Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2009, 21:36
Verwijderd
Hoi!

Mijn naam is Maeglin, ik studeer Communicatie en MediaDesign in Utrecht. Voor school moet ik nu een campagne bedenken om jongeren tussen de 12 en 16 jaar vaker, en op een positievere manier, de dierentuin te laten bezoeken. Voor deze campagne zou ik zelf vanalles kunnen verzinnen, nachtelijke speurtochten door de dierentuin, interactief foto's maken van de dieren waar je prijzen mee kan winnen etc.. maar ik wil ook graag de mening van de doelgroep en daarom zou ik jullie willen vragen om antwoord te geven op een paar van mijn vraagjes.
Alvast bedankt!

Groetjes,
Maeglin

P.S. De dierentuin waar ik een campagne voor ontwerp is Burgers Zoo, maar je kunt uitgaan van dierentuinen in het algemeen.

De Enquete:

1.Hoe oud ben je?
2.Vind je het leuk om naar de dierentuin te gaan? En waarom wel of niet?
3.Met wie ga je, of met wie zou je graag gaan?
4.Wat zou graag doen/zien in de dierentuin?
5.Wat zou je het liefste willen doen of veranderen, als het geld niet uit zou maken?

Laatst gewijzigd op 19-11-2009 om 21:47.
Advertentie
Oud 20-11-2009, 10:17
Verwijderd
Ik ben niet tussen de twaalf en de zestien, maar toen ik die leeftijd had wilde ik nooit naar de dierentuin, omdat de meeste dierentuinen vrij ondiervriendelijk zijn. Dus dat is wat er van mij veranderd mocht worden. (En nu mag dat nog steeds.)
Oud 20-11-2009, 13:45
Martiño
Martiño is offline
1.Hoe oud ben je?
22
Ja, ik vind het wel leuk om af en toe naar de dierentuin te gaan. Je kunt er veel over dieren en de natuur leren en een dierentuin is ook een plek waar bedreigde diersoorten kunnen worden opgevangen en verzorgd kunnen worden.
Vrienden, partner, familie.
Ik wil in de dierentuin graag een diverse dierenpopulatie zien, met ruime en natuurgetrouwe verblijven, waarbij de bezoekers een realistisch beeld en respect krijgen voor dieren en de natuur.
5.Wat zou je het liefste willen doen of veranderen, als het geld niet uit zou maken?
Ja, als geld geen rol speelt kun je natuurlijk heel veel. Ik zou verblijven zeer groot maken zodat er veel ruimte is voor de dieren, en het belang van de dieren boven alle andere (financiële) belangen zetten. Ik zou zorgen voor goede voorlichting, en de dierentuin niet alleen als toeristische attractie, maar ook als wetenschappelijk instituut op de kaart willen zetten.
Oud 21-11-2009, 12:40
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
ondiervriendelijk
(sorry, kon het niet laten)

OT: Ik ben niet tussen de 12 en de 16, maar op die leeftijd vond ik de dierentuin niet echt hip. Dat is niet echt iets wat ik met vriendinnen deed; ik ging eerder naar de bioscoop, winkelen of naar een pretpark dan naar de dierentuin. Nu vind ik het wel weer leuk om eens naar de dierentuin te gaan met mijn vriend.
Ik vind het leuk om dieren te zien in een natuurlijke leefomgeving, dus met ruime verblijven waar ze niet het idee hebben dat ze in een hok zitten.
Oud 24-11-2009, 10:03
Missy
Missy is offline
Ik val ook niet helemaal binnen de doelgroep.

1.Hoe oud ben je?
19
Eens in de zoveel tijd vind ik het wel leuk. Het is mooi om te zien hoe die dieren leven (al is het niet in hun natuurlijke omgeving).
Verschillend. Een aantal jaar geleden voor het laatst met familie. Nu heel soms met vriendin of vriend.
Variatie in dieren.
Grotere verblijven, meer ruimte.

Regels voor berichten