Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2009, 19:00
Prepagata
Prepagata is offline
Hallo.
Ik ben een jongen van 14 en heb een probleem, ik ben erg verlegen als ik met meisjes moet praten. Het is dan meestal ook gewoon het praten, en dan vooral met meisjes die ik leuk vind.
In bijvoorbeeld een disco zoen ik met meisjes die ik niet ken. Maar als ik ze beter leer kennen wordt ik echt verlegen en wil niet meer met ze afspreken als zij dat willen omdat ik dan echt heel erg zenuwachtig ben en bang dat ze me niet meer leuk of knap vinden ofzo. Ik heb geen idee hoe dit komt.
Ookal weet ik zeker dat dat ene meisje mij echt leuk vind, durf ik het gewoon niet.
Ook op school durf ik geen hoi te zeggen, en als zij een gesprek met me begint wil ik het het liefste zo snel mogelijk afmaken en weglopen. Ook ben ik vaak bang dat ze bijvoorbeeld bij me gaat zitten in de pauze, maar ik vind haar wel echt leuk!
HELP!
Ik vind het heel erg irritant en ik wil er graag vanaf komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2009, 20:33
Daantjer
Daantjer is offline
ok, gewoon naast haar gaan zitten en begin gewoon met praten, verstand op nul en doen, dan komt alles goed en ben je weer helemaal rustig, en dit heb je gepost in het verkeerde topic
Oud 28-10-2009, 20:52
MissKim
MissKim is offline
Hetzelfde probleem staat ook al onder verlegen beschreven daar staan nu ook allemaal tips!
xx
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 07:27
Nijn*
Nijn* is offline
Deze gaat naar L&R, daar zijn geloof ik al een paar vergelijkbare topics met tips!
Oud 29-10-2009, 20:56
cenerentola
cenerentola is offline
Ik denk dat de gemiddelde jongen van jouw leeftijd verlegen is als het om meisjes gaat. Daar is echt niets mis mee! Je moet alleen niet onzeker zijn als het gaat om meisjes die met jou willen afspreken. Ze spreken echt niet met jou af als ze jou stom vinden. En als een meisje zal merken dat je zenuwachtig bent, dan is dat echt niet erg, want zelf zal ze ook zenuwachtig zijn op een eerste date.

Als je ook in andere situaties verlegen bent, moet je misschien eens op google kijken wat je vind onder de term verlegenheid. Op internet staan vast handige tips die je helpen om te gaan met jouw verlegenheid.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 14:37
TopDrop
TopDrop is offline
wat als je gewoon tegen dat meisje zegt dat je soms een beetje gek over kan komen omdat je zenuwachtig bent? dan hoeft zij ook niet meer te twijfelen over of jij haar wel leuk vindt, omdat je een gesprek afkapt door de zenuwen.
Oud 31-10-2009, 18:46
LoorAn
LoorAn is offline
ik heb dit zelf heel erg tegenover jongens gehad, bang om 'verder' te gaan. het ligt overduidelijk aan gebrek aan zelfvertrouwen. Probeer dit te overwinnen, lees veel boeken die jou kunnen helpen over je angst heen te gaan. Ik heb nu ook een relatie van 5 maanden (ik ben 16) dankzij mijn toegenomen zelfvertrouwen. Laat je niet kennen man
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 20:31
darkfallzz
darkfallzz is offline
ik ben ook een jonge aleen dan bijna 14 ik heb dat ook ik probeer t ook altijd afte kappe maar als ej dat doet kom je niet echt verder. dus ik raadt je aan om gewoon bij der te gaan staan of gewoon blijven staan als ze je leuk vindt vindt ze het toch alleen maar schattug
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 20:50
I C U
I C U is offline
Wat hangt er van zo'n gesprek af, eigenlijk? Helemaal niets toch? Waarom zou je je dan zenuwachtig maken? Draai het eens om: voor zo'n meisje is het ook spannend om met een jongen af te spreken, zeker op die leeftijd. Geloof me, hoe zelfverzekerd ze ook overkomen, als ze voor het eerst met een jongen afspreken... Dus hou dat in gedachten, probeer jezelf te zijn. Als ze een gesprek met je aanknoopt, gewoon ontspannen en luisteren naar wat ze zegt en daarop reageren. Meer dan dat is het eigenlijk niet, weetje

Als je iets afspreekt, doe dan een doe-date, ga winkelen, rondje lopen, naar de bios... Op die manier hoef je niet continu met elkaar te praten en als je praat, heb je sowieso een onderwerp: hetgeen je aan het doen bent.
Oud 03-11-2009, 19:55
LoorAn
LoorAn is offline
durf de stap te zetten. zoals bij Made op MTV, je moet de stap wagen anders verander je nooit!
En je hebt een groot voordeel dat jullie elkaar állebei leuk vinden. Doe het voor jezelf!
you can do it!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten