Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Vraag vereenvboudigd:
Hij wil 8% bereiken. Hoeveel % bereikt hij als hij haalt wat hij wil? Diegene die die vraag zo heeft opgesteld mogen ze ook ontslaan uit zijn functie, lol. Verbruik heeft geen zak te maken met afzet, verbruik is de input in een bedrijf, niet de output. Eerst noemen ze het penetratie, later weer martkaandeel? De gebruikers van dit nieuwe artikel komen voor de helft uit de bestaande gebruikers van het product, die eenzelfde gemiddelde hoeveelheid blijven gebruiken en voor de helft uit niet-gebruikers van de bestaande producten uit de productgroep. Holy shit, ik dacht dat ze het formuleren van dergelijke zinnen in de 1e weken van de brugklas er wel uit zouden stampen. ps; denk niet dat dit marketing is, maar algemene economie. |
![]() |
||
Citaat:
Groet, P.S. dit is marketing, ik zie het niet terug bij algemene economie!
||
![]() |
Citaat:
Bedankt voor je reactie. Antwoord is dus 8%? Maar hoe kom je daaraan? Want alleen een antwoord leer ik niet zo veel van, ![]() ps. Het is commerciele economie. ![]() |
![]() |
|
Ik heb ook gekeken naar dit topic en deze opgave, maar begrijp 'm zelf ook niet helemaal
![]() ![]() Fabrikant A wenst een penetratie in de huishoudingen van 8% te bereiken bij een gemiddeld verbruik van 14 eenheden. Het feitelijke/werkelijke gemiddeld verbruik in eenheden is 12 stuks, dus eigenlijk wenst hij een penetratie in de huishoudingen van (14/12 * 8 =) 9,3% te bereiken. Dit is alleen de beredenering achter antwoord A, maar of dit ook de juiste beredenering en dus 't juiste antwoord is... ![]()
||
![]() |
Citaat:
Nu de vraag hoe ze daar op komen. Help!!! Wie helpt mij aub. Alvast bedankt voor het meedenken. Gr. Jolanda |
![]() |
||
Citaat:
Nu is de vraag hoe groot zijn marktaandeel is als hij deze 8% penetratie bereikt. Penetratie is niet hetzelfde als marktaandeel.
|
Dit haal ik uit de tekst:
Gemiddeld verbruik 12 stuks Penetratie huishoudens productgroep 70% Totale penetratie in de huishoudens 74% (helft van 8% onder bestaande 70% + helft nieuw) 66% bestaande gebruikers, 12 stuks bestaande producten 4% bestaande gebruikers, 12 stuks nieuw product fabrikant A 4% nieuwe gebruikers, 16 stuks nieuw product fabrikant A (16 stuks, om gemiddeld 14 te bereiken) Verder kom ik er zo 123 ook niet uit, heb je je antwoord met berekening al?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Hulp met 3 economievragen. tjonathan1 | 11 | 14-05-2014 20:02 | |
2 Economievragen Rosalinde22 | 3 | 16-02-2011 10:41 | |