Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2010, 09:01
Tikazia
Tikazia is offline
Hoi,

Ik moet voor Nederlands een PO maken, over een maatschappelijk probleem.
We konden kiezen uit een botoog, beschouwing of uiteenzetting.
Ik heb gekozen voor een beschouwing, en mijn onderwerp is;
Digitaal Communiceren

Nu moet ik alleen nog minimaal 3 voordelen en 3 nadelen, mag altijd meer, maar dat is minimaal.

Ik heb dit al;
Voordelen: - Men leert meer nieuwe mensen kennen
- Voor shoppen en het boeken van reizen hoef je niet meer de deur uit als het bijv. regent, en hoef je niet meer op de openingstijden te letten.
-
Nadelen: - Men komt minder buiten
- Men zoekt meer contact via internet, en laat zijn bestaande contacten meer liggen.
- Kost veel geld

Zoals je zit moet ik nog voordelen hebben, en als ik er een paar meer heb is het ook niet verkeerd...

Kan iemand mij helpen om in ieder geval nog 2 voordelen te vinden?

Alvast bedankt!

Groetjes Sanne

Laatst gewijzigd op 19-01-2010 om 09:08. Reden: Heb een nieuw voordeel gevonden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2010, 09:56
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Digitaal communiseren kost geen reet. MSN heeft mij nog nooit een stuiver gekost. IRC ook niet, webforums ook niet, Battle.net ook ect.

Voordeel is ook de lage drempel, het is heel makkelijk om via het internet iets te zeggen. Zeker voor mensen rond leeftijd van ~12(?) kan het heel handig zijn om zo eerste contacten te leggen met die leuke jonge. Of meisje.

Voordeel is ook de kwaniteit; er zijn zo veel mensen op het digitale aspect die exact hetzelfde zoeken. Altijd wel iemand waarmee een gesprek op te bouwen valt.

Je kan mensen ook zoeken op je hobbies. Een forum over bijv. je favorite game, een kite-forum, schaken, noem het maar op. Je kan dus makkelijk met mensen praten over iets dat jij ook interessant vind.

Nadeel is wel; contact blijft altijd oppervlakkig. Zelfs als je elkaar in het echt gaat ontmoeten ontwikkeld dit zich, muv exreme gevallen, nooit toch een echte vriendschap/relatie. Je contacten ontwikkelen zich dus nooit tot een status die je wel opbouwt met mensen die je niet digitaal leert kennen, zoals bijv klasgenoten of collega's.

Nadeel is ook de anonimiteit. Iemand 30x keer dood wensen en 60 ziekten toewensen is op internet veel eenvoudiger, gebeurd vaker, en de kans dat ze er op worden afgerekend veel kleiner.
Daarbij komt óók dat mensen niet altijd zijn wie ze zeggen dat ze zijn, wat je denk ik vooral veel ziet op dating websites ed. Je word daar gewoon voor de gek gehouden door een 30 jarige man die doet alsof hij een 16 jarig meisje is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten