Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2009, 20:21
Juana__
Juana__ is offline
Sinaasappelhuid.
Wie heeft het ook, wat vind je ervan, wat doe je eraan?

Zelf ben ik een erg slanke persoon (1m69 met 56 kg), maar mijn bovenbenen zitten vol met celullitis.
Persoonlijk vind ik het erg lelijk (van mijzelf dan) en ik zou er best graag iets aan doen. Maar wat?

Helpt het om strakkere bovenbenen te krijgen? Oefeningen dus die de bovenbenen verstevigen?
Of zijn er bepaalde voedingsmiddelen die je moet vermijden (want als ik me niet vergis komt celullitis door cellen die halfvol vet zitten ofzo?)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen over cellulitis...

Komt dit trouwens enkel voor bij vrouwen?
En wat vinden jongens hiervan? (ik heb er nog geen één commentaar op horen geven maar je zegt niet altijd wat je denkt...)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 11:06
Lasagna
Lasagna is offline
de meeste jongens weten niet eens wat cellulitis is, joh (:

het komt vooral voor bij vrouwen, omdat het waarschijnlijk iets te maken heeft met onze hormoonschommelingen en natuurlijk de structuur van onze benen, dijen en billen.

ik ben geen expert, maar ik denk dat meer sporten je inderdaad kan helpen, en je benen regelmatig inmasseren met een bodylotion. er zijn ook speciale anti-cellulitis crèmes maar ik heb geen idee of die helpen. de oplossing voor cellulitis is trouwens nooit bewezen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 11:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
ik ben geen expert, maar ik denk dat meer sporten je inderdaad kan helpen, en je benen regelmatig inmasseren met een bodylotion. er zijn ook speciale anti-cellulitis crèmes maar ik heb geen idee of die helpen. de oplossing voor cellulitis is trouwens nooit bewezen.
Een collega van mij gebruikte dat en liet weten dat het bij haar werkte, maar dat de cellulitis terug kwam zodra ze stopte met die crème. Dus geen langdurig effect.
Later heb ik ergens gelezen dat het masseren van het lichaamsdeel effectief is tegen cellulitis. Dat zou dan ook verklaren waarom die crèmes stoppen met werken zodra je het niet meer gebruikt. En als dat zo is zou je dus net zo goed elke avond een goedkope bodylotion kunnen gebruiken i.p.v. zo'n duur middel. Je zou het natuurlijk een tijdje kunnen proberen..
Oud 15-11-2009, 19:17
DmCraanen
DmCraanen is offline
*zoekt op wikipedia*

OOH. dat is het...goh dacht altijd dat het die leuke tijgerstreepjes waren...

Vind het er niet echt storend uitzien xD geen idee wat je ertegen kan doen ook..

die tijgerstreepjes trouwens ook niet. ik vind je op een gekke manier wel schattig (tenzij degene die ze heeft zo'n smerige vette prop is)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 21:12
voussavez?
voussavez? is offline
Ach, ik vind het niet zo heel erg. Ik wist eigenlijk niet dat dunne mensen dat ook hadden. Ik heb trouwens ook van die tijgerstreepjes op m'n bovenbeen, weet iemand wat dat is?
Oud 15-11-2009, 21:23
foefighter
foefighter is offline
ja dat is striae
Oud 15-11-2009, 22:06
Balance
Balance is offline
Hahaha 'tijgerstreepjes'

Duizenden meiden die zichzelf een complex aan praten en hier hebben ze het liefkozend over leuke tijgerstreepjes
Oud 16-11-2009, 08:09
Verwijderd
Sinaasappelhuid heet cellulite; cellulitis is een onderhuidse ontsteking en ik neem aan dat je dat niet bedoelt. Het komt doordat niet elke vetcel even vol zit. En dat komt voornamelijk door een matige doorbloeding op de plekken waar relatief veel vet zit en die vaak in de beknelling komen, dus je billen en dijbenen (want daar zit je op, dat is wel beknelling genoeg ). Je kunt de doorbloeding verbeteren door te masseren en door sporten te doen waarbij je je bovenbeen/bilspieren gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 11:42
Juana__
Juana__ is offline
@Sarah,
jij lijkt altijd wel wat meer medische kennis te hebben.
Nu heb ik vaak ook grote blauwe plekken op mijn billen waarvan ik niet kan herinneren hoe ik ze krijg, (overlaats zat ik in een plaats met veel airco, en het begon opeens te jeuken... terug thuis bleek het een blauwe plek te zijn van zo een 5 cm lang). Zou dit ook door de slechte doorbloeding kunnen komen?

Oh, een ook bedankt aan de anderen voor de reactie's
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 14:36
barkrukkie
barkrukkie is offline
Blauwe plekken zijn juist door een (onderhuidse) bloeding, dus komt niet van een slechte doorbloeding

Als je echt heel gemakkelijk blauwe plekken krijgt (nauwelijks stoten, van dingen vastpakken, etc), en je bijv. ook snel last hebt van bloedneuzen, of 'veel' menstrueert kan je ook bij je huisarts keer langsgaan om te kijken of je niet een probleem met de stolling van je bloed hebt (hoewel een keer een blauwe plek krijgen natuurlijk heel normaal is )
Oud 16-11-2009, 16:47
Juana__
Juana__ is offline
Citaat:
Blauwe plekken zijn juist door een (onderhuidse) bloeding, dus komt niet van een slechte doorbloeding

Als je echt heel gemakkelijk blauwe plekken krijgt (nauwelijks stoten, van dingen vastpakken, etc), en je bijv. ook snel last hebt van bloedneuzen, of 'veel' menstrueert kan je ook bij je huisarts keer langsgaan om te kijken of je niet een probleem met de stolling van je bloed hebt (hoewel een keer een blauwe plek krijgen natuurlijk heel normaal is )
Dat zal het zeker niet zijn, ik heb nog nooit een bloedneus gehad en menstrueer erg licht. Het is trouwens enkel op mijn bovenbenen dat ik zo rap blauwe plekken heb: groot en altijd donker gekleurd (nu heb ik er weer twee, en kan me niet herinneren van wat)
Extremen van warmte en koude hebben er iets mee te maken denk ik. Ik heb het eens gehad met airco en een andere keer dat ik erg dicht bij een elektrisch vuurtje zat. Dan begint het opeens te jeuken en dan later als zie ik dat er een blauwe plek is. Mij lijkt het maar raar haha maar ze doen niet echt pijn en gaan weer weg, dus zorgen maak ik me eigenlijk niet
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 13:16
Kaa
Kaa is offline
Ik had vroeger nooit sinaasappelhuid. Was tot 7 maanden terug 1.74 en 55 kg. Maar sinds ik zwanger ben, heb ik al 13 a 14 kg aangezet..way to go me . Nou ben ik niet bang dat dat er niet afgaat. Maar ik vraag me af of de sinaasappelhuid die ik daarmee cadeau heb gekregen ook weggaan of mag ik ze blijvend verwelkomen?
Tis wel zo dat ik nu wegens bekkenpijn enzo veel minder beweeg dan ik normaal deed. Hopelijk is dat dan de sleutel
Oud 18-11-2009, 12:06
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik had vroeger nooit sinaasappelhuid. Was tot 7 maanden terug 1.74 en 55 kg. Maar sinds ik zwanger ben, heb ik al 13 a 14 kg aangezet..way to go me . Nou ben ik niet bang dat dat er niet afgaat. Maar ik vraag me af of de sinaasappelhuid die ik daarmee cadeau heb gekregen ook weggaan of mag ik ze blijvend verwelkomen?
Tis wel zo dat ik nu wegens bekkenpijn enzo veel minder beweeg dan ik normaal deed. Hopelijk is dat dan de sleutel
Het is niet zo gek dat je bij een zwangerschap zoveel kilo's aankomt, dat is volstrekt normaal. En als het goed is (en je leeft na je zwangerschap qua beweging en eten weer als daarvoor) gaan al die kilo's er ook gewoon weer af. Dikke kans dat dan de sinaasappelhuid ook weer normaal wordt.
Oud 18-11-2009, 17:09
voussavez?
voussavez? is offline
Citaat:
Hahaha 'tijgerstreepjes'

Duizenden meiden die zichzelf een complex aan praten en hier hebben ze het liefkozend over leuke tijgerstreepjes
Haha . Het boeit me ook niet zo veel, ik heb het ook niet heel erg. Ben ook helemaal niet dik (eerder te dun), dus ik snap niet waarom ik het heb, maar goed.
Oud 20-11-2009, 20:11
LW
LW is offline
Och die dingen, ja die heb ik ook.
Ik maak me er niet zo druk om, ik ben toch zoals ik ben.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Haha . Het boeit me ook niet zo veel, ik heb het ook niet heel erg. Ben ook helemaal niet dik (eerder te dun), dus ik snap niet waarom ik het heb, maar goed.
Je kunt ook te snel in de lengte groeien, voor je huid
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 16:47
voussavez?
voussavez? is offline
Dat zou kunnen, ik groeide best snel. Ik ben nu iets van 1.95. Gaat dat nog weg eigenlijk?
Oud 23-11-2009, 01:01
Verwijderd
Ze vervagen wel, en veranderen van rode streepjes naar witte, wat minder opvalt als je een lichte huid hebt (lucky me) maar volledig weg gaan ze niet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 10:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Hahaha 'tijgerstreepjes'

Ja wat een desillusie he
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 10:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik kreeg ze toen ik intensief aan karate deed terwijl ik in de groei was. Dus mijn beenspieren werden in een heel korte tijd veel dikker. Ik was dus ook echt niet dik, maar ik heb nu ook tijgerbenen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten