Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2010, 16:07
jeroentje1232
jeroentje1232 is offline
eeh, wie wil mij helpen, ik heb advies nodig; mijn docent nederlands was vandaag chagrijnig en daardoor heb ik nu een rode kaart en kk-veel strafwerk vraag 1: zal ik het maken?vraag 2zal ik het aan m'n ouders vertelleN? ALVAST DANK!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2010, 16:41
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ouders vertellen kan wel, gewoon melden dat de docent chagarijnig was en het dus niet redelijk is.
Ga naar de docent zelf toe, of je mentor en zeg dat je het niet eens bent met de straf, of iig geen redelijke straf vind naar wat je in verhouding hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 19:35
Nona
Nona is offline
Maar wat heb je wel gedaan? Want hij zal je vast geen strafwerk gegeven hebben voor aanwezigheid.

Verder denk ik dat het verstandiger is het gewoon te maken. Misschien staat het niet in verhouding tot wat je gedaan hebt, maar het niet maken zal je niet helpen aangezien de docent jou dan alleen maar vervelend en opstandig zal vinden.
Oud 02-02-2010, 21:05
silentbob
silentbob is offline
gewoon niet maken, ergste wat ze kunnen doen is je meer straf geven wat je dan ook niet maakt/niet naartoe gaat
en het voordeel is dat ze na een poosje vaak wat vatbaarder zijn voor inpraten op hun redelijkheid(bijv. bij onterecht moeten nablijven, dan duurt het als je gewoon komt eeuwen voordat je eindelijk verhaal kunt gaan halen bij iemand en komt het erop neer dat je er toch het hele nablijfuur bent, als je niet gaat loopt het uiteindelijk uit op een gesprek tijdens een lesuur en met wat geluk is er dan, na een preek, tenminste wel de kans om te zeggen dat het onterecht was)
maar dan moet je niet te strenge ouders hebben aangezien ze ouders bellen altijd als dreigement gebruiken en als ze een dreigement niet uitvoeren worden ze ongeloofwaardig

dus het handigste is dan om er op tijd bij te zijn en alvast bij je ouders te gaan klagen over de onredelijkheid van je nl leraar ofzo, zodat ze hopelijk niet gelijk de kant van de leraar

maar ja, dit is wat ik zou doen, en het werkt waarschijnlijk voor een hoop mensen(en scholen) niet, maar voor mij werkt het wel
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 21:13
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Maak het gewoon en heb het er niet meer over.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 22:41
serac
serac is offline
overleg met je mentor, leg hem ( m/v) uit wat er gebeurd is en vertel wat jij ervan vindt ;
en kijk dan hoe t verder gaat ;
als die mentor bij voorbaat de kant van je leraar kiest : zoek een ander

oh, en leg de zaak vooral (en snel) uit aan je ouders, zorg dat ze jouw verhaal kennen en begrijpen, voordat de school belt ;
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 00:33
MiBe
MiBe is offline
Rode kaart? Het is geen scheidsrechter
Oud 03-02-2010, 12:01
Verwijderd
Uiteraard niet maken.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 12:40
gysy
gysy is offline
Wrm wel maken? Heb je toch niks aan?
Oud 03-02-2010, 12:40
Verwijderd
Gewoon kritisch zijn en je bedenken of de straf terecht is of niet en waarom je strafwerk had. Als het onterecht is zou ik gaan klagen en het in elk geval dan nog niet maken.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2010, 21:00
Verwijderd
Ga met je mentor of conrector praten en kijk wat die vindt. Een lerares gaf mijn hele klas een keer strafwerk omdat 2 jongens zaten te kloten, ik was niet van plan het te maken en de conrector gaf me gelijk Maar ga niet in je eentje lopen rellen door het gewoon niet te maken, zorg wel voor bv. back-up van je mentor/conrector.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 16:40
Associated
Associated is offline
Maak het en vergeet het weer.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 18:22
Scoot
Scoot is offline
Ik ben wel benieuwd of dit onterecht is of weer zo'n typisch gevalletje 'onterecht'.

Citaat:
Maar wat heb je wel gedaan? Want hij zal je vast geen strafwerk gegeven hebben voor aanwezigheid.
Dat dus. Zoek de schuld niet altijd buiten jezelf.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2010, 21:51
silentbob
silentbob is offline
ik zou juist blij zijn met die rode kaart
maar bij ons is een rode kaart dan ook een kaart die je kunt krijgen als je ver weg woont en met de bus/trein naar school komt en dat je het recht geeft te laat te komen en eerder weg te gaan om de bus/trein te halen
zou me goed van pas komen, kom vaak te laat, woon ook ver weg maar kom altijd op de fiets...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 10:05
Charlotte_1997
Charlotte_1997 is offline
haai jeroen,
ik zit net op deze site, dit is ook mijn eerste berigt
maar over je vraag.
natuurlijk zou ik het wel maken want je hebt iets gedaan wat niet kon, dus moet je er nou voor boetten, ik heb ook erg vaak straf dus ik leef mee..
en of je het aan je ouders moet vertellen? het licht er aan, heb je goed concat met je ouders? ik bedoel praat je veel met ze over school en zo? zoo ja: veltel het ze zo nee: hou het voor je zelf;
suc6 er mee hoplijk had je hier wat aan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten