Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2009, 22:40
Michielll
Michielll is offline
Hallo,
ik heb twee jaar geleden mijn Vmbo-tl diploma gehaald,
ik zit momenteel nog in het proces voor een opleiding, maar ik ben ook geïnteresseerd in MBO Verpleegkundige.
Voordat ik stop met de opleiding waar ik nu aan werk wil ik natuurlijk eerst weten of ik aangenomen kan worden op de opleiding 'MBO-4 Verpleegkundige'..

Ik had gelezen dat je voor deze opleiding het profiel 'Zorg & Welzijn' nodig hebt..
alleen mijn profiel was 'Economie' . zonder Biologie dus.

Mijn vraag nu; Is het mogelijk met het profiel Economie de opleiding Verpleegkundige te beginnen of moet ik een andere diploma halen of zoiets?

~Michiel

Laatst gewijzigd op 23-12-2009 om 20:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2009, 11:58
Pater Noster
Pater Noster is offline
Hallo,

Voor zover ik weet mag je met een vmbo-tl diploma gewoon naar iedere willekeurige MBO4 opleiding, dus ook Verpleegkundige. Als je het zeker wilt weten moet je even contact opnemen met de school waar je de opleiding wilt gaan volgen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2009, 17:42
Verwijderd
Biologie moet je sowieso nemen. ingeval alles wat betrekking heeft tot gezondheid
Met citaat reageren
Oud 29-12-2009, 05:09
Sade
Sade is offline
Biologie móet volgens mij niet, die eis is voor HBO-Verpleegkunde al enkele jaren afgeschaft dus ik gok voor MBO-V ook. Neemt niet weg dat het natuurlijk wel handig is om biologie gedaan te hebben (denk: fysiologie en anatomie).
Oud 30-12-2009, 09:31
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Zou het niet logisch vinden als je biologie gehad moet hebben. Op HBO verpleegkunde kun je ook terecht komen als je Cultuur en Maatschappij hebt gedaan en dan krijg je alleen Nederlands en Tekenen. Bovendien mogen mensen op HBO verpleegkunde nog niks als ze klaarzijn, is nog steeds een dokter oid die voor ze denkt, en zij voeren enkel uit, dus ze kunnen er komen met domweg alles uit het hoofd leren ipv het te snappen.

Weet niet hoe het op MBO gaat, maar het lijkt me raar als dat complexer is dan op het HBO.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten