Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2009, 17:54
jjohan
jjohan is offline
Jaja gister de eerste 2 vuurwerkboekjes weer binne gehad

iemand nog tips wat er wel of juist niet gekocht moet worden?

Bij een van de boekjes zijn de rotjes maar 90 cent.
niet dat ik zo gek ben op rotjes
maar je ziet wel dat vuurwerk de laatste jaren steeds goedkoper word.

en weten jullie wat het hardst knallende legale vuurwerk is?

En natuurlijk carbid schieten.

ps. volgens mij hoort dit in de kantine. anders sorry!
Oud 09-12-2009, 17:55
Verwijderd
Mijn tip: geen vuurwerk kopen.
Oud 09-12-2009, 18:06
Martiño
Martiño is offline
Siervuurwerk is wel leuk om te kijken, maar als ik het koop, is het meestal niet meer dan 25 euro ofzo.
Van knalvuurwerk zie ik het nut niet zo in, ik koop het nooit. Sowieso vind ik al dat vuurwerk met oud en nieuw een beetje overdreven, ze kunnen beter een paar centrale shows regelen in iedere stad, zodat er minder afval wordt verspreid over de straten en er ook minder wordt afgestoken, ook beter voor het milieu.
Oud 09-12-2009, 18:25
Verwijderd
Ik vind knalvuurwerk kut en irritant, ik zie daar totaal het nut niet van in en het is een vrijbrief voor kutkinderen om je lastig te vallen door het in jouw richting te gooien en je dan hard uit te lachen. (net als met sneeuw maar dan gevaarlijker.)

In de straat hiernaast woont een kerel die altijd prachtig siervuurwerk heeft, dat wel 5 keer uit elkaar kan spatten in verschillende kleuren en dat een paar minuten lang, dat vind ik leuk om te zien.
Wat Martino zegt over centrale vuurwerk shows sluit ik me helemaal bij aan.
Oud 09-12-2009, 18:35
Verwijderd
Ik denk dat het op 'feestdagen' hoort.

Ik hou niet van knallen behalve dan echt om twaalf uur op oud&nieuw. Dan geeft het wel sfeer. Maar niet langer dan tien minuten. En ik hou wel van siervuurwerk, dus ik zou ook wel graag zien dat de gemeente mooie shows met evenementenvuurwerk organiseerde.
Zelf sta ik graag met een sterretje in m'n hand.
Oud 09-12-2009, 18:37
Hanneke
Hanneke is offline
Ik vind het leuk om met vuur te spelen enzo. Ik koop vooral klein vuurwerk om zelf af te steken (rotjes, grondbloemen, jumping jacks, pijltjes etc). Het grote vuurwerk is te duur en kan ik ook wel van anderen zien.
Oud 09-12-2009, 18:38
jjohan
jjohan is offline
en dan is er natuulijk bij ons altijd het carbid schietten, lekker gezellig met zen alle in het weiland met een biertje derbij
Oud 09-12-2009, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Siervuurwerk is wel leuk om te kijken, maar als ik het koop, is het meestal niet meer dan 25 euro ofzo.
Van knalvuurwerk zie ik het nut niet zo in, ik koop het nooit. Sowieso vind ik al dat vuurwerk met oud en nieuw een beetje overdreven, ze kunnen beter een paar centrale shows regelen in iedere stad, zodat er minder afval wordt verspreid over de straten en er ook minder wordt afgestoken, ook beter voor het milieu.
Dit.
Oud 09-12-2009, 18:54
Rivka
Rivka is offline
Ik haat knalvuurwerk omdat het stom is en irritant. Geef mij maar enorme uit elkaar spattingen van kleuren in de lucht
Wij hebben ook zo'n rijke buurman die dan voor 1000 euro siervuurwerk koopt, dan staan er ook echt 20 kratten voor zijn deur en de hele buurt is dan: 'Ooooh aah wat mooi'
Oud 09-12-2009, 19:03
Verwijderd
Ik wil dit jaar misschien wel zo'n ding dat je aansteekt en neerzet en dat dan tien pijlen met tussenpauzen de lucht in schiet. Wat kost dat? (en hoe heet het?)
Oud 09-12-2009, 19:24
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Geen idee.

Siervuurwerk is mooi om naar te kijken, maar mij te duur.
Ik koop meestal voor 5-15 vuurwerk aan knalvuurwerk. Omdat het zo leuk is om met vuur te spelen ja
Oud 09-12-2009, 19:31
Verwijderd
vuurwerk ruikt heerlijk maar verder, neuh.
Oud 09-12-2009, 19:41
Missy
Missy is offline
Ik verplaats dit even naar Feestdagen, .
Oud 09-12-2009, 19:45
Verwijderd
Ik doe niet aan vuurwerk ben er doodsbang voor , (Klinkt een beetje stom maar ach) , al sinds ik een klein meisje van 7 was , dus das al zon 12 jaar geleden x'D
Oud 09-12-2009, 20:20
jjohan
jjohan is offline
Dus zo word vuurwerk gemaakt, er zin gewoon een Chineesje je rotjes in elkaar te zette met de hand voor een paar euro per dag (of wat voor geld ze dan mogen hebbe)

dit is dus werk dat ik dus nooit zal willen doen.

http://www.devuurwerkschuur.nl/hoe-w...k-gemaakt.html
Oud 09-12-2009, 21:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wij vieren het in London dit jaar, daar heeft niemand vuurwerk, er is een grote show op de London Eye. Dat vind ik eigenlijk ook wel prima, heb je ook al die troep niet de day after. Meestal trouwens de month after, het blijft zo lang liggen!
Oud 09-12-2009, 23:03
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ik wil dit jaar misschien wel zo'n ding dat je aansteekt en neerzet en dat dan tien pijlen met tussenpauzen de lucht in schiet. Wat kost dat? (en hoe heet het?)
Romeinse kaars, maar die doet niet bijzondere dingen in de lucht schieten maar alleen gekleurde bollen, weet niet of je dat bedoelt? Die kosten iig niet veel, 10 voor 2.50 ofzo denk ik.
Oud 09-12-2009, 23:09
Sherlock
Sherlock is offline
op 31 december ontwaakt altijd de pyromaan in mij morgen mijn 2 sloffen 4grams nitraten binnen verder nog 3 goedkope vuurpijl pakketten van de aldi in duistland voor een 10tje en dan zien wat me pa meeneemt
Oud 10-12-2009, 06:01
jjohan
jjohan is offline
haha um romeinse kaarsen 12 met 10 shopts kosten 1 euro.

vender komen bij mij vandaag ook de nitraten binnen alleen dan wel 20 pakjes, das dan ook voor mijn vrienden besteld.

maar ze controleren een stuk meer met dat soort dingen er hebben al 4 adresjes waar we ze eerst haalde afgezegd.
hopelijk word ik niet gepakt.
Oud 10-12-2009, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Romeinse kaars, maar die doet niet bijzondere dingen in de lucht schieten maar alleen gekleurde bollen, weet niet of je dat bedoelt? Die kosten iig niet veel, 10 voor 2.50 ofzo denk ik.
Hm ik had er een gezien met kleine pijltjes ooit.
Oud 10-12-2009, 09:54
Uice
Uice is offline
Ik ben nooit onder de indruk geweest van vuurwerk. Ik snap ook al die mensen niet die telkens 'ooohhh' roepen als ze zo'n ding zien ontploffen, of die het leuk vinden om iets heel hard te horen knallen. Ga toch met een steen tegen een stalen plaat slaan als je herrie wil horen, en naar de sterren kijken als je mooi licht in de lucht wil zien.
Oud 10-12-2009, 10:29
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Ik ben nooit onder de indruk geweest van vuurwerk. Ik snap ook al die mensen niet die telkens 'ooohhh' roepen als ze zo'n ding zien ontploffen, of die het leuk vinden om iets heel hard te horen knallen. Ga toch met een steen tegen een stalen plaat slaan als je herrie wil horen, en naar de sterren kijken als je mooi licht in de lucht wil zien.
en kijk naar de wasmachine ipv de tv. onzinnige uitspraak dit.
Oud 10-12-2009, 10:31
Verwijderd
Ik heb niets met vuurwerk, ik zou het niet erg vinden als ze het gewoon helemaal zouden afschaffen. Ik vind het altijd vreselijk dat er overal van die kinderen met rotjes rondlopen en maar dom lopen te knallen. Siervuurwerk is wel mooi, maar ook niet zo mooi dat ik het de moeite waard vind. En ik heb een hekel aan mensen die ineens heel fanatiek gaan doen met vuurwerk...
Oud 10-12-2009, 16:50
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vind (sier)vuurwerk wel leuk om bij oud en nieuw om 12 uur naar te kijken, maar verder heb ik er helemaal niets mee. Ik woon in een krachtwijk, en al meer dan een maand wordt er hier overal geknald, soms zo hard dat ik er 's avonds laat wakker van word.
Op oudjaarsdag doe ik mijn best om zo weinig mogelijk buiten te komen als het droog is, want dan is de kans groot dat je een rotje naar je toe gesmeten krijgt. Ik heb bij een neef van mij gezien wat het kan doen als er een rotje in je jaszak ontploft, en zoiets hoef ik echt niet.
Oud 10-12-2009, 17:00
jjohan
jjohan is offline
vind er hier dan niemand vuurwerk geweldig behalve ik?
Oud 10-12-2009, 18:18
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik
Oud 11-12-2009, 11:06
Thinus
Thinus is offline
jawel ik vond het ook geweldig om vuurwerk te halen een paar jaar terug.
Oud 11-12-2009, 16:20
MTpower
MTpower is offline
Vind vuurwerk wel leuk, maar juist omdat het maar 1x per jaar is. Ik HAAT mensen die nu al van die troep af lopen te steken . Ik hoop iedere keer maar weer dat ik vlak na zo'n knal ook de ambulance hoor, maar tot nu toe nog niet

Anyway...

Ik vind siervuurwerk leuk om te zien, ik koop zelf aan vuurwerk meestal maar een paar dingen, maar wel meteen leuke dingen. Dat kleine prul hou ik helemaal niet van.
Oud 11-12-2009, 17:22
Verwijderd
vind t geweldig om te zien die knallen hoeven alleen niet, weet nog niet of ik wat ga kopen dit jaar, eerste x in 3 jaar dat ik weer een jaarwisseling vier
Oud 11-12-2009, 22:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
en kijk naar de wasmachine ipv de tv. onzinnige uitspraak dit.
Nonsens; op televisie kun je heel andere dingen zien dan in een wasmachine. Maar wat is nu het kwalitatieve verschil tussen de knal van vuurwerk en het geluid van een steen op die op een metalen plaat valt?
Oud 11-12-2009, 23:21
Tink*
Tink* is offline
Ik vind vuurwerk meestal voor mensen die geld over de balk smijten. Bij elke pijl die de lucht in gaat denk ik: daar gaat mijn nieuwe broek. Zonde van al het geld, een paar knalletjes en het is weg. Koop dan iets waar je iets aan hebt. Ik koop nooit vuurwerk meer, zonde van mijn geld. En het is nog milieuvervuiling ook en iets met rund en stunten met vuurwerk.
Oud 12-12-2009, 08:42
jjohan
jjohan is offline
je bedoeld, je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

Na dan ben ik graag een rund
Oud 12-12-2009, 09:54
Dingaantouwtje
Citaat:
Nonsens; op televisie kun je heel andere dingen zien dan in een wasmachine. Maar wat is nu het kwalitatieve verschil tussen de knal van vuurwerk en het geluid van een steen op die op een metalen plaat valt?
Vuurwerk zie je niet elke dag, plus dat vuurwerk een traditie is en toch steeds vernieuwen blijft. Ik snap dat mensen het geldverspilling vinden, dat is het ook, maar ik vind het altijd mooi om te zien hoe andere mensen geld verspillen en ik vind het echt wel leuk spul om naar te kijken.
Oud 12-12-2009, 14:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
Vuurwerk zie je niet elke dag,
Je ziet ook niet elke dag een steen op een metalen plaat vallen, denk ik.

Citaat:
plus dat vuurwerk een traditie is en toch steeds vernieuwen blijft.
Oud 12-12-2009, 16:24
Batave
Batave is offline
Citaat:
Vuurwerk zie je niet elke dag, plus dat vuurwerk een traditie is en toch steeds vernieuwen blijft. Ik snap dat mensen het geldverspilling vinden, dat is het ook, maar ik vind het altijd mooi om te zien hoe andere mensen geld verspillen en ik vind het echt wel leuk spul om naar te kijken.
Vuurwerk kan mooi zijn, maar dan moeten het niet van die rotjes of nitraten zijn die alleen maar veel herrie produceren.
Oud 13-12-2009, 08:28
Dingaantouwtje
Mensen zijn geneigd tradities is stand te houden, en vuurwerk is een traditie. Dus geven mensen er maar geld aan uit. Mensen zijn raar.
Oud 13-12-2009, 08:37
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Mensen zijn geneigd tradities is stand te houden, en vuurwerk is een traditie. Dus geven mensen er maar geld aan uit. Mensen zijn raar.
Mensen zijn zelfdestructief.
Dus iets dat BOEM doet vinden ze helemaal te gek.
Oud 13-12-2009, 09:30
Dingaantouwtje
Dat ook
Oud 13-12-2009, 09:38
Yukari-sensei
Yukari-sensei is offline
Sterretjes =3
Oud 13-12-2009, 09:39
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Sterretjes =3
Oud 13-12-2009, 16:17
DreamAboutIt
DreamAboutIt is offline
Een jaar geleden was ik er nog helemaal gek van, maar dit jaar vind ik het een stuk minder bijzonder
Knalvuurwerk heb ik nooit zo bijzonder gevonden. Wat ik wel vet vind is als je de grond echt voelt trillen, zoals bij carbid schieten. Siervuurwerk is wel mooi, maar dat is 1 keertje aansteken en weg dertig euro..

Je kunt Duits vuurwerk van de aldi of lidl trouwens gewoon kopen en over de grens meenemen (moet het wel voor particulier gebruik zijn) Een jaar geleden stond hier zelfs op 31 december geen grenscontrole. Die vuurpijlen uit duitsland zijn niet zo bijzonder.. er mag volgens mij minder kruit in als de nederlandse.
Oud 14-12-2009, 02:24
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
en weten jullie wat het hardst knallende legale vuurwerk is?
Pff.. altijd die minderjarige jongetjes en dat kansloze knalvuurwerk

En voor ik reacties krijg dat ik zelf ook pas net 18 ben, ik had er daarvoor ook al een ontzettende hekel aan
Oud 14-12-2009, 09:03
Verwijderd
Ik koop liever een dure fles champagne dan 100 euro te besteden aan vuurwerk.
Oud 14-12-2009, 14:54
Batave
Batave is offline
Citaat:
Oud 15-12-2009, 14:54
remy476
remy476 is offline

Oud 15-12-2009, 16:55
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
vind er hier dan niemand vuurwerk geweldig behalve ik?
over een paar jaar vind jij er ook niets meer aan
Oud 16-12-2009, 19:50
PV
PV is offline
ik vind het leuk om naar te kijken, en ook wel om naar te luisteren. maar dan idd tussen 0.00 en 2.00 op 1 januari, niet overdag op 16 december.
ik zou er ook niks op tegen hebben als steden en grote dorpen zelf shows organiseren in samenwerking met de lokale brandweerkorpsen ofzo. dan hoef je maar naar 1 punt te kijken, het is mooier vuurwerk dan de meeste particulieren hebben en je hebt minder kans op ongelukken.
Oud 16-12-2009, 19:57
Verwijderd
Ik heb het nooit leuk gevonden en ik vind het dus nog steeds niet leuk.
Met oud en nieuw om 00.00 wil ik best even 5 minuten buiten staan en dan mooie vuurpijlen kijken, maar daarna wil ik graag weer naar binnen want ik vind het een beetje eng sinds ik een paar jaar geleden eens iets tegen mijn been aan heb gekregen (door toedoen van mijn vriend).
Dit jaar ben ik bij mijn schoonouders met oud en nieuw en mijn schoonvader haalt vuurwerk. Ik denk dat ik lekker binnen blijf staan met een glas champagne .
Oud 16-12-2009, 20:49
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Dan toch liever 2 flessen van 50 euro
Oud 16-12-2009, 22:09
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Dan toch liever 2 flessen van 50 euro
dan liever 8 kratjes

Regels voor berichten