-warning lang verhaal-
Ik heb een sony vaio laptop gekocht in augustus dit jaar. Na ontvangst bleek 1 toets van het keyboard niet naar behoren te functioneren. Ik kon hem niet ruilen omdat mijn model niet op voorraad was en niet op korte termijn op voorraad zou komen. Dus werd er aangeraden om hem op te sturen voor reparatie.
So far so good. Na terugkomst van de reparatie was het toetsenbord vervangen en was er een andere toets die precies dezelfde mankementen vertoonde. Weer kon ik hem terugsturen (ik heb wel even gewacht met terugsturen want ik had m hard nodig), rond oktober stuurde ik m weer voor reparatie. Na terugkomst bleek er forse schade te zijn op mijn "nieuwe" laptop. Zeer zichtbare schade (diepe krassen en deuken op en rond de klep).
Dit heb ik direct aangegeven aan Sony en zij zouden dat uitzoeken en mij terugbellen. Ik heb hen in die maand verscheidene malen gebeld om de status op te vragen, telkens zou ik worden teruggebeld. Nu kwamen zij gister, na meer dan een maand tot de conclusie dat de schade niet door hun komt! En zij NIKS meer voor mij konden betekenen.
Ik werd boos aan de telefoon en er werd opgehangen!
Wat valt er nu nog te doen? Er is alleen nog een email-adres beschikbaar, wat ook werd geopperd door sony, een klachtenbrief kunnen zij zowiezo tegemoet zien! Dit is op het eerste gezicht een vrij uitzichtloze situatie. Wat zijn mijn opties nu nog? Een nieuwe (dure!) laptop bekrast en gedeukt na reparatie en sony ontkent dat zij het hebben gedaan.