Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat verwacht je later van je beroep? Wil je iets met mensen doen (zo ja: ben je meer iemand voor zorg, onderwijs, horeca, etc...) of liever een kantoorbaan? een eigen bedrijf of liever in loondienst? iets waarbij je veel buiten bent of iets waarbij je ook thuis kunt werken? iets dat in deeltijd kan of iets waarbij je keihard carrière kan maken? Ben je technisch, kunstzinnig, praktisch, theoretisch? Heb je een opvallend talent?
|
![]() |
||
Citaat:
maarja in februari heb ik een aantal meeloopdagen, dan ga ik kijken of die opleidingen me iets lijken. en daarna zie ik wel verder. ik vind het ook zonde om nu alsnog te gaan werken. eigenlijk moet je iets heel erg leuk vinden, en ik vind de meeste dingen maar een beetje leuk, en ik ben bang om dan met een opleiding te beginnen en dat het me na een half jaar niet meer interesseert. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Beter stort je je gewoon op een opleiding die je 'een beetje leuk' vindt. Ik twijfelde zelf tot niet zo lang geleden ook, maar mijn decaan raadde me aan het gewoon te doen. Is ook wel goed want anders blijf je maar twijfelen en wie weet is het een stuk leuker dan je dacht.
Misschien is Econometrie trouwens iets voor je? Aangezien dat een lastige maar wel goede combinatie is van Wiskunde en Economie. Fiscale Economie is ook zoiets. Maar waarom vind je 'iets standaards als bedrijfseconomie of rechten' eigenlijk saai? Dat soort studies daar kun je echt veel kanten mee op. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
daar heb k over nagedacht (erg vaak) maar het probleem is dat ik diploma vmbo-k heb. Daarmee kan ik geen havo doen, als ik vb havo wil doen moet ik eerst een jaar vmbo-t gaan doen en weer eindexamen. Als ik nu stop heb ik niks. Als ik een ander mbo wil gaan doen moet ik weer in het eerste jaar beginnen. Ik ben bijna 20 dus dat is 4 jaar verschil met mn klasgenoten. Zelfs als ik een andere opleiding wil doen, heb ik geen idee welke opleiding. Helaas bestaat er geen ouderen mbo.
Maar ff heel eerlijk over het mbo. Ze laten je egt keihard vallen, het hele schoolsysteem is slecht geregeld. Ik weet verder niet he het bij jullie zit maar bij mijn school doe ik erg weinig en ben ik steeds over gegaan. De leersystemen zijn totaal niet ontwikkeld zoals bij hbo of universiteit. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nouja ik ken ook genoeg mensen van bijv. 21 of zelfs 28 die nu in hun eerste jaar HBO zitten. Je leeftijd maakt dus niks uit. Maar ik snap ergens ook wel dat je geen zin hebt in allemaal pubers die met hele andere dingen bezig zijn dan jij. Wat ook kan is met een andere MBO opleiding beginnen of doorstromen naar een hoger MBO niveau en vanuit daar als je zou willen richting HBO. Dan ben je wel even bezig, maar dan worden je inspanningen wel beloond.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() verder kijken of er nog opleidingen zijn die je echt leuk vind en anders van de opleidingen die een beetje leuk lijken de opleiding kiezen die je het leukst lijkt. |
![]() |
||
Citaat:
niet langer dan iemand die gewoon vwo doet ![]() ![]() maarja ik ga nu idd kijken naar wat me het leukste lijkt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Niet weten wat voor opleiding je wilt doen Verwijderd | 13 | 07-11-2013 18:29 | |
Liefde & Relatie |
Lat relatie, lijkt me lastig. Yora | 5 | 14-12-2011 11:31 | |
Liefde & Relatie |
Ik weet echt niet meer wat te doen :( Verwijderd | 7 | 09-05-2009 11:39 | |
Liefde & Relatie |
zij weet het niet meer... freakzor1987 | 58 | 24-02-2005 19:43 | |
Psychologie |
Weten wat je wilt maar niet weten hoe! Lindatje | 13 | 09-08-2004 19:58 | |
Algemene schoolzaken |
Niet weten wat je wil.. freakinaround | 28 | 15-03-2004 18:21 |