Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2010, 19:34
xxsiimoxx
xxsiimoxx is offline
Hee!
Ik zit in 6 vwo en zit erg met mijn studiekeuze.
Ik wil eigenlijk per se naar een universiteit, maar
zit erg in de knoop met een combinatie van talen.
Weet iemand een studie waarbij je een of twee talen
leert maar je ook bezighoudt met cultuur/economie/maatschappij
zodat je erg breed wordt opgeleid?
Culturele antropologie bijvoorbeeld, maar dan mét taal.
En ik las iets over twee studies tegelijk doen? Hoe kan dat?
Alvast heel erg bedankt!
X
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2010, 13:49
Lorelei
Lorelei is offline
Je wilt wel heel erg veel tegelijk. Cultuur, economie, sociologie antropologie én talen. Er zijn best veel combinaties mogelijk, maar zelfs als je iets vindt waarbij je dit in het begin krijgt, zul je toch moeten kiezen uiteindelijk.

Maar goed, ik verwijs je door naar LAS: http://www.uu.nl/NL/Informatie/bache...ges/study.aspx Liberal Arts & Sciences. Daarbij móet je uit verschillende vakgebieden vakken volgen en kun je zelf je programma samenstellen.

In Utrecht hebben ze ook taal- en cultuurstudies (dat doe ik dus daar kan ik je wel het eea over vertellen als je geďnteresseerd bent) maar ik denk dat TCS zich niet genoeg om de maatschappij en economie richt voor jou.. Maar goed, hier toch de website maar: http://www.uu.nl/NL/Informatie/bache...ges/study.aspx
Oud 21-01-2010, 13:56
Lorelei
Lorelei is offline
Je kunt trouwens natuurlijk ook gewoon http://www.uu.nl/NL/Informatie/bache...ges/study.aspx culturele antropologie en ontwikkelingssociologie studeren en bij de volksuniversiteit of het james boswell instituut (of ergens anders als je niet in Utrecht zit ) een taal erbij leren.
Oud 21-01-2010, 13:58
surimeid
surimeid is offline
doe een beroepentest op fontys.nl dan krijg je precies uit wat bij je past..>
Oud 21-01-2010, 14:01
Lorelei
Lorelei is offline
Ach, op middelbare scholen krijg je al 100 van zulke tests en meestal komt er niet iets nuttigs uit.
Oud 21-01-2010, 14:09
Verwijderd
Eigenlijk nooit en zeker die van het Fontys niet.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 15:45
HybridTheory
HybridTheory is offline
Als je voor een taal- en cultuurstudie kiest, bijvoorbeeld Slavische Talen en Culturen, dan leer je minimaal één taal en als je daarvoor kiest kun je meerdere talen kiezen. Daarnaast leer je ook veel over de cultuur van zo'n land/streek. Je kunt natuurlijk ook Culturele Antropologie kiezen en dan als bijvak een taal nemen. Óf een bachelor op het gebied van cultuur/taal en een master die wat breder georiënteerd is. Twee studies tegelijk kan inderdaad ook, in Leiden tenminste wel, maar onderschat dat niet, zeker in het eerste jaar is dat behoorlijk zwaar.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 17:49
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
taal en cultuurstudies in Utrecht en Nijmegen is exact wat je zoekt. Vooral Utrecht klinkt erg zoals jij het wilt. Lees even op hun website uu.nl
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 12:57
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
taal en cultuurstudies in Utrecht en Nijmegen is exact wat je zoekt. Vooral Utrecht klinkt erg zoals jij het wilt. Lees even op hun website uu.nl
Nee hoor, zie boven. Je kunt dan beter voor LAS gaan. TCS richt zich echt op taal, geschiedenis en kunsten (film, literatuur, kunst, etc), LAS heeft ook het economische en maatschappelijke deel waar ze naar op zoek is.
Oud 24-01-2010, 21:13
WAT
WAT is offline
Ik weet dat je in groningen op de RUG Engels kunt studeren en dit een combi is van de taal met veel cultuur (oa amerika maar ook UK en australie geloof ik)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 22:11
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Nee hoor, zie boven. Je kunt dan beter voor LAS gaan. TCS richt zich echt op taal, geschiedenis en kunsten (film, literatuur, kunst, etc), LAS heeft ook het economische en maatschappelijke deel waar ze naar op zoek is.
Heb maar met een half oog gelezen

Ik ken de LAS studie wel van horen zeggen, maar dat is wel flink mee beta gericht of niet?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 22:20
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Heb maar met een half oog gelezen

Ik ken de LAS studie wel van horen zeggen, maar dat is wel flink mee beta gericht of niet?
Nee hoor, dat hangt er maar net af van wat je wil. Maar je krijgt wel meer beta, gamma én delta dan bij TCS (want dat is alleen alfa )
Oud 29-01-2010, 17:44
xxsiimoxx
xxsiimoxx is offline
Citaat:
Je wilt wel heel erg veel tegelijk. Cultuur, economie, sociologie antropologie én talen. Er zijn best veel combinaties mogelijk, maar zelfs als je iets vindt waarbij je dit in het begin krijgt, zul je toch moeten kiezen uiteindelijk.

Maar goed, ik verwijs je door naar LAS: http://www.uu.nl/NL/Informatie/bache...ges/study.aspx Liberal Arts & Sciences. Daarbij móet je uit verschillende vakgebieden vakken volgen en kun je zelf je programma samenstellen.

In Utrecht hebben ze ook taal- en cultuurstudies (dat doe ik dus daar kan ik je wel het eea over vertellen als je geďnteresseerd bent) maar ik denk dat TCS zich niet genoeg om de maatschappij en economie richt voor jou.. Maar goed, hier toch de website maar: http://www.uu.nl/NL/Informatie/bache...ges/study.aspx
Dat economie/maatschappij bedoelde ik niet letterlijk. Leer jij dan een taal bij je studie? Want ik heb naar taal&cultuurstudies gekeken maar vond het onduidelijk of je een taal leerde..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2010, 18:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat economie/maatschappij bedoelde ik niet letterlijk. Leer jij dan een taal bij je studie? Want ik heb naar taal&cultuurstudies gekeken maar vond het onduidelijk of je een taal leerde..
Je moet sowieso in het eerste jaar 2 taalverwervingsvakken volgen (van dezelfde taal ). Daarna kun je beslissen of je doorgaat met die taal of dat je hoofdrichting meer richting bijv geschiedenis, kunst, film, communicatie, religie, literatuur, enz zal gaan. Je kunt het ook combineren. Bijvoorbeeld White Trash (die hierboven had gereageerd) studeert TCS en doet als hoofdrichting "politieke geschiedenis en internationale betrekkingen" en doet daarbij Frans. Terwijl ik als hoofdrichting "taal en cognitie" doe en daarnaast eigenlijk geen vreemde taal heb. Dat hangt van je keuze af.
Reageren

Regels voor berichten