Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2009, 16:32
Sakuraberry
Sakuraberry is offline
Hallo iedereen,

Ik ben een tijdje niet naar gym geweest , en ik heb dus een Softbal 'wedstrijd , toets ' gemist . Nu moet ik een handelingsdeel maken over Softbal , terwijl ik veel beter ben in het spelen van softbal dan het uitleggen . Nu heeft hij mij 3 x teruggestuurd omdat ik het volgens hem niet goed uitgelegd had..

Dit is mijn opdracht:

Vertel in de volgende les het volgende aan mij:
Wat zijn de drie manieren om een slagman/honkloper uit te maken? Leg daarbij ook iets uit over gedwongen loop.--> met gedwongen loop moet ik uitleggen wat het is , en de 3 manieren om binnen een gedwongen loop UIT te worden gemaakt.

Leg uit wat 'binnenhoog' betekent en hoe dat werkt.

--------------------------------------->
Ik heb overal op internet gezocht , en ik heb wel dingen gevonden , maar volgens hem klopte het niet. Ook is alles erg moeilijk uitgelegd...

Dus als iemand mij hiermee kan helpen ben ik erg dankbaar !!

Laatst gewijzigd op 07-12-2009 om 17:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2009, 16:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb overal op internet gezocht , en ik heb wel dingen gevonden , maar volgens hem klopte het niet. Ook is alles erg moeilijk uitgelegd...
Eerste hit op google:
http://www.knbsb.nl/index.php?Itemid...tent&task=view
Wat is daar nu verkeerd aan te begrijpen?
Oud 07-12-2009, 17:32
Sakuraberry
Sakuraberry is offline
Nou , het is opzich te begrijpen alleen er staan geen 3 manieren tijdens een gedwongen loop om iemand uit te maken.
De binnenhoog wordt ook op een moeilijke manier uitgelegd, terwijl ik dat niet kan onthouden wanneer ik het moet uitleggen aan de docent.

Anders zou ik dit niet gevraagd hebben ^_^
Oud 07-12-2009, 17:56
honkballertje
honkballertje is offline
speel zelf honkbal (is bijna het zelfde als softbal) dus ik kan je denk ik wel helpen

gedwongen loop

1iemand gaat uit door gedwongen loop omdat hij niet optijd bij het volgende honk is. (vb 1ste honk is bezet. de slagman/vrouw slaat de bal via de grond naar 1 van de veldspelers. deze gooit de bal naar het 2e honk. de loper die eerst op 1 is niet op tijd bij 2 en is uit omdat de persoon die bij het 2e honk speelde voor het veld de bal eerder ving met een voet op het honk dat dat de loper het honk aan kon raken
2 er wordt een bal omhoog geslagen. de loper die op 1 staat rent richting het tweede honk. de bal wordt echter gevangen. de loper die op 1 stond moet terug naar het eerste honk. de bal wordt naar 1 gegooid en de veldspeler staat eerder op het honk dan de honkloper
3 er is niet echt een derde manier maar ze zouden kunnen bedoelen dat iemand verplicht is naar 2 te lopen (met eerst het 1ste honk bezet) en dat deze uit getikt wordt onderweg naar het 2e honk.

3 manieren om uit te gaan is echter weer wat anders wat je helemaal bovenaan had staan. dat zijn
1 vangbal
2 drie slag
3 getikt/bal eerder bij het honk dan de loper in geval van gedwongen loop.

binnenhoog is als een slagman/vrouw de bal hoog de lucht in slaat en de bal blijft BINNEN het binnenveld (is het 4kantje van de honken). als dit gebeurd is de slagman/vrouw automatisch uit (en hoeft de bal dus niet gevangen te worden). 1Belangrijk detail: er moeten wel mensen op de honken staan. anders moet de bal eerst gevangen worden. binnenhoog is een bescherming voor de honklopers om te voorkomen dat de veldspeler de bal expres laat vallen en zo meerdere mensen uit zou kunnen maken omdat ze ineens moet rennen door gedwongen loop.

ik hoop dat je het zo goed snapt. anders zeg je dat en leg ik het zo makkelijk mogelijk uit

succes met uitleggen aan je gymdocent
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 18:20
Sakuraberry
Sakuraberry is offline
Citaat:
speel zelf honkbal (is bijna het zelfde als softbal) dus ik kan je denk ik wel helpen

gedwongen loop

1iemand gaat uit door gedwongen loop omdat hij niet optijd bij het volgende honk is. (vb 1ste honk is bezet. de slagman/vrouw slaat de bal via de grond naar 1 van de veldspelers. deze gooit de bal naar het 2e honk. de loper die eerst op 1 is niet op tijd bij 2 en is uit omdat de persoon die bij het 2e honk speelde voor het veld de bal eerder ving met een voet op het honk dat dat de loper het honk aan kon raken
2 er wordt een bal omhoog geslagen. de loper die op 1 staat rent richting het tweede honk. de bal wordt echter gevangen. de loper die op 1 stond moet terug naar het eerste honk. de bal wordt naar 1 gegooid en de veldspeler staat eerder op het honk dan de honkloper
3 er is niet echt een derde manier maar ze zouden kunnen bedoelen dat iemand verplicht is naar 2 te lopen (met eerst het 1ste honk bezet) en dat deze uit getikt wordt onderweg naar het 2e honk.

3 manieren om uit te gaan is echter weer wat anders wat je helemaal bovenaan had staan. dat zijn
1 vangbal
2 drie slag
3 getikt/bal eerder bij het honk dan de loper in geval van gedwongen loop.

binnenhoog is als een slagman/vrouw de bal hoog de lucht in slaat en de bal blijft BINNEN het binnenveld (is het 4kantje van de honken). als dit gebeurd is de slagman/vrouw automatisch uit (en hoeft de bal dus niet gevangen te worden). 1Belangrijk detail: er moeten wel mensen op de honken staan. anders moet de bal eerst gevangen worden. binnenhoog is een bescherming voor de honklopers om te voorkomen dat de veldspeler de bal expres laat vallen en zo meerdere mensen uit zou kunnen maken omdat ze ineens moet rennen door gedwongen loop.

ik hoop dat je het zo goed snapt. anders zeg je dat en leg ik het zo makkelijk mogelijk uit

succes met uitleggen aan je gymdocent
Ohh bedankt! Maar ik had met een gedwongen loop nog even een vraag:
Mijn klasgenoten zeggen dat met een gedwongenloop je uit kan zijn als je :
1) Uitgetikt bent
2) Of Uitgebrand
3) Maar de derde manier (of naam weten ze niet echt)

Maar wat zijn de situaties van 1 en 2, en eventueel 3 als je die weet? (Situatie bij een gedwongen loop natuurlijk)

Bedankt voor het antwoord trouwens !
Oud 08-12-2009, 06:10
honkballertje
honkballertje is offline
die stonden hierboven volgens mij ook maargoed.

1 is uitgebrand idd (de veldspeler is eerder met de bal op het honk dat de loper)
2 vangbal (bal wordt in de lucht gevangen. de loper die al op het 1e honk stond moet terug maar is later terug op het honk dan dat de bal daar is dus zijn er 2 mensen in 1x uit (de slagman/vrouw en de loper op het 1e honk)
3 is idd uittikken.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten