![]() |
|
![]() |
ik heb dit vrij regelmatig, maar wel in periodes. ik beschrijf het altijd dat mijn hoofd wakker is, maar mijn lichaam nog niet. ik ben me dus bewust van het feit dat ik slaap, zogezegd. meestal komt het bij mij vanuit een droom. ik droom dus, besef me ineens dat ik droom en wil wakker worden, maar besef dan dat mijn lichaam nog vol in slaapmodus is.
over dat geestenverhaal zou ik me vooralsnog niet te druk maken. dat soort ideeën heb ik ook gehad toen ik het de eerste keren meemaakte. je weet niet wat er gebeurt, je hoort vreemde dingen en je raakt in paniek. doe hier nog een dosis slaperigheid bovenop en je kunt vreemde dingen gaan denken. ik heb het zelf toegeschreven aan slaapverlamming (wiki, lees ook vooral even bij Hallucinaties -> auditief en "Slaapverlamming als verklaring voor paranormale fenomenen") hoewel die hallucinaties nog steeds voorkomen, herken ik ze steeds eerder en heb ik nog zelden last van echte paniek bij dit soort dingen. (hoewel ik volgens mijn vriendin dan soms weer wel een soort van hyperventilatie krijg, dit zou het versnelde hartritme wellicht kunnen verklaren...?) probeer wat meer te slapen. 6 uur heb je echt minimaal nodig. het kan met een slaaptekort te maken hebben, maar het kan ook een slaapstoornis zijn. je slaapt al weinig en dit soort dingen geeft wel aan dat je je echte "diepe" slaap misschien niet voldoende bereikt, waardoor je slaapuren nog minder waard zijn. overigens, een verwant onderwerp waar ik het eerst op gooide is Lucide dromen. misschien zie je daar nog wat herkenbaars.
Laatst gewijzigd op 15-01-2010 om 08:38. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Slaapverlamming Verwijderd | 53 | 16-07-2016 11:32 | |
Lichaam & Gezondheid |
Slaapverlamming. SunnySonja | 9 | 04-09-2010 23:38 | |
Lichaam & Gezondheid |