Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Natuurrampen hebben niets met politiek te maken. Helaas waren de aanvallen tegen Irak en Palestina, door onze bondgenoten uitgevoerd, en daar zeggen we daarom niets over. En als politici meelopen in een demonstratie, spreken andere politici van een schande. Natuurrampen zijn a-politiek, en iedereen zal vinden dat het klote is.
|
![]() |
||
Citaat:
De eerste en laatste zin waren voldoende geweest. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
All your base are belong to us.
|
Ik wou net zeggen, waren er niet figuren die bij hoog en laag volhielden dat de aardbevingen werden veroorzaakt door Amerikaanse "aardbevingsbommen"?
![]() A-politiek? They think not. Okay, het zijn natuurlijk geen natuurrampen, maar toch....
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast vind ik het hypocriet allemaal: het aantal doden die nu zijn gevallen tijdens deze ramp, zijn de afgelopen paar jaar ook ook gevallen door honger, HIV/AIDS of andere ziektes. Maar dat is dan iets wat ons minder intereseert. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De hele toestand in Haïti laat me volkomen koud. Ze waren ooit de meest welvarende kolonie ter wereld en ze hebben het afgebroken binnen enkele jaren. Het zijn in mijn opinie luie negers die moeten ophouden met huilen, de handen ineen moeten slaan en eindelijk eens een keer wat van hun land moeten maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Als het ons echt iets zou kunnen schelen hadden we geen PR moment van een aardbeving gemaakt maar al veel eerder beter moeten bouwen daar. maar...
||
Verwijderd
|
Citaat:
En die post was niet om te provoceren, ik meen ieder woord. |
![]() |
|
![]() |
Haïti: natuurramp (niet door mensen, dus was niets tegen te doen)
Palestina/Irak: oorlog (wel door mensen, dus hadden we wel kunnen verhelpen) Oftewel, we helpen liever mensen die slachtoffer zijn van iets dat door de natuur gebeurd en waar wij geen grip op kunnen hebben, dan iets waar we zelf verantwoordelijk voor zijn en misschien ook wel een beetje bang voor zijn (gezien je dan landen tegen jezelf op kunt zetten), etc. Genoeg redenen, beetje stomme 'stelling'. Laatst gewijzigd op 25-01-2010 om 15:56. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Ik denk eerder dat we aan het religieuze conflict in de Eufraat niets kunnen veranderen, aan de bouwstijl in aarbevingsgebieden wel. sterker stel dat de mens een ontwikkelde weldenkende en humanistische diersoort zou zijn, dan hadden we dat m.i. al gedaan, als collectief.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Belang van vrijheid en anti-dictatuur Hoogscoren | 47 | 04-06-2014 15:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Internationale hulpverlening na een ramp ganralph | 7 | 15-01-2011 10:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ideale bestuursvorm Verwijderd | 71 | 12-09-2008 01:35 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 15-06-2008 13:04 | |
Wereldarmoede Gatara | 5 | 27-06-2007 10:18 | |
State of the Union - Bush verdedigt strijd tegen de tirannie Supreme Dutch | 113 | 06-02-2006 22:20 |