Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2009, 19:36
SwaggOn
SwaggOn is offline
Hoi (ex)-scholieren.

Ik zit al een tijd met een probleem en hoewel het misschien niet een heel standaardprobleem is, is het voor mij dusdanig groot dat ik er verschrikkelijk veel over peins.

Ik ben op dit moment 17 jaar en heb zeker al vijfendertig vriendinnetjes gehad waarvan zeker vijftien meer dan alleen een avondje zoenen. En dit zeg ik niet om er stoer over te praten, want ik schaam me er dood voor. Nu heb ik sinds deze zomer een vriendinnetje en die wil(de) ik heel graag trouw blijven, wat er ook gebeurt.. Ook als bewijs aan mezelf dat ik dat wel degelijk kan. Vorige week liep het mis, zo'n standaard feestje waar een klein beetje alcohol vloeit en ja hoor: trouw blijven, ho maar. 5 dagen later exact hetzelfde verhaal in de discotheek.

Ik zou graag wat advies willen hebben over het trouw blijven, misschien kent iemand de achtergrond van mijn probleem? Ik wil er heel graag wat tegen doen! Mijn vriendin is zoooo lief en leuk!

Ps: Dit gebeurt NIET omdat ik het zo wil, vooraf wil ik het niet en achteraf heb ik spijt.. Maar op het moment zelf gebeurt het gewoon.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2009, 19:45
WolterB
WolterB is offline
Niet drinken als je weet dat het toch fout zal gaan, drank is nooit een excuus voor zoiets.
En het opbiechten aan je vriendin, want het is en blijft vreemdgaan en dan moet zij maar bepalen of ze nog bij je wil blijven.
Oud 30-10-2009, 19:45
tuttebel
tuttebel is offline
denk er eens over na wanneer het fout gaat. is het omdat je echt dronken bent, is het omdat mooie meisjes tegen je aan beginnen te dansen, omdat het meisjes zijn waar je al eens eerder mee gezoend hebt..?
als je dat weet kun je er wat tegen doen: dus minder drinken, meisjes negeren/weglopen.

en je weet natuurlijk best zelf dat als je dit ECHT niet wil dat je het ook gewoon niet doet. dus dat is een flauw excuus.
Oud 30-10-2009, 19:48
SwaggOn
SwaggOn is offline
Drank speelt eigenlijk geen rol bij mij, ben geen grote drinker.

Citaat:
en je weet natuurlijk best zelf dat als je dit ECHT niet wil dat je het ook gewoon niet doet. dus dat is een flauw excuus.
Oké, als ik het echt niet wil, kan ik net zo goed mezelf opsluiten.. maar dat gaat ook niet echt werken. Er komen meer gedachtes op zoals: "ach wat geeft het" als ik op feestjes van die sfeer rondloop. Misschien is het ook wel bevestiging voor mezelf?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 19:59
Batave
Batave is offline
Ach wat geeft het? Als je echt dat meisje leuk vindt geeft het heel veel. In mijn hoofd zou het niet eens opkomen om vreemd te gaan, alleen al vanwege het simpele feit dat ze me te veel waard is om het samenzijn op het spel te zetten.
Oud 30-10-2009, 20:48
Thinus
Thinus is offline
makkelijk om te zeggen dat het aan de drank ligt en als je echt denkt dat het door de drank komt gewoon niet of minder drinken, wil je wel drinken dan moet je jezelf maar beheersen want je doet het zelf en niet de drank.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 23:16
cenerentola
cenerentola is offline
Niet drinken.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 23:30
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
- Niet drinken
- Word volwassen
- Of bezoek therapeut of hypnotiseur oid =/
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 01:13
Verwijderd
Haha, 35 vriendinnetjes. Right. Tel je soms ook alles mee waar je het slechts 2 dagen mee hebt uitgehouden?

En wat een onzin, "het gebeurt gewoon" :') Je hebt het helemaal zelf in de hand. Dat je zo zwak van geest bent om toch toe te geven aan dit soort verleidingen is geheel aan jezelf te wijten.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 02:56
Melkweg
Melkweg is offline
sukkel
Oud 31-10-2009, 03:10
Changshan
Changshan is offline
Je hebt eigenlijk nog geen enkel vriendinnetje gehad, en kennelijk ben je er ook nu nog niet echt aan toe. Toen ik in een enigszins vergelijkbare periode zat, moest ik uiteindelijk aan mezelf toegeven dat dit niet het moment was voor een relatie, zelfs al hield ik zielsveel van haar. Doet pijn, maar het kan vanaf nu alleen maar meer pijn doen als je dit aanhoudt zonder jezelf de tijd te geven jezelf te leren kennen en volwassener te worden.
Oud 31-10-2009, 07:41
Volk
Volk is offline
Ik zou het uitmaken met dat meisje. Je geeft niet (genoeg) om haar. Blijkbaar is kortstondig plezier belangrijker voor jou dan je relatie met het meisje. Je bent er volgens mij nog niet klaar voor.

ik vind wel dat je raar vriendinnetjes telt. 35 waarvan 15 meer dan een avond zoenen. Dus 20 waren alleen een avondje zoenen? Dat is dan toch geen vriendin?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 12:05
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Drank speelt eigenlijk geen rol bij mij, ben geen grote drinker.

Oké, als ik het echt niet wil, kan ik net zo goed mezelf opsluiten.. maar dat gaat ook niet echt werken. Er komen meer gedachtes op zoals: "ach wat geeft het" als ik op feestjes van die sfeer rondloop. Misschien is het ook wel bevestiging voor mezelf?
Mijn moeder zei altijd: 'Als je echt geen kind wil, dan krijg je er ook geen.' excuses over de condoom gescheurd, pil vergeten etc. onzin. En daar heeft ze gelijk in.

Dit geldt hetzelfde voor jou probleem. Het is onzin dat het vlees zwak is, blijkbaar wil je het dus ook gewoon niet echt. Het lijkt een beetje alsofje verslaafd bent ofzo, van ja ik wil niet drinken maar het gebeurde gewoon.

Misschien als je vriendin je nu verlaat, dat een eyeopener is. Trouw zijn is niet moeilijk, je doet het gewoon niet met een ander.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 12:14
Verwijderd
Ik snap dit ook niet hoor. Als je iets niet wil, dan doe je het gewoon niet. Ik heb nog nooit moeite gehad met niet doen wat ik niet wil. Het is zo simpel. Ik word ook een beetje gek van mensen die stomme excuses blijven maken. Stop met het liegen tegen jezelf én tegen je vriendin. Blijkbaar vind je kleine pleziertjes belangrijker dan je vriendin. Als je namelijk echt niet wil vreemdgaan zou het heel makkelijk zijn om je lul in je broek te houden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 12:41
Verwijderd
Je moet gewoon niet zo'n mongool zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 15:05
Verwijderd
ik snap wat je bedoelt maar denk eens eerst even na voordat je wat doet:

Wat zou jij ervan vinden als je vriendin je zoiets flikt!!!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 15:12
SwaggOn
SwaggOn is offline
Nogmaals, het is geen onwil en ik ga er zeker hulp voor zoeken. Jammer dat er een aantal mensen moeten reageren met totaal geen inlevingsvermogen en/of bijdrage. Bedankt voor de adviezen, ga er wat mee doen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 15:13
Batave
Batave is offline
Geen inlevingsvermogen? Het is gewoon verkeerd zoals jij handelt. Als je dat meisje echt zo leuk vindt dan zijn andere meisjes taboe, zo niet: dan vindt je haar niet leuk genoeg.
Oud 31-10-2009, 15:25
SwaggOn
SwaggOn is offline
Citaat:
Geen inlevingsvermogen? Het is gewoon verkeerd zoals jij handelt. Als je dat meisje echt zo leuk vindt dan zijn andere meisjes taboe, zo niet: dan vindt je haar niet leuk genoeg.
Reactie's als: 'Je moet gewoon niet zo'n mongool zijn' vind ik geen inlevingsvermogen hebben. Maargoed, dat is persoonlijk. Toch bedankt.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 15:27
Verwijderd
Ik ga me inleven....

.... nee het lukt me niet.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 16:07
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ach wat geeft het?
Gewoon geen relatie beginnen en er lekker op rondsletten als je daar vrolijk van wordt
Oud 31-10-2009, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Reactie's als: 'Je moet gewoon niet zo'n mongool zijn' vind ik geen inlevingsvermogen hebben. Maargoed, dat is persoonlijk. Toch bedankt.
Dat is anders precies wat je aan het doen bent; Je gedraagt je als een mongool. Doe ik ook weleens hoor, maar daar zit je probleem.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 18:01
Volk
Volk is offline
Citaat:
Misschien is het vooral inlevingsvermogen vanuit je vriendin gezien. Iets wat jij blijkbaar niet hebt.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 18:46
Verwijderd
het probleem zit hem erin dat je niet trouw wilt blijven. Iedereen kan het, maar je moet het wel echt willen, de vraag is dus ook hoe gek je bent op jouw vriendinnetje (niet genoeg, duhuh).. kortom uitmaken, lekker vrijgezel blijven en nooit settelen voor less dan tot over je oren verliefd.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Dat is anders precies wat je aan het doen bent; Je gedraagt je als een mongool. Doe ik ook weleens hoor, maar daar zit je probleem.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2009, 21:02
DmCraanen
DmCraanen is offline
Ik zou zeggen ga in de hoek van je kamer zitten en kom er weer uit als je niet meer met bullshit excuses aankomt. Trouw blijven kan je niet leren dat doe je wel als je écht van een meisje houd en blijkbaar is dat niet het geval.

Citaat:
dit

Citaat:
Gewoon geen relatie beginnen en er lekker op rondsletten als je daar vrolijk van wordt
dit dus ook

I
Citaat:
k snap dit ook niet hoor. Als je iets niet wil, dan doe je het gewoon niet. Ik heb nog nooit moeite gehad met niet doen wat ik niet wil. Het is zo simpel. Ik word ook een beetje gek van mensen die stomme excuses blijven maken. Stop met het liegen tegen jezelf én tegen je vriendin. Blijkbaar vind je kleine pleziertjes belangrijker dan je vriendin. Als je namelijk echt niet wil vreemdgaan zou het heel makkelijk zijn om je lul in je broek te houden
dit helemaal

enzovoort.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Ik zou zeggen ga in de hoek van je kamer zitten en kom er weer uit als je niet meer met bullshit excuses aankomt. Trouw blijven kan je niet leren dat doe je wel als je écht van een meisje houd en blijkbaar is dat niet het geval.
dit is trouwens niet perse waar
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 21:23
DmCraanen
DmCraanen is offline
trouw blijven zou je niet moeten hoeven leren? beter? ^^
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 21:24
Verwijderd
nee ik bedoel eigenlijk dat vreemdgaan ook kan gebeuren terwijl je met iemand bent waarvan je wel heel veel houdt, maar ik ben het met de grote lijnen wel eens hoor
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 23:24
Verwijderd
Citaat:
nee ik bedoel eigenlijk dat vreemdgaan ook kan gebeuren terwijl je met iemand bent waarvan je wel heel veel houdt, maar ik ben het met de grote lijnen wel eens hoor
Maar hoe dan? Hoe kan het nou zo moeilijk zijn om nee te zeggen? Je gaat mij niet wijsmaken dat je degene van wie je houdt op zo'n moment gewoon vergeet.. Ik snap het echt niet.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 23:32
DmCraanen
DmCraanen is offline
*joins Siorin in her statement*
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 23:33
Verwijderd
tsja I dont know, ik ben steeds op tijd afgehaakt, maar ik vind het een beetje simpel om te denken dat het geen mensen overkomt die wel oprecht van elkaar houden. structureel vreemdgaan zoals onze fijne vriend hierboven vind ik overigens wel een heel andere kwestie
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 00:41
Verwijderd
Citaat:
tsja I dont know, ik ben steeds op tijd afgehaakt, maar ik vind het een beetje simpel om te denken dat het geen mensen overkomt die wel oprecht van elkaar houden. structureel vreemdgaan zoals onze fijne vriend hierboven vind ik overigens wel een heel andere kwestie
Ja, maar dat is dus mijn punt. Het 'overkomt' je niet. Vreemdgaan doe je bewust. Je gaat niet 'per ongeluk' met iemand zoenen, of 'per ongeluk' met iemand naar bed. Tenminste, ik kan daar niet echt bij.. Zoals jij zelf al zegt: Jij haakt op tijd af, dus je bent er wel bewust mee bezig. Iemand die op dat punt besluit om maar verder te gaan, doet dit dus bewust.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dat is dus mijn punt. Het 'overkomt' je niet. Vreemdgaan doe je bewust. Je gaat niet 'per ongeluk' met iemand zoenen, of 'per ongeluk' met iemand naar bed. Tenminste, ik kan daar niet echt bij.. Zoals jij zelf al zegt: Jij haakt op tijd af, dus je bent er wel bewust mee bezig. Iemand die op dat punt besluit om maar verder te gaan, doet dit dus bewust.
Dat ben ik ook met je eens, maar toch gebeurt het wel eens dat mensen die van hun partner houden toch vreemdgaan. Wat ik niet goedkeur, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt. 't Is te kort door de bocht om dan te zeggen dat ze dan niet van hun partner houden...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 11:21
Verwijderd
Citaat:
dat klopt, maar het had me wel kunnen gebeuren. Ik heb het ook niet over per ongeluk of onbewust, ik heb het over bewust vreemdgaan terwijl je wel van je partner houdt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 13:36
Verwijderd
Maar dan is de boodschap voor de partner wel duidelijk, toch? Vind ik dan. Als je bewust vreemdgaat, terwijl je wel van iemand houdt, dan houd je blijkbaar -niet genoeg- van hem/haar en/of vind je kleine pleziertjes belangrijker.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Maar dan is de boodschap voor de partner wel duidelijk, toch? Vind ik dan. Als je bewust vreemdgaat, terwijl je wel van iemand houdt, dan houd je blijkbaar -niet genoeg- van hem/haar en/of vind je kleine pleziertjes belangrijker.
Dat vind ik dus te kort door de bocht.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 15:59
Malossi
Malossi is offline
Meneer gaat structureel vreemd... Elke keer een bevestiging voor je mannelijkheid? Voor je zelfbeeld? Meneer kan niet monogaam zijn. Zielig zeg.
Je houd gewoon niet genoeg van je vriendin. Als echt van haar houdt ga je niet vreemd.
Oud 01-11-2009, 16:00
tuttebel
tuttebel is offline
Wat dacht je van een man die vreemdgaat omdat hij en zn vrouw al 15 jaar geen seks meer hebben gehad? En hij houdt nog heel veel van haar, en praktisch gezien (de kinderne, het huis, de vrienden), zou het onzin zijn om uit elkaar te gaan.
Er zijn zoveel verschillende 'manieren' om vreemd te gaan. Ik vind inderdaad dat je ook niet zo kort door de bocht kunt zijn.
Oud 01-11-2009, 18:46
Myuki
Myuki is offline
Als je van jezelf weet dat je niet trouw kunt zijn heb je verschillende opties:
1. geen relatie aangaan
2. een open relatie aangaan (dus met iemand die 't okee vindt dat je niet monogaam is en dat zelf ook niet is)
tip: doe 't wel veilig en laat je af en toe testen op soa's
Neem je verantwoordelijkheid, doe niet alsof je er echt niks aan kunt doen. Blijkbaar wil je niet graag genoeg trouw zijn, dus dan moet je daar misschien maar open over zijn.
Oud 01-11-2009, 20:31
Verwijderd
Citaat:
er zijn meer redenen om vreemd te gaan dan alleen pure geiligheid. het geeft waarschijnlijk bijna altijd een probleem aan binnen de relatie, maar het geeft zeker niet altijd aan dat er niet oprecht van elkaar gehouden wordt. Dat vind ik echt een bekrompen visie.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 20:53
I C U
I C U is offline
@ TS: weet je, ik vind dat je een apart probleem hebt. Voor mij is het absoluut niet herkenbaar, eerlijk gezegd peins ik er niet over om überhaupt een ander te zoenen. Stiekem er over nadenken? Heul soms, want er is meer mannelijk schoon op deze aardkloot. Maar echt doen? Damn, daar is een hoop alcohol voor nodig.

Waarom zoen je in godsnaam met een ander als je je voor hebt genomen dat niet te doen? Ik niet snap niet. Het lijkt mij dat je jezelf moet kunnen beheersen, bepaalde situaties kun je vermijden. Niet met onbekende meisjes dansen, niet met voor jou aantrekkelijke meiden dansen, bemoei je alleen met je vrienden... Dat lijkt me een goed begin. En eerlijk zijn tegen je huidige vriendin, ook nooit verkeerd.
Oud 02-11-2009, 00:25
Verwijderd
Nouja, goed. Blijkbaar vinden mensen mij bekrompen, maar misschien kan ik het niet goed verwoorden. De TS zegt dat hij het niet wil, maar het toch doet. En ik blijf erbij dat als je iets ECHT niet wilt, dat je het dan gewoon niet doet.

Of er eventueel redenen kunnen zijn voor vreemdgaan of niet, dat staat er helemaal buiten. Een man die vreemdgaat omdat hij 15 jaar geen seks met zijn vrouw heeft gehad, zou er met zijn vrouw over kunnen praten, ipv vreemd te gaan. Dus on some level wil hij dan vreemdgaan; hij doet het bewust namelijk.

Dus nogmaals, als de TS (of wie dan ook) niet vreemd WIL gaan, dan zou hij het niet doen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 01:06
Changshan
Changshan is offline
^ Wat TS zal moeten inzien, is dat hij stiekem wél wil vreemdgaan. Hij wil alleen ook weer niet zijn vriendin kwetsen, dus dat botst met elkaar. Kan om allerlei redenen zijn dat hij eigenlijk wel met anderen wil blijven zoenen en dat ook doet, de meest voorkomende is een gebrek aan gevoel voor eigenwaarde.

Siorin, aan de ene kant wil het dus wel (volgens mij), aan de andere kant niet. De kleine pleziertjes tellen inderdaad iets te veel.
Oud 02-11-2009, 06:59
Verwijderd
Citaat:
Nouja, goed. Blijkbaar vinden mensen mij bekrompen, maar misschien kan ik het niet goed verwoorden. De TS zegt dat hij het niet wil, maar het toch doet. En ik blijf erbij dat als je iets ECHT niet wilt, dat je het dan gewoon niet doet.

Of er eventueel redenen kunnen zijn voor vreemdgaan of niet, dat staat er helemaal buiten. Een man die vreemdgaat omdat hij 15 jaar geen seks met zijn vrouw heeft gehad, zou er met zijn vrouw over kunnen praten, ipv vreemd te gaan. Dus on some level wil hij dan vreemdgaan; hij doet het bewust namelijk.

Dus nogmaals, als de TS (of wie dan ook) niet vreemd WIL gaan, dan zou hij het niet doen.
Ah ik struikelde alleen over de opmerking "als je genoeg van elkaar houdt, ga je niet vreemd", ik ben het verder met je eens
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 07:04
LongTallErnie
LongTallErnie is offline
ik kon mezelf niet beheersen en ben toch vreemd gegaan

en op heterdaad betrapt

was meteen over en uit en ik kreeg een schop (auw) van haar
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 10:49
Verwijderd
Dus je wil graag de zekerheid van een leuk vriendinnetje én je wil ook onbekende meisjes zoenen tijdens het uitgaan én je wil graag zelf een lieve betrouwbare jongen zijn. Nou dan heb je pech gehad, want dat gaat niet alledrie tegelijk. Dus je zult toch zelf moeten kiezen: het uitmaken óf stoppen met wildzoenen óf een hekel aan jezelf hebben. En als je stoppen met wildzoenen te moeilijk vindt, wordt het dus een van de andere opties.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 11:11
Kitten
Kitten is offline
Doe bite-ex op je lippen als je naar een feestje gaat. Dat smaakt verschrikkelijk (het is een middel tegen nagelbijten) en zorgt er voor dat niemand leuk met je kan zoenen.
Oud 02-11-2009, 14:35
Batave
Batave is offline
Citaat:
Doe bite-ex op je lippen als je naar een feestje gaat. Dat smaakt verschrikkelijk (het is een middel tegen nagelbijten) en zorgt er voor dat niemand leuk met je kan zoenen.
Oud 02-11-2009, 16:13
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Je raakt er trouwens zelf wel aan gewend.
Reageren

Regels voor berichten