Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2002, 15:48
shakira_freak
shakira_freak is offline
vraagje he, ben ik de enige op dese hele aardbol die anachofobie heeft? (anarchofobie = heele erge spinnenvrees)
Ik word al histerisch als ik soon heel klein mini beesje sie
En ik denk serieus dat als ik een vogelspin ooit over me heen krijg ik een hartaanval krijg.
En het is niet alleen het zien..bv als mun eigen haar in mijn nek voel gil ik al moord en brand dat soort dingen, en ik verbeeld me ook vaak en je denkt er vaak aan..
Meer mensen emt dit probleem??
En wat doe je er aan?
Liefz me
Oud 05-08-2002, 15:57
Desp
Desp is offline
Het is toch arachnofobie? Raar dat je het niet eens weet te schrijven als je het hebt...

Maar ok, ik ben ook doods voor spinnen... dus je bent niet de enige... Er is vroeger een keer een spin op mijn arm gevallen, en die begon daar te lopen.. pfff, ik heb toen de hele buurt bij elkaar geroepen..
Oud 05-08-2002, 17:21
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Desp schreef:
Het is toch arachnofobie? Raar dat je het niet eens weet te schrijven als je het hebt...

wat doet dat er toe iedereen weet waar ze t over heeft.

Anyway ik heb er ook last van, altijd als ik in een kleine ruimte kom check ik de hoeken vd muren, of ze spin vrij zijn.

Ik durf ook nix te lezen of plaatjes te kijken van spinnen (oke ik ZOU t wel doen en durven maar veel liever niet want dan schijt ik hem al)

Ik durf ook geen spinnen dood te maken ( zelfs de spinnen zo groto als een mier niet) ik durf dat gewoon niet omdat ze dan erg dicht bij me hand zijn, k ga dan nog liever aan de andere kant vd kamer de hele dag/nacht staan en kijken of die beweegt ( en als dat t geval is, dan hard gillen )

En ik verbeeld me ook vaak dat ze er zijn, bij een pluisje denk ik "help spin!" bij elk kriebeltje ben in overtuigd dat er een spin over me heen loopt en bla bla,

veel mensen zijn dus wel bang voor mensen maar niet iedereen in dezelfde erge mate geloof ik
Oud 05-08-2002, 17:23
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ARACHNOFOBIE...anders lijkt het alsof je bang bent van anarchie . En ja ik heb het, in een erge mate, ben zelfs al flauw gevallen toen er een spin in m'n buurt kwam...
Oud 05-08-2002, 18:01
¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Mijn zusje is ook als de dood voor spinnen. 's avonds doorzoekt ze haar hele kamer of er geen spin is. Op de tv enzo kan ze er ook niet naar kijken. En als ze een spin ziet (ook al is ie piepklein) roept ze nog mijn moeder.
Maar..ik zou niet weten wat je er aan kan doen..sommige angsten zijn gewoon niet te overwinnen, denk ik....maar je bent zeker niet de enigste..
Oud 05-08-2002, 18:11
lady_x
lady_x is offline
anarcho-fobie idpv arachno-fobie sorry kon het niet laten
Spinnen zijn toch lieve beestjes, ze doen niks verkeerd en zo aardig dat ik ze wel vast zou willen nemen.
Oud 05-08-2002, 21:37
Verwijderd
Yup, wordt ook altijd zenuwachtig van die spinnen .. kan ook niet slapen als ik weet dat er eentje in mijn kamer is. Gevolg is meestal dat ik hem uit zijn hoekje lok en kapot maak

Ben ik sowieso erg in .. insecten leven niet lang op mijn kamer
Oud 05-08-2002, 21:58
2young2live
2young2live is offline
ik vind ze ook niet erg prettig, al laat ik ze wel in mijn kamer zitten, ik durf er niet dichtbij genoeg te komen om ze dood te maken of te verwijderen
Oud 05-08-2002, 23:01
[DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
ik ben ook bang voor spinnen, echt heel erg bang..

vooral voor deze: (en die zitten nog vaak in me kamer )

en deze (hier hebben we laatst een plaag van gehad, stuk of 10 in huis, nou ik scheet in me broek )

en van deze krijg ik al helemaal de kriebels

GATVERDAMME DIE POOTEEN

maar ik ben niet echt bang voor kruisspinnen of weet ik veel wat, maar meer van die spinnen met hele lange poten en een klein rondje als lijfje

Irene
Oud 05-08-2002, 23:24
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
GADVERDAMME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! om er geen godverdomme van te maken!

Jeetje waarom zet je die lekkere plaatjes neer? Ik was zo geschrokken man, me hart ging als een weet ik wat tekeer en voelde echt die angst alsof ze hier over de tafel liepen.....

ulh wat ontzettend eng en goor is dit zeg.

Spinnen bah! ik haat ze!
Oud 05-08-2002, 23:56
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
iieeeek! haal die plaatjes weg!
gatver.. ik haat spinnen. ik ben zo doodsbang voor die krengen. ik ben vegetarisch, dus meestal roep ik mn vader of die ze even buiten wil zetten, maar als ik alleen ben, dan maak ik ze dood als ze op mn kamer zijn. gatverdamme...
Oud 06-08-2002, 16:27
poecilotheria
poecilotheria is offline
vroeger ben ik ook bang voor spinnen geweest das ondertussen al een hele tijd voorbij

ik weet ook nog wel een ander leuk verhaal:

ik ken een kerll die was echt als de dood voor spinnen, hij zat bij een vergadering en er liep een heeeel klein spinnetje over de tafel. het gevolg was dat hij hyperventilerend in een hoek stond.
om zijn angst te overwinnen heeft hij een vogelspin gekocht en in een kamertje gezet, daar heeft hij zichzelf bij opgesloten.

tegenwoordig heeft hij ruim 300 spinnen als huisdieren.

ik heb ook een zooi spinnen als huisdieren.

je bent gewoon vaak bang voor het onbekende! en het is helemaal niet nodig spinnen zijn gigantisch nuttig. als er geen spinnen zouden zijn zouden wij onszelf platspuiten met insecticide

als er ooit iemand behoefte aan heeft om een zooi vogelspinnen te zien en misschien zijn angst te overwinnen dan mail me maar
Oud 06-08-2002, 17:07
Chelsea
Chelsea is offline
dutchgirllie, die bovenste spin heb ik vaak van in me kamer
die zijn best lief, ik vraag me af waarom ik ze steeds doodmaak
Oud 06-08-2002, 17:22
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
spinnen zijn mijn vriendjes want ze maken de muggen dood.

nee serieus, ik vind nix eng aan zon klein lief diertje.
Je bent 100x groter en ze zijn feitelijk machteloos tegen je.
Als je bang bent voor spinnen raad ik je aan eens een spin in een potje te stoppen (met deksel) en er naar gaan kijken. Misschien ff op je hand laten lopen ofoz. T zijn simpele beesten en ze doen niemand kwaad.
Oud 06-08-2002, 17:46
Jenseltjuh
Jenseltjuh is offline
ik ben haast nergens bang voor, maar van een spin krijg ik een hysterische aanval

Terwijl ik een slak ofzo zo oppak...raar dus...

Maar die poten vind ik zooo goor en...tsja...ik haat ze gewoon...
Oud 06-08-2002, 19:40
Faery
Faery is offline
In een normaal onderhouden woonhuis zitten zo'n 1500 spinnen.
Als je weinig afstoft loop dat al gauw op tot 2500 a 3000.

Niets tegen spinnen, vind 't prachtige beesten, totaal niet eng. En ze vreten muggen, en aangezien muggen mij lek prikken en spinnen niet.. zijn spinnen lief.

Spinnen doen nix behalve kriebelen als ze toevallig over je heen wandelen, zet je er overheen - je kunt er toch niets anders aan doen dan dat. Waarom bang zijn voor een onschuldige huisspin?
Oud 07-08-2002, 11:12
Isa
Isa is offline
ach ja, die evolutie he. vroeger was een spin gevaarlijk.
ik ben er ook best wel bang voor ja, ik raak zo'n ding niet aan. hoe langer de poten hoe enger.

ik stel voor dat je neuro-linguistisch programmeren eens probeert. binnen een uur van je onredelijke angst af.
Oud 09-08-2002, 09:26
shakira_freak
shakira_freak is offline
Haaj haaj thanx voor de reacties.
En ja sorry mijn excuus voor dat gedoetje,tis dus arachnofobie
Maare die plaatjes gelukkig was mijn moeder thuis want ik durfde niet meer naar de pc te kijken en hij bleef stann op die plaatjes.Lkkr is dat ..
MAarja ik vraag me af of ik mijn angst wel kan overwinnen .
Eerlijk gezegd denk ik van niet ....
Liefz me
Oud 09-08-2002, 13:30
Isa
Isa is offline
Citaat:
shakira_freak schreef:
Haaj haaj thanx voor de reacties.
En ja sorry mijn excuus voor dat gedoetje,tis dus arachnofobie
Maare die plaatjes gelukkig was mijn moeder thuis want ik durfde niet meer naar de pc te kijken en hij bleef stann op die plaatjes.Lkkr is dat ..
MAarja ik vraag me af of ik mijn angst wel kan overwinnen .
Eerlijk gezegd denk ik van niet ....
Liefz me
ik blijf je neuro-linguistisch programmeren aanraden.
Oud 09-08-2002, 13:50
BELLEKE
BELLEKE is offline
doe er niks aan.. kan ze moeilijk bewust vermijden.. echt angst heb k niet.. natuurlijk wel van die hele grote, vroeger vond k t leuk kleine spinnetjes te vangen.. nu verschiet k wel en ben k soms beetje bang als k plots eentje zie, dat hangt natuurlijk af van moment tot moment...

laatst was k in een schuurtje geweest, kom k buiten, sla 'k mijn haar naar achter en plots kriebelt wat langs mijn voorhoofd, zo'n spin van n cm groot liep zomaar effe langs me ogen, dan had 'k wel de schrik van me leven denk k..
x
Oud 09-08-2002, 18:47
Verwijderd
Nope. hier is nog een anarchofoob. *heb je die reclame gezien met die spinnen van 6 meter ieeeeeehhhh!*
Oud 09-08-2002, 21:15
Faery
Faery is offline
Citaat:
shakira_freak schreef:
OMG Het is maar een beeldscherm waar die krengen op staan, .. dat je schrikt, ok... maar dat je vervolgens niet meer naar je computer toe durft... waarom niet?!

Een beetje logisch nadenkend mens snapt toch meteen er geen spinnen in je monitor zitten, maar dat het wat pixeltjes zijn? :]
Oud 09-08-2002, 22:00
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Nou ik vind t anders nogal stom om die plaatjes in een dergelijke topic te zetten!

Shakira_Freak, ik begrijp je wel hoor! Ik moest ook ff flink doorscrollen om die enge beesten van mn scherm te krijgen. Ik ben er ook echt als de dood voor, klein of groot, het maakt niet uit. Ik zou idd nog liever aan de ene kant van mn kamer blijven staan staren naar dat ding en keihard gaan gillen wanneer ie gaat kruipen, dan m doodmaken...bah!

*zit hier helemaal te trillen en kamer te doorzoeken*
Oud 10-08-2002, 07:13
Isa
Isa is offline
Citaat:
Faery schreef:

OMG Het is maar een beeldscherm waar die krengen op staan, .. dat je schrikt, ok... maar dat je vervolgens niet meer naar je computer toe durft... waarom niet?!

omdat ze anarchofobie heeft natuurlijk.

Een beetje logisch nadenkend mens snapt toch meteen er geen spinnen in je monitor zitten, maar dat het wat pixeltjes zijn? :]
heb je het nog niet door? deze angst is zoals elke fobie NIET rationeel. logica heeft er geen invloed op.
de evolutie is niet snel genoeg, wanneer de hersenen eenbepaald patroon als spin interpreteren word er bij dat soort mensen direct een stroomstootje gestuurd naar het angst-deel van de hersenen. en dan word er geen onderscheid gemaakt tussen een beeldscherm of een echte spin, het patroon is hetzelfde.
Oud 11-08-2002, 16:46
shakira_freak
shakira_freak is offline
Thanx people die mij snappen
Alleene vraagje wat is dan neuro-linguistisch dinges ?

kus me (btw you can say yaida)
Oud 11-08-2002, 17:54
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
shakira_freak schreef:

Kijk voor meer informatie over neurolinguistisch programmeren (NLP) maar eens op http://www.ntinlp.nl/
Oud 11-08-2002, 21:13
-Meisje-
-Meisje- is offline
Ik ben niet BANG van spinnen, want idd, ze doen geen vlieg (ok een vlieg nu eenmaal wel ) kwaad (of toch ni die stomme huisspinnen, de middelste foto en hooiwagens, de eerste foto) maar ik vind ze enorm LELIJK! Ze zien er heeeeeel eng uit en daardoor krijg ik wel altij rillingen (en gil-aanvallen) als k zo'n huisspin zie... Enkele dagen geleden zat er nog een op de witte muur in onze garage Ik naar boven "mama mama mama, doe die spin dood of ik kom de garage ni meer in"... Dan ben k echt helemaal over mijn toeren... K kan er ook ni naar kijken, kvind ze gewoon zo grellig... Kheb wel de film Arachnofobia durven zien... Maar men vriend zen arm was blauw
Oud 12-08-2002, 14:52
Isa
Isa is offline
Citaat:
shakira_freak schreef:

ik zie dat mathfreak al geantword heeft maar kort uitgelegd gaat het erom dat je jezelf ofwel in een klap 100% blootstelt aan je grootste angst (in een bak met spinnen springen zodat je hersenen onmiddelijk merken dat er niks gebeurt en zo ben je in een klap van de angst af)of je probeert voor te stellen dat je in de bios zit en die angst uitleeft om dan te merken dat er niks gebeurt. zo was er een vrouw die bang was voor liften en die stelde zich een uurtje lang maar voor dat ze naar een scherm naar zichzelf zat te kijken terwijl ze steeds een lift in en uit ging. na dat uurtje is ze nooit meer bang geweest voor liften.
Oud 12-08-2002, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Desp schreef:

Maar ok, ik ben ook doods voor spinnen... dus je bent niet de enige... Er is vroeger een keer een spin op mijn arm gevallen, en die begon daar te lopen.. pfff, ik heb toen de hele buurt bij elkaar geroepen..
arachnAfobie
Oud 13-08-2002, 11:45
Just Johan
Just Johan is offline
ik != spinnenvriend;

maar zolang (afstand >= lengte opgerolde krant) aandehand=0;
Oud 13-08-2002, 12:33
Verwijderd
ik ben eh... ook niet zo dol op die beesten.. alle insecten eigenlijk niet..
Oud 13-08-2002, 12:38
Anne
Anne is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
veel mensen zijn dus wel bang voor mensen maar niet iedereen in dezelfde erge mate geloof ik
Eh... ja...

Ik heb er zelf niet zo heel veel last van. Hoewel... als ik een grote spin zie, ga ik heel hard om mijn vader roepen.
Oud 21-06-2009, 18:52
maayaa-meissjee
maayaa-meissjee is offline
ik heb het ook! toen ik klein was liep er ineens een mega spin door de kamer.. brr toen is het erger geworden..
en op de basissgool had ik er bijna een op mijn hoofd!
ik ga binnenkort een spreekbeurt over anarchofobie doen.. maar ik laat geen plaatjes zien'! dat vind ik eng,
net als de foto die hier ergens in een reactie staat.. ik heb heeel snel door gescrolldd..
anarchofobie is egt shit, want je komt die beesten overal tegen!
ik kijk altijd de hoeken en muren enzo na voordat ik naar binnen ga
xx
Oud 21-06-2009, 21:10
Wammus
Wammus is offline
Het uppen van zo'n oud topic is niet de bedoeling.
Topic gesloten

Regels voor berichten