Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik haat knalvuurwerk omdat het stom is en irritant. Geef mij maar enorme uit elkaar spattingen van kleuren in de lucht
![]() Wij hebben ook zo'n rijke buurman die dan voor 1000 euro siervuurwerk koopt, dan staan er ook echt 20 kratten voor zijn deur en de hele buurt is dan: 'Ooooh aah wat mooi' ![]()
|
Dus zo word vuurwerk gemaakt, er zin gewoon een Chineesje je rotjes in elkaar te zette met de hand voor een paar euro per dag (of wat voor geld ze dan mogen hebbe)
![]() dit is dus werk dat ik dus nooit zal willen doen. http://www.devuurwerkschuur.nl/hoe-w...k-gemaakt.html
||
Citaat:
![]()
|
haha um romeinse kaarsen 12 met 10 shopts kosten 1 euro.
vender komen bij mij vandaag ook de nitraten binnen alleen dan wel 20 pakjes, das dan ook voor mijn vrienden besteld. ![]() maar ze controleren een stuk meer met dat soort dingen er hebben al 4 adresjes waar we ze eerst haalde afgezegd. ![]() hopelijk word ik niet gepakt.
|
Ik ben nooit onder de indruk geweest van vuurwerk. Ik snap ook al die mensen niet die telkens 'ooohhh' roepen als ze zo'n ding zien ontploffen, of die het leuk vinden om iets heel hard te horen knallen. Ga toch met een steen tegen een stalen plaat slaan als je herrie wil horen, en naar de sterren kijken als je mooi licht in de lucht wil zien.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb niets met vuurwerk, ik zou het niet erg vinden als ze het gewoon helemaal zouden afschaffen. Ik vind het altijd vreselijk dat er overal van die kinderen met rotjes rondlopen en maar dom lopen te knallen. Siervuurwerk is wel mooi, maar ook niet zo mooi dat ik het de moeite waard vind. En ik heb een hekel aan mensen die ineens heel fanatiek gaan doen met vuurwerk...
|
![]() |
|
Ik vind (sier)vuurwerk wel leuk om bij oud en nieuw om 12 uur naar te kijken, maar verder heb ik er helemaal niets mee. Ik woon in een krachtwijk, en al meer dan een maand wordt er hier overal geknald, soms zo hard dat ik er 's avonds laat wakker van word.
Op oudjaarsdag doe ik mijn best om zo weinig mogelijk buiten te komen als het droog is, want dan is de kans groot dat je een rotje naar je toe gesmeten krijgt. Ik heb bij een neef van mij gezien wat het kan doen als er een rotje in je jaszak ontploft, en zoiets hoef ik echt niet. |
![]() |
|
Vind vuurwerk wel leuk, maar juist omdat het maar 1x per jaar is. Ik HAAT mensen die nu al van die troep af lopen te steken
![]() ![]() Anyway... Ik vind siervuurwerk leuk om te zien, ik koop zelf aan vuurwerk meestal maar een paar dingen, maar wel meteen leuke dingen. Dat kleine prul hou ik helemaal niet van.
||
Citaat:
|
Ik vind vuurwerk meestal voor mensen die geld over de balk smijten. Bij elke pijl die de lucht in gaat denk ik: daar gaat mijn nieuwe broek. Zonde van al het geld, een paar knalletjes en het is weg. Koop dan iets waar je iets aan hebt. Ik koop nooit vuurwerk meer, zonde van mijn geld. En het is nog milieuvervuiling ook en iets met rund en stunten met vuurwerk.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Dus iets dat BOEM doet vinden ze helemaal te gek. ![]()
|
Een jaar geleden was ik er nog helemaal gek van, maar dit jaar vind ik het een stuk minder bijzonder
![]() Knalvuurwerk heb ik nooit zo bijzonder gevonden. Wat ik wel vet vind is als je de grond echt voelt trillen, zoals bij carbid schieten. Siervuurwerk is wel mooi, maar dat is 1 keertje aansteken en weg dertig euro.. Je kunt Duits vuurwerk van de aldi of lidl trouwens gewoon kopen en over de grens meenemen (moet het wel voor particulier gebruik zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En voor ik reacties krijg dat ik zelf ook pas net 18 ben, ik had er daarvoor ook al een ontzettende hekel aan ![]()
|
![]() |
ik vind het leuk om naar te kijken, en ook wel om naar te luisteren. maar dan idd tussen 0.00 en 2.00 op 1 januari, niet overdag op 16 december.
ik zou er ook niks op tegen hebben als steden en grote dorpen zelf shows organiseren in samenwerking met de lokale brandweerkorpsen ofzo. dan hoef je maar naar 1 punt te kijken, het is mooier vuurwerk dan de meeste particulieren hebben en je hebt minder kans op ongelukken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb het nooit leuk gevonden en ik vind het dus nog steeds niet leuk.
Met oud en nieuw om 00.00 wil ik best even 5 minuten buiten staan en dan mooie vuurpijlen kijken, maar daarna wil ik graag weer naar binnen want ik vind het een beetje eng sinds ik een paar jaar geleden eens iets tegen mijn been aan heb gekregen (door toedoen van mijn vriend). Dit jaar ben ik bij mijn schoonouders met oud en nieuw en mijn schoonvader haalt vuurwerk. Ik denk dat ik lekker binnen blijf staan met een glas champagne ![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 |