Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2009, 15:35
Verwijderd
Omdat mijn computer het zo'n beetje begeven heeft wil ik graag een laptop aanschaffen. Hij is voornamelijk voor thuisgebruik, maar in de vakanties e.d. wil ik m mee vervoeren naar mijn ouders.

Ik wil in ieder geval een werkgeheugen van 4GB. Daarnaast wil ik er standaard dingen op kunnen doen (surfen, films, muziek), maar ook makkelijk Photoshoppen en wat spellen spelen. Ik ben geen echte gamer, maar wil de optie wel open houden. Nu stelt bijvoorbeeld Sims 3 niet zo'n hoge eisen, maar ik zou wel graag hebben dat ik er even mee vooruit kan (dus niet dat ik een nieuw spel volgend jaar al niet zou kunnen spelen).

Ik twijfel ook tussen 15 of 17 inch. 17 inch lijkt me mooier en hij staat toch voornamelijk op een plek (of op schoot), maar is het wel te doen om dan af en toe mee te nemen? Omdat ik ook lees dat dat dan snel erg onhandig wordt en in principe voor wat ik wil doen is 15 inch wel ook genoeg.

Nu heb ik deze al gevonden en het leek me wel een goede deal, maar erg veel verstand heb ik er niet van:
http://www.campusshop.nl/ProductDeta...?en=NS00707765
(of de 15 inch versie: http://www.campusshop.nl/ProductDeta...?en=NS00692454)

Budget is trouwens ongeveer max. 700 euro, liefst rond de 600 maar mocht ik voor die 100 euro extra een 10x betere laptop kunnen kopen dan liever dat.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2009, 21:09
reindertd
reindertd is offline
ziet er goed uit, ga dan voor die 17inch versie. Is toch wel een heel verschil en kost maar een beetje extra.
En hier heb je misschien nog wat aan.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 15:52
Verwijderd
Oke bedankt! In dat geval zou het deze moeten worden... http://prf.icecat.biz/index.cgi?prod...shopname=obcs;

Maar lastig zoveel keus haha.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 16:33
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik heb die Sony ook gekocht (15,5"), al wist ik niet dat hij door Tweakers zo werd aangeprezen in zijn segment Ik moest diezelfde dag nog een nieuw apparaat hebben en had niet echt de tijd om een uitgebreid warenonderzoek te doen. Ik had wel op tweaker en alternate gekeken, maar net zoals jij kwam ik erachter dat het aanbod zo groot was dat ik gewoon naar de dichtstbijzijnde computerzaak ben gegaan om zo de keuze te beperken.

Ik heb er niet heel echt over te klagen, al vond ik mijn oude laptop wel fijner en daar vergelijk ik hem toch met name mee. Maar die was 4,5 jaar oud en nog van een andere generatie, dus dingen die ik vervelend vind aan de Sony heeft meer met de nieuwe generaties laptop te maken dan het apparaat zelf en was ik toch niet echt aan ontkomen.
Zelf ben ik meer fan van een hogere schermresolutie op een TFT scherm, maar op zich kan ik hier ook prima mee werken. Ook de muis werkt niet altijd zo soepel als op mijn oude, al vind ik hem beter werken dan de muis op vele andere moderne laptops die ik wel eens heb gebruikt. Het toetsenbord typt wel heel erg lekker. En het materiaal voelt wel wat goedkoop aan, het is heel erg plastic. Op zich verder niet erg, mijn oude had alleen een extra stevige behuizing en mede daardoor heeft hij het zolang volgehouden. Ik ben daarom een beetje bang dat de Sony het daardoor niet zo lang zal volhouden, maar ik heb over het algemeen redelijk pech met dit soort zaken

Desalniettemin blijf ik wel doorsparen voor een brutere en solidere laptop, al heeft dat weinig met de kwaliteit van Sony te maken en meer met mijn eigen (hoge) wensen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb die Sony ook gekocht (15,5"), al wist ik niet dat hij door Tweakers zo werd aangeprezen in zijn segment Ik moest diezelfde dag nog een nieuw apparaat hebben en had niet echt de tijd om een uitgebreid warenonderzoek te doen.

Ik heb er niet heel echt over te klagen, al vond ik mijn oude laptop wel fijner en daar vergelijk ik hem toch met name mee. Maar die was 4,5 jaar oud en nog van een andere generatie, dus dingen die ik vervelend vind aan de Sony heeft meer met de nieuwe generaties laptop te maken dan het apparaat zelf en was ik toch niet echt aan ontkomen.
Zelf ben ik meer fan van een hogere schermresolutie op een TFT scherm, maar op zich kan ik hier ook prima mee werken. Ook de muis werkt niet altijd zo soepel als op mijn oude, al vind ik hem beter werken dan de muis op vele andere moderne laptops die ik wel eens heb gebruikt. Het toetsenbord typt wel heel erg lekker. En het materiaal voelt wel wat goedkoop aan, het is heel erg plastic. Op zich verder niet erg, mijn oude had alleen een extra stevige behuizing en mede daardoor heeft hij het zolang volgehouden. Ik ben daarom een beetje bang dat de Sony het daardoor niet zo lang zal volhouden, maar ik heb over het algemeen redelijk pech met dit soort zaken

Desalniettemin blijf ik wel doorsparen voor een brutere en solidere laptop, al heeft dat weinig met de kwaliteit van Sony te maken en meer met mijn eigen (hoge) wensen
Oke in ieder geval bedankt voor je onderbouwde reactie! Ik ga denk ik sowieso eens naar een winkel om even het verschil in 15 en 17 inch te zien. Dan bekijk ik deze ook meteen, want dat plastice heb ik meer gelezen en het liefst doe ik er wel redelijk lang mee natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 16:49
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Nou ja, het voelt in ieder geval plastic aan. Dat hoeft niet te zeggen dat de kwaliteit ver te zoeken is. Ik heb hem sinds donderdag, dus daar kan ik niet echt over oordelen Alleen omdat mijn oude een extra sterke behuizing had kon die tegen heel forse stoten (en zelfs een valpartij zo nu en dan), dus dan voelt een normale behuizing wel een stuk kwetsbaarder aan. Voordeel is dat de Sony niet zwaar is en ook vrij dun.

Maar ik heb opzettelijk al voor een max. 15,6" laptop gekozen omdat ik een erg handige laptoprugtas had en het onzinnig vond die ook te moeten vervangen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 20:51
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Voordeel van die Asus boven die Sony is ook dat hij LED-backlight heeft waar de Sony het nog met CCFL moet doen.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Voordeel van die Asus boven die Sony is ook dat hij LED-backlight heeft waar de Sony het nog met CCFL moet doen.
Oke. En dat uit zich in mooier beeld neem ik aan?

Nu zag ik deze nog: http://www.topproduct.nl/hardware/no...ificaties.html

Ik ben nogal een leek, maar omdat dit nummer hoger is (149 ipv 140) keek ik even of ie beter was. En nu zie ik als verschil wel dat deze een processor van T6600 heeft, terwijl die in mn eerste post T4300 heeft. Dat is dus beter neem ik aan? Is deze verder ook veel beter?

Omdat die uit mn eerste post verder ook nergens meer te koop is, is dit een verouderd model? Omdat ik dan wel het liefst voor de prijs het beste model heb...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 21:33
Verwijderd
Daarbij zie ik ook in winkels (vandaag even gaan kijken) nergens Asus notebooks staan. Ik vond dit nogal raar en dacht meteen dat ze dan wellicht niet erg geliefd/goed zijn?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 21:49
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Oke. En dat uit zich in mooier beeld neem ik aan?

Nu zag ik deze nog: http://www.topproduct.nl/hardware/no...ificaties.html

Ik ben nogal een leek, maar omdat dit nummer hoger is (149 ipv 140) keek ik even of ie beter was. En nu zie ik als verschil wel dat deze een processor van T6600 heeft, terwijl die in mn eerste post T4300 heeft. Dat is dus beter neem ik aan? Is deze verder ook veel beter?

Omdat die uit mn eerste post verder ook nergens meer te koop is, is dit een verouderd model? Omdat ik dan wel het liefst voor de prijs het beste model heb...
Inderdaad mooier beeld gezien hogere contrast ratio's maar tevens zuiniger dan CCFL, oftewel langere accuduur. Een T6600 is inderdaad sneller dan een T4300 (buiten de kloksnelheid van 2,2ghz i.p.v. 2,1ghz zit er ook nog eens dubbel zoveel cachegeheugen in). Nadeel van het scherm is weer de resolutie. Geloof me, 1366x768 is érg laag! Ben zelf dan ook bewust voor een 17,3" scherm met een resolutie van 1600x900 gegaan, werkt een stuk prettiger.

Asus is overigens een prima merk, een van de beste zelfs.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 21:51
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ik ben zelf ook op zoek naar een laptop die mijn huidige pc kan vervangen, want deze suckt echt zwaar . Ik dacht zelf aan bovenstaande Asus, maar 17.3" is dat 16:9 of 3:4?
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 21:56
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
16:9, heel makkelijk af te leiden vanuit 1600x900 hè gewoon de nullen eraf halen.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 21:57
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
oh
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 22:02
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Heb zelf een nieuwe packard bell, de easynote LJ65.
1 van de nieuwste modellen, krachtige videokaart, de t6600 processor, mooi 17.3 inch beeld. Kost geloof ik officieel 699,99, kreeg bij de dixons na enig aandringen wel 12.5% korting, dat scheelt nogal. Het is ook zeker aan te raden om af te dingen op laptops
Ben er super blij mee, op een foutje in het toetsenbord na zo af en toe, daar ga ik nog mee terug
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad mooier beeld gezien hogere contrast ratio's maar tevens zuiniger dan CCFL, oftewel langere accuduur. Een T6600 is inderdaad sneller dan een T4300 (buiten de kloksnelheid van 2,2ghz i.p.v. 2,1ghz zit er ook nog eens dubbel zoveel cachegeheugen in). Nadeel van het scherm is weer de resolutie. Geloof me, 1366x768 is érg laag! Ben zelf dan ook bewust voor een 17,3" scherm met een resolutie van 1600x900 gegaan, werkt een stuk prettiger.

Asus is overigens een prima merk, een van de beste zelfs.
Oke... Ik was vandaag in de winkel en vond 17,3" wel erg groot haha en een vriendin zei dat het op schoot lastig is, dus wilde eigenlijk voor een 15,5 gaan .

Omdat het wel klinkt of jij er verstand van hebt... Welke zou jij op dit moment de beste koop vinden voor 600/700 euro? Las namelijk ook dat Core 2 duo beter is dan Intel Pentium Dual core, maar kan niet echt laptops vinden die al die dingen in één hebben die ik nu gevonden heb.

Heb daarbij Acer en Packard Bell al afgeschreven (excuses voor de laatste poster).
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 22:07
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Heb zelf een nieuwe packard bell, de easynote LJ65.
Dat model komt me bekend voor
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 22:19
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Oke... Ik was vandaag in de winkel en vond 17,3" wel erg groot haha en een vriendin zei dat het op schoot lastig is, dus wilde eigenlijk voor een 15,5 gaan .

Omdat het wel klinkt of jij er verstand van hebt... Welke zou jij op dit moment de beste koop vinden voor 600/700 euro? Las namelijk ook dat Core 2 duo beter is dan Intel Pentium Dual core, maar kan niet echt laptops vinden die al die dingen in één hebben die ik nu gevonden heb.

Heb daarbij Acer en Packard Bell al afgeschreven (excuses voor de laatste poster).
Ik denk dat iedereen die groter dan 1,50 meter is en meer dan 40kg weegt toch wel prima met een 17,3" overweg kan hoor Had hiervoor een 15,6" en vind mijn huidige notebook vele malen prettiger werken, ook op schoot. Core 2 Duo en Pentium DualCore is in principe dezelfde techniek, het enige verschil is dat een processor zich pas Core 2 Duo 'mag noemen' als hij 2MB L2 cachegeheugen of meer heeft waar Pentium DualCore over het algemeen 1MB heeft.

Er zit overigens aanzienlijk verschil tussen Acer en Packard Bell als het gaat om bouwkwaliteit, ondanks PB tegenwoordig officieel onder Acer valt zijn de notebooks kwalitatief een stuk beter en dan doel ik vooral op steviger.

Verder kan ik wel zeggen welke ik zou nemen voor die prijs, maar ik stel hele andere eisen aan een laptop dan jij doet en wellicht vind ik ook iets heel anders mooi dan jij, smaken verschillen immers. Als het een C2D/PDC laptop met 3 of 4gig geheugen, LED-scherm met hoge resolutie, minimaal ATI Radeon HD4570 en fatsoenlijk merk betreft zit je eigenlijk altijd wel goed Eventueel misschien even in het topic posten zodat er nog wat feedback op gegeven kan worden.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat iedereen die groter dan 1,50 meter is en meer dan 40kg weegt toch wel prima met een 17,3" overweg kan hoor Had hiervoor een 15,6" en vind mijn huidige notebook vele malen prettiger werken, ook op schoot. Core 2 Duo en Pentium DualCore is in principe dezelfde techniek, het enige verschil is dat een processor zich pas Core 2 Duo 'mag noemen' als hij 2MB L2 cachegeheugen of meer heeft waar Pentium DualCore over het algemeen 1MB heeft.

Er zit overigens aanzienlijk verschil tussen Acer en Packard Bell als het gaat om bouwkwaliteit, ondanks PB tegenwoordig officieel onder Acer valt zijn de notebooks kwalitatief een stuk beter en dan doel ik vooral op steviger.

Verder kan ik wel zeggen welke ik zou nemen voor die prijs, maar ik stel hele andere eisen aan een laptop dan jij doet en wellicht vind ik ook iets heel anders mooi dan jij, smaken verschillen immers. Als het een C2D/PDC laptop met 3 of 4gig geheugen, LED-scherm met hoge resolutie, minimaal ATI Radeon HD4570 en fatsoenlijk merk betreft zit je eigenlijk altijd wel goed Eventueel misschien even in het topic posten zodat er nog wat feedback op gegeven kan worden.
Oke bedankt! Maar van die 2 Asus laptops dus de laatste? Of is die resolutie dan zo slecht?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-12-2009, 22:41
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik vind het zeer onprettig werken ja, maar om erachter te komen of jij er ook zo over denkt zal je het gewoon ergens even uit moeten proberen. Verder laat de grafische kaart van die laptop aardig te wensen over. Gezien je er ook nog wel een spelletje op wil kunnen spelen zou ik toch een wat zwaardere grafische chip uitzoeken. Aan de hand van deze lijst zie je hoe snel grafische chips t.o.v. elkaar zijn, als ik jou was zou ik er een nemen die toch minstens in de top 80 zit.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 13:59
Verwijderd
Uit deze lijst van processoren, in de top hoeveel moet ie dan zitten?

http://www.notebookcheck.net/Mobile-...st.2436.0.html
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 15:57
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ongeveer top 90 is wel aan te raden.

Let op: Die lijsten zijn puur op snelheid gebaseerd, er zitten ook een paar echte stroomslurpers tussen en je begrijpt dat dat niet bevorderend is voor je accuduur. Over het algemeen zijn 45nm chips zuiniger dus is dat een slimmere keuze (staat er ook achter).
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 16:10
Verwijderd
Oke bedankt!

Pf ik heb echt geen overzicht meer haha. Had nu weer een laptop gezien, maar daar zit ook zo'n numeriek gedeelte op en ik vond eigenlijk de toetsenbordindeling maar irritant. De toetsjes zitten wat uit elkaar en de pijltjes overlappen met het numerieke (wat ik sowieso niet eens per se hoef...): http://www.bcc.nl/product/asus-n61vg...#RatingsAnchor

Is er op zich geen laptop aan te wijzen die in mijn keuze nu de beste keus is? Ik denk dan aan Dual 2 core en dan T6600 oid (beter dan 4300), 4GB RAM, videokaart in de top 80, Windows 7, toch liefst 15,6" denk ik (ivm het toetsenbord), 2200 Mhz kloksnelheid (iig meer dan 2000), en met verder de standaard dingen zoals een dvd brander webcam microfoon etc... Max 700 euro.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 16:23
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Hoe bedoel je liever 15,6" i.v.m. het toetsenbord? Die van een 17,3" is precies hetzelfde maar dan nog een numeriek gedeelte extra, dus in mijn ogen alleen maar een voordeel. De laptop die je in de link aangeeft is eigenlijk op alle fronten een prachtig apparaat, maar heeft in mijn ogen een heel groot nadeel. Het betreft een 16" model en heeft toch maar een resolutie van 1366x768, dit is zeer laag voor dat formaat en dus een stuk minder scherp dan bijvoorbeeld een 17,3" met 1600x900 die een veel hogere pixeldichtheid heeft.

Gezien de eisen die je stelt en indien je toch liever 15,6" wil is de Toshiba Satellite L500-128 een hele mooie optie voor een goede prijs. Helaas CCFL backlight i.p.v. LED maar wel ruim onder je budget en een krachtig apparaat.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 16:31
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ikzelf heb niet zo veel verstand van laptops, maar ik heb deze gevonden: http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thui...750_n0075006~~ Zou iemand hier eens een licht over kunnen schijnen? Ik stel niet zulke zware eisen aan een pc, want ik game niet bijzonder veel, maar ik zou wel af en toe een filmpje willen bewerken.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Hoe bedoel je liever 15,6" i.v.m. het toetsenbord? Die van een 17,3" is precies hetzelfde maar dan nog een numeriek gedeelte extra, dus in mijn ogen alleen maar een voordeel. De laptop die je in de link aangeeft is eigenlijk op alle fronten een prachtig apparaat, maar heeft in mijn ogen een heel groot nadeel. Het betreft een 16" model en heeft toch maar een resolutie van 1366x768, dit is zeer laag voor dat formaat en dus een stuk minder scherp dan bijvoorbeeld een 17,3" met 1600x900 die een veel hogere pixeldichtheid heeft.

Gezien de eisen die je stelt en indien je toch liever 15,6" wil is de Toshiba Satellite L500-128 een hele mooie optie voor een goede prijs. Helaas CCFL backlight i.p.v. LED maar wel ruim onder je budget en een krachtig apparaat.
Ja op die ene link van mij zag ik dat het rechterpijltje zeg maar al de 0 toets van het numerieke gedeelte was. En ik gebruik eigenlijk nooit dat numerieke haha, weet inderdaad dat sommigen dat gebruiken voor hun cijfers, maar dat doe ik sowieso al niet. Dus dan is het redelijk overbodig voor mij.

Dat van de resolutie, wanneer zou ik daar last van krijgen? Want 80% van de tijd ben ik een beetje aan het surfen. Eens in de 2 weken doe ik wat met Photoshop en de spellen die ik speel zijn 'vrouwenspellen' zoals de Sims en Age of Empires of zo. (Ik snap ook niet zo goed waarom ze dan zo'n goede laptop maken en zoiets dan niet op zn best maken).

Ga die andere ook even bekijken. Bedankt voor alle hulp in ieder geval!

Edit: Die van jou heeft wel Windows Vista, nu weet ik dat je dan zo'n upgrade kan krijgen oid, maar had toch het idee dat meteen Windows 7 erop 'beter' was?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2009, 17:20
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Beter in de zin van dat je het niet meer zelf hoeft te installeren
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 21:15
Verwijderd
Allemaal bedankt voor de hulp! Ik heb uiteindelijk de Asus N61VG-JX006V gekocht. Heb in de winkel goed alles bekeken en ben er super blij mee!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware laptop aanschaf
light fighter
4 18-08-2009 09:08
Software & Hardware Aanschaf laptop
Wammus
12 21-05-2009 21:41
Software & Hardware [Advies?] Laptop aanschaffen voor grafisch werk
Choke
12 29-04-2009 12:40
Software & Hardware [LAPTOP] Welke aanschaffen?
Verwijderd
4 18-05-2007 06:49
Software & Hardware [Laptop] Laptop aanschaffen
Verwijderd
21 29-06-2005 16:53
Algemene schoolzaken [eur] Laptop via Eur?
-=Kobuz=-
4 07-02-2003 19:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.