Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2009, 18:48
Rivka
Rivka is offline
Hallo mensen,

Misschien moet ik de titel even verduidelijken.
Ik was vroeger een beetje zwaar, niet extreem, maar ik had wel een buikje. Dat was ik op een gegeven moment zat en toen ging ik afvallen tot dat wegging, dus: geen snoep en supergezond eten en niet te veel.
Nou, toen viel ik dus wel af ja, en ook in korte tijd. 6 kg ofzo.
Maar nu weeg ik helemaal niet meer teveel, bijna aan de weinige kant, maar ik blijf mezelf te zwaar of te dik vinden. Het zit gewoon heel erg in mijn hoofd, en ik blijf het mezelf ook steeds wijsmaken, ook al beginnen mensen nu ook commentaar te geven op mijn eetgewoonten (ik eet 2 boterhammen per dag en dan als tussendoortje niks of een cracker met kaas of een appel, maar verder echt weinig) en ze blijven ook zeggen dat ik moet ophouden met zeuren, maar dat kwetst me wel.
Oud 21-11-2009, 19:27
On efil
On efil is offline
Volgensmij is er iets heel vreemds bij jou......

Je bent net als elk meisje

Zover ik weet vind elk meisje zichzelf te dik, en hoevaak je hun dat ook blijft zeggen dat het niet zo is, dan gaan ze je toch niet geloven.

En dit is dan ook vooral meestal bij de jeugd, en ja, wat is nu eigenlijk dun of dik, waar haal je het voorbeeld vandaan? Super slanke modellen?? Die bijna wegwaaien door een zuchtje wind, En als je je er echt heel veel zorgen over maakt, dan kan je het gemiddelde gewicht van iemand van jou leeftijd en lengte opzoeken op internet.

Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 19:30
Rivka
Rivka is offline
Ik weet wel dat zoveel meisjes zichzelf te dik vinden en willen afvallen. Vertel mij wat.
Het is alleen dat ik er echt heel erg mee bezig ben en het niet uit mijn gedachten verdwijnt. En dat ik ook echt ga afvallen en niet stop.
En ik heb niet echt voorbeelden. Maat 34 hoef ik niet te zijn, maar dat 'dikke' gevoel blijf ik gewoon houden.
Oud 21-11-2009, 21:16
Verwijderd
Je kan jezelf ook afvragen of dat nou zo erg is, om een "dik gevoel" te hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 20:47
Miekje*
Miekje* is offline
En misschien ben je wat breder gebouwd? Ik kan nou niet zeggen dat als ik een foto van je zie van 'goh, die is der goed 'an!' Ik vind je eerder magerachtig.

En verder; elk meisje is weleens onzeker over hun gewicht, ongeacht of ze zichzelf te dik of te mager vinden.
Oud 22-11-2009, 20:57
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Je kan jezelf ook afvragen of dat nou zo erg is, om een "dik gevoel" te hebben.
Inderdaad je moet dingen tegenover stellen! zoals hier wil je je te dik voelen of uitkomen in een anorexia kliniek. het klinkt misschien heel erg direct maar aan te zien wat je eet is het echt veel te weinig! probeer gewoon een extra boterham te eten en 1 of 2 stukken meer fruit dat scheelt al aardig wat

succes
Oud 22-11-2009, 22:33
Verwijderd
meestal is het ook dat je niet genoeg sport en dat alles een beetje uizakt en dat maakt een nogal dikke indruk terwijl je geen grammetje vet erop zit dus ga gewoon sporten dat is altijd de beste oplossing voor normale mensjes
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 19:06
LoorAn
LoorAn is offline
Kweek wat zelfvertrouwen! Als je echt lekker in je vel zou zitten zou je dit probleem echt niet hebben.

Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 21:33
Verwijderd
dan moet je wel even zeggen hoe ze dat dan kan doen
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 20:46
Nine S.
Nine S. is offline
Ookal eet ik een boterham, yoghurt met crispies en avondeten per dag... IK BLIJF DIK!
Niet dat het vet ervan af hangt, maar dat platte buikje is helemaal weg,
Ik word er echt depresief van
Niet dat ik ga kotsen boven de wc, want dat durf ik niet xD
Maar gewoon, hoe ik ok mijn best doe.
Ik voel me net een varkentje
Oud 27-11-2009, 20:48
MiBe
MiBe is offline
Knor knor
Oud 27-11-2009, 20:50
Nine S.
Nine S. is offline
Citaat:
Knor knor
ja dat =D
Oud 29-11-2009, 17:00
Goldinates
Goldinates is offline
Volgens mij moet je gewoon terug leren genieten van je eten... Je weet van jezelf dat je niet te dik bent maar je gelooft er nog niet in ... Misschien moet je af en toe een goed stuk chocola eten en denken bij jezelf omg dat smaakt En die complexen zijn echt niet nodig Je zei zelf dat je een goeie eetgewoonte had aangeleerd door te stoppen met tussendoortjes ! Wees fier op je doorzettingsvermogen wnt veel meisjes die willen dieten lukt het niet omdat ze "zo graag eten" !
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 22:18
Verwijderd
denk maar zo: hoe minder je eet hoe minder borst je krijgt want die hebben ook eten nodig om te groeien, krijgen ze te weinig worden ze nogal klein
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 22:27
MiBe
MiBe is offline
Dan mag jij me uitleggen hoe sommige relatief dunne meisjes die weinig eten toch aan zulke dikke tieten komen?
Ik ken er wel een aantal hoor.
Oud 29-11-2009, 22:30
Sherlock
Sherlock is offline

Oud 29-11-2009, 22:48
MiBe
MiBe is offline
Strak voorbeeld Jasper
Oud 30-11-2009, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Knor knor

Waarom doet het zoveel met je? Het hele "dik zijn of worden".
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 20:54
Verwijderd
ik bedoel dat de kans kleiner is
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 08:03
Lorelei
Lorelei is offline
Ik weet niet wat jullie (Rivka en Nine S) met "een buikje" bedoelen, maar het is vrij normaal dat in de puberteit je buik een beetje meer vorm krijgt ipv zo'n fijne platte 11-jarigen buik hoor. Ik heb het bij iedereen om me heen zien gebeuren ongeveer op hetzelfde moment dat ze ongesteld werden, borsten kregen, etc. Als je kijkt op de foto die Jasper postte, zie je dat haar buik ook niet letterlijk plat is. Toch is ze wel slank, en dat zijn jullie vast ook.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 12:27
littlesunshine
littlesunshine is offline
welk tienermeisje vind zichzelf nou niet te dik? ik zou me pas druk maken als je weinig at en zou gaan overgeven en je echt gewoon mager was. ik eet ook super weinig en mensen zeggen ook dat ik te dun ben, maar vind mezelf ook te dik. dat heeft elk tienermeisje.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 22:45
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
(8) I like giants, especially girl giants, because all girls feel too big sometimes, regardless of their size.

Nu ben je nog maar 13 (stom om te horen, ik weet het) maar misschien dat je er nog overheen groeit. Dat gebeurt vaak, denk ik, dat mensen in hun puberteit erg onzeker zijn (ook als ze voor de puberteit diezelfde problemen hadden) en dan daarna er overheen zijn gegroeid.
Het belangrijkste lijkt me om te proberen geen vervorm zelfbeeld te krijgen. Probeer rustig naar jezelf te kijken en vooral te letten op dingen die goed aan je zijn. Niemand is natuurlijk perfect. Het stomme is natuurlijk dat je dit soort dingen zelf ook wel weet en had kunnen bedenken, volgens mij ben je best slim namelijk, maar het echt beseffen is weer een andere kwestie.
Oud 11-12-2009, 16:13
Verwijderd
Eeh... Iew... Wat eng. En die borsten
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 16:51
Sherlock
Sherlock is offline
ik zou der doen
Oud 23-12-2009, 12:47
LoorAn
LoorAn is offline
Citaat:
Dan mag jij me uitleggen hoe sommige relatief dunne meisjes die weinig eten toch aan zulke dikke tieten komen?
Ik ken er wel een aantal hoor.
Dat is voor het grootste deel erfelijk bepaalt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2009, 12:57
LoorAn
LoorAn is offline
Citaat:
dan moet je wel even zeggen hoe ze dat dan kan doen
(zelfvertrouwen)

Tja, je kunt zoals de meesten om je heen kijken en gaan vergelijken met dikkere of dunnere mensen, maar dat helpt geen flikker.
Je kunt zelfverzekerder worden door te weten en je je eraan te herinneren dat je wél de controle hebt over wat je doet. Je kunt ervoor kiezen om zelfvertrouwen te hebben. Door te weten dat niets van buiten je kan raken van binnen. Als je sterk van binnen bent, zou een pukkeltje of een buikje je niet uitmaken, totdat het een grens bereikt waardoor je ervoor moet kiezen dat je dit niet langer wilt en het gaat veranderen. En denk eraan, wat is belangrijker: je uiterlijk of je gezondheid?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2009, 17:12
hometownheroine
hometownheroine is offline
Citaat:
meestal is het ook dat je niet genoeg sport en dat alles een beetje uizakt en dat maakt een nogal dikke indruk terwijl je geen grammetje vet erop zit dus ga gewoon sporten dat is altijd de beste oplossing voor normale mensjes
nou, dit vind ik toch wel een beetje beledigend want ik ben echt heel dun zonder dat ik er iets aan kan doen en dat is ook niet altijd fijn.
misschien een meisjesding,
misschien niet.

maar je kunt je dik voelen en mensen zeggen dat je moet stoppen met zeuren,
en tuurlijk, daar kun je je beledigd door voelen,

maar zie het als een compliment dat al die mensen het dus niet met jou eens zijn en dat je dus zeker niet te dik bent!
Oud 26-12-2009, 17:13
hometownheroine
hometownheroine is offline
he gadver ><
Reageren

Regels voor berichten