Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2010, 15:29
surimeid
surimeid is offline
Waarom helpen we alleen maar Haiti?? Over Palestina en Irak maakten we ons geen zorgen....waar waren wij toen?

Dit kreeg ik dus te horen tijdens een discussie wat vinden jullie...?
Oud 22-01-2010, 15:31
Martiño
Martiño is offline
Wat hebben Palestina en Irak te maken met Haïti?

en een discussie over iets wat in het nieuws is gebeurd kun je beter op Nieuws en Achtergronden plaatsen.
Oud 22-01-2010, 15:32
surimeid
surimeid is offline
en hoe verplaats ik deze topic dan...?
Oud 22-01-2010, 15:33
Verwijderd
Dat kan je niet, dat kan alleen een fb.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 15:33
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
en hoe verplaats ik deze topic dan...?
Niet, dat kan alleen een forumbaas. Maar ik adviseer je dan wel om een betere stelling te maken, want deze slaat nu nog nergens op.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 15:36
Thinus
Thinus is offline
omdat haiti getroffen is door een ramp waar miljoenen(?) mensen dakloos door zijn geworden, gewond, weinig eten en drinken hebben, chaos etc. in irak en palastina is het niet zo erg als daar en het is daar oorlog dat is een andere situatie. irak word trouwens wel geholpen door nederland door militairen die daar dienen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 15:38
Miekje*
Miekje* is offline
Nieuws en Achtergronden -->
Oud 22-01-2010, 15:38
Martiño
Martiño is offline
Er zijn al lang geen Nederlandse militairen meer in Irak hoor. En in Palestina heeft Nederland niks te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 15:40
Toneless
Toneless is offline
Omdat in Haiti zo onverwachts het halve land is verwoest en dat is bij Palestina en Irak niet het geval.
Oud 22-01-2010, 15:40
Thinus
Thinus is offline
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 15:56
surimeid
surimeid is offline
oke kan iemand dit sluiten...?
Oud 22-01-2010, 16:28
Verwijderd
Natuurramp.

Slotje.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 20:31
arPos
arPos is offline
Citaat:
Waarom helpen we alleen maar Haiti?? Over Palestina en Irak maakten we ons geen zorgen....waar waren wij toen?

Dit kreeg ik dus te horen tijdens een discussie wat vinden jullie...?
Beetje een arab-opmerking...
Oud 22-01-2010, 20:35
Verwijderd
Natuurrampen hebben niets met politiek te maken. Helaas waren de aanvallen tegen Irak en Palestina, door onze bondgenoten uitgevoerd, en daar zeggen we daarom niets over. En als politici meelopen in een demonstratie, spreken andere politici van een schande. Natuurrampen zijn a-politiek, en iedereen zal vinden dat het klote is.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 08:29
hookee
hookee is offline
Citaat:
Natuurrampen hebben niets met politiek te maken. Helaas waren de aanvallen tegen Irak en Palestina, door onze bondgenoten uitgevoerd, en daar zeggen we daarom niets over. En als politici meelopen in een demonstratie, spreken andere politici van een schande. Natuurrampen zijn a-politiek, en iedereen zal vinden dat het klote is.
Gut Kenji, FB-af en meteen maar een flink off topic politiek statement ertegenaan gooien?
De eerste en laatste zin waren voldoende geweest.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Gut Kenji, FB-af en meteen maar een flink off topic politiek statement ertegenaan gooien?
De eerste en laatste zin waren voldoende geweest.
Lees eens even de stelling hookee, dit is volledig on-topic. Oorlogsslachtoffers helpen we niet in dezelfde mate (of gewoon helemaal niet, we gaan het zelfs goed praten) als natuurrampslachtoffers, als blijkt dat onze bondgenoten de daders zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 12:36
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
In your Iraq, killin' your leaders.

All your base are belong to us.
Oud 24-01-2010, 13:05
arPos
arPos is offline
Citaat:
Natuurrampen zijn a-politiek, en iedereen zal vinden dat het klote is.
Niet echt.
Oud 24-01-2010, 13:12
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik wou net zeggen, waren er niet figuren die bij hoog en laag volhielden dat de aardbevingen werden veroorzaakt door Amerikaanse "aardbevingsbommen"?

A-politiek? They think not. Okay, het zijn natuurlijk geen natuurrampen, maar toch....
Oud 24-01-2010, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Niet echt.
Want Haiti zit inderdaad op zon geo-politieke strategische plek.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 13:33
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
In your Iraq, killin' your leaders.

All your base are belong to us.
Oud 24-01-2010, 15:06
arPos
arPos is offline
Citaat:
Want Haiti zit inderdaad op zon geo-politieke strategische plek.
Ik bedoelde dat niet iedereen het klote vind.
Oud 24-01-2010, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoelde dat niet iedereen het klote vind.
Laat ik het zo zeggen: geen enkel weldenkend mens juicht.

Daarnaast vind ik het hypocriet allemaal: het aantal doden die nu zijn gevallen tijdens deze ramp, zijn de afgelopen paar jaar ook ook gevallen door honger, HIV/AIDS of andere ziektes. Maar dat is dan iets wat ons minder intereseert.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 18:30
hookee
hookee is offline
Citaat:
Dan waren er bar weinig weldenkenden in de arabische wereld tijdens 9/11
Citaat:
Daarnaast vind ik het hypocriet allemaal: het aantal doden die nu zijn gevallen tijdens deze ramp, zijn de afgelopen paar jaar ook ook gevallen door honger, HIV/AIDS of andere ziektes. Maar dat is dan iets wat ons minder intereseert.
Ik dacht dat we een aardig (over de top) beleid hadden voor deze doelen. Wat doet de arabische wereld voor Irak/palestijnen/Darfur/HIV/Haïti/etc..?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 18:36
Verwijderd
9/11 was geen natuurramp, daarnaast wat je in de media ziet hoeft nog niet representatief te zijn en wat kan het mij nou schelen wat de arabische wereld doet aan ontwikkelingssamenwerking? Seriously.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2010, 19:02
Verwijderd
Citaat:
9/11 was geen natuurramp, daarnaast wat je in de media ziet hoeft nog niet representatief te zijn en wat kan het mij nou schelen wat de arabische wereld doet aan ontwikkelingssamenwerking? Seriously.
Wedje leggen dat ze weer staan te juichen bij de eerstvolgende natuurramp in de westerse wereld?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Ik moest een beetje huilen toen het gebeurde. Omdat ik wist dat de gezamelijke omroepen een benefiet zouden organiseren. Omdat ik wist dat ik twee of drie weken platgewalst zou worden door foto's van dooie kleine negertjes.

De hele toestand in Haïti laat me volkomen koud. Ze waren ooit de meest welvarende kolonie ter wereld en ze hebben het afgebroken binnen enkele jaren. Het zijn in mijn opinie luie negers die moeten ophouden met huilen, de handen ineen moeten slaan en eindelijk eens een keer wat van hun land moeten maken.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Wedje leggen dat ze weer staan te juichen bij de eerstvolgende natuurramp in de westerse wereld?
Wie is ze?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Ik moest een beetje huilen toen het gebeurde. Omdat ik wist dat de gezamelijke omroepen een benefiet zouden organiseren. Omdat ik wist dat ik twee of drie weken platgewalst zou worden door foto's van dooie kleine negertjes.

De hele toestand in Haïti laat me volkomen koud. Ze waren ooit de meest welvarende kolonie ter wereld en ze hebben het afgebroken binnen enkele jaren. Het zijn in mijn opinie luie negers die moeten ophouden met huilen, de handen ineen moeten slaan en eindelijk eens een keer wat van hun land moeten maken.
Grappig alleen dat je met dit soort beeldspraak, het stereotype van "luie neger" in stand aan het houden bent. Ik snap best dat je door te provoceren een bepaalde punt probeert te maken, ik snap dus de achterliggende intenties, maar nee, er gaat veel meer schuil dan luie negers die hun voormalige kolonie niet welvarend hebben kunnen houden.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 10:04
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik zie natuurrampen als iets met een positief effect, ik kan me niet voorstellen in wat voor hel we zouden zitten zonder ze.

Citaat:
Ja dat vind ik ook hypocriet.
Als het ons echt iets zou kunnen schelen hadden we geen PR moment van een aardbeving gemaakt maar al veel eerder beter moeten bouwen daar.

maar...
Oud 25-01-2010, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Wie is ze?
De mensen die na 9/11 ook stonden te juichen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Grappig alleen dat je met dit soort beeldspraak, het stereotype van "luie neger" in stand aan het houden bent. Ik snap best dat je door te provoceren een bepaalde punt probeert te maken, ik snap dus de achterliggende intenties, maar nee, er gaat veel meer schuil dan luie negers die hun voormalige kolonie niet welvarend hebben kunnen houden.
Het is in mijn optiek zo dat je land arm houden een keuze is. Als ze hadden gewild hadden ze Papa Doc een enkele reis oceaanbodem gegeven en hadden ze wat van het land gemaakt. Maar dat willen ze dus overduidelijk niet. Dan ben je dus lui. Als je dan een neger bent, dan ben je een luie neger.

En die post was niet om te provoceren, ik meen ieder woord.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 14:41
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik mis de stelling maar het gaat wel al over 9/11 Tijd voor één gróót topic hier.
Oud 25-01-2010, 15:35
ninicool
ninicool is offline
Haiti is een van de armste landen en daar zijn heel veel inwoners dus !!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 15:49
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Haïti: natuurramp (niet door mensen, dus was niets tegen te doen)
Palestina/Irak: oorlog (wel door mensen, dus hadden we wel kunnen verhelpen)

Oftewel, we helpen liever mensen die slachtoffer zijn van iets dat door de natuur gebeurd en waar wij geen grip op kunnen hebben, dan iets waar we zelf verantwoordelijk voor zijn en misschien ook wel een beetje bang voor zijn (gezien je dan landen tegen jezelf op kunt zetten), etc.

Genoeg redenen, beetje stomme 'stelling'.

Laatst gewijzigd op 25-01-2010 om 15:56.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 15:54
De Veroorzaker
Citaat:
Pakistan/Irak: oorlog (wel door mensen, dus hadden we wel kunnen verhelpen)

Oftewel, we helpen liever mensen die slachtoffer zijn van iets dat door de natuur gebeurd en waar wij geen grip op kunnen hebben, dan iets waar we zelf verantwoordelijk voor zijn en misschien ook wel een beetje bang voor zijn (gezien je dan landen tegen jezelf op kunt zetten), etc.

Genoeg redenen, beetje stomme 'stelling'.
Pakistan? Die worden er ook maar weer met de haren bijgesleept. Beste topic sinds tijden hier
Oud 25-01-2010, 15:55
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Citaat:
Pakistan? Die worden er ook maar weer met de haren bijgesleept. Beste topic sinds tijden hier
Ho, sorry. Ik bedoelde natuurlijk Palestina.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 16:02
De Veroorzaker
Citaat:
Ho, sorry. Ik bedoelde natuurlijk Palestina.
Maar daar is toch geen oorlog? Alleen een opstand!
Oud 25-01-2010, 16:07
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Citaat:
Maar daar is toch geen oorlog? Alleen een opstand!
Oorlog, spanningen, één pot nat. Ik haal ook alleen maar erbij wat de TS zegt.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 16:07
arPos
arPos is offline
Citaat:
En die post was niet om te provoceren, ik meen ieder woord.
Dat sluit elkaar niet uit

Citaat:
Palestina/Irak: oorlog (wel door mensen, dus hadden we wel kunnen verhelpen)
Dus je kan geen huizen bouwen die aardbevingen overleven?

Ik denk eerder dat we aan het religieuze conflict in de Eufraat niets kunnen veranderen, aan de bouwstijl in aarbevingsgebieden wel.

sterker stel dat de mens een ontwikkelde weldenkende en humanistische diersoort zou zijn, dan hadden we dat m.i. al gedaan, als collectief.
Oud 25-01-2010, 16:34
De Veroorzaker
Citaat:
Oorlog, spanningen, één pot nat. Ik haal ook alleen maar erbij wat de TS zegt.
Zoals Pakistan? En de TS gebruikt het woord oorlog niet.
Oud 25-01-2010, 23:58
Verwijderd

Laatst gewijzigd op 26-01-2010 om 00:03. Reden: laat maar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten