Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2010, 14:51
Stijncm
Stijncm is offline
hallo!
ik vroeg me af of er bij jullie op school van die absurde regeltjes zijn waaraan jullie zich ergeren. Kan vanalles zijn! Regeltjes inzake kledij, studie, jongen/meisje, bezigheden op de speelplaats,...

Als er zo'n absurde regel is (ongetwijfeld) waaraan je je ergert, laat het dan hier weten en deel je frustraties met de rest van de wereld!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2010, 17:29
silentbob
silentbob is offline
1040 urenregel natuurlijk!
heb een hekel aan al die irritante ophokuren
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 17:31
Verwijderd
1040-uren regel is vastgesteld door de overheid. En hierbij doen de meeste scholen hiermee ''creatief boekhouden''.

Ik denk dat regels er wel nodig zijn voor leerlingen om ze structuur en een veilige omgeving te bieden. Maar als ze doorslaan kan je misschien via de leerlingenraad oid hiervan iets zeggen. Ik denk dat als je een aantal docenten meekrijgt je wel wat kan bereiken bij het schoolbestuur.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 18:02
Verwijderd
Bij ons ben je vanaf de 2e klas per definitie ongeoorloofd te laat! Je moet dan zelf naar je coördinator met een briefje van je ouders enzo =S
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 18:36
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Bij ons ben je vanaf de 2e klas per definitie ongeoorloofd te laat! Je moet dan zelf naar je coördinator met een briefje van je ouders enzo =S
dat is toch op elke school zo tenzij je van te voren een briefje kan laten zien? als brugger kan je nog zeggen dat je het lokaal niet kon vinden vanaf de 2e trappen ze daar niet meer in
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 18:56
Verwijderd
Ik vind het stom dat onze school 'vol' zit en ze ieder jaar nog steeds belachelijk veel bruggers aannemen. Ja ik snap ook wel dat een openbare school niemand mag weigeren onder het mom van 'vol is vol', maar het is nu gewoon idioot. Er zijn geen dislocaties en dus mogen ze hopen dat de brandweer dit niet ziet. Volgend jaar komt er een semi-permanente dislocatie, maar daar heb je als examenleerling weinig aan.

Ophokuren vind ik ook zoiets. Ja ik mag niet zeuren, wij hebben er nog maar 2, exclusief tussenuren dan. Maar het blijft onzin.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2010, 19:12
silentbob
silentbob is offline
wij hebben 8 ophokuren, 2 daarvan zijn het laatste uur dus daar spijbel ik altijd standaard, de rest zit ik altijd wat filmpjes of stripjes ofzo op internet te bekijken of ga ik gamen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 07:01
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Bij ons hacked iemand het school systeem en benoemde zichzelf tot directeur. Hij meldde deze bug bij de directeur en ICT afdeling van school.

Deze herstelde de fout, zodat hij weer gewoon scholier was, en de directeur weer directeur. Twee maanden later deed hij hetzelfde weer, op exact dezelfde manier, en meldde dit weer bij de ICT afdeling dat de fout zelf niet hersteld was, enkel de gevolgen ervan.
ICT werd boos en wilde hem laten schorsen hiervoor, directeur kon er wel om lachen.. 'doen ze bij de ict ook nog eens wat'.

Iemand anders kreeg het voor elkaar om spellen als CoD te installeren op alle school computers wat we konden spelen. Weer een ander kreeg het voor elkaar om vanaf 1 computer ALLE computers zichzelf uit te laten schakelen. Diezelfde persoon kreeg het voor elkaar een lijst met alle namen van de scholieren af te drukken met bijbehorend wachtwoord van de inlog accounts.

Natuurlijk was geen van deze uitvoerde acties de schuld van de slechte beveiliging van school, maar hadden de scholieren het gewoon niet mogen doen.

duh...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 07:07
Batave
Batave is offline
Citaat:
Bij ons hacked iemand het school systeem en benoemde zichzelf tot directeur. Hij meldde deze bug bij de directeur en ICT afdeling van school.

Deze herstelde de fout, zodat hij weer gewoon scholier was, en de directeur weer directeur. Twee maanden later deed hij hetzelfde weer, op exact dezelfde manier, en meldde dit weer bij de ICT afdeling dat de fout zelf niet hersteld was, enkel de gevolgen ervan.
ICT werd boos en wilde hem laten schorsen hiervoor, directeur kon er wel om lachen.. 'doen ze bij de ict ook nog eens wat'.

Iemand anders kreeg het voor elkaar om spellen als CoD te installeren op alle school computers wat we konden spelen. Weer een ander kreeg het voor elkaar om vanaf 1 computer ALLE computers zichzelf uit te laten schakelen. Diezelfde persoon kreeg het voor elkaar een lijst met alle namen van de scholieren af te drukken met bijbehorend wachtwoord van de inlog accounts.

Natuurlijk was geen van deze uitvoerde acties de schuld van de slechte beveiliging van school, maar hadden de scholieren het gewoon niet mogen doen.

duh...
Als hij het bij ICT aangeeft lijkt me dat juist goed toch
Oud 01-02-2010, 15:41
Simon
Simon is offline
Hier vind je ook nog wat voorbeelden: http://www.scholieren.com/ergernissen

Citaat:
* "Belachelijke schoolregels: Niet kaarten/bellen in de aula. Geen pepernoten in de school. Je mag niet staan in de aula als er nog lege plekken zijn. Je mag geen afval (broodzakjes/pakjes) op de tafel laten liggen, maar als ze leeg zijn moet je GELIJK naar een prullenbak lopen om het weg te gooien ipv. alles in 1 keer"
* "We hebben veel belachelijke schoolregels, we mogen niet op een mat staan die midden in de aula ligt. daar moet je om heen lopen, en als je er toch overheen gaat, haalt de conciërge je eraf. dat slaat echt nergens op."
* "Er zijn regels dat je andere mensen in de pauze niet eens mag knuffelen. Dit vind ik belachelijk."
* "Bij ons in de aula mag je alleen tussen de pilaren eten."
Citaat:
* "Er zijn hier echt regels waarvan je denkt: dit is niet meer normaal! Om je dood aan te ergeren, alsof we nog 20 jaar terug leven. Wij hebben geen lesuitval maar als een leerkracht er niet is moeten wij ons verplicht bezig houden met leren, ook het laatste of eerste uur, dat vindt ik echt belachelijk! Wij krijgen zelfs brieven thuis als we een uur gemist worden"
* "We mogen bijvoorbeeld 's middags niet eten op speelplaats, maar anders wel. Belachelijk, vooral als je een half uur moet wachten om te eten. We mogen ook niet zitten op de speelplaats, en als het mooi weer is en er is geen enkel bankje vrij, komen ze tot 10 keer toe zeggen dat we moeten rechtstaan. We mogen ook geen opvallende kledij, terwijl er heel wat emo's en alternatieven rondlopen. Als er iemand maar iets te grote oorringen aanheeft, moeten die zonder tegenpraten uit."
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 17:36
Verwijderd
Wij hebben iets raars met de eerste verdieping. Als je daar komt als het niet mag, moet je meteen een uur nakomen met strafwerk, zelfs al loop je alleen met iemand mee naar zijn/haar kluisje die daar is ofzo
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 18:10
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik vind het stom dat onze school 'vol' zit en ze ieder jaar nog steeds belachelijk veel bruggers aannemen. Ja ik snap ook wel dat een openbare school niemand mag weigeren onder het mom van 'vol is vol', maar het is nu gewoon idioot. Er zijn geen dislocaties en dus mogen ze hopen dat de brandweer dit niet ziet. Volgend jaar komt er een semi-permanente dislocatie, maar daar heb je als examenleerling weinig aan.

Ophokuren vind ik ook zoiets. Ja ik mag niet zeuren, wij hebben er nog maar 2, exclusief tussenuren dan. Maar het blijft onzin.
is bij ons op school ook zo dat de school te vol zit. elk jaar komen er 1 of 2 brugklassen bij. inmiddels zit de hele school vol met bruggers/2e klassers. de bruggers en 2e klassers samen zijn er ongeveer net zo veel als de rest van de school samen.

daarnaast erger ik me dood aan de regel dat je stempels moet halen om 37 uur per week te halen. ik moet dus per week 6 uur in de 'studiecentra' zitten om stempels te halen. is er een keer toetsweek zit de hele zooi vol. kan je nergens terecht -> je haalt te weinig stempels omdat je er nergens meer bij kan -> school zeurt. en als je dat dan meldt zeggen ze 'je kan toch op de momenten dat er geen toetsweek is genoeg stempels halen?' jaa leuk maar dan ben je elke keer het 9e uit. de toetsweek is juist zo chill omdat je dan kan leren voor je toetsen in de tijd dat je anders toch thuis zit te leren en er ook nog stempels voor krijgt. vage bagger school hebben we toch ook
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 20:58
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
is bij ons op school ook zo dat de school te vol zit. elk jaar komen er 1 of 2 brugklassen bij. inmiddels zit de hele school vol met bruggers/2e klassers. de bruggers en 2e klassers samen zijn er ongeveer net zo veel als de rest van de school samen.

daarnaast erger ik me dood aan de regel dat je stempels moet halen om 37 uur per week te halen. ik moet dus per week 6 uur in de 'studiecentra' zitten om stempels te halen. is er een keer toetsweek zit de hele zooi vol. kan je nergens terecht -> je haalt te weinig stempels omdat je er nergens meer bij kan -> school zeurt. en als je dat dan meldt zeggen ze 'je kan toch op de momenten dat er geen toetsweek is genoeg stempels halen?' jaa leuk maar dan ben je elke keer het 9e uit. de toetsweek is juist zo chill omdat je dan kan leren voor je toetsen in de tijd dat je anders toch thuis zit te leren en er ook nog stempels voor krijgt. vage bagger school hebben we toch ook
Kijk, dat vind ik wel heel erg extreem, met die stempeltjes
Sterkte!

Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 21:10
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Omdat onze klas verwacht was groot te zijn, zijn er twee klassen. Veel lessen hetzelfde, enkele anders. OA Belastingrecht. We zijn echter met weinig, dus we kunnen 1 klas worden met gewoon 1 rooster.

Dit was of morgen, alleen, dus speciaal daarvoor naar school. Of donderdag, midden op de dag.
Docent heeft zojuist laten weten op algemene mededelingen dat iedereen morgen ochtend verwacht word. Dus we moeten een les ineens 2 dagen eerder volgen, wat ons een paar uur van te voren wordt doorgegeven, en dat creert donderdag 4 klokuren aan tussenuren.

Zucht....
Ga nooit naar de Avans Hogeschool mensen =[
Met citaat reageren
Oud 01-02-2010, 23:25
Jehebtmelief
Jehebtmelief is offline
Citaat:

Dat hadden wij ook eerst, wij mochten als we niet genoeg keren waren geweest niet eens onze SE's maken!!
Gelukkig kwamen ze er na een jaar wel achter dat het een belachelijke regeling was.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 06:08
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dat hadden wij ook eerst, wij mochten als we niet genoeg keren waren geweest niet eens onze SE's maken!!
Gelukkig kwamen ze er na een jaar wel achter dat het een belachelijke regeling was.
is bij ons ook zo. sta je in de min qua saldo mag je geen toetsen meer maken. stempel je teveel uren dan nodig is kan je er een herkansing bij verdienen. ze geven je alleen zoveel tussenuren dat je er wel meer dan nodig moet halen zo'n beetje tenzij je voor 45 minuten heen en weer naar huis wilt fietsen. ik heb standaard 10 tussenuren dus dat zijn er 4 te veel voor wat ik per week moet halen. echt een drama. het komt regelmatig voor dat ik 3 of 4 tussenuren heb voor 2 of 3 lesuren. (maar dan ga ik wel naar huis hoor ).

bij ons op scool zijn ze er jammer genoeg nog niet achter dat het een belachelijke regeling is .
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 07:33
Verwijderd
Bij ons was het dus zo vol omdat ze ieder jaar gerust klas 1A tot en met 1M volmaken.
Ja gek hé, dat er dan geen ruimte is?
Moet wel zeggen dat ze in een aantal jaren maar tot 1H gingen, vond ik nog een prestatie.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2010, 20:56
Hoekje
Hoekje is offline
Ineens dit jaar 4 uur moeten terugkomen voor 1uur spijbelen. Niet dat ik nou zo vaak spijbel, maar ze hebben dat zo ineens verdubbeld dit jaar.
Niet mogen eten en drinken in de klas terwijl leraren dit wel doen.
Verplichte keuzewerktijduren, omdat je vorig jaar een onvoldoende voor een bepaalde toets had.
Ineens niet meer door de hoofdingang in of uit mogen (nogal lullig voor mensen die met de auto komen/met de bus gaan omdat ze dan een heel eind moeten omlopen) Er zit nu ook serieus een witte sticker met een rode rand eromheen waarop staat: Geen toegang voor leerlingen.

Verder valt m'n school nog wel mee als ik al die stempeltjesverhalen lees. Ben blij dat wij zoiets niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2010, 17:14
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Verplichte keuzewerktijduren, omdat je vorig jaar een onvoldoende voor een bepaalde toets had.
Dit is een van de beste dingen die je met KWT uren kan doen. Zo waren ze bij mijn (Montessori) middelbare school ook bedoeld en het is echt niet zo erg als je denkt. Je hebt in KWT uren veel meer aandacht van een docent en kan daardoor gewoon veel meer uren maken voor een vak en daarom er beter in worden.
Oud 07-02-2010, 11:27
Martińo
Martińo is offline
Bij ons waren er drie "pauzelocaties" (aula en foyer voor eerste en tweede klas, de "kantine" voor derdejaars en hoger en een "huiskamer" voor bovenbouw havo/vwo). Op zich prima natuurlijk (en de huiskamer was zonder toezicht, dat werkte prima met de bovenbouw en was dus ook best gezellig), maar wel een beetje raar, want contact met vrienden en bekenden uit andere jaren was zo wel lastig.

En in mijn laatste jaar werd er een heel ingewikkeld pauzeschema ingevoerd. De pauzes werden toen gesplitst, aan de hand van de locatie van je lokaal werd bepaald of je voor of na het lesuur pauze had. Verwarrend natuurlijk, vervelend omdat je dus niet altijd met vrienden die in andere lokalen zaten pauze kon houden, en ook irritant omdat het dan wel eens voorkwam dat je opeens voor je laatste les nog en half uur pauze had, terwijl dat eerder nooit zo was. Er waren gelukkig wel leraren die daar geen probleem mee hadden en die les gewoon eerder gaven, helaas was het schoolbestuur het daar niet altijd mee eens.
Oud 07-02-2010, 20:32
Hoekje
Hoekje is offline
Citaat:
Dit is een van de beste dingen die je met KWT uren kan doen. Zo waren ze bij mijn (Montessori) middelbare school ook bedoeld en het is echt niet zo erg als je denkt. Je hebt in KWT uren veel meer aandacht van een docent en kan daardoor gewoon veel meer uren maken voor een vak en daarom er beter in worden.
Ja dat weet ik, ik ben er ook wel meerdere keren geweest. Maar ik vind het gewoon raar dat ze het verplicht hebben gesteld (wat dus 4uur nakomen is als je niet komt) n.a.v 1 cijfer uit de 5e. Het is je eigen keuze of je er heengaat of niet, dan moeten ze dat ook zo laten vind ik. Bovendien werd dat kwt-uur gegeven door een leraar die ik nooit heb gehad en dus ook geen idee had wat ons 'probleem' was. Nou, lekker veel zin heeft het dan...
Het gaat me er niet om of ik er heen ga of niet, ik wist zelf ook wel dat het beter zou zijn als ik extra oefening kreeg, maar het gaat me gewoon om de manier waarop.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 09:14
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ja dat weet ik, ik ben er ook wel meerdere keren geweest. Maar ik vind het gewoon raar dat ze het verplicht hebben gesteld (wat dus 4uur nakomen is als je niet komt) n.a.v 1 cijfer uit de 5e. Het is je eigen keuze of je er heengaat of niet, dan moeten ze dat ook zo laten vind ik. Bovendien werd dat kwt-uur gegeven door een leraar die ik nooit heb gehad en dus ook geen idee had wat ons 'probleem' was. Nou, lekker veel zin heeft het dan...
Het gaat me er niet om of ik er heen ga of niet, ik wist zelf ook wel dat het beter zou zijn als ik extra oefening kreeg, maar het gaat me gewoon om de manier waarop.
Wat denk je dat het effect is als ze het nier verplicht stellen?
Oud 08-02-2010, 10:28
daffie-duck33
daffie-duck33 is offline
Wij hebben geen schoolbel, en alle leraren hebben hun horloge anders staan. En wij mogen tijdens de pauze alleen in de aula of op het schoolplein zitten. Roken op het schoolplein is verboden, en je mag ook niet van het schoolplein af tijdens de pauze. Dat is nog wel logisch, maar je kunt zo het schoolplein aflopen en naar het bushokje aan de overkant van de school en dan daar een peuk opsteken. Hoe vaag?

Wij mogen ook niet op de tafels zitten, terwijl leraren dat wel doen.Wij mogen niet naar de wc tijdens de les. En wij hebben lesuren van 1,5 uur!

Laatst gewijzigd op 08-02-2010 om 10:41.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 12:28
Verwijderd
De enige absurde regels die ik van mijn oude school nog weet was dat je verplicht was alle lessen te volgen, inclusief godsdienst.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 13:28
Hoekje
Hoekje is offline
Citaat:
Wat denk je dat het effect is als ze het nier verplicht stellen?
Dan komt niemand nee, dat weet ik ook wel. Dat is hetzelfde als van die huiswerk-uren (ik weet die benaming ff niet), wat we gelukkig niet hebben op school.
Maar je kan toch die verantwoordelijkheid wel geven aan 18jarigen? WIJ moeten ons diploma halen, tja als mensen daar niet wat extra's voor willen doen als ze ergens moeite mee hebben is dat hun probleem. School biedt iets aan, het is je eigen keus of je er iets mee doet of niet. Op de mavo stellen ze bij ons het ook verplicht dat je per blok zoveel uur gevolgd moet hebben, maar die mensen zijn veel jonger en de meesten bij ons op school ook nogal laks.
En bovendien, laatst wou ik naar m&o omdat ik achter liep met huiswerk én het niet snapte, maar nee ik moest dus al verplicht naar engels (dat bedoelde ik dus ook al met mijn eerste post, dat die leraar iedereen die een onvoldoende had vorig jaar verplichtte er heen te gaan). Ik vind het eerlijk gezegd nogal raar dat ik dáár dan per se heen moest terwijl ik zelf liever naar een ander vak wou. En ik heb ook maar 1 uur in de week kwt (wat ook niet mijn schuld is, ik hoor er 2 te hebben maar mn wiskunde leraar heeft besloten om 4uur wiskunde te geven ipv 3 'omdat wij zo'n grote klas hebben') dus kan geen ander moment gaan. Ze hebben er behoorlijk moeilijk om gedaan. Ja sorry school, maar ik kan me niet opdelen. Dus ja, opzich heb ik niks tegen kwt-uren hoor, ik vind het fijn dat de mogelijkheid er is dat ik wat kan vragen aan een leraar, maar laat me dan alsjeblieft zélf bepalen waar ik heen ga, en zeg niet dat ik per se naar engels moet terwijl ik zelf deze week ergens anders heen wil omdat dat op dit moment nou eenmaal wat beter uitkomt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2010, 15:31
havo_er
havo_er is offline
Citaat:
Wij hebben geen schoolbel, en alle leraren hebben hun horloge anders staan.
wij hebben ook geen bel maar de meeste leraren vinden het dan ook niet erg als je een kwartier te laat komt
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 19:25
Pimoes
Pimoes is offline
bij ons mag je geen energy drank meer in school... slaat nergens op
ik drink het bijna nooit en als ik het een keer doe dan gaan de congierges meteen zeuren...

& dat ze mobielen meteen een week afpakken als ze je ermee zien... onze school was de eerste die dat deed
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 19:37
Batave
Batave is offline
Citaat:
bij ons mag je geen energy drank meer in school... slaat nergens op
ik drink het bijna nooit en als ik het een keer doe dan gaan de congierges meteen zeuren...

& dat ze mobielen meteen een week afpakken als ze je ermee zien... onze school was de eerste die dat deed
Dat tweede gebeurt hier ook, maar ook buiten de lessen, bullshit.
Oud 11-02-2010, 18:57
silentbob
silentbob is offline
das idd bullshit, hier kriojg je dingen die afgepakt worden meestal aan het einde van de les weer of anders na schooltijd, week afpakken word alleen soms als dreigement gezegd

maar in de praktijk worden mobiels mweestal niet afgepakt, als ze afgaan moet je 'm meestal gewoon uitzetten(is ook al een paar keer gebeurd dat de mobiel van de leraar onder de les afging)

maar dat geen energy drank vind ik nog belachelijker, zouden ze bij ons moeten proberen, enorm groot deel van de school drinkt het, is bij de super de boer waar bijna iedereen in de pauzes heengaat ook ongeveer een meter schap met alleen energy drank(ter vergelijking, bij een andere super de boer in de buurt van waar ik woon waar geen school in de buurt zit is maar ongeveer 30-40 cm van 1 plank met energy drank)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Dan komt niemand nee, dat weet ik ook wel. Dat is hetzelfde als van die huiswerk-uren (ik weet die benaming ff niet), wat we gelukkig niet hebben op school.
Maar je kan toch die verantwoordelijkheid wel geven aan 18jarigen? WIJ moeten ons diploma halen, tja als mensen daar niet wat extra's voor willen doen als ze ergens moeite mee hebben is dat hun probleem. School biedt iets aan, het is je eigen keus of je er iets mee doet of niet. Op de mavo stellen ze bij ons het ook verplicht dat je per blok zoveel uur gevolgd moet hebben, maar die mensen zijn veel jonger en de meesten bij ons op school ook nogal laks.
En bovendien, laatst wou ik naar m&o omdat ik achter liep met huiswerk én het niet snapte, maar nee ik moest dus al verplicht naar engels (dat bedoelde ik dus ook al met mijn eerste post, dat die leraar iedereen die een onvoldoende had vorig jaar verplichtte er heen te gaan). Ik vind het eerlijk gezegd nogal raar dat ik dáár dan per se heen moest terwijl ik zelf liever naar een ander vak wou. En ik heb ook maar 1 uur in de week kwt (wat ook niet mijn schuld is, ik hoor er 2 te hebben maar mn wiskunde leraar heeft besloten om 4uur wiskunde te geven ipv 3 'omdat wij zo'n grote klas hebben') dus kan geen ander moment gaan. Ze hebben er behoorlijk moeilijk om gedaan. Ja sorry school, maar ik kan me niet opdelen. Dus ja, opzich heb ik niks tegen kwt-uren hoor, ik vind het fijn dat de mogelijkheid er is dat ik wat kan vragen aan een leraar, maar laat me dan alsjeblieft zélf bepalen waar ik heen ga, en zeg niet dat ik per se naar engels moet terwijl ik zelf deze week ergens anders heen wil omdat dat op dit moment nou eenmaal wat beter uitkomt.
Ik geef je gelijk. Door een wijziging is het bij ons nu ook veranderd, waardoor ik bij engels sta terwijl ik beter hulp voor economie of M&O kan gebruiken. Krijg ik een mail van de afdelingsleider dat niemand er was en dat we moeten zitten waar we zijn ingedeeld (bij Engels dus in mijn geval). Wat een onzin!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 09:10
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik geef je gelijk. Door een wijziging is het bij ons nu ook veranderd, waardoor ik bij engels sta terwijl ik beter hulp voor economie of M&O kan gebruiken. Krijg ik een mail van de afdelingsleider dat niemand er was en dat we moeten zitten waar we zijn ingedeeld (bij Engels dus in mijn geval). Wat een onzin!
Huiswerk kan je ook thuis doen. Vragen kan je stellen in de les. Ik neem aan dat de meeste docenten niet alleen maar aan het vertellen zijn. Onvoldoendes ophalen doe je door extra tijd er aan te besteden onder begeleiding. Daarnaast: Je hebt toch waarschijnlijk nog extra KWT uren over nadat je je verplichte vakken hebt gedaan?

(Nou moet ik wel even vermelden dat bij mijn school (1997-2003) ze nogal wat moeite hadden om mensen verplicht naar KWT uren te laten gaan. Dat heeft een flink aantal mensen een jaar blijven zitten gekost.)
Oud 14-02-2010, 11:43
Minth
Minth is offline
bij ons is de school ook echt te vol.toen ik op school kwam ging de brugklas tot en met 1h, nu zitten we al bij de 1k volgens mij, school heeft er drm volgens mij ook vorig jaar een extra 4e verdieping boven op gegooit. leuk als je daar heen moet t 1e uur
Oud 14-02-2010, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Huiswerk kan je ook thuis doen. Vragen kan je stellen in de les. Ik neem aan dat de meeste docenten niet alleen maar aan het vertellen zijn. Onvoldoendes ophalen doe je door extra tijd er aan te besteden onder begeleiding. Daarnaast: Je hebt toch waarschijnlijk nog extra KWT uren over nadat je je verplichte vakken hebt gedaan?

(Nou moet ik wel even vermelden dat bij mijn school (1997-2003) ze nogal wat moeite hadden om mensen verplicht naar KWT uren te laten gaan. Dat heeft een flink aantal mensen een jaar blijven zitten gekost.)
Ja extra tijd in de vorm van KWT uren dus.
Stel jij staat een 9 voor Wiskunde, zou het dan nog zin hebben daar KWT in te volgen, terwijl je een 4 staat voor Engels? Denk dat je dan beter hulp in Engels kan gebruiken. In elk geval negeer ik de huidige indeling en ga ik gewoon daarheen waar ik hulp kan gebruiken.

@Minth: Valt me nog mee, wij hebben bijv. klas 2A t/m 2M.
En ik was klas 4M en in de onderbouw was ik altijd klas K, terwijl we tot klas L gingen. Belachelijk. Maar ik snap je irritaties. Volle scholen zijn niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 11:56
Minth
Minth is offline
jaa das idd wel meer, maar wij hebben al geregelt het probleem dat er gwn te weinig stoelen en tafels staan in de aula, vooral bij de onderbouw. we hebben dan ook maar 2 gebouwen, 1tje heeft 2 verdiepingen, op de 1e 9 lokalen en op de 2e ook. dan het andere gebouw met 4 verdiepingen, de begane grond niks, 1e heeft 9 lokalen, de 2e heeft er 7, de 3e heeft er ook 7 en de 4e verdieping is het teken, handvaardigheid, ckv en atalier lokaal... lekker krapjes met zn allen dus. ik zit nou in een a klas, maar dat komt omdat we maar 2 VWO klassen hebben in de 4e, a en b.
Oud 15-02-2010, 16:11
Verwijderd
Nou wij hebben dus 1 gebouw en dat is echt prakken met zijn allen. Zelfs nadat er extra plaatsen voor pauzes zijn gemaakt hebben we nog een capaciteitsprobleem.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 18:05
Diamera
Diamera is offline
Onze school is ook veel te vol, de brugklassen gaan dit jaar tot 1S..
Sinds dit jaar hebben ze gescheiden pauzes ingevoerd om de drukte in de gangen te beperken, wat op zich wel werkt,maar je zit wel met lawaai tijdens de lessen van de bruggers en tweedeklassers op de gang.
En elke ochtend sta je voor de fietsenstalling te proppen door een poortje van twee meter breed waar je met een reuzenstoet doorheen moet

Belachelijke regels vind ik
1. de opvanguren als er een les uitval
2. dat je op de 1e verdieping niet mag eten en zelfs niet met een broodje in je hand mag lopen of je hebt al een uur corvee.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 18:23
silentbob
silentbob is offline
onze kantine is ook veel te klein, maar dat merk je pas als het regent, normaal gaat namelijk bijna iedereen naar de super in de pauze, maar als het regent zitten ineens de kantine, gang naar de kantine, gang op de begane grond en gang op de 1e verdieping vol
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Onze school is ook veel te vol, de brugklassen gaan dit jaar tot 1S..
Sinds dit jaar hebben ze gescheiden pauzes ingevoerd om de drukte in de gangen te beperken, wat op zich wel werkt,maar je zit wel met lawaai tijdens de lessen van de bruggers en tweedeklassers op de gang.
En elke ochtend sta je voor de fietsenstalling te proppen door een poortje van twee meter breed waar je met een reuzenstoet doorheen moet

Belachelijke regels vind ik
1. de opvanguren als er een les uitval
2. dat je op de 1e verdieping niet mag eten en zelfs niet met een broodje in je hand mag lopen of je hebt al een uur corvee.
Tot 1S? Meen je dat nou? Bij ons gaat het tot M en dat vind ik nog veel
Maar gescheiden pauzes is wel handig omdat je dan meer plek hebt. Bij ons zijn de pauzes gemeenschappelijk. Is rustiger op de gangen tussen de lessen door, maar wel storend als je nooit een plek kunt vinden om te zitten.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 17:27
silentbob
silentbob is offline
bij ons gaat het maar tot 1d en nu in de 4e tot 4c
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 17:52
Minth
Minth is offline
wees blij silentbob... jullie hebben tenminste de ruimte om je kont te keren dan
Oud 16-02-2010, 20:01
silentbob
silentbob is offline
maar onze school is waarschijnlijk ook een stuk kleiner
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten