide als er ooit iemand behoefte aan heeft om een zooi vogelspinnen te zien en misschien zijn angst te overwinnen dan mail me maar
|
![]() |
spinnen zijn mijn vriendjes want ze maken de muggen dood.
![]() nee serieus, ik vind nix eng aan zon klein lief diertje. Je bent 100x groter en ze zijn feitelijk machteloos tegen je. Als je bang bent voor spinnen raad ik je aan eens een spin in een potje te stoppen (met deksel) en er naar gaan kijken. Misschien ff op je hand laten lopen ofoz. T zijn simpele beesten en ze doen niemand kwaad. |
![]() |
|
![]() |
In een normaal onderhouden woonhuis zitten zo'n 1500 spinnen.
Als je weinig afstoft loop dat al gauw op tot 2500 a 3000. ![]() Niets tegen spinnen, vind 't prachtige beesten, totaal niet eng. En ze vreten muggen, en aangezien muggen mij lek prikken en spinnen niet.. zijn spinnen lief. Spinnen doen nix behalve kriebelen als ze toevallig over je heen wandelen, zet je er overheen - je kunt er toch niets anders aan doen dan dat. Waarom bang zijn voor een onschuldige huisspin?
|
![]() |
Haaj haaj thanx voor de reacties.
En ja sorry mijn excuus voor dat gedoetje,tis dus arachnofobie ![]() Maare die plaatjes ![]() MAarja ik vraag me af of ik mijn angst wel kan overwinnen . Eerlijk gezegd denk ik van niet .... Liefz me
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
doe er niks aan.. kan ze moeilijk bewust vermijden.. echt angst heb k niet.. natuurlijk wel van die hele grote, vroeger vond k t leuk kleine spinnetjes te vangen.. nu verschiet k wel en ben k soms beetje bang als k plots eentje zie, dat hangt natuurlijk af van moment tot moment...
laatst was k in een schuurtje geweest, kom k buiten, sla 'k mijn haar naar achter en plots kriebelt wat langs mijn voorhoofd, zo'n spin van n cm groot liep zomaar effe langs me ogen, dan had 'k wel de schrik van me leven denk k.. x
||
![]() |
Citaat:
![]() Een beetje logisch nadenkend mens snapt toch meteen er geen spinnen in je monitor zitten, maar dat het wat pixeltjes zijn? :]
|
Nou ik vind t anders nogal stom om die plaatjes in een dergelijke topic te zetten!
![]() Shakira_Freak, ik begrijp je wel hoor! Ik moest ook ff flink doorscrollen om die enge beesten van mn scherm te krijgen. Ik ben er ook echt als de dood voor, klein of groot, het maakt niet uit. Ik zou idd nog liever aan de ene kant van mn kamer blijven staan staren naar dat ding en keihard gaan gillen wanneer ie gaat kruipen, dan m doodmaken...bah! *zit hier helemaal te trillen en kamer te doorzoeken* |
![]() |
||
Citaat:
de evolutie is niet snel genoeg, wanneer de hersenen eenbepaald patroon als spin interpreteren word er bij dat soort mensen direct een stroomstootje gestuurd naar het angst-deel van de hersenen. en dan word er geen onderscheid gemaakt tussen een beeldscherm of een echte spin, het patroon is hetzelfde. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ben niet BANG van spinnen, want idd, ze doen geen vlieg (ok een vlieg nu eenmaal wel
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik heb er zelf niet zo heel veel last van. Hoewel... als ik een grote spin zie, ga ik heel hard om mijn vader roepen. ![]()
|
![]() |
ik heb het ook! toen ik klein was liep er ineens een mega spin door de kamer.. brr toen is het erger geworden..
![]() ![]() ![]() en op de basissgool had ik er bijna een op mijn hoofd! ![]() ![]() ![]() ![]() ik ga binnenkort een spreekbeurt over anarchofobie doen.. maar ik laat geen plaatjes zien'! dat vind ik eng, net als de foto die hier ergens in een reactie staat.. ik heb heeel snel door gescrolldd.. anarchofobie is egt shit, want je komt die beesten overal tegen! ik kijk altijd de hoeken en muren enzo na voordat ik naar binnen ga xx |
![]() |
|
|