Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2009, 08:39
ganralph
ganralph is offline
Ik probeer een Word-document te openen, maar ik krijg de melding dat het met een (te) oude versie van Word is gemaakt en ik het niet kan openen door een registerbeveiliging. (Vista, MS Word 2007)

verder staat er dit:
Citaat:
Deze fout doet zich voor als u een Microsoft Office-document probeert te openen en het bestandstype voor het document als gevolg van een registerbeleidsinstelling is geblokkeerd. Ter bescherming van uw computer heeft Microsoft of de beheerder van de computer een beleidsregel ingesteld die het openen van dat type bestanden verhinderd.
Als u documenten met dit bestandstype wilt openen, dient u de registerbeleidsinstelling ervoor uit te schakelen. Zie Microsoft Knowledge Base-artikel 922850 voor meer informatie.
nu wil ik de stappen uit de Knowledge Base nalopen, maar ik word verwezen naar mappen die ik niet heb, of iig niet kan vinden waar ze zouden moeten staan.
Citaat:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Office\12.0\Word\Securit y\FileOpenBlock
die laatste subfolder is er dus niet.

zijn er andere manieren om het bestand te openen (online misschien?) of om de registers (veilig) te omzeilen?


in Open Office opent het bestand wel, maar krijg ik vreemde tekens.
overigens is het bestand pas in 2009 gemaakt, dus ik betwijfel of de ouderdom echt het probleem is voor de registers.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2009, 12:00
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
die laatste subfolder is er dus niet.
Dan lees je de opmerking wat je daar mogelijk kan lezen:
Citaat:
Opmerking Het is mogelijk dat de registersubsleutel niet bestaat. Als de subsleutel niet bestaat, maakt u deze alsnog.
Maak die sleutel door op de rechtermuisknop op die locatie te klikken en hem en dan de naam "FileOpenBlock" te geven.

Ik vraag mij af waarom je je register moet bewerken om een document te kunnen openen.
Wat is er zo bijzonder aan dit documenten, dat je dit moet doen?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 18-12-2009 om 12:28.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 12:36
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Dan lees je de opmerking wat je daar mogelijk kan lezen:

Maak die sleutel door op de rechtermuisknop op die locatie te klikken en hem en dan de naam "FileOpenBlock" te geven.
ah, ok. ik had het al zien staan, maar wist niet hoe dat moest. en aangezien er gewaarschuwd wordt dat je geen verkeerde dingen moet doen met je registers...

Citaat:
Ik vraag mij af waarom je je register moet bewerken om een document te kunnen openen.
Wat is er zo bijzonder aan dit documenten, dat je dit moet doen?
ik heb werkelijk geen flauw idee. het is een .doc die in 2009 gemaakt is. het is één bestand uit een serie soortgelijke doc- en rtf-bestanden van dezelfde maker, maar alleen deze geeft problemen.

ik hoopte eigenlijk dat er een of andere online documentviewer is die het wel kan openen, zonder dat ik aan de instellingen hoef te sleutelen. maar nog niet gevonden.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2009, 08:58
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ander kan je altijd WordPad of OpenOffice probere.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 12:20
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ander kan je altijd WordPad of OpenOffice probere.
Citaat:
in Open Office opent het bestand wel, maar krijg ik vreemde tekens.

Wordpad doet het ook niet.

ik vermoed dus dat er gewoon iets mis is met het bestand, want geen enkel programma of documentviewer kan er iets mee.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.