Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2002, 12:23
damaetas
damaetas is offline
hoe zit het daarmee?
ik heb dat vaak bij geologie en ook bij plantkunde dat het wel es fout wil gaan met mijn visie op de dingen. ik bedoel:
je zit de hele tijd te praten over het krijt of weetikveel wanneer maar als je je dan ff wil voorstellen hoe lang dat wel geleden is, pfrt. dat gaat helemaal niet, hoe krijg je 650 miljoen jaar in je hoofd?
en bij plantkunde dan, je ziet de molecuulformule van ribosomaal ER en een ribosoompje bestaat daaruit, maar hoe spring je van het niveau waar je nog die atomen ziet naar het niveau van dat kleine bolletje?
hoe stel je je de uitgestrektheid van het heelal voor?

dan wordt het altijd nbtje warrig in mijn arme hoofd
het gaat al wel beter dan ooit, gebergtevorming enzo dat lukt nog net, en DNA omdat daar zo duidelijke figuurtjes van zijn.

en nog zoiets, als je naar het raam kijkt bijvoorbeeld lukt het dan om daarin die SiO2 moleculen te zien?

mij dus niet

maar ik vind het wel fijn dat je je altijd een stukje meer kan voorstellen

dit topic in de reeks: "ze doet weer vaag"
Oud 06-08-2002, 19:49
Verwijderd
Dingen die ik me moet voorstellen, ten einde zaken voor mijn studie te begrijpen, kan ik zonder meer visualiseren.

Dingen die ik soms voor de grap probeer te construeren, zoals het onthouden van getallen die bestaan uit 8 decimalen en meer (even overheen kijken, weer bedekken en dan proberen te achterhalen wat er stond) .. tsja, dat lukt me nog niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 23:06
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik zat 3de klas, simpele stof, weinig problemen

over die molekulen: als ik naar stukie metaal kijk dan kan ik me wel verbeelden dat ik mega klein ben en al die ijzeratoompjes gezellig samen zie liggen over uit gestrekte vlaktes.
over dat kleine bolletje: gewoon 1 molekul vorm in je hoofd "zien", atoom kernen enzo... Gewoon vergenoeg uit vergroten tot dat je er nog maar 1tje hebt
Hoe stel ik me het heelal voor? Melkweg uit, linksaf, en dan tot punt ergens waar het heelal zich nog steeds uitbreid

mwah hier heb je weinig aan.. vaag antwoord op vage topic
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 23:10
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
ik zat 3de klas, simpele stof, weinig problemen

over die molekulen: als ik naar stukie metaal kijk dan kan ik me wel verbeelden dat ik mega klein ben en al die ijzeratoompjes gezellig samen zie liggen over uit gestrekte vlaktes.
over dat kleine bolletje: gewoon 1 molekul vorm in je hoofd "zien", atoom kernen enzo... Gewoon vergenoeg uit vergroten tot dat je er nog maar 1tje hebt
Hoe stel ik me het heelal voor? Melkweg uit, linksaf, en dan tot punt ergens waar het heelal zich nog steeds uitbreid

mwah hier heb je weinig aan.. vaag antwoord op vage topic
dan stel je je het toch verkeerd voor, want ijzer bestaat niet uit atomen maar ionen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 07:23
heumen
heumen is offline
Vroeger kon ik het wel. Nu nog steeds wel maar nu weet ik dat het plaatje niet klopt. Hoe al die bolletjes in een rooster zitten en een beetje heen en weer trillen is nog wel voor te stellen maar als je weet dat het geen bolletjes zijn......

Bij de meeste dingen die ik nu leer kan ik me zeker wel wat voorstellen. Sommige dingen zijn alleen niet voor te stellen. Als je een cursus Algemene Relativiteits theorie volgt staan er hier en daar wel gekromde ruimtes getekend (bijna iedereen kent wel dat plaatje van een "knikkerputje", inclusief knikkers/planeten) maar om je een 4D ruimte-tijd voor te stellen is volgens mij toch echt niet mogelijk
Oud 07-08-2002, 10:05
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
heumen schreef:
Vroeger kon ik het wel. Nu nog steeds wel maar nu weet ik dat het plaatje niet klopt. Hoe al die bolletjes in een rooster zitten en een beetje heen en weer trillen is nog wel voor te stellen maar als je weet dat het geen bolletjes zijn......
ja daar dacht ik ook aan toen ik dat aantwoord van evilsmiley las. dus langs de ene kant kan je je het veel minder voorstellen omdat het allemaal zo simpel niet is en aan de andere kant juist meer omdat je er meer over weet. zoiets ofzow

Eva (die al blij is dat ze een ruimte-tijd-functie kan visualiseren)
Oud 07-08-2002, 11:48
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik weet het ik ben dom en jong

Frits, die zonder haakjes, het nog maar even bij electronen, protronen en neutronen houd
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 11:51
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
ik weet het ik ben dom en jong

Frits, die zonder haakjes, het nog maar even bij electronen, protronen en neutronen houd
ja maar je moet ergens beginnen

eva, die zonder haakjes maar moeilijk lezen vindt
Reageren

Regels voor berichten