Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Leuk om deze meningen te lezen. Wij hadden het idee om een soort van zomerkamp te maken. Net zoals Vinea. Het idee is om in dierentuin een kamp te organiseren. In deze week ga je dan met verzorgers meelopen, een eigen zoo documentaire maken. Spellen spelen en natuurlijk slapen in de dierentuin. Stel je bent een tiener van 12-16 jaar, zou je dit leuk vinden? Zou je hier naar toe gaan? Wat zou je nog meer leuk vinden om in zo'n week te doen?
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Sinds wanneer vinden tieners dierentuinen niet leuk? Ik vond het iig altijd wel vet. Misschien wel vaak hetzelfde, maar apen en andere koele beesten waren wel populair.
Maar ik kan me idd niet herinneren dat ik uit mezelf naar dierentuinen ben gegaan tussen 12-16, hooguit meegevraagd. Niet omdat het niet leuk is, maar misschien omdat ik toen andere prioriteiten had (achter de pc hangen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Toen ik 12-16 was ging ik niet naar de dierentuin omdat ik de prijs van een entreekaartje plus treinretourtje (rond de 70 gulden samen) gewoon ontzettend veel geld vond. Dan kun je het nog zo leuk maken, maar een veertienjarige gaat niet 2 maanden sparen om 1 dagje weg te kunnen.
Overigens, over de 'dieren in kooien' discussie: Ik was de eilanden van Beekse Bergen en de kassen van Burgers Zoo en de gemengde velden van Ouwehands Dierenpark gewend, dus ik snapte dat punt nooit zo. Maar nu was ik een paar jaar geleden in de dierentuin in Antwerpen en dat was echt idioot, de dieren stonden op betegelde plaatsjes van drie bij drie, ze hadden van de grote soorten maar 1 dier en van de kleine soorten 2, en elk dier stond maar een beetje voor zich uit te kijken, dat vond ik echt vreselijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben heel vaak in dierentuinen geweest, maar dat was vooral omdat ik gratis mocht met t ziekenhuis ( eens per jaar). En dan was het 's avonds en mocht je ook achter de schermen kijken en dieren voeren en zo.
![]() ![]()
|
Ik kwam altijd alleen in dierenpark Emmen.
Ik ben ooit eens een keer in Duitsland naar een combi geweest tussen een dierentuin en een pretpark. Dat sloeg wel redelijk aan geloof ik. Dan kon je bij wijze van spreken tijdens de lunch lekker tussen de aapjes wandelen. Maarja tieners gaan dan hoofdzakelijk voor de pretparkmeuk.
|
Ik ga nog wel 'ns met mijn moeder naar de dierentuin maar die vervoert mij dan en die betaald. Ik zou ook wel gezellig met mijn vriendje ofzo willen voor de lol, als we vrijkaartjes hadden. Het is inderdaad duur.
Ik vind dierentuinen qua principe niet zo heel interessant omdat je toch niet zo heel veel van de dieren ziet. Als er meer interactie was zoals dieren zelf kunnen voeren en alles, dan is dat nog wel leuker, maar ik kan me vorostellen dat dat voor die dieren ook stom is, allemaal van die kutkindjes die je eten in de bek proppen.
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Vooral de verblijven van de olifanten en de katachtigen (leeuwen, poema's, panters, tijgers, Siberische tijgers, jaguars) zijn deprimerend, ik kan me herinneren dat het uitloophok van de katachtigen (per soort, dat dan weer wel) ongeveer de grootte van mijn huis had. En ik woon op 35m^2 dus ga maar na. Ze lopen ook de hele tijd in een rechte lijn heen en weer voor de tralies, want er is niet echt ruimte om iets anders te doen. Maar ik lees net dat ze de Siberische tijgers, de panters en de poema's hebben weggedaan om in de toekomst meer ruimte te kunnen maken voor de andere katachtigen, dus dat scheelt. Ze hebben op hun site ook bijna alleen maar close-ups van al hun beesten, omdat je anders ziet hoe klein de verblijven zijn. De enige niet-closeup die ik vond was deze: ![]() Wat best een gave foto is. Tot je bedenkt dat hij eigenlijk heel kut is. Maar goed. En Burgers Zoo heeft dit: Citaat:
Kortom, Artis heeft naast een planetarium, twee musea, een botanische tuin en een onbekend aantal reptielen, amfibieën, vissen en ongewervelden ook nog 250 soorten zoogdieren en vogels. Burgers Zoo heeft geen planetarium en dergelijke, en heeft naast alle reptielen etc 200 soorten zoogdieren en vogels. Artis zal wel per soort minder exemplaren hebben, natuurlijk, maar het is dus echt geen kleine dierentuin. Qua hoeveelheid beesten, dan. Qua ruimte is het wel extreem klein. |
![]() |
|
Hier in Nuenen, in de buurt van Helmond, heb je Dierenpark Europa.
Dierenpark Europa is heel charmant gesitueerd naast de spoorlijn Helmond-Eindhoven (per uur 4 stoptreinen, 4 intercity's, en dan nog een paar goederentreinen), er loopt een hoogspanningsleiding overheen, en naast het park ligt een golfbaan (op een afvalberg). Het park is bijna geheel open, er staan nergens bomen tussen oid, ziet er eigenlijk best troosteloos uit. De roggen zitten gewoon in een hele grote blauwe bak met water, geen aankleding, geen nabootsing van natuurlijke situatie, geen schuilplaatsen, maar een blauwe kunstof bak. De verblijven zijn wel redelijk groot, maar bijvoorbeeld de tijgers en de wolven zitten in aansluitende verblijven. Hierdoor staan ze elkaar de hele dag uit te dagen. Verder is het een grote modderpoel, er zijn maar heel kleine binnenverblijfjes. Het ziet er allemaal maar klungelig uit. Verder vind ik de meeste dierentuinen wel oké. Artis en Antwerpen zijn inderdaad twijfelgevallen, kleine ruimtes, maar Burgers Zoo oid zijn lekker grote dierentuinen met mooie verblijven. In Blijdorp vind ik het ook nog wel meevallen, het is toch een behoorlijk grote dierentuin. Verder vind ik dat dierentuinen een belangrijke rol spelen in de educatie van mensen over de natuur, en het opvangen van diersoorten die bedreigd worden.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-grote-lucht-je-hart-topic # 154 Verwijderd | 495 | 10-04-2010 09:38 | |
Flora & Fauna |
[kleine enquete] Dierentuin Verwijderd | 1 | 19-11-2009 22:44 | |