Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2009, 13:16
freakinaround
freakinaround is offline
Hallo,

Ik ga half december voor 4 dagen naar Londen toe. Vlieg aan op Stansted en vlieg met Ryanair. Ik had begrepen dat je bij ryanair aan boord tegen gereduceerd tarief treinkaartjes kan kopen voor de stansted express.
Heeft iemand tips wat de makkelijkste, maar vooral de voordeligste manier is voor (onbeperkt) reizen voor die 4 dagen in Londen? Dan bedoel ik met name de metro. Ik heb al heel veel gegoogeld, maar of het is onwijs duur en ze hebben allemaal verschillende types etc.
Is iemand er vaker geweest en wat is het beste?

Alvast bedankt!

Gr, Annelijn
Oud 12-11-2009, 10:24
j00st
j00st is offline
Je moet je afvragen of je werkelijk wel onbeperkt reizen met de metro nodig hebt. Ik ben nu een aantal keer in Londen geweest, maar tot nu toe is het aanschaffen van een aantal kaartjes echt stukken goedkoper dan de optie om onbeperkt te reizen.

Onbeperkt reizen is leuk als je heel Londen wil doorzoefen, en niets wilt zien, maar als je een paar dingen per dag wilt zien, ben je eigenlijk helemaal niet zo veel aan het reizen. En daarnaast zijn er best veel leuke attracties op loopafstand van elkaar. (Of je neemt voor 1 halte de metro, al moet je je afvragen of dat echt effectief is.)
En een stukje lopen is ook echt leuk om een beetje 'feel' van Londen te krijgen.
Oud 12-11-2009, 14:47
freakinaround
freakinaround is offline
en de Londen Travel card dan? 3 dagen voor € 21,50..
Oud 12-11-2009, 18:29
Verwijderd
Dagkaartje (zone 1 en 2) dat vanaf half 10 's morgens geldig is, is geloof ik een euro of 7. Dit was voor ons goedkoper dan losse kaartjes. Alleen van en naar Heatrow (zone 6 ofzo) hadden we een enkele reis.
Oud 12-11-2009, 18:59
Balance
Balance is offline
Ik ben ooit met school geweest, dus het werd toen ook door hen geregeld. Wij kregen toen 3 dagkaarten. Of dat inderdaad 3 losse zijn geweest of zo'n Londen travel card weet ik niet meer. Er zal vast groepskorting zijn geweest
Maar het was metro-only en dat was meer dan genoeg. Het was ook echt ideaal, heerlijk dat OV stelsel daar. We hebben erg veel kunnen zien in de dagen dat we er waren juist doordat we steeds de metro konden pakken.
Oud 12-11-2009, 20:22
Breg
Breg is offline
Je kan ook een Oyster card kopen (is vergelijkbaar met de OVchipkaart in Nederland), kost 2 pond voor de kaart zelf, en dan kan je kiezen uit een kaart waar automatisch 10 pond opstaat (in totaal betaal je dus 12 pond) of eentje waar 15 pond opstaat (kost je in totaal 17 pond), voordeel is dat
1. dagkaartjes 50 cent goedkoper zijn dan papieren dagkaartjes, dus met 4 dagen zou je die 2 pond voor je kaar eruit halen
2. elke keer als je incheckt wordt er in principe het bedrag voor een enkele reis afgeschreven, maar als jij op een dag veel reist, hoef je nooit meer te betalen dan het bedrag voor een dagkaartje. Bv. een enkele reis kost 1.50, en een dagkaart 5.50. Als jij 2 enkele reizen maakt betaal je dus 3 pond, maak jij 10 enkele reizen op 1 dag hoef je alsnog slechts 5.50 te betalen. Als je na je verblijf nog geld op je kaart hebt staan wordt dat op het metrostation terugbetaald (als het onder de 5 pond is, anders moet je formulieren e.d. in vullen) en je kaart gecancelled. Of je kan je kaart natuurlijk bewaren voor je volgende trip naar Londen.
Oud 15-11-2009, 13:02
Verwijderd
Hier is een londen-topic met ook info over reizen:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1772413
Oud 23-11-2009, 15:02
palindrome
palindrome is offline
Die 3 day travelcard is overigens niet geldig voor de reis vanaf Stansted naar het centrum.
Oud 24-11-2009, 14:30
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Het is trouwens goedkoper om met de bus vanaf stansted naar londen te gaan dan met de trein (het duurt echter wel 2 keer zo lang).
Advertentie

Regels voor berichten